-
Hozzászólások
124 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
-
Days Won
2
Big Nose last won the day on Május 30 2016
Big Nose had the most liked content!
Személyes információ
-
Neme
Férfi
MOTE klubkártya
-
Város
Budapest
Legutóbbi látogatók
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Big Nose's Achievements
Newbie (1/14)
42
Hírnév
-
Sziasztok! Kicsit elsodort az élet, így - bár olvastam, de - ezer éve nem írtam rátok. Most viszont egy olyan challenge-be vágtam, amitől a fülem kettéáll - igaz, élvezem piszkosul. Ehhez fogom majd kérni régi, rutinos fórumos ismerőseim szakmai és tapasztalati segítségét. Neveket nem írok, nehogy valaki mellőzve érezze magát. A történet röviden: 2 éve télen ronggyá törtem a Zafit, mert inkább az erdőt választottam az úton üzekedő szarvascsorda helyett. Miután kikászálódtam a roncsból egy óra öntudatlan ájultság után, csóri öregasszony még hazavitt 60 km-t elfojt olajjal, vízzel kiflire törve. Előtte sem hagyott szarban egy opelem se, de ez konkrétan az életemet mentette meg. Nem volt szívem zúzdába adni, inkább tartogattam a csodára várva. Közben azért nem maradtam opel nélkül, mert asszonyom is fan lett és csereberéltük H astrákat, B merivákat nagy bőszen, mint tót a gatyáját Most viszont - pár hónapja - megtörtént a csoda. Feldobtak fácsén (facebook) egy felrobbant turbós 2.0 DTI Zafit vicces áron, mert beszartak a jelenségtől. Én meg továbbra is szerelmes vagyok ebbe a vasba. Így bevásároltam ezt az öregasszonyt is és a fejembe vettem, hogy a két kocsiból csinálok egy (nemhogy használható, hanem) gyári darabot. Amit tudni lehet illetve kell a két kocsiról. Az enyémben 450.000 km körül volt. Nem evett se olajat, se vizet. 2002 szeptemberi. Belgiumból jött 5 éves korában. Mindent megkapott, ami kijárt neki. De gyilkoltam is, mert napi munkára volt fogva. A mostani 2001 nyári. Ahogy látom, csipegeti az olajat rendesen. Osztrák (sajnos) bár nem látok rajta komolyabb rohadásokat a bölcsőt leszámítva. Fogalmam sincs milyen kötelezőket kapott, mert a szervizkönyv nem teljes. 258.000 van benne, s bár ez is elegance, azért a régihez képest sok alap extra hiányzik. Turbo nem csak nyomó oldalon lökte szét a tömítését, hanem kipuffogó felől is, így úszott az egész rendszer az olajban, hatalmas füstfellegek közepette. Most a turbó le van dugózva, de a kocsi ki van égetve, bár úgy megy, mint egy IFA. Naja! a bal eleje meg is volt zúzva, ment a gyűrődő nyúlvány is a francba, de ezt megoldom v.hogy. Gyanítom, ahogy haladok majd a felújítással, lesz egy rakat olyan kérdés, melyre a gyári leírások sem adnak támpontot. Ezek nem az "olajcsere előtt állok, ki milyen olajat javasolna" kategóriába tartoznak. Van kedvetek, türelmetek tapasztalatokkal és tudásotokkal segíteni, ha elakadok? Rögtön az első kérdés. Mért már v.ki turbó nyomást házilag? Vagy marad a szakműhely? Előre is köszi! BIG
-
Hali! Izzító relét nézném meg a helyedben.
-
Nagyon szépet műtöttetek. A leírás meg ... hát az valami nagyon komolyra sikeredett. Köszi szépen és nagy gratula a munkához!
-
Ha a pálca nem húz be, de kézzel mozog az vacuum hiba ... az pedig ahhoz vezet, hogy bizony turbo nélkül szaladgálsz ( ezt füttyögés hiányában is hallod - érzed) Wastegate szelep szivattyú csővét dugd át EGR szelepére és nézd meg úgy.
-
Na pajtás ez számomra érdekes műtét lesz. Érdekelnek majd a pontos részletek. Drukkolok és érdeklődve várom a precíz, részletes beszámolót.
-
Sziasztok! Először is elnézést szeretnék kérni a múltkori "csúnya" kirohanásomért az ügyben, hogy az újonnan regisztrált társaink miért rögtön "csak és kizárólag a haszon" reményében lépnek be a klubba. S aztán csak nagyon kevesük marad állandó, hasznos, építő tagja a csapatnak. Persze a véleményemet továbbra is fenntartom. Egyetlen mentségem annyi, hogy a végletekig elfáradtam és kimerültem. Ezért elismerem, hogy a hangnem (amit megütöttem) talán túl sértő volt egyesek számára és jól lehet okosabb lett volna, ha a fenntartásaimat megtartom magamnak és bölcsen hallgatok. Szóval még egyszer elnézést. Más. Nem tudom, marton.csaba2 egyenlő-e a - többségünk által emlegetett és magasztalt - gyulai Márton Csabival. Nem, mintha befolyásolna a tény, de - ha őt tisztelhetjük a nicknév mögött, - akkor azért megfontolandó, amit ír olaj (vagy bármely motorikus) ügyekben. Kérlek Csaba, fedd fel a lapjaidat. Más. Én is bonyolódtam pár oldallal korábban "komoly" olaj-monopol világpiaci összeesküvés-elméletes vitába Csabival.. Az utolsó érv az övé volt, én pedig nem reflektáltam utolsó posztjára (pedig lett volna módom), ahogy az egy klubban illik. Ettől függetlenül értékes és tanulságos, de mindenekelőtt előremozdító és barátságos vita volt részemről. Remélem Csabi is így gondolja. Más. 2010-től adódott egy olajpiaci anomália a Dexos2 bevezetésével. Én értem Csabit. Abban teljesen igaza van, hogy olaj szinten próbálkozhatunk mindenfélével. Ha a motor egészsége a fontos szempont, akkor kár kísérletezni. Csoda olajokat úgy sem fogunk találni és vagyonokat sem spórolunk, csak a lutri marad. Kijöhetünk jól is, rosszul is a kísérletből, de egyszerűbb betartani az ajánlásokat. Ha meg a pénztárcánk a fontosabb, akkor .... így járt kategória. Szép hetet nektek! BIG
-
Ha annyira kényszerít a problémád, hogy egy klub (számodra ismeretlen tagjainak) segítségét is képes vagy kérni első nekifutásra (zéró odaadással), akkor dolgozz meg érte. Olvass vissza úgy kb. 100-120 hozzászólást és megtalálod a megoldást. Ha értesz a kocsihoz, akkor megleled. Ha nem, akkor felesleges bármit is a szádba adnunk. Nem vagyunk önjelölt mentő ovóbácsik. Legalábbis én biztosan nem.
-
Akkor ezek szerint Astra kollega korábbi bejegyzéséről írtam imént én is.
-
Nem vagyok 1.7 tulaj, így erről a kérdésről fogalmam sincs gyakorlati szempontból. Viszont régebben (sok-sok oldallal - és hónappal - ezelőtt) volt már téma és ott valaki kifejtette, hogy - mivel felfelé megy a kábel - meghámozta a cucc köpenyét, s így elejét vette a szivárgásnak. Nem tudom ki írta a posztot. Nem tudom helytálló-e a megoldása. Nem tudom, hosszú távon mire ment vele. S azt sem tudom, ténylegesen van-e íve felfelé a kábelnek. Csak felelevenítek egy régebbi posztot, ti meg majd vontok belőle következtetést, vagy visszalapátoltok (rohadt sokat) a posztok között.
-
Elnézést, kissé eltűntem. Eltemetett a meló. Csaba. Úgy látom, kissé elbeszéltünk egymás mellett. Én nem komoly olajkitermelő- és finomító cégekről írtam, hanem komoly motorolajokról, mint termékről. Mint pl. az STP, Ardeca, Amsoil, Wynn's, Bizol, Super Tech, Mighty, Exol. Vagy akár az Eneos, hogy a többi japán olajról ne is beszéljek (van 4-5 minőségi fajta). S most nem gagyi olajokat soroltam fel. S hogy a végére mégis kapj egy kis kedvedre való infót is. A Chevron-Texaco az Államok harmadik, a világ negyedik legnagyobb olajipari vállalata. S hogy itt is mondjak egy japcsit, ne feledkezzünk meg a JX NIPPON csoportról. ;) BIG
-
Erről van szó. Köszönöm Gabi. + külön írtam, hogy - esetemben - egy kb. 400.000 körüli Y20DTH-ról van szó. Ajánlott hozzá a gyár 10W-s GM olajat. Én kezdetektől ezt vettem. Bejött, nincs gond az olajfogyasztással. Sőt! Hogy borzoljam a kedélyeket, volt olyan 2.0 DTI (igaz igavonónak használtuk - nem a család szeme-fénye volt), amibe mindent beletettünk, ami otthon volt. Talán még varrógép olajat is. Semmi nem változott. :D Csabinak jelzem és felhívom a figyelmét, nem arról írtam, hogy bármilyen szart(!) belerakok. Annyit jeleztem, hogy nem feltétlen választottam dexos listás olajat. Illetve egészen pontosan azt írtam, hogy "hasonló kategóriában" válogattam. De ugye abban a témában nem nyitunk vitát, hogy GM listán kívül ne lenne minőségi élet olaj fronton. Számtalan komoly olaj van még piacon, ami hasonló - vagy akár jobb - paraméterekkel rendelkezik, csak éppen nem fért bele, vagy nem akart beleférni a GM mutyiba. Soroljam???
-
Szerintem ne offoljunk tovább az olajjal, erre van topik, lehet ott vitázni. Itt vannak a képek: http://kepfeltoltes.hu/view/160302/20141110_150803_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/160302/20141110_145248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/160302/20141110_121614_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/160302/20141110_121601_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Több év alatt jött össze ilyen kikristályosodás. Hand. Igazad van. Szerény véleményem szerint se OFFoljuk szét a topicot. MIndenkinek megvan a saját "vallása", tapasztalata, rutinja (ahogy tetszik) olaj ügyben, amit megírhat. Mi pedig szívesen olvassuk és csemegézzük az érdekes, kirívó eseteket. Aztán magunké teszünk bizonyos tapasztalatokat (vagy sem). Aki meg tudja is mit olvas, az meg főleg. De ezért ne essünk egymásnak, nem akarunk megtéríteni senkit se. Jól tudjuk, bartelezés és papírozás megy a gyár és az olajos cégek között. Én, öreg rókaként első perctől 10W40-es GM olajat töltöttem 10 ezer km-ként Zafiba. Se a nagy olajmárkák, se összegek, se olajcsere garancia nem csábított el. Hasonló árban vettem, mint amit Csabi adott meg. Y20DTH. Közel 400.000 km után periódusonként kb. 1,5 l csepegett el pluszban, ha tapostam neki. Mondjuk egy nyaralásnál (7.000 km többnyire pályán). ;) De biztos vagyok benne, hogy ilyen óvatos, gondos, rövid periódus alatt szinte mindegy, mit raksz bele hasonló(!) kategóriában. Persze itt most elsősorban nem a MOL botondra és az Osan gazdaságosra gondolok. Szép estét nektek!
-
Jól tetszik röfögni! :D
-
A "Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések" topicban nézelődj alaposan. De ne rögtön kérdezősködéssel kezdj, mert ott gyorsabban helyreraknak, mint itt. ;)