Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ZAFIRA A - Általános


kovito

Recommended Posts

  • 1 month later...

Megjelent az első Opel Subaru emblémával

2001. augusztus 23. 15:19

A nehezen kiejthető Traviq néven kerül forgalomba az Opel Zafira japánban, méghozzá a Subaru emblémájával az orrán. Az autót a japán piac igényeihez igazították, így feszesebb futóművel, sportos karosszéria-kiegészítőkkel, és a jól ismert 2,2 literes 16 szelepes négyhengeres Opel motorral látták el. A Traviq a GM thaiföldi gyárában készül, és havonta legalább 1.000 darabot szeretnének belőle eladni a szigetországban. A Subaru és a GM tavaly kötött együttműködési megállapodásának a Traviq első kézzelfogható jele, később pedig állítólag további közös modellek várhatók.

35-subaru-traviq.jpg

subaru_traviq_10167.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tiszteletem...

Érdeklődnék, hogy egy 2001-es gyártású, Y20DTH motoros Zafira esetén mik az elméletileg helyes értékek a forgalmi és a zöldkártya alábbi helyein:

# A forgalmi V.9 rovata (~környezetvédelmi besorolás): 7? 8? Más? (~Van-e OBD [on-board-diagnostic] rendszer az EURO III-as Y20DTH elektronikájához csapva?)

# Zöld kártya, "Motorkivitel és keverékképzés kódja:(a 7/2002.(VI.29.)GKM-BM-KvVM e.r. 1. melléklet 1. p. alapján)" rovat (a hátlap első bejegyzése)? 02? 22?

# Zöld kártya, "Környezetvédelmi osztályba sorolás kódja (a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 5/II. sz.m. alapján" rovat (a hátlap közepe táján): 7? 8? Más? [itt - gondolom - a forgalmi V.9 értékének kellene ismétlődnie...)

Ha valaki válaszolna, előre is köszönet érte...

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem...

Érdeklődnék, hogy egy 2001-es gyártású, Y20DTH motoros Zafira esetén mik az elméletileg helyes értékek a forgalmi és a zöldkártya alábbi helyein:

# A forgalmi V.9 rovata (~környezetvédelmi besorolás): 7? 8? Más? (~Van-e OBD [on-board-diagnostic]rendszer az EURO III-as Y20DTH elektronikájához csapva?)

# Zöld kártya, "Motorkivitel és keverékképzés kódja:(a 7/2002.(VI.29.)GKM-BM-KvVM e.r. 1. melléklet 1. p. alapján)" rovat (a hátlap első bejegyzése)? 02? 22?

# Zöld kártya, "Környezetvédelmi osztályba sorolás kódja (a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 5/II. sz.m. alapján" rovat (a hátlap közepe táján): 7? 8? Más? [itt - gondolom - a forgalmi V.9 értékének kellene ismétlődnie...)

Ha valaki válaszolna, előre is köszönet érte...

1.) 7, OBD-s, és EURO3-AS

2.) 22. ez jelenti az elektronikus közvetlen befecskendezést

3.) 7

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1.) 7, OBD-s, és EURO3-AS

2.) 22. ez jelenti az elektronikus közvetlen befecskendezést

3.) 7

Megathx...

De lenne akkor még egy dilemma az 1.) ponttal:

Az idevágó rendelet betűje szerint (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 5. számú melléklete II. pont - frissített állapot) egy EURO-III-as dízelmotor vagy a 7-es vagy a 8-as osztályba tartozik, és a két osztály közt csak a megfelelő OBD-rendszer hiánya vagy megléte dönt:

http://www.kff.hu/dokk/main/forum/cmi-18.8...ck&82412&89446&

7: az ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A), illetőleg a 49.03 előírás I. jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros (EURO-III.)

8: az ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A), vagy 49.03 előírás I. jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-III.);

Ha az Y20DTH-nak van olyan OBD-rendszere, amit a rendelet elvár, akkor tképp a 8-as osztályba kéne tartoznia, és csak akkor tartozhatna a 7-esbe, ha nincs ilyen OBD-rendszere (amit - gondolom, tippelném - a zöldkártya mérésnél-beállításnál is lehet használni)...

Hogyan van ez?

#####

Tudom, tudom...menjek a p***ba... :)

Az egész úgy kezdődött, hogy (mint utóbb kiderült) elírták a forgalmimat, a színkód (10) lett duplikálva egy rublikával alatta is, környezetvédelmi besorolásként...aztán a régivágású zöldkártyásműhelyben nem is hallottak még ilyen osztályról (pedig már van)...ott meg (~fő a biztonság) a keverékképzés kódját írták el: 02-nek 22 helyett...

És most csak kérdezek és kérdezek... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Az élet apró örömei.Ma ment előttem egy Zafira OPC.Nagyon tanulságos volt az, ahogy előzött.Nem engem, csak az előttem menőket.Négyen ültek benne, de még így is úgy ment, mint valami rakéta.Állat volt! :rock: :supz: :supz: :prayer:

Hát igen, irigylésre méltó autók. Én a múltkor a Hősök terénél csodálkoztam rá egyre, az ugyanis ezüstmetál színű volt, és én addig azt hittem, hogy a gyári tuningos verdákat csak a tradicionális "OPC-kék" színben gyártották.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, irigylésre méltó autók. Én a múltkor a Hősök terénél csodálkoztam rá egyre, az ugyanis ezüstmetál színű volt, és én addig azt hittem, hogy a gyári tuningos verdákat csak a tradicionális "OPC-kék" színben gyártották.

Több OPC Zafira-t látok, mint OPC Astra-t.

Jahhhh és láttam a héten Illés Béjlát is, neki is van egy Zafija :(

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok! Használtan vettem egy Zafira-t, tavasszal vizet találtam a vezető-padlón. Elvittem egy OPEL Márkaker. szervizébe, szétszedték, fűtéscsövet, -csapot kicserélték, két hétig szárították majd visszaadták (más kérdés, hogy azóta riasztó nem működik, vészvillogó kapcsolót elrontották, és a rádiót is ki-be kellett szerelnem, hogy az antenna a helyére kerüljön). ...most 2 hét után újra víz van az autóban, mit csináljak:

1. Menjek vissza és gyújtsam rájuk a házat?

2. Menjek vissza, reklamáljak, kérjek csereautót és "ingyen" vagy legalábbis kedvezményesen rendehozatni (másodszorra) a hibát?

3. Felejtsem el a reklamációt, és keressek egy másik Márkakert (ahol talán ismét átvernek)?

4. Tudtok ajánlani vlmi megbízható Opel-es szervizt a márkakereskedések helyett?

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, csak attól tartok, hogy ha valaki reklamál, akkor legközelebb még inkább lehúzzák! Ha máshová kell vinnem, akkor pedig ismét ott a zsákbamacska, hogy jól fognak-e dolgozni, vagy sem.

Sajnos nincs pénzem (és türelmem arra), hogy végigjárjam és végigpróbáljam az össze márkakereskedést, ezért keresnék egy megbízható, becsületes Opel szervizt.

...azt már meg sem kérdezem, hogy ez miért nem várható ez el egy MÁRKASZERVIZ-től, ahol 3x annyit fizetek, és elvileg ők értenek hozzá (hivatalosan) a legjobban.

Nnaa mindegy, ez Magyarország...!

Link to comment
Megosztás:

én mint egy kötsög márkaszervizes, asszem simán beleszólhatok ebbe...

az a probléma, hogy előitéletes vagy, és rosszul állsz hozzá.

te neked fütéscsapot cseréltek , mert az volt a rossz. fizettél érte.

miből gondolod, hogy most is a fütéscsapodnál folyik??? elkültél mindenkit az annyába már, és lehet hogy a radiátorod folyik, a radiátor nál lévő átvezető cső, ami a Hagalexnek is folyt, de az is lehet hogy a fütéscsapod folyik ismét.

ha fizettél érte, és van számlád akkor 2 azaz kettő év garanciát adnak a gyári alkatrészekre.

azaz visszamész, és ha ujra az folyik akkor egy dijmentes javitásba veszel részt....

ha nem az folyik akkor tök feleslegesen téped a szádat itt.....

asszem jót irtam :wink:

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, ha vlkit megbántottam volna, csak rosszak a tapasztalataim. Persze, vissza fogok menni, csak az a bajom, hogy nem tudom ismét "csak úgy" újabb 2 hétre kivonni az autót a forgalomból.

Ha már ott van, ha már fűtéscsövet cserélnek és ha már ATOMJAIRA VAN SZEDVE AZ AUTÓ, akkor miért nem lehet az egyéb, csatlakozó dolgokra is rápillantani? OK, visszaviszem, kiderül hogy más is rossz, akkor újabb két hét autó nélkül (vagy harc és fizetés a csereautóért), remek!

Ne haragudj, nem az OPEL márkaszervizek ellen szóltam, hanem márkaszervizek ellen ÁLTALÁBAN.

A problémám továbbá, hogy én még így vagy úgy értek hozzá: megjavítom a rádió hibáját, kicserélem a kapcsolót, stb. De mi van azzal, aki nem ért hozzá, és csak azt látja, hogy rosszabb lett az autója szerviz után, mint volt...

Szóval nem bántani akarok senkit, csak nem értem, hogy ennek miért kell így mennie?!

Link to comment
Megosztás:

Szárítani azért nem tudom, mert az első kárpit 6 cm vastag, átmegy a kardánbox alatt, és eléggé szét kell bontani hozzá az autót, hogy kivegyük. Hajszárítóval, fentről meg eltart egy-két hétig.

Ha meg nem szárítom, akkor szépen bepenészedik és csodás szaga lesz...

A fűtéscső, -csap cseréhez (és kárpit szárításhoz) pedig teljes műszerfal, kormány, első ülések kiszerelése volt szükséges, ami pedig nem két óra. Persze én nem értek hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.