Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

napi 5 a limit, csak a tegnapi frissítés óta történnek érdekességek. Szóval, hiába zárod el a fütést, a víz ugyan úgy el fog folyni. Egyrészt, a szönyegeket föl kéne szedni, a szivacs szigeteléssel együtt, mert a taposó elég hamar el fog fogyni. Másrészt, amíg víz van benne, addig használhatod, illetve, ha lekötöd a fütöradiátort, akkor szintén semmi gond. A padlólemezre, és a motorra vigyázz. Ha a víz elfogy belöle, a vízhömérö nem fogja mutatni hogy gáz van, mert ha nincs víz, nem tud mit mérni.

Találgatás helyett tudom meg kellene nézni, hogy mi van ott pontosan, de arra most nem lesz érkezésem pár napig. Legfeljebb addig nem használom. Szóval nagy valószínűséggel a radiátor ment szét. Vegyek másikat, vagy meg lehet még szögelni valahogy?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Találgatás helyett tudom meg kellene nézni, hogy mi van ott pontosan, de arra most nem lesz érkezésem pár napig. Legfeljebb addig nem használom. Szóval nagy valószínűséggel a radiátor ment szét. Vegyek másikat, vagy meg lehet még szögelni valahogy?

Másik. Ami már lyukas, azzal nem érdemes foglalkozni. Bontóban veszel egy nemklímásat és csere. Annyira nem bonyolult, inkább nehéz, mert kifordított testhelyzet is kell hozzá. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1. napfénytető - passz

2. akksi - csere (riasztó van? a fűtés, ilyesmi gyújtás nélkül nem megy)

3. csak neked, legalábbis nekem nem :D Igazíts a tömítésén, gyárilag eléggé túlméretezett, én vágdostam le belőle pár helyen hogy jól illeszkedjen

riaszto nincsen, de a rádio kikapcsolt állapotában is világít lehet az, bár már féléve így van és semmi... nem tudom mi lett vele, most perpill jo rem holnap is indulni fog XD a lámpa már jó, az fbs csodákra képes :D egyébként maga belűröl a kocsi miért párásodik? :S a beázás miatt lenne? :S

Link to comment
Megosztás:

Hát ez a legkevesebb hogy megosztom veletek a tapasztalataimat :icon1: de énis nagyon köszönöm nektek a sok-sok hasznos és segítő szándékú ötletet-tippet!Énsem gondoltam volna még álmomban sem hogy a katalizátor hibájától nem indul a verda...ez már olyan utolsó utáni ötletem volt,hogy lekötöm a kipufogót!Általában az ember(énis)nem azzal kezdené,ha nem indul az autója hogy lecsavarozza a kipuffancsot! :blink: Bár ezek után már nyílván érdemes azzal kezdenem ha gondom lesz! :D Következő lépéseim:kipufogó csövet+dobokat kifúvatom kompresszorral,ami trutyi ki tud jönni az hagy jöjjön ki,katalizátor beszerzése+beszerelése,majd rendesen meghajtom a gépmadarat,égjen csak ki a rendszer ahogy kell! :evilgrin: :evilgrin:

Jaa,majd elfelejtettem...kiiktattam az aktívszén szűrőt is a francba!Nekem mégegyszer nem szívja össze a tankot az tuti! Szűrő kiszed,csöveket bevittem a tűzfalhoz(motortérbe)aztán egy T-elosztócsővel szépen összekötöttem a három csövet!Plusz a biztonság kedvéért a tanksapkára fúrtam egy pici 2-es lyukat is,na mostmár szellőzhet a tank ahogy csak akar :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Nem úgy kellett volna. Hanem ami megy a tank tetejére, azt rákötni egyből az injektorházra, a másik kettőt, ami a szűrőn van, azt meg összekötni.

Aha...szóval akkor iktassam ki a visszacsapó szelepet+a kis vákumcsövet is,ami megy a fékrásegítő csövétől a visszacsapó szelephez? és ha jól értem akkor igazából a szellöző csövét kötöm direkt az injektorra? :goofy: Azért csináltam amúgy,mert úgy láttam a legegyszerűbbnek a dolgot,a három cső így is kapcsolatban maradt egymással,csak eltűnt közülük a szénszűrő.....

Link to comment
Megosztás:

Aha...szóval akkor iktassam ki a visszacsapó szelepet+a kis vákumcsövet is,ami megy a fékrásegítő csövétől a visszacsapó szelephez? és ha jól értem akkor igazából a szellöző csövét kötöm direkt az injektorra? :goofy: Azért csináltam amúgy,mert úgy láttam a legegyszerűbbnek a dolgot,a három cső így is kapcsoltaban maradt egymással,csak eltűnt közülük a szénszűrő.....

Nem. Van egy cső, ami lemegy a bölcső mellé, a végén tölcsér van, azon szív friss levegőt. Ez van párhuzamba kötve a tank tetejére menő csővel és a harmadik meg megy a betöltőcsőhöz. A beltöltőcső és tölcsérest összekötöd. A harmadikat átkötöd az injektorra, vagy a visszacsapóra. Nekem az már elektromos, neked még az az ufós van. Lényeg, hogy maradjon meg a kör, mert a benzingőzt is felhasználja a motor (és nem fog elpárologni), csak a szűrőre ne menjen cső. Ufósnál nem tudom hogy van pontosan. Nekem az elektromosnál van egy cső ami a tank tetejére megy, a másik cső meg megy az injektorházra és ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Van egy cső, ami lemegy a bölcső mellé, a végén tölcsér van, azon szív friss levegőt. Ez van párhuzamba kötve a tank tetejére menő csővel és a harmadik meg megy a betöltőcsőhöz. A beltöltőcső és tölcsérest összekötöd. A harmadikat átkötöd az injektorra, vagy a visszacsapóra. Nekem az már elektromos, neked még az az ufós van. Lényeg, hogy maradjon meg a kör, mert a benzingőzt is felhasználja a motor (és nem fog elpárologni), csak a szűrőre ne menjen cső. Ufósnál nem tudom hogy van pontosan. Nekem az elektromosnál van egy cső ami a tank tetejére megy, a másik cső meg megy az injektorházra és ennyi.

akkor ez így jó ugye?

http://www.taylor.hu/astra/szenszuro/

Link to comment
Megosztás:

má múltkor sem értettem, hogy a fenébe rohadt ez ennyire át

jól látom, hogy ez ÁT is rohadt likasra?

Vagy az alvázvédelem hiánya, ami miatt nincs bent a vakdugó sem.

Alulról teljesen ép volt felülről rohadt ki a lemez. A végén a kép kedvéért én szakítottam már ki az alvázvédőt.

966603-20130324-ZaGJNm.jpg

Link to comment
Megosztás:

azé ez elég csúnya.... tudod mitől rohadt ennyire el? nem akarnám, hogy az enyim is így járjon

A szélvédő alatti műanyag egy idő után(vagy szélvédő csere után) már nem zár vízmentesen az eső bejut a szellőztető rendszeren keresztül a taposóhoz. Időnként nem árt leszedni a küszöbburkolatot ott megemelve alá lehet tapizni hogy a szivacs nincs-e átázva.

Link to comment
Megosztás:

A szélvédő alatti műanyag egy idő után(vagy szélvédő csere után) már nem zár vízmentesen az eső bejut a szellőztető rendszeren keresztül a taposóhoz. Időnként nem árt leszedni a küszöbburkolatot ott megemelve alá lehet tapizni hogy a szivacs nincs-e átázva.

Pont tegnap vettem le a szélvédő alatti műanyagot (újrafestés) ami alatt van egy szivacs szerű tömítés. Na ez nem volt igazán jó állapotban bár még be nem áztam... Helyére sima ablakokhoz használatos "D"- profilú gumitömítést ragasztottam. Érdemes még megnézni a pollenszűrő feletti műanyag szélén tálalható gumitömítés meglétét is. Ott is be tud ázni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kicsivel több, mint egy hete írtam, hogy nem indul egyszerűen a kocsim, miután pár napja nem mentem vele.

Sikerült megoldani, gondoltam megosztom veletek, csak eddig nem jutottam géphez.

Végül is elhívtam egy szerelőt, aki meghallgatta az indítást és egyből mondta is, hogy nincs kompresszió.

Besűrűsödött az olaj benne (pedig nemrég cseréltem - GM 10W40) és felakadtak a hidrotőkék.

Szerencsére csak behúzni kellett és azóta sincs semmi baja! :D Hidegben azért innentől vigyázni fogok és minden nap járatom, mégha nem is kell mennem semerre vele.

Ha a külső hőmérő elkezdett -20-30fokokat mutatni, aztán már csak vonalak jelennek meg, akkor mi a rossz? Az érzékelő?

Érdekes, ilyen olaj besűrüsédésről még nem hallottam, pedig használtam a kocsit -17fokban is.

Húzd le az érzékelőt, ott van a kocsi bal orránál a lökös alján szárítsd ki lehet csak beázott.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.