Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

11 órája, Kukacka írta:

Nekem így hirtelen nem tűnik vészesnek semmi. Ebben a méretben szerintem sok szűrő nincs is, ezek mind jók pölö.

Pontosan ez van benne, innen rendeltem.
olajszuro_betet.jpg
olajszuro_betet_doboz.jpg

11 órája, astra 1 írta:

Ha xep a motor 9195144 ez a gyári 

Első fékbetétet ad ki rá a kereső.

10 órája, bocs írta:

Szia!

Nálam ez a középső "tüske" amire a azűrő rá van húzva,a szűrőház tetejében van. Ha lecsavarom a tetejét,vele együtt kijön a szűrő is,lehúzom róla a szűrőt,és visszapattintom az újat. Lehet akkor nálam nem jó valami? 

Nem tudom a többieknél hogy van ez a rész,elképzelhető,hogy azért hallottad a kattogást,mert a tüske nem jó oldalonvan rögzülve?

Erre én is gondoltam, de nem mertem piszkálni a tüskét. Látszólag nem is illene bele a házba.

Képkeresőben találtam képeket a szűrőház belsejéről, azok alapján az enyém pont ugyanúgy néz ki, nem tűnik hiányosnak.

Nyugodtabb lennék egy szűrőcserével, mielőtt gallyra vágom a motort...

Valakinek esetleg nincs pont ilyen szűrőháza összehasonlításképpen, hogy tudjuk melyik szűrőbetét a biztos befutó és bepattintós-e?
olajszurohaz_fedel_kulso.jpg

olajszurohaz_kulso.jpg

Szerk.: Most tudtam meg, hogy volt egy hibás széria ebből, a sárga szivacsnál a műanyag kisebb, nem megy rá rendesen, szorul. Azért is pattoghatott... A sárga szivacsos rész nem illeszkedik ilyenkor. Sajnos az nem derült ki, hogy a házba miért nem akadnak bele a karmok. Mindenképp szűrőcsere lesz. 30km-en nem árthatott a motornak ha átment az olaj a szűrő mellett is? Ha az előző szűrő is a hibás szériából való, akkor gondolom az utóbbi 15 ezer kilométer betett...

Link to comment
Megosztás:

23 órája, freddy_ írta:

Szerk.: Most tudtam meg, hogy volt egy hibás széria ebből, a sárga szivacsnál a műanyag kisebb, nem megy rá rendesen, szorul. Azért is pattoghatott... A sárga szivacsos rész nem illeszkedik ilyenkor. Sajnos az nem derült ki, hogy a házba miért nem akadnak bele a karmok. Mindenképp szűrőcsere lesz. 30km-en nem árthatott a motornak ha átment az olaj a szűrő mellett is? Ha az előző szűrő is a hibás szériából való, akkor gondolom az utóbbi 15 ezer kilométer betett...

KvMnUDk.png

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, freddy_ írta:

Pontosan ez van benne, innen rendeltem.

 

Első fékbetétet ad ki rá a kereső.

Erre én is gondoltam, de nem mertem piszkálni a tüskét. Látszólag nem is illene bele a házba.

Képkeresőben találtam képeket a szűrőház belsejéről, azok alapján az enyém pont ugyanúgy néz ki, nem tűnik hiányosnak.

Nyugodtabb lennék egy szűrőcserével, mielőtt gallyra vágom a motort...

Valakinek esetleg nincs pont ilyen szűrőháza összehasonlításképpen, hogy tudjuk melyik szűrőbetét a biztos befutó és bepattintós-e?
 

 

Szerk.: Most tudtam meg, hogy volt egy hibás széria ebből, a sárga szivacsnál a műanyag kisebb, nem megy rá rendesen, szorul. Azért is pattoghatott... A sárga szivacsos rész nem illeszkedik ilyenkor. Sajnos az nem derült ki, hogy a házba miért nem akadnak bele a karmok. Mindenképp szűrőcsere lesz. 30km-en nem árthatott a motornak ha átment az olaj a szűrő mellett is? Ha az előző szűrő is a hibás szériából való, akkor gondolom az utóbbi 15 ezer kilométer betett...

Túlgondolod. Mondjuk hibást én nem találtam, de az biztos, hogy ha a szűrőben volt is valaha ilyen, az rég kifutott. Gyártás óta eltelt 10 év:)
Plusz megnéztem hirtelen 3 videót, mindegyikben ilyen volt, ami ilyen motorral volt szerelve. Dont fos. A nem beakadás az mondjuk tényleg érdekes.

Módosítva : Kukacka
Link to comment
Megosztás:

20 órája, Kukacka írta:

Túlgondolod. Mondjuk hibást én nem találtam, de az biztos, hogy ha a szűrőben volt is valaha ilyen, az rég kifutott. Gyártás óta eltelt 10 év:)
Plusz megnéztem hirtelen 3 videót, mindegyikben ilyen volt, ami ilyen motorral volt szerelve. Dont fos. A nem beakadás az mondjuk tényleg érdekes.

A 20 éve ezzel foglalkozó és tapasztalatom szerint nagyonis hozzáértő üzlet vezetője mondta, hogy visszavittek neki többet is. Nem tudták rátenni, 2mm-el kisebb a műanyag átmérője a sárga szivacsos résznél. Hibás szériát említett. Miből gondolod, hogy 10 éve gyártották?

Ennyi erővel a szűrőházba való karmok átmérője is lehet kisebbre gyártva. Mást nem tudok elképzelni, ha egyébként minden stimmel és be kellene pattanjon. Sajnos nem tudtam ma másik szűrőt szerezni.

A "don't"-al csak igét lehet tagadni.

Link to comment
Megosztás:

50 perce, freddy_ írta:

A 20 éve ezzel foglalkozó és tapasztalatom szerint nagyonis hozzáértő üzlet vezetője mondta, hogy visszavittek neki többet is. Nem tudták rátenni, 2mm-el kisebb a műanyag átmérője a sárga szivacsos résznél. Hibás szériát említett. Miből gondolod, hogy 10 éve gyártották?

Ennyi erővel a szűrőházba való karmok átmérője is lehet kisebbre gyártva. Mást nem tudok elképzelni, ha egyébként minden stimmel és be kellene pattanjon. Sajnos nem tudtam ma másik szűrőt szerezni.

A "don't"-al csak igét lehet tagadni.

Minden bizonnyal kisebb akkor. Már csak a megfelelő szűrőből kellene venni párat az elkövetkezendő cserékre, hogy legyen mindíg megfelelő hozzá.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

A 20 éve ezzel foglalkozó és tapasztalatom szerint nagyonis hozzáértő üzlet vezetője mondta, hogy visszavittek neki többet is. Nem tudták rátenni, 2mm-el kisebb a műanyag átmérője a sárga szivacsos résznél. Hibás szériát említett. Miből gondolod, hogy 10 éve gyártották?

Ennyi erővel a szűrőházba való karmok átmérője is lehet kisebbre gyártva. Mást nem tudok elképzelni, ha egyébként minden stimmel és be kellene pattanjon. Sajnos nem tudtam ma másik szűrőt szerezni.

A "don't"-al csak igét lehet tagadni.

Onnan, hogy ezek elég pörgős cuccok és ha a tavalyi GM-ként rendelt Hengst jó volt és az 1 hónapja rendes Hengstként rendelt is, akkor az azért erősen bekufircolna, ha ilyen random tűrésekkel menne egy gyártósor. ne mán, az még leselejtezett kínába eladott hányavetin üzemeltetett szintet sem érné el.

Kíváncsi leszek mi lesz ebből, de mondom. Még szintre évjáratra is stimmel a kocsid a miénkkel, érdekes azért.

A don't-os részre: parancsolj :-)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kukacka írta:

Onnan, hogy ezek elég pörgős cuccok és ha a tavalyi GM-ként rendelt Hengst jó volt és az 1 hónapja rendes Hengstként rendelt is, akkor az azért erősen bekufircolna, ha ilyen random tűrésekkel menne egy gyártósor. ne mán, az még leselejtezett kínába eladott hányavetin üzemeltetett szintet sem érné el.

Kíváncsi leszek mi lesz ebből, de mondom. Még szintre évjáratra is stimmel a kocsid a miénkkel, érdekes azért.

A don't-os részre: parancsolj :-)

Azért vitték vissza a szűrőket, mert konkrétan nem ment rá a tüskére. Utánaérdeklődhetek.

Csak szűrőcserénél tudom jobban megnézni. Lehet belőle komolyabb baj, ha megteszek 400km-t egy esetlegesen megroppant vagy nem jól illeszkedő szűrővel vagy mindenképpen cseréljem ki a hosszabb út előtt?

Link to comment
Megosztás:

31 perce, freddy_ írta:

Azért vitték vissza a szűrőket, mert konkrétan nem ment rá a tüskére. Utánaérdeklődhetek.

Csak szűrőcserénél tudom jobban megnézni. Lehet belőle komolyabb baj, ha megteszek 400km-t egy esetlegesen megroppant vagy nem jól illeszkedő szűrővel vagy mindenképpen cseréljem ki a hosszabb út előtt?

Kétlem, ez azért nem F1:)

Link to comment
Megosztás:

Utánaérdeklődtem a szériahibás szűrőnek. Annyiból félreértés volt, hogy a fenti képen látszó GM# 9192425 cikkszámú, méretre rövidebb formájú szűrőbetétnél nem találkozott az üzlet típushibás darabbal. A hosszúkás formájúnál fordult elő nála több darabbal is, hogy a sárga szivacsos résznél 2mm-el kisebb volt a műanyag átmérője, nem ment rá a tüskére, ezért visszahozták. Volt akinek ráment, de nagyon rá is szorult.

Vettem mégegy, ugyanolyan szűrőt, de végül nem cseréltem ki. Biztos vagyok benne, hogy nem lehetett bepattintani a karmokat, mint ahogyan az Opel szerviz által előzőleg berakott ugyanilyen szűrőnél sem voltak bepattintva. (Ennek ellenére én is bepattintásra emlékszem, amikor ott voltam az olajcserénél.) A szűrőházfedél a karmok bepattanása nélkül is betolta a szűrőt a helyére, ebben biztos vagyok. Nem valószínű, hogy a szűrő mellett olajátszivárgás lenne (hacsak nem roppant meg a szűrő, de miért tette volna.) A szűrő és a szűrőházfedél találkozásánál nincs tömítés, ott alapból mehet át olaj. Nem annyira precíziós dolog ez. A következő cserét előre hozom, akkor még alaposabban megnézem, lemérem, lefényképezem és megírom a végeredményt. Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, freddy_ írta:

Utánaérdeklődtem a szériahibás szűrőnek. Annyiból félreértés volt, hogy a fenti képen látszó GM# 9192425 cikkszámú, méretre rövidebb formájú szűrőbetétnél nem találkozott az üzlet típushibás darabbal. A hosszúkás formájúnál fordult elő nála több darabbal is, hogy a sárga szivacsos résznél 2mm-el kisebb volt a műanyag átmérője, nem ment rá a tüskére, ezért visszahozták. Volt akinek ráment, de nagyon rá is szorult.

Vettem mégegy, ugyanolyan szűrőt, de végül nem cseréltem ki. Biztos vagyok benne, hogy nem lehetett bepattintani a karmokat, mint ahogyan az Opel szerviz által előzőleg berakott ugyanilyen szűrőnél sem voltak bepattintva. (Ennek ellenére én is bepattintásra emlékszem, amikor ott voltam az olajcserénél.) A szűrőházfedél a karmok bepattanása nélkül is betolta a szűrőt a helyére, ebben biztos vagyok. Nem valószínű, hogy a szűrő mellett olajátszivárgás lenne (hacsak nem roppant meg a szűrő, de miért tette volna.) A szűrő és a szűrőházfedél találkozásánál nincs tömítés, ott alapból mehet át olaj. Nem annyira precíziós dolog ez. A következő cserét előre hozom, akkor még alaposabban megnézem, lemérem, lefényképezem és megírom a végeredményt. Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Na, ne kérdezd miért, de egy SLS AMG olajcserét néztem most. Ugyanez a metódus van ott is, csak mondjuk ott száraz karter miatt van vagy 3 leeresztési pont és a csövek...

De, a szűrő ugyanez a forma, csak nyilván arányaiban nagyobb. Ugyanúgy 32-es vagy 36-os dugóval szépen tekeri ki és be, 1 tömítés kell rá felül és bepattan a szűrő a tetőbe, majd visszatekerésnél ugyanez a jellegzetes ropogás hang van amiről mi is beszéltünk. Szerintem ebben érdekesség nincs, nem az első ilyet hallom már vissza. Szóval az tutira nem rendellenes.

Módosítva : Kukacka
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Kukacka írta:

Na, ne kérdezd miért, de egy SLS AMG olajcserét néztem most. Ugyanez a metódus van ott is, csak mondjuk ott száraz karter miatt van vagy 3 leeresztési pont és a csövek...

De, a szűrő ugyanez a forma, csak nyilván arányaiban nagyobb. Ugyanúgy 32-es vagy 36-os dugóval szépen tekeri ki és be, 1 tömítés kell rá felül és bepattan a szűrő a tetőbe, majd visszatekerésnél ugyanez a jellegzetes ropogás hang van amiről mi is beszéltünk. Szerintem ebben érdekesség nincs, nem az első ilyet hallom már vissza. Szóval az tutira nem rendellenes.

A szűrőházfedél belsejében található, képen bejelölt tüskék (összesen 14 db található körben) oldalról fogják körbe a szűrőt vagy (függőleges irányban) ezek szorítják le a szűrőt?
olajszurohaz_fedel_tuskek.jpg

Szerk.: Találtam videót pont ugyanolyan szűrőházzal és szűrőbetéttel, mint a sajátom (4 perc 56 másodpercnél pattintja bele az új szűrőt):

A videó alapján esélyes, hogy a tüskék oldalról fogják körbe a szűrőbetétet, mert szögben pattintja be és a szűrő közel sem olyan átmérőjű, mint a ház belseje. Ez esetben a fedél megnyúzhatta a szűrőmet (ha egyáltalán belement a tüskék közé) és tényleg jó lenne minél előbb megnézni. Jó lenne ha valaki ezt meg tudná erősíteni vagy cáfolni.

Szerk.: Beszéltem egy Opel szervizzel. Azt mondták a szűrő nagyon könnyen és becsavarásokor nem észrevehető módon meg tud roppanni, esetleg összeroppan és bekerülnek a darabjai a motorba, komoly kár keletkezhet. Ha a szűrő hiányos állapotú kivételkor, érdemes levenni a szelepházfedelet és megvizsgálni a motort. Szerintük éppen elég baj az is, ha nem illeszkedik jól és átmegy mellette az olaj, nem látja el a szűrő a feladatát. Ennek megfelelően szűrőt cserélek és megírom az eredményt, amint okosabb lettem.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, freddy_ írta:

A szűrőházfedél belsejében található, képen bejelölt tüskék (összesen 14 db található körben) oldalról fogják körbe a szűrőt vagy (függőleges irányban) ezek szorítják le a szűrőt?

Szerk.: Találtam videót pont ugyanolyan szűrőházzal és szűrőbetéttel, mint a sajátom (4 perc 56 másodpercnél pattintja bele az új szűrőt):

 videó alapján esélyes, hogy a tüskék oldalról fogják körbe a szűrőbetétet, mert szögben pattintja be és a szűrő közel sem olyan átmérőjű, mint a ház belseje. Ez esetben a fedél megnyúzhatta a szűrőmet (ha egyáltalán belement a tüskék közé) és tényleg jó lenne minél előbb megnézni. Jó lenne ha valaki ezt meg tudná erősíteni vagy cáfolni.

Szerk.: Beszéltem egy Opel szervizzel. Azt mondták a szűrő nagyon könnyen és becsavarásokor nem észrevehető módon meg tud roppanni, esetleg összeroppan és bekerülnek a darabjai a motorba, komoly kár keletkezhet. Ha a szűrő hiányos állapotú kivételkor, érdemes levenni a szelepházfedelet és megvizsgálni a motort. Szerintük éppen elég baj az is, ha nem illeszkedik jól és átmegy mellette az olaj, nem látja el a szűrő a feladatát. Ennek megfelelően szűrőt cserélek és megírom az eredményt, amint okosabb lettem.

Jesszum pepi, na itt aztán végól kiderül valami világvége dolog lesz.

2-3 hónap és egy szűrőt én is cserélek, majd kicsapom az állványt aztán levideózom. De mondjuk nekem ez így már kicsit extrém.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, freddy_ írta:

A szűrőházfedél belsejében található, képen bejelölt tüskék (összesen 14 db található körben) oldalról fogják körbe a szűrőt vagy (függőleges irányban) ezek szorítják le a szűrőt?
Szerk.: Találtam videót pont ugyanolyan szűrőházzal és szűrőbetéttel, mint a sajátom (4 perc 56 másodpercnél pattintja bele az új szűrőt):

A videó alapján esélyes, hogy a tüskék oldalról fogják körbe a szűrőbetétet, mert szögben pattintja be és a szűrő közel sem olyan átmérőjű, mint a ház belseje. Ez esetben a fedél megnyúzhatta a szűrőmet (ha egyáltalán belement a tüskék közé) és tényleg jó lenne minél előbb megnézni. Jó lenne ha valaki ezt meg tudná erősíteni vagy cáfolni.

Szerk.: Beszéltem egy Opel szervizzel. Azt mondták a szűrő nagyon könnyen és becsavarásokor nem észrevehető módon meg tud roppanni, esetleg összeroppan és bekerülnek a darabjai a motorba, komoly kár keletkezhet. Ha a szűrő hiányos állapotú kivételkor, érdemes levenni a szelepházfedelet és megvizsgálni a motort. Szerintük éppen elég baj az is, ha nem illeszkedik jól és átmegy mellette az olaj, nem látja el a szűrő a feladatát. Ennek megfelelően szűrőt cserélek és megírom az eredményt, amint okosabb lettem.

Micsoda szép motortere van ennek a Corsa-nak :)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Az enyém is ilyen volt új korában. Ápolni vagy waxolni kellene a műanyagokat megfelelő anyaggal.

Ez biztos ápolva van mert már az ahogy cseréli az olajat is elég aprólékos. Tölcsérnél is mikor csorog a kannaoldalán az olaj és azt is lehúzza a tölcsér peremén, hogy minél kisebb esélye legyen lecseppenni valahová... Én még lemosom valamikor brigéciol-al ahogy sikerül és annyi, nem hinném, hogy több türelmem lenne hozzá.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, MrChef írta:

Sziasztok! Cseréltettetek már szervizben első féktárcsát és fékbetétet? Ha igen, mennyibe került nektek?

Nálam csak féktárcsa szabályozás és fékbetét csere volt. Rábeszélt a szerviz. Mindenki más szerint nem érte meg, de végül elég sok (kb. 60 ezer) kilométert futottam vele azóta és még mindig rendben van. A munkadíj talán 30, a fékbetétek 15 ezer forint körül voltak (nem emlékszem pontosan, nem mostanában volt).

Ha komplett csere van, a költség java részét az anyag (féktárcsák, fékbetétek, esetleg apróbb alkatrészek) fogják kitenni. Kérdés, hogy megcsinálják-e úgy is ha viszed vagy muszáj tőlük vásárolni a garancia miatt (esetleg magasabb áron kapod meg ugyanazt). Sajnos nem tudom melyik utángyártott a jó fajta vagy csak gyárit érdemes-e használni. Valószínűleg egy munkaóra alatt megoldható. Legyen szíves javítson ki valaki, ha tévedek.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎.‎11‎.‎13‎. at 7:21, goose írta:

Sziasztok!

Kerekcserenel észrevettem,hogy az első futóművem fel/le jár ha megemelem kézzel ,kb 1 centit! Ez normális holtjatek? Torony szilent és csapágy 2 éve lett cserélve. 

Tudom, hogy nem pont erre a válaszra vagy kíváncsi, de még márkaszervizben sem kerülhet sokba egy átnézés. Csápos emelőn átnézik pár perc alatt.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.