Tiu Elküldve November16, 2018 Megoszt Elküldve November16, 2018 9 órája, zotya975 írta: Én egyenlőre nem gondolkodtam féktuningon, se a kocsi súlya nem növekedett meg számottevően, se a vezetési szokásaim. Persze ettől függetlenül is lehetne, ebből nem árt a több. 1,4se kisfékkel is volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November16, 2018 Megoszt Elküldve November16, 2018 6 perce, Tiu írta: 1,4se kisfékkel is volt. Na akkor meg pláne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Január16, 2019 Megoszt Elküldve Január16, 2019 Sziasztok Egy olyan kérdésem lenne hogy F-astrámba szeretném ha kicsit erősebben menne be-ki a kuplung pedál. Jelenleg vaj puha és gondoltam lehet-ne e esetleg egy erősebb rugóval vagy más módon keményíteni rajta. Hátha valaki csinált már ilyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2019 Megoszt Elküldve Január17, 2019 18 órája, Barret írta: Sziasztok Egy olyan kérdésem lenne hogy F-astrámba szeretném ha kicsit erősebben menne be-ki a kuplung pedál. Jelenleg vaj puha és gondoltam lehet-ne e esetleg egy erősebb rugóval vagy más módon keményíteni rajta. Hátha valaki csinált már ilyet. Hát nekem úgy rémlik hogy a rugó az a lábnak segít rá a kuplungolásra, ha kiakasztod vagy kiveszed nehezebb lesz benyomni. De nem vagyok benne biztos 100%-ban. Ha mégsem, akkor meg kellene próbálni máshova beakasztani hogy jobban feszítsen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január17, 2019 Megoszt Elküldve Január17, 2019 Tegyél bele xe-t, annak 200 valahanyas a kuplungja, azt nehezebb nyomni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január17, 2019 Megoszt Elküldve Január17, 2019 11 perce, wookie írta: Tegyél bele xe-t, annak 200 valahanyas a kuplungja, azt nehezebb nyomni. :D Vagy cseréljen velem, én lassan két lábbal nyomom. Lassan úgy megyek hogy a jobb lábammal kettőt lépek amig a ballal csak egyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Január17, 2019 Megoszt Elküldve Január17, 2019 58 perce, wookie írta: Tegyél bele xe-t, annak 200 valahanyas a kuplungja, azt nehezebb nyomni. :D Végül is az is egy megoldás :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Január18, 2019 Megoszt Elküldve Január18, 2019 On 2019. 01. 16. at 22:43, Barret írta: Sziasztok Egy olyan kérdésem lenne hogy F-astrámba szeretném ha kicsit erősebben menne be-ki a kuplung pedál. Jelenleg vaj puha és gondoltam lehet-ne e esetleg egy erősebb rugóval vagy más módon keményíteni rajta. Hátha valaki csinált már ilyet. Enyém is olyan, bár a laprúgós kuplungoknak van egy olyan sajátossága, hogy a benntartási erő mindig kisebb mint a be nyomási (átpattan negatívba). Lehet azért érzed könnyűnek , de ha nem csúszik , én nem foglalkoznék vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Január18, 2019 Megoszt Elküldve Január18, 2019 11 órája, nyemi írta: Enyém is olyan, bár a laprúgós kuplungoknak van egy olyan sajátossága, hogy a benntartási erő mindig kisebb mint a be nyomási (átpattan negatívba). Lehet azért érzed könnyűnek , de ha nem csúszik , én nem foglalkoznék vele. Nem csúszik csak amikor beülök más autóból koppan a pedál oszt nyomnám a taposót h mi van :D Oszt jahh h ezen ennyi volt ? :D xd Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Január18, 2019 Megoszt Elküldve Január18, 2019 2 órája, Barret írta: Nem csúszik csak amikor beülök más autóból koppan a pedál oszt nyomnám a taposót h mi van :D Oszt jahh h ezen ennyi volt ? :D xd Enyémen is ilyen, nem kell vele foglalkozni. Én kicsit lejjebb engedtem a pedált a kopás után menve, de maradt ilyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kzsbravo Elküldve Február9, 2019 Megoszt Elküldve Február9, 2019 Sziasztok! Adott egy Opel Astra f x16xel a váltókart mikor pakolgatom 1,2,3,4, kicsit akadozva megy be a helyére. A képen látható csapszeg helyett nekem egy hatos csavar volt bent. Ki cseréltem én is csapszegre de sajnos nem változott semmi, igy vissza raktam a csavart. De már úgy hogy egy szűkítőt raktam a műanyagba és így dugtam át rajta a csavart,de ennek ellenére sem változott a helyzet. Még ezt az összekötő rudat is le cseréltem de így sem változott semmi.Tudnátok valami okos dolgot ajánlani hogy könnyű legyen a váltás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február10, 2019 Megoszt Elküldve Február10, 2019 15 órája, Kzsbravo írta: Sziasztok! Adott egy Opel Astra f x16xel a váltókart mikor pakolgatom 1,2,3,4, kicsit akadozva megy be a helyére. A képen látható csapszeg helyett nekem egy hatos csavar volt bent. Ki cseréltem én is csapszegre de sajnos nem változott semmi, igy vissza raktam a csavart. De már úgy hogy egy szűkítőt raktam a műanyagba és így dugtam át rajta a csavart,de ennek ellenére sem változott a helyzet. Még ezt az összekötő rudat is le cseréltem de így sem változott semmi.Tudnátok valami okos dolgot ajánlani hogy könnyű legyen a váltás. Üdv, több helyen kottyanhat a váltókulissza-rudazat ezeket fel kell deríteni, és meg kell javítani vagy legalább mérsékelni. Az utastérben is megnézheted, hogy ha felemelt váltószoknyával, mozgatod a kart oldalra, előre hátra, van-e nagy mértékű holtjáték, amikor a kezedben a gomb mozog, de a rúd ami a motortérbe megy még nem . Ez lehet gumigyűrűnél, vagy lent a műanyag perselyeknél. A Gumigyűrű ALÁ szigetelő szalagot lehet tekerni ezzel növelni lehet az átmérőjét, a lenti műanyag perselyt csak cserélni lehet. Ugyanezt meg kell tenni a motortérben, mozgatód üresben a váltókartól jövő tengelyt, oldalra ( ilyenkor ugye forgatod) és előre hátra, nézed mikor mozdul a váltóba menő rúd, és hol "veszik el" a mozgás. Ez ugye lehet csapszegnél, és az összekötőnél amit belinkeltél vagy a tengelynél ( képen)ahol a mozgás "átfordul". A váltórudazat beállítást is érdemes elvégezni, de ha sok a kottyanás-holtjáték akkor ez nem segít, előbb mérsékelni kell. https://www.opelforum.hu/topic/1762-váltó-rudazat-beállítás/ Ha a motortérben a kulissza nagyon odavan lehet érdemes lenne egy kevésbé kopott bontottra cserélni az egészet. Nekem is a képen jelölt rugós-tengely és a műanyag persely kopott meg, ideiglenesen egy vékony lemezkéből csináltam csövet azt csúsztattam rá a tengelyre, de ez csak ideiglenes, nem lesz hosszú életű. A nyáron majd valamit csinálnom kell vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kzsbravo Elküldve Február10, 2019 Megoszt Elküldve Február10, 2019 A váltórudazat már volt állítva ennek ellenére is fen áll a jelenség. Viszont amit írtál hogy a szoknya alatt lévő kar végén a gumi az sajna tönkrement és van sok kilengése.Remélem lehet pótolni ezt a gumit. Elől most úgy tűnik hogy amit csináltam kis perselyt tökéletesen működik . Köszönöm Zotya 975!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február11, 2019 Megoszt Elküldve Február11, 2019 10 órája, Kzsbravo írta: A váltórudazat már volt állítva ennek ellenére is fen áll a jelenség. Viszont amit írtál hogy a szoknya alatt lévő kar végén a gumi az sajna tönkrement és van sok kilengése.Remélem lehet pótolni ezt a gumit. Elől most úgy tűnik hogy amit csináltam kis perselyt tökéletesen működik . Köszönöm Zotya 975!!! Nincs mit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kzsbike Elküldve Március2, 2019 Megoszt Elküldve Március2, 2019 (edited) ? Módosítva Március3, 2019 : Kzsbike Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Március2, 2019 Megoszt Elküldve Március2, 2019 3 órája, Kzsbike írta: Sziasztok! A váltórudazatot szeretném be állítani a hozz hogy jól be legyen állítva milyen fokozatban kel hagynom a sebességet vagy üresben kel hagyni? Itt le van írva minden 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kzsbike Elküldve Március3, 2019 Megoszt Elküldve Március3, 2019 10 órája, Barret írta: Itt le van írva minden Köszönöm szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kzsbike Elküldve Március3, 2019 Megoszt Elküldve Március3, 2019 Sziasztok! Sajnos nem találom a képen látható dugót. X16XEL a motorom. Ami a képen itt fekete nekem egy barna műanyag dugó van és egy rugó feszíti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kzsbike Elküldve Március3, 2019 Megoszt Elküldve Március3, 2019 Link to comment Megosztás: More sharing options...
free0228 Elküldve Március3, 2019 Megoszt Elküldve Március3, 2019 17 perce, Kzsbike írta: Sziasztok! Sajnos nem találom a képen látható dugót. X16XEL a motorom. Ami a képen itt fekete nekem egy barna műanyag dugó van és egy rugó feszíti. Helló! Akkor azt a barna dugót kell benyomnod , és minden mást úgy ahogy a leirásban van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Március14, 2019 Megoszt Elküldve Március14, 2019 On 2019. 03. 03. at 14:30, free0228 írta: Helló! Akkor azt a barna dugót kell benyomnod , és minden mást úgy ahogy a leirásban van! Úgy egyébként ez mire való? Buta kérdésnek tűnhet. ( nekem egyébként sárga ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március14, 2019 Megoszt Elküldve Március14, 2019 2 órája, tuskes írta: Úgy egyébként ez mire való? Buta kérdésnek tűnhet. ( nekem egyébként sárga ) Így lehet "újrakalibrálni" a váltókart. Meglazítod a csavart a tűzfalnál ahol kijön a rudazat az utastérből, majd adott fix pozícióba állítod a váltókart és a váltóban a tolórudat is, és újra meghúzod a csavart. Kapcsolási nehézségnél, akadó váltókarnál, vagy a kulissza felújítása után szokták megcsinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
janek56 Elküldve Május5, 2019 Megoszt Elküldve Május5, 2019 Üdv! Szeretnék tanácsot, segítséget kérni. Ha esetleg beszerzési forrást is tudna nagyon hálás lennék. Vagy esetleg javító szakembert? A Gk-im Füzesabonyban "Pihen" Opel Kadett D 1.3 S -hez Seb.váltó kellene, vagy ami kompatibilis vele. E Kadett, Vagy Astra? Milyen tipusú váltót vegyek? F10, F13? Az Astráé jó-e hozzá? Mindegy 4, vagy 5 sebességes. Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május25, 2019 Megoszt Elküldve Május25, 2019 Már jó régóta szivárog a váltóból az olaj a féltengely szimeringeknél elsősorban a hosszú tengelynél. A szimering csere nem hozott megoldást, arra a következtetésre jutottam, hogy túl nagy a tengely játéka fel-le( oldalra) és a szimering ezt már nem tudja követni, esetleg tönkre is ment. Elvileg a diferenciálmű kúpgörgős csapágy perselyén kell szorítani úgy hogy kiveszem a fésűs lemezes csillapítást, és beljebb tekerem ezt az alkatrészt: http:// Valakinek már csináltam ilyet, onnan van a képe. ( bocs rossz a névmemóriám) Csak ő úgy jött ide hogy hozott magával O-gyűrűt, én meg úgy gondolom csak úgy tekerek rajta, de gyűrű csere nélkül lehet hogy ott fog szivárogni az olaj. Megpróbálok jövő héten ide O gyűrűt venni, de ez olyan "spéci" alkatrész hogy nem biztos hogy lesz még opel boltba sem. Ugye itt a 15-ös alkatrészről van szó: https://opel.7zap.com/hu/car/t92/h/1/13-0/ Addig nem akarom kicserélni a szimeringeket amig nem sikerül mérsékelni a kottyanást, mert nincs értelme az újat is szétveretni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Május25, 2019 Megoszt Elküldve Május25, 2019 19 perce, zotya975 írta: Már jó régóta szivárog a váltóból az olaj a féltengely szimeringeknél elsősorban a hosszú tengelynél. A szimering csere nem hozott megoldást, arra a következtetésre jutottam, hogy túl nagy a tengely játéka fel-le( oldalra) és a szimering ezt már nem tudja követni, esetleg tönkre is ment. Elvileg a diferenciálmű kúpgörgős csapágy perselyén kell szorítani úgy hogy kiveszem a fésűs lemezes csillapítást, és beljebb tekerem ezt az alkatrészt: http:// Valakinek már csináltam ilyet, onnan van a képe. ( bocs rossz a névmemóriám) Csak ő úgy jött ide hogy hozott magával O-gyűrűt, én meg úgy gondolom csak úgy tekerek rajta, de gyűrű csere nélkül lehet hogy ott fog szivárogni az olaj. Megpróbálok jövő héten ide O gyűrűt venni, de ez olyan "spéci" alkatrész hogy nem biztos hogy lesz még opel boltba sem. Ugye itt a 15-ös alkatrészről van szó: https://opel.7zap.com/hu/car/t92/h/1/13-0/ Addig nem akarom kicserélni a szimeringeket amig nem sikerül mérsékelni a kottyanást, mert nincs értelme az újat is szétveretni. Én az egész váltót cserélném, mert olyan Ikarus hangja van már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts