Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

  • 2 months later...

Sziasztok 

Egy olyan kérdésem lenne hogy F-astrámba szeretném ha kicsit erősebben menne be-ki a kuplung pedál. Jelenleg vaj puha és gondoltam lehet-ne e esetleg egy erősebb rugóval vagy más módon keményíteni rajta. Hátha valaki csinált már ilyet. 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Barret írta:

Sziasztok 

Egy olyan kérdésem lenne hogy F-astrámba szeretném ha kicsit erősebben menne be-ki a kuplung pedál. Jelenleg vaj puha és gondoltam lehet-ne e esetleg egy erősebb rugóval vagy más módon keményíteni rajta. Hátha valaki csinált már ilyet. 

Hát nekem úgy rémlik hogy a rugó az a lábnak segít rá a kuplungolásra, ha kiakasztod vagy kiveszed nehezebb lesz benyomni. De nem vagyok benne biztos 100%-ban. Ha mégsem, akkor meg kellene próbálni máshova beakasztani hogy jobban feszítsen. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 16. at 22:43, Barret írta:

Sziasztok 

Egy olyan kérdésem lenne hogy F-astrámba szeretném ha kicsit erősebben menne be-ki a kuplung pedál. Jelenleg vaj puha és gondoltam lehet-ne e esetleg egy erősebb rugóval vagy más módon keményíteni rajta. Hátha valaki csinált már ilyet. 

Enyém is olyan, bár a laprúgós kuplungoknak van egy olyan sajátossága, hogy a benntartási erő mindig kisebb mint a be nyomási (átpattan negatívba).  Lehet azért érzed könnyűnek , de ha nem csúszik , én nem foglalkoznék vele.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, nyemi írta:

Enyém is olyan, bár a laprúgós kuplungoknak van egy olyan sajátossága, hogy a benntartási erő mindig kisebb mint a be nyomási (átpattan negatívba).  Lehet azért érzed könnyűnek , de ha nem csúszik , én nem foglalkoznék vele.

Nem csúszik csak amikor beülök más autóból koppan a pedál oszt nyomnám a taposót h mi van :D Oszt jahh h ezen ennyi volt ? :D xd 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Barret írta:

Nem csúszik csak amikor beülök más autóból koppan a pedál oszt nyomnám a taposót h mi van :D Oszt jahh h ezen ennyi volt ? :D xd 

Enyémen is ilyen, nem kell vele foglalkozni. Én kicsit lejjebb engedtem a pedált a kopás után menve, de maradt ilyen. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Adott egy Opel Astra f x16xel  a váltókart mikor pakolgatom 1,2,3,4, kicsit akadozva megy be a helyére. A képen látható csapszeg helyett nekem egy hatos csavar volt bent. Ki cseréltem én is csapszegre de sajnos nem változott semmi, igy vissza raktam a csavart. De már úgy hogy egy szűkítőt raktam a műanyagba és így dugtam át rajta a csavart,de ennek ellenére sem változott a helyzet. Még ezt az összekötő rudat is le cseréltem de így sem változott semmi.Tudnátok valami okos dolgot ajánlani hogy könnyű legyen a váltás.opel-astra-daewoo-nubira-lanos-lacetti-v gallery_1646_202_24544.jpg

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Kzsbravo írta:

Sziasztok! Adott egy Opel Astra f x16xel  a váltókart mikor pakolgatom 1,2,3,4, kicsit akadozva megy be a helyére. A képen látható csapszeg helyett nekem egy hatos csavar volt bent. Ki cseréltem én is csapszegre de sajnos nem változott semmi, igy vissza raktam a csavart. De már úgy hogy egy szűkítőt raktam a műanyagba és így dugtam át rajta a csavart,de ennek ellenére sem változott a helyzet. Még ezt az összekötő rudat is le cseréltem de így sem változott semmi.Tudnátok valami okos dolgot ajánlani hogy könnyű legyen a váltás.

Üdv, több helyen kottyanhat a váltókulissza-rudazat ezeket fel kell deríteni, és meg kell javítani vagy legalább mérsékelni. Az utastérben is megnézheted, hogy ha felemelt váltószoknyával, mozgatod a kart oldalra, előre hátra, van-e nagy mértékű holtjáték, amikor a kezedben a gomb mozog, de a rúd ami a motortérbe megy még nem . Ez lehet gumigyűrűnél, vagy lent a műanyag perselyeknél. A Gumigyűrű ALÁ szigetelő szalagot lehet tekerni ezzel növelni lehet az átmérőjét, a lenti műanyag perselyt csak cserélni lehet. Ugyanezt meg kell tenni a motortérben, mozgatód üresben a váltókartól jövő tengelyt, oldalra ( ilyenkor ugye forgatod) és előre hátra, nézed mikor mozdul a váltóba menő rúd, és hol "veszik el" a mozgás. Ez ugye lehet csapszegnél, és az összekötőnél amit belinkeltél vagy a tengelynél ( képen)ahol a mozgás "átfordul".

3062768-20190210-WlliEh.jpg

A váltórudazat beállítást is érdemes elvégezni, de ha sok a kottyanás-holtjáték akkor ez nem segít, előbb mérsékelni kell. 

https://www.opelforum.hu/topic/1762-váltó-rudazat-beállítás/

Ha a motortérben a kulissza nagyon odavan lehet érdemes lenne egy kevésbé kopott bontottra cserélni az egészet. Nekem is a képen jelölt rugós-tengely és a műanyag  persely kopott meg, ideiglenesen egy vékony lemezkéből csináltam csövet azt csúsztattam rá a tengelyre, de ez csak ideiglenes, nem lesz hosszú életű. A nyáron majd valamit csinálnom kell vele.

Link to comment
Megosztás:

A váltórudazat már volt állítva ennek ellenére is fen áll a jelenség. Viszont amit írtál hogy a szoknya alatt lévő kar végén a gumi az sajna tönkrement és van sok kilengése.Remélem lehet pótolni ezt a gumit. Elől most úgy tűnik hogy amit csináltam kis perselyt tökéletesen működik .  Köszönöm Zotya 975!!! 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Kzsbravo írta:

A váltórudazat már volt állítva ennek ellenére is fen áll a jelenség. Viszont amit írtál hogy a szoknya alatt lévő kar végén a gumi az sajna tönkrement és van sok kilengése.Remélem lehet pótolni ezt a gumit. Elől most úgy tűnik hogy amit csináltam kis perselyt tökéletesen működik .  Köszönöm Zotya 975!!! 

Nincs mit!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
17 perce, Kzsbike írta:

Sziasztok! Sajnos nem találom a képen látható dugót. X16XEL a motorom.  Ami a képen itt fekete nekem egy barna műanyag dugó van és egy rugó feszíti.

Helló! Akkor azt a barna dugót kell benyomnod , és minden mást úgy ahogy a leirásban van!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
2 órája, tuskes írta:

Úgy egyébként ez mire való? Buta kérdésnek tűnhet. ( nekem egyébként sárga ) :) 

Így lehet "újrakalibrálni" a váltókart. Meglazítod a csavart a tűzfalnál ahol kijön a rudazat az utastérből, majd adott fix pozícióba állítod a váltókart és a váltóban a tolórudat is, és újra meghúzod a csavart.  Kapcsolási nehézségnél, akadó váltókarnál, vagy a kulissza felújítása után szokták megcsinálni. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv!

Szeretnék tanácsot, segítséget kérni. Ha esetleg beszerzési forrást is tudna nagyon hálás lennék. Vagy esetleg javító szakembert? A Gk-im Füzesabonyban "Pihen"

Opel Kadett D 1.3 S -hez  Seb.váltó kellene, vagy ami kompatibilis vele. E Kadett, Vagy Astra? Milyen tipusú váltót vegyek?  F10, F13? Az Astráé jó-e hozzá? Mindegy 4, vagy 5 sebességes.

 

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Már jó régóta szivárog a váltóból az olaj a féltengely szimeringeknél elsősorban a hosszú tengelynél. A szimering csere nem hozott megoldást, arra a következtetésre jutottam, hogy túl nagy a tengely játéka fel-le( oldalra) és a szimering ezt már nem tudja követni, esetleg tönkre is ment. Elvileg a diferenciálmű kúpgörgős csapágy perselyén kell szorítani úgy hogy kiveszem a fésűs lemezes csillapítást, és beljebb tekerem ezt az alkatrészt:

http://839P3210300.jpg

Valakinek már csináltam ilyet, onnan van a képe. ( bocs rossz a névmemóriám) Csak ő úgy jött ide hogy hozott magával O-gyűrűt, én meg úgy gondolom csak úgy tekerek rajta, de gyűrű csere nélkül lehet hogy ott fog szivárogni az olaj. Megpróbálok jövő héten ide O gyűrűt venni, de ez olyan "spéci" alkatrész hogy nem biztos hogy lesz még opel boltba sem. 

Ugye itt a 15-ös alkatrészről van szó: https://opel.7zap.com/hu/car/t92/h/1/13-0/

Addig nem akarom kicserélni a szimeringeket amig nem sikerül mérsékelni a kottyanást, mert nincs értelme az újat is szétveretni. 

Link to comment
Megosztás:

19 perce, zotya975 írta:

Már jó régóta szivárog a váltóból az olaj a féltengely szimeringeknél elsősorban a hosszú tengelynél. A szimering csere nem hozott megoldást, arra a következtetésre jutottam, hogy túl nagy a tengely játéka fel-le( oldalra) és a szimering ezt már nem tudja követni, esetleg tönkre is ment. Elvileg a diferenciálmű kúpgörgős csapágy perselyén kell szorítani úgy hogy kiveszem a fésűs lemezes csillapítást, és beljebb tekerem ezt az alkatrészt:

http://839P3210300.jpg

Valakinek már csináltam ilyet, onnan van a képe. ( bocs rossz a névmemóriám) Csak ő úgy jött ide hogy hozott magával O-gyűrűt, én meg úgy gondolom csak úgy tekerek rajta, de gyűrű csere nélkül lehet hogy ott fog szivárogni az olaj. Megpróbálok jövő héten ide O gyűrűt venni, de ez olyan "spéci" alkatrész hogy nem biztos hogy lesz még opel boltba sem. 

Ugye itt a 15-ös alkatrészről van szó: https://opel.7zap.com/hu/car/t92/h/1/13-0/

Addig nem akarom kicserélni a szimeringeket amig nem sikerül mérsékelni a kottyanást, mert nincs értelme az újat is szétveretni. 

Én az egész váltót cserélném, mert olyan Ikarus hangja van már. :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.