aholy Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 hali! ez volna az az ablak amin keresztül ki lehet bányászni a kinyomócsapágyat?
zotya975 Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 aholy írta: hali! ez volna az az ablak amin keresztül ki lehet bányászni a kinyomócsapágyat? Hááát több ablak nincs a váltón... :)
aholy Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 zotya975 írta: Hááát több ablak nincs a váltón... :) pedig van mégegy :D vagyis nme tudom az ablak e, meg nem is a motor felé van de van rajta :lol: meg ha azt leveszem a nyakamba ömlik az összes olaj :D itt van ni :D ez az alján van hátrafelé. és kell hozzá valami különleges szerszám, a cseréhez
zotya975 Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 aholy írta: pedig van mégegy :D vagyis nme tudom az ablak e, meg nem is a motor felé van de van rajta :lol: meg ha azt leveszem a nyakamba ömlik az összes olaj :D itt van ni :D és kell hozzá valami különleges szerszám, a cseréhez Ja igaz de pölö a kuplungot is a másik ablakon szoktak cserélni.. :)
aholy Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 zotya975 írta: Ja igaz de pölö a kuplungot is a másik ablakon szoktak cserélni.. :) okés, nagyonszépenkösszépen :D
Tiu Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 aholy írta: ... és kell hozzá valami különleges szerszám, a cseréhez? Kell hozzá: - 3db kapocs, ami a szerkezetet és a tárcsát fogja össze, a kuplung benyomott állapotában. Ezt kérni kell valakitől akinek van, különben csak küzdelem lesz. Ez egy U alakúra hajtott lemez, ha megtalálom a képet róla, akkor felteszem. - seegergyűrű-fogó - 6-os imbuszkulcs, az újabbakban torx a csavar feje. Ha nincs megszorulva a nyelestengely a hüvelyben, akkor a kulcsot megfeszítve a csavar fejében, a nyelestengely kicsúszik a csavar kivétele nélkül is. Viszont ha a tengely szorul, akkor kell még egy M7-es menetes szár, amit betekerve a csavar helyére, a tengelyt ki lehet húzni. (M7-es menet az Astrán pl. a kuplung bowden vége, ezt érdemes eltenni, ha cserélni kell) A csavar kivételéhez jó minőségű szerszámot érdemes használni, mert nem jön ki könnyen.
aholy Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 Tiu írta: Kell hozzá: - 3db kapocs, ami a szerkezetet és a tárcsát fogja össze, a kuplung benyomott állapotában. Ezt kérni kell valakitől akinek van, különben csak küzdelem lesz. Ez egy U alakúra hajtott lemez, ha megtalálom a képet róla, akkor felteszem. - seegergyűrű-fogó - 6-os imbuszkulcs, az újabbakban torx a csavar feje. Ha nincs megszorulva a nyelestengely a hüvelyben, akkor a kulcsot megfeszítve a csavar fejében, a nyelestengely kicsúszik a csavar kivétele nélkül is. Viszont ha a tengely szorul, akkor kell még egy M7-es menetes szár, amit betekerve a csavar helyére, a tengelyt ki lehet húzni. (M7-es menet az Astrán pl. a kuplung bowden vége, ezt érdemes eltenni, ha cserélni kell) A csavar kivételéhez jó minőségű szerszámot érdemes használni, mert nem jön ki könnyen. azt a 3db kapcsot, gondolom házilag is meg lehet valósítani, vagy helyettesíteni, mondjuk két lemezdarab amik össze vanna fogva a végükön csavarral? igazából még nem láttam hogy hová kellene így csak találgatni tudok :)
astrásgyerek Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 Kellene kuplung-tárcsát cserélnem majd... Most lenne egy jó vétel 4000 ft-ért új, csak nem dízelhez lett véve, hanem benzineshez. Ahogy nézegettem szinte ugyanazokat a paramétereket adja meg minden autós oldal a C14NZ-hez, és az X17DTL-hez is. C14SE Kuplungtárcsa jellemzői: Gyártó: Sachs Átmérő (mm)-> 190 Jellemző méret-> 190VTB Fogszám-> 14 Agyprofil-> 15,6x18,7-14N X17DTL Kuplungtárcsa jellemzői: Gyártó: Sachs Átmérő (mm)-> 200 Jellemző méret-> 200VTPB Fogszám-> 14 Agyprofil-> 15,6x18,7-14N Ez az átmérő miatt nem jó nekem ugye?
Tiu Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 aholy írta: azt a 3db kapcsot, gondolom házilag is meg lehet valósítani, vagy helyettesíteni, mondjuk két lemezdarab amik össze vanna fogva a végükön csavarral? igazából még nem láttam hogy hová kellene így csak találgatni tudok :) Itt a kép. :D A szerkezetre lehet feltenni 3 helyen.
zolpat Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 Köszi a segítséget a tolatólámpával kapcsolatban..Probléma megoldva:) A kapcsolót kellett csak kicsavarni és megtisztogatni,tökéletesen működik!!
zolpat Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 Illetve még annyi,érdemes a váltóolajat lecserélnem? 92-es 1,4.es F astra 176000 km van benne..állítólag:) és ha igen,milyet tegyek bele??
FPepe Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 zolpat írta: Illetve még annyi,érdemes a váltóolajat lecserélnem? 92-es 1,4.es F astra 176000 km van benne..állítólag:) és ha igen,milyet tegyek bele?? Érdemes lehet, és csak gyári GM váltóolajat javaslok! Opel márkakereskedésben, vagy jobb autósboltokban kapható.
ihbastra Elküldve Augusztus25, 2011 Elküldve Augusztus25, 2011 Üdv. Hidegindítás után elengedem a kuplungot és a váltóból hangot hallok amit nem igazán tudok mihez hasonlítani. Ami még érdekes hogy a hang mellett az autó egy kicsit megmozdul mikor a váltó üresben van! Pár kiló méter után a 2 jelenség szinte eltűnik, talán a hangját lehet hallani nagyon gyengén! Még annyi ehez hogy a jelenség hidegre allergiás, minél hidegebb van annál rosszabb! Valaki tud erre valamit vagy találkoztatok ilyennel mert a szerelő nem tudja! Köszi
epk947 Elküldve Augusztus25, 2011 Elküldve Augusztus25, 2011 ihbastra írta: Üdv. Hidegindítás után elengedem a kuplungot és a váltóból hangot hallok amit nem igazán tudok mihez hasonlítani. Ami még érdekes hogy a hang mellett az autó egy kicsit megmozdul mikor a váltó üresben van! Pár kiló méter után a 2 jelenség szinte eltűnik, talán a hangját lehet hallani nagyon gyengén! Még annyi ehez hogy a jelenség hidegre allergiás, minél hidegebb van annál rosszabb! Valaki tud erre valamit vagy találkoztatok ilyennel mert a szerelő nem tudja! Köszi Lehet kezdődő nyelestengely csapágy hiba.
Guest gorbi Elküldve Augusztus25, 2011 Elküldve Augusztus25, 2011 ihbastra írta: Üdv. Hidegindítás után elengedem a kuplungot és a váltóból hangot hallok amit nem igazán tudok mihez hasonlítani. Ami még érdekes hogy a hang mellett az autó egy kicsit megmozdul mikor a váltó üresben van! Pár kiló méter után a 2 jelenség szinte eltűnik, talán a hangját lehet hallani nagyon gyengén! Még annyi ehez hogy a jelenség hidegre allergiás, minél hidegebb van annál rosszabb! Valaki tud erre valamit vagy találkoztatok ilyennel mert a szerelő nem tudja! Köszi Ellenőrizni kellene az olajszintet, vagy eleve már cserélni is az olajat. A cseréről és a szintellenőrzésről sokszor volt szó, képekkel illusztrálva. (A bal alsó sarokban lévő keresővel megtalálod.) Elsősorban olajhiányra, vagy nem megfelelő olajra gondolnék, és csak utána kezdődő mechanikus problémára.
ihbastra Elküldve Augusztus25, 2011 Elküldve Augusztus25, 2011 gorbi írta: Ellenőrizni kellene az olajszintet, vagy eleve már cserélni is az olajat. A cseréről és a szintellenőrzésről sokszor volt szó, képekkel illusztrálva. (A bal alsó sarokban lévő keresővel megtalálod.) Elsősorban olajhiányra, vagy nem megfelelő olajra gondolnék, és csak utána kezdődő mechanikus problémára. Bocs részleteket elfelejtettem írni! Most volt olajcsere és GM piros színű olajat raktam bele! A váltó F10!
Krajcso Elküldve Augusztus26, 2011 Elküldve Augusztus26, 2011 Ha ropog a kuplung, akkor bowdencsere? Főleg ha lassan engedem fel akkor érezni hogy darabos egy kicsit, meg hallani is lehet. A kuplungszerkezet bele nem okozhat ilyet? Mielőtt fölöslegesen cserélek bowdent..
epk947 Elküldve Augusztus26, 2011 Elküldve Augusztus26, 2011 Krajcso írta: Ha ropog a kuplung, akkor bowdencsere? Főleg ha lassan engedem fel akkor érezni hogy darabos egy kicsit, meg hallani is lehet. A kuplungszerkezet bele nem okozhat ilyet? Mielőtt fölöslegesen cserélek bowdent.. Mennyi van a kocsiban? Az én első Astrám 300 ezer fölött még az eredeti bovdennel jár, (másnál) de a második kuplung szerkezettel. Az én tapasztalatom szerint 180 ezer körül a szerkezetek elfáradnak.
Krajcso Elküldve Augusztus26, 2011 Elküldve Augusztus26, 2011 epk947 írta: Mennyi van a kocsiban? Az én első Astrám 300 ezer fölött még az eredeti bovdennel jár, (másnál) de a második kuplung szerkezettel. Az én tapasztalatom szerint 180 ezer körül a szerkezetek elfáradnak. 256.000 van benne, kipróbáltam egy másik bowdennel (amiben 150.000 van kb) és kicsit javult. De ha nem elsősorban ezen múlik akkor nem veszek új bowdent. A bontott bowdent még kiszerelt állapotában megpróbáltam és könnyen mozgott. A kuplungszerkezet szerintem gyári.
zotya975 Elküldve Augusztus26, 2011 Elküldve Augusztus26, 2011 Krajcso írta: 256.000 van benne, kipróbáltam egy másik bowdennel (amiben 150.000 van kb) és kicsit javult. De ha nem elsősorban ezen múlik akkor nem veszek új bowdent. A bontott bowdent még kiszerelt állapotában megpróbáltam és könnyen mozgott. A kuplungszerkezet szerintem gyári. Hát ha a másik bowden nem szorult akkor szerintem nem azzal van a baj. Mondjuk ha nincs szerencséd akkor az is ki van pölö szőrösödve a gégecsövön bellül. Nem a pedálnál ropog? Holnap gyere ki, úgyis régen szereltem kocsit. :lol:
epk947 Elküldve Augusztus26, 2011 Elküldve Augusztus26, 2011 Krajcso írta: 256.000 van benne, kipróbáltam egy másik bowdennel (amiben 150.000 van kb) és kicsit javult. De ha nem elsősorban ezen múlik akkor nem veszek új bowdent. A bontott bowdent még kiszerelt állapotában megpróbáltam és könnyen mozgott. A kuplungszerkezet szerintem gyári. Hínye tezsvír! Az enyém is pont ennyit mutatott idén februárban! Eccóval a szerkezeted naggggyon gyanús! Különösen ha a pedálerő is változott / nőtt. Próbálj ki egy másikat! Én az enyémben 2007-ben cseréltettem kinyomó szerkezetet és tárcsát (szettben olcsóbb!), ha jól emlékszem az anyagár 30 ezer alatt volt. Az biztos, hogy szereléssel együtt 50-be jött nekem, mert az benne van a nyilvántartásomban.
dirty-handz Elküldve Augusztus26, 2011 Elküldve Augusztus26, 2011 epk947 írta: Hínye tezsvír! Az enyém is pont ennyit mutatott idén februárban! Eccóval a szerkezeted naggggyon gyanús! Különösen ha a pedálerő is változott / nőtt. Próbálj ki egy másikat! Én az enyémben 2007-ben cseréltettem kinyomó szerkezetet és tárcsát (szettben olcsóbb!), ha jól emlékszem az anyagár 30 ezer alatt volt. Az biztos, hogy szereléssel együtt 50-be jött nekem, mert az benne van a nyilvántartásomban. 20-22 Valeo LUK sachs szettbe természetesen kedvezményesen a szett. :lol: Inkább a munkadíj drága. Bowden csere nem gáz de akkor már miért nem új? :D Mondjuk nekem a kuplung cserét is 10ért csinálták, szóval szerencsém van. Annyi, hogy még szimeringet meg olajat kellett vennem. De azt én vittem. De csere után ég és föld a dolog :lol:
Krajcso Elküldve Augusztus29, 2011 Elküldve Augusztus29, 2011 dirty-handz írta: 20-22 Valeo LUK sachs szettbe természetesen kedvezményesen a szett. :lol: Inkább a munkadíj drága. Bowden csere nem gáz de akkor már miért nem új? :D Mondjuk nekem a kuplung cserét is 10ért csinálták, szóval szerencsém van. Annyi, hogy még szimeringet meg olajat kellett vennem. De azt én vittem. De csere után ég és föld a dolog :lol: A pedálerő átlagosnak mondható, de biztosan ráférne a kocsira egy kuplungszett csere. Felveszem a következő ötéves tervbe.. ;) Ajándék kuplungbowdennek pedig ne nézd a fogát :D Próba volt, de nem hiszem hogy a bowden lesz a hibás.
astrásgyerek Elküldve Augusztus29, 2011 Elküldve Augusztus29, 2011 dirty-handz írta: 20-22 Valeo LUK sachs szettbe természetesen kedvezményesen a szett. :lol: Inkább a munkadíj drága. Bowden csere nem gáz de akkor már miért nem új? :D Mondjuk nekem a kuplung cserét is 10ért csinálták, szóval szerencsém van. Annyi, hogy még szimeringet meg olajat kellett vennem. De azt én vittem. De csere után ég és föld a dolog :D Én is vettem új bowdent, mégis az 1.6-osét hagytam benne inkább, valahogy a gyáriban jobban bízok, még ha bontott is. :lol: Nekem csak meg kéne venni a cuccot, haverral ingyen beraknánk a műhelyében. ;) Egy idevágó gondolat!
zotya975 Elküldve Augusztus29, 2011 Elküldve Augusztus29, 2011 astrásgyerek írta: Én is vettem új bowdent, mégis az 1.6-osét hagytam benne inkább, valahogy a gyáriban jobban bízok, még ha bontott is. :lol: Nekem csak meg kéne venni a cuccot, haverral ingyen beraknánk a műhelyében. :D Egy idevágó gondolat! Azért azt kétkedve fogadom hogy a kinyomócsapágyat is kell cserélni minden kuplungszett csereker, és fordítva, ha a kinyomócsapágy a rossz akkor is cseréljek kuplungot? Merthogy ezek az alkatrészek összekopnak. A csapágy mivel kopik össze? Amúgy a váltórudazat beállítást nem említették mint megoldás váltási nehézségkor. Végülis ha a szervíz átt akar vágni akkor cserél egy stiftet 500-ért és felszámol egy kuplungcserét 50000-ért. :lol:
Recommended Posts