Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv.

Nekem egy 1997-es évjáratú Vectra B1 esem van. Arra lennék kíváncsi hogy a B2 es fényszóróját bele tudom-e tenni? Ugye a B1 esnek külön van az index búra a B2 esnek pedig egyben.

Ellőre is köszönöm a választ!

Bele tudod rakni, de át kell csatizni mert a két csatlakozó különbözik egymástól. A b1-é kerek a b2-é szögletes. Plusz neked van egy kis fül a sárvédőlemezen ami az idexet pozicionálta, az a b2 lámpánál útban lesz.. Valamint B1-nél két beszállító volt fényszóróból Valeo meg Carello , a Valeo magasságállító motorja belemegy 1az1ben a b2-ébe, viszont a Carelloé nem....

Link to comment
Megosztás:

Igen, csak a C tualjdonosoknak kedveskedtek vele, na ott viszont nem spóroltak, rakták a 2.2-es benzinesekbe is biztos ami biztos:)

Az 1,9-es CDTI közös nyomócsöves dieselekbe meg már alap, hogy belerakták. :)

Mondjuk a 2.0 DTI C Vectrába szerintem bele kell menjen a B Veki 2.0 dti lendkerék, ha a váltó is ugyanolyan.

Link to comment
Megosztás:

Na egy komoly kérdés.

Van vonó horog az autón.

De lökösömet fújatni vinném. Míg le nem fújják addig a donor jószág lököse kerülne fel de vonó horgot nem raknám addig vissza.

Felfogatás miatt elég nyűgös volt le szedni.

Lesz e ebből valami problémám? Kötekedhet e a rend megnyugtató biztos pont őre?

Link to comment
Megosztás:

Nekem az nem kerek, hogy a vonóhorgot miért kellett leszedni a lökös leszedéséhez.

Az biztos, hogyha vonóhorgot szerelsz fel, akkor először a lököst le kell venni.

Viszont a lökös leszedéséhez a horgot nem kell leszedni.

Hogy hivatalosan fent kell-e lennie a horognak, ha bele van írva a forgalmiba, azt nemtudom.

Gyakorlatilag szerintem nem lesz ebből gond.

Link to comment
Megosztás:

Na egy komoly kérdés.

Van vonó horog az autón.

De lökösömet fújatni vinném. Míg le nem fújják addig a donor jószág lököse kerülne fel de vonó horgot nem raknám addig vissza.

Felfogatás miatt elég nyűgös volt le szedni.

Lesz e ebből valami problémám? Kötekedhet e a rend megnyugtató biztos pont őre?

Ebből biztos nem lesz gond. Fordítva esélyes lenne, de akkor sem annyira gáz. Ha csak fent van, nem igazán köthet bele, csak ha vontatsz. De hogy nincs fenn, csak a forgalmiban, ahhoz semmi köze.

Link to comment
Megosztás:

Jó az a motor amúgy, viszonylag dinamikusan mozgatja a kocsit, de nem kell meglepődni, ha beüt a krach az adagolóban.

Amúgy van olyan típusa is ezeknek az adagolóknak ( SG16), amit nem lehet megjívatni, opció csak a bontott, vagy a gyári új. A bontott ára hely és állapotfüggő, az új 800 e - 1 millió Ft. Onnan lehet felismerni az adagolót, hogy két elektromos csatlakozó van az adagolón egymással szembe fordítva.

Link to comment
Megosztás:

Még mindig letilt a gép 3000-es fordulatnál. Amit csináltak rajta:

-légtömegmérő csere- rossz volt- 44e;

-adagoló elektronika javítás- 35e;

-olajcsere- 15e;

-munkadíj- 20e.

Ami érdekes, hogy az adagolón nem lászik javítás nyoma, ugyanolyan "poros" a teteje, mint régen, de a szerelő nem tágít, akkor is javítva lett. Nekem furcsa, hogy le sem takarították a környékét, a csavarokon sem látni nyomát a munkának...

Reggeli indításkor néha szürke füstöt nyom, ennek qrva rossz szaga van. Ezt azóta csinálja, mióta visszajött a gép. Azt mondja a szerelő, ez valamelyik izzítógyertya miatta van.

Most így állunk, vissza nem vinném, nem tudom nélkülözni megint 2 hétre, + megint cserélgetni valamit, hátha, így nincs értelme.. Elég volt, hogy eddig megszivattak, kereshetek mást... :(

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő csere és adagoló elektronika javítás előtt is megvoltak ugyanezek a hibák?

Mert ha igen, akkor valószínűleg teljesen felesleges volt ez a röpke 80 ezer Ft értékű javítás.

EGR jól működik?

Ez a szar ebben a motorban, hogy rengeteg nyűgje lehet, és rohadt drágák hozzá ezek az érzékelők, szenzorok, jeladók. Most ha van egy b@al szerelőd, aki nem jön rá, mi a gond, csak cserélgeti az alkatrészeket szépen sorjában, a te kontódra, az kellemetlen tud lenni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő csere és adagoló elektronika javítás előtt is megvoltak ugyanezek a hibák?

Mert ha igen, akkor valószínűleg teljesen felesleges volt ez a röpke 80 ezer Ft értékű javítás.

EGR jól működik?

Ez a szar ebben a motorban, hogy rengeteg nyűgje lehet, és rohadt drágák hozzá ezek az érzékelők, szenzorok, jeladók. Most ha van egy b@al###### szerelőd, aki nem jön rá, mi a gond, csak cserélgeti az alkatrészeket szépen sorjában, a te kontódra, az kellemetlen tud lenni.

Ja, sajna megvoltak. Egr jó, Map szenzor lesz holnap ellenőrizve. Itt ugye már hiába ugrálok vagy tettem szóvá, alkatrészt cseréltel, adagolót javítottak, ezeket nehéz lenne bizonyítani, hogy feleslegesen nyúltak hozzá. Az rendben van, hogy munkadíj volt, ez ellen nincs semmi kifogásom, viszont rossz/, felesleges javítás és cserével nem értek egyet. Még beszélek a szerelővel erről, nem fogom szó nélkül hagyni, bár nem sok esélyt látok a kompenzációra...
Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ha bevitted az autót a szerelőhöz, hogy nem jó, csinált rajta valamit, de még mindig nem jó, akkor én nem hoztam volna el, de minimum nem fizettem volna érte semmit. Hisz akkor egyértelmű a helyzet, hogy nem a megfelelő alkatrész lett rajta javítva.

Az egyik ismerősömnek volt egy G Astra kombija, ugyanezzel a motorral, csak a 82 lovas verzióval, neki is voltak vele hasonló gondjai mint neked, check engine lámpa, vészüzem, egyszerűen nem bírták megjavítani a kocsit, pedig több szerelőnél is volt. Végül eladta az autót.

Pont ettől félek én is, ezért nem cserélem le egyelőre a vectrát, az isuzu motorral nincs semmi gond, vagy ha valami van, az mechanikai gond, azaz fekete vagy fehér, rájövök én is, nem kell hozzá szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ha bevitted az autót a szerelőhöz, hogy nem jó, csinált rajta valamit, de még mindig nem jó, akkor én nem hoztam volna el, de minimum nem fizettem volna érte semmit. Hisz akkor egyértelmű a helyzet, hogy nem a megfelelő alkatrész lett rajta javítva.

Az egyik ismerősömnek volt egy G Astra kombija, ugyanezzel a motorral, csak a 82 lovas verzióval, neki is voltak vele hasonló gondjai mint neked, check engine lámpa, vészüzem, egyszerűen nem bírták megjavítani a kocsit, pedig több szerelőnél is volt. Végül eladta az autót.

Pont ettől félek én is, ezért nem cserélem le egyelőre a vectrát, az isuzu motorral nincs semmi gond, vagy ha valami van, az mechanikai gond, azaz fekete vagy fehér, rájövök én is, nem kell hozzá szerelő.

Itt csak az a gond, hogy 4napig gond nélkül ment, aztán kezdte el megint. Közben a szerelő betegen van (infarktus), így még nehezebb a helyzet. Ráadásul nem helyben+ nem tudjuk nélkülözni megint 1-2hétre. Kölcsön se nagyon akarok kérni annyi időre, elég volt az elmúlt 3 hét 3 kocsival (unokatesó, exanyós, hugom)...
Link to comment
Megosztás:

Hy.

Elvittem egy helyre a vasat, ahol gépre tették a masinát és megállapították, hogy a MAP-szenzor nem küld adatot. Csatlakozója jó, van áram benne és megfelelő értéket ad, viszont a szenzor nem küld semmit. Ma vettem egy bontott MAP-szenzort, kicseréltem és láss csodát, megy a vas, jobban húz mint ezelőtt- vagyis olyan, mint régen! Hogy ezt miért nem látta az előző szerelő, nem tudom, amikor beszéltem vele még az elején, mikor elvittem hozzá, akkor ő mondta, hogy a MAP-szenzor jó... Nem értem, de ezt szerintem már sosem fogom megtudni...

Szóval egyelőre jó a gép, hétvégi hosszabb tesztúton remélem jól fog szerepelni!

Ja és 5000ft-ba+ 80km-be került az alaktrész...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Előző szerelő elfelejt. Csak a szívinfarktusa végett nem küldeném el a helyedben melegebb éghajlatra, de tényleg csak azért. :icon1:

Hy.
Elvittem egy helyre a vasat, ahol gépre tették a masinát és megállapították, hogy a MAP-szenzor nem küld adatot. Csatlakozója jó, van áram benne és megfelelő értéket ad, viszont a szenzor nem küld semmit. Ma vettem egy bontott MAP-szenzort, kicseréltem és láss csodát, megy a vas, jobban húz mint ezelőtt- vagyis olyan, mint régen! Hogy ezt miért nem látta az előző szerelő, nem tudom, amikor beszéltem vele még az elején, mikor elvittem hozzá, akkor ő mondta, hogy a MAP-szenzor jó... Nem értem, de ezt szerintem már sosem fogom megtudni...

Szóval egyelőre jó a gép, hétvégi hosszabb tesztúton remélem jól fog szerepelni!

Ja és 5000ft-ba+ 80km-be került az alaktrész...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! kisebb nagyobb problémával kerestem meg az oldalt. az a probléma vettem egy 1.6 16v ecotec motors b vectrát aminek az a jelensége 4 gyertya csere után egy gyujtó trafó és 4 kabel csere után is hogy random szerüen elkezd kakodva járni az autó mint ha csak 3 henger menne DE van úgy hogy teljesen ki simul a járása.... néztünk rajta vakumcsöveket csatlakozokat le fel hugaltuk semmi.... d mondjuk 80-120km/h sebeségg közöt meg semmi baja nincs csak alapjárat környékén esetleg 2000es fordulatig. mi lehet szerintettek a baja? találkozott már valaki ilyen hibával? ha igen mi a te endő... teljesen tanácstalanok vagyunk.... PLZ HELP !!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.