Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok, Jó reggelt.

Nívó pálcám azt mondja nekem, hogy " töltsél utána ember mert elfogy az olajam " :lol: Most omv olaj van benne. Keverhetem másik márkával? vagy csak olyat tehetek bele.

Azért kérdezem mert azt hallottam, hogy az omv olaj nem jó ( és szépen fogalmaztam), milyet ajánlanátok, persze megfizethető áron? 10 éves a kocsim és szeretném nagyon kímélni.

Köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Jó reggelt.

Nívó pálcám azt mondja nekem, hogy " töltsél utána ember mert elfogy az olajam " :lol: Most omv olaj van benne. Keverhetem másik márkával? vagy csak olyat tehetek bele.

Azért kérdezem mert azt hallottam, hogy az omv olaj nem jó ( és szépen fogalmaztam), milyet ajánlanátok, persze megfizethető áron? 10 éves a kocsim és szeretném nagyon kímélni.

Köszi a választ.

Hali,

utántölthetsz más márkából, persze a viszkozitási értékekre nagyon figyelj, annak egyeznie kell!!!

Bár szerintem a legjobb az lenne, ha ugyanolyat töltenél bele és hamarosan cserélnéd az olajat.

Milyen motorkód?Milyen mértékű olajfogyasztásról beszélsz?Mennyit eszik hány kilométeren?

Csak akkor tudunk segíteni, ha elárulod :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali,

utántölthetsz más márkából, persze a viszkozitási értékekre nagyon figyelj, annak egyeznie kell!!!

Bár szerintem a legjobb az lenne, ha ugyanolyat töltenél bele és hamarosan cserélnéd az olajat.

Milyen motorkód?Milyen mértékű olajfogyasztásról beszélsz?Mennyit eszik hány kilométeren?

Csak akkor tudunk segíteni, ha elárulod :lol:

Ahogy írtam én is most fogok olajat cserélni. X14XE-be Castrol Magnatec 10w40 kerül majd. Erről vélemény, tipp, tapasztalat? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali,

utántölthetsz más márkából, persze a viszkozitási értékekre nagyon figyelj, annak egyeznie kell!!!

Bár szerintem a legjobb az lenne, ha ugyanolyat töltenél bele és hamarosan cserélnéd az olajat.

Milyen motorkód?Milyen mértékű olajfogyasztásról beszélsz?Mennyit eszik hány kilométeren?

Csak akkor tudunk segíteni, ha elárulod :P

A motorkódot: X14XE

A fogyasztással amúgy nincs baj szerintem.

Viszkozitás alatt mit értesz? :lol:

Igen jól látjátok, kezdő vagyok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Reggelt!

Érdekes dolog történt velem a mai reggel folyamán :lol:

Indításkor szépen rendesen elkezdte tekerni a motort az önindító. majd hirtelen síri csend! de nem halványult el a műszerfal mintha az aksi lenne a gyenge, amúgy is nincs 1 éves még.

majd újra gyújtás indítás és akkor már simán indult.

Amúgy nagy hidegben előfordult egyszer kétszer, hogy miután beröffent a motort hallottam egy rövid zúgó hangot, mintha későn húzná vissza.

ötlet valakinek hogy ez miért lehetett vagy ha valami kezd fáradni akkor mi lehet az?

Link to comment
Megosztás:

A motorkódot: X14XE

A fogyasztással amúgy nincs baj szerintem.

Viszkozitás alatt mit értesz? :lol:

Igen jól látjátok, kezdő vagyok :lol:

Viszkozitás pl:

10w40 5w30 5w40 0w30 0w40

olvasgass pl:

http://www.castrol.com/castrol/genericarti...ntentId=7033100

http://www.liqui-moly.hu/dok/Liqui%20Moly%20Oktatas-2004.pdf

http://www.soproniolajdepo.hu/pdf/motorolaj.pdf

Ha tudod a benne lévő olaj pontos paramétereit (márka, viszkozitás), és nem evett belőle indokolatlanul sokat, akkor nyugodtan tölts utána ugyanabból!Gondolom OMV Bixxol ami benne van...Nem hiszem, hogy az egy rossz választás lenne :P

A gyár által elfogadott olajfogyasztás egyébként 0,6L/1000km, bár ha ennyit eszik egy motor(még ha sokat ment is már) az már nem egészséges szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ahogy írtam, hétvégén olajcserét kap a gép, de addig még utaznom kell vele pár száz km-t. Volt itthon olajadalékom, úgy gondoltam, hogy addig is kíméljem a motort (eszméletlenül eszi az olajat: 160km alatt 3 deci!!), hozzáöntöm. A nívópálcán a két jelölés között volt pont félúton az olaj, így úgy gondoltam, hogy 3-3,5 deci adalék bőven belemegy, ennyit hozzá is öntöttem. Hát tévedtem. A nívópálca műanyag részét teljesen befedi most az olaj. Ezzel ártok valamit a motornak?

Link to comment
Megosztás:

Jó estét mindenkinek. Most már biztos a , hogy 2. hengeremmel valami gáz van, jövő héten bontják' meg..mire számíthatok? A helyzet az , hogy az autó gyenge, és mintha nem menne egy henger, vagy csak néha. Mi a legjobb, és mi a legrosszabb eshetőség? :rolleyes: Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ahogy írtam, hétvégén olajcserét kap a gép, de addig még utaznom kell vele pár száz km-t. Volt itthon olajadalékom, úgy gondoltam, hogy addig is kíméljem a motort (eszméletlenül eszi az olajat: 160km alatt 3 deci!!), hozzáöntöm. A nívópálcán a két jelölés között volt pont félúton az olaj, így úgy gondoltam, hogy 3-3,5 deci adalék bőven belemegy, ennyit hozzá is öntöttem. Hát tévedtem. A nívópálca műanyag részét teljesen befedi most az olaj. Ezzel ártok valamit a motornak?

az sem jó, ha max-on túl van....

fecskendővel, meg gumislaggal szívj ki belőle amennyit kell a beöntő-nyíláson

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét hozzátok fordulok, hátha tudtok segíteni.

Két problémám is van a kocsival (Z17DTL):

1.) Menet közben felkapcsolt világításnál egyszercsak "elmegy" a világítás, és a műszerfalról is eltűnik a fény. Ha hozzáérek a világítás kapcsolóhoz, akkor újra világít minden. Nem kell le-, majd újra felkapcsolni, elég ha csak hozzáérek. Gondolom érintkezési gond lehet a kapcsolónál. Találkozott már valaki ilyennel, és ha igen mit javítsak rajta.

2.) A hamutartót már régen nyitottam ki, mert szerencsére nem dohányzom, de legutóbb mikor kinyitottam, szinte katapultált a helyéről. Azt hittem, hogy a hátsó üléstámla állítja meg. Ha emlékeim nem csalnak, akkor ennek csillapítva kellene nyílni, vagy tévedek? Ha jól gondolom, akkor hogyan tudom a hibát javítani?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét hozzátok fordulok, hátha tudtok segíteni.

Két problémám is van a kocsival (Z17DTL):

1.) Menet közben felkapcsolt világításnál egyszercsak "elmegy" a világítás, és a műszerfalról is eltűnik a fény. Ha hozzáérek a világítás kapcsolóhoz, akkor újra világít minden. Nem kell le-, majd újra felkapcsolni, elég ha csak hozzáérek. Gondolom érintkezési gond lehet a kapcsolónál. Találkozott már valaki ilyennel, és ha igen mit javítsak rajta.

2.) A hamutartót már régen nyitottam ki, mert szerencsére nem dohányzom, de legutóbb mikor kinyitottam, szinte katapultált a helyéről. Azt hittem, hogy a hátsó üléstámla állítja meg. Ha emlékeim nem csalnak, akkor ennek csillapítva kellene nyílni, vagy tévedek? Ha jól gondolom, akkor hogyan tudom a hibát javítani?

Előre is köszi!

Szia.

1.A mi szolgálati Astránk is csinál ilyen világításos dolgot,bár neki csak a műszerfal és konzol világítás megy el.

Tényleg kontakt hiba lehet.Szerintem ha neked tuti a világításkapcsoló a ludas,akkor vegyél egyet

(nem drága ,bontókban van milliószámra,F Astrához 2-3000 ft)vagy ha van valakinek próbáld ki,hogy tényleg az-e a hibás.

Kivenni sem nehéz.

2.Hamutartót még nem szedtem szét,de csillapított az bizti.Majd holnap megnézem milyen a módszer ahogy be van rakva.

De lehet már te is rájöttél hogy kell visszarakni,biztos nem nehéz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném.Autó vásárlás előtt állok(Astra G 17CDTI 59kw/80LE).A kérdésem a következő lenne.

Hogyan tudom megállapítani hogy működik a klima,ha nincs benne gáz?

Eredetvízsgát kell az autón csináltatni,vagy csak akkor amikor lejár a műszaki?Tehát az átíratás előtt gondoltam,mert eddig úgy volt.Tudtommal most változott,de lehet ez csak a meglévő tulajokat érinti és a 2006 előtt forgalomba helyezett autóknál.

Mennyibe kerül egy műszaki állapotfelmérés?

Mire kell ennél a tipusnál oda figyelni ill. mik a tipushibák.

Köszi.

Üdv Shimi

Link to comment
Megosztás:

Kérdés termosztátot egy Z14XE ben mennyire necces kicserélni?? Ezt a bilincset ami rajta van mivel lehet bontani? Vizet hol célszerű elengedni?

Mert szerintem tutti ez a baja. 80fokig megy fel de ha beérek egy faluba és lassabban kell menni akkor visszamegy 80 alá. Szeretném ha tűzforró levegőt fújna -7 ben is ha üzem meleg lett. De ezzel a termóval szerintem nem melegszik meg rendesen sosem. Szerintem a fogyasztás is jobb lenne 90 fok körüli hőmérsékleten.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Professzorok segítsetek! Trafóhid és gyertya cserém volt...GM gyertya ment bele és utángyártott trafóhíd ment bele de nem a legolcsobb. Az előző gyertyám NGK volt..szóval miért nőhetett meg a fogyasztásom vagy semmi köze ennek a dolognak a fogyasztáshoz? Fűtés mennyit befolyásol a fogyasztáson? Másik kérdésem múlt héten 1 reggel indításnál emelt fordulatszám plussz egy érdekes olyan csörgő hang vagy mittudomén szóval olyan hang mint amikor csúszik az ékszij egy 15éves auton elindulásnál...Mi lehet? Uhuhu, Wessz please vagy bárki

köszönöm előre is...

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

...amikor 15 km/h-val mért többet az óra, akkor una izzócsere közben írtam hogy úgy csináltam meg, hogy visszaraktam a helyére plexi nélkül a műszeregységet, beállt az áram miatt kb 10 értékre, aztán kézzel letoltam a mutató(ka)t 0ig, pont addig ameddig lazán lehetett tekeri a mutatót.

Na most a sok szerelés miatt mindig visszaállt 10 km/h kezdőértékre, plexit meg nem volt kedvem mindig leszedni/visszarakni

Ezért most úgy csináltam meg, hogy a kezdőértéket alapból -10km/h-ra állítottam, áramot neki, és majdnem 0 lett, ezt finomhangoltam a sebesség és a fordulatszámmérők mutatóival és a végeredmény az lett, hogy bármikor kiszedem, visszarakom, 0 lesz a kezdőérték :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

Na és akkor LED téma!

KÉSZEN vagyok! Kivétel az ablakemelő gombok, és a lámpakapcsoló világítása. Elsőt forrasztani kell, utóbbit még nem találtam.

Korábbi elméletem beigazolódott:

Ez a foglalatos izzó ugyan az mint ez a foglalat nélküli

vagyis a műszerfal és középkonzol egy fajta izzóval megy :rolleyes:

Bár vannak nemtetszéseim. Pl a szivargyújtó körüli perem túl erős, a fűtésszabályozás rész 1db izzóval nagyon gyenge. A km óra világítás kékes... Ennyi! :D

De lesz megoldás: SMD led!

Viszont ehhez szükségem lenne 6 db gyári foglalatra (4db műszerfal, 2 db dátum/óra kijelző), amibe belerakom, ugyanis ami volt, abba bele van születve az izzó, ha megpiszkálom, darabjaira hullik szét és használhatatlan lesz!

Viszont a nem foglalatos részekre mehet!

És a végeredmény:

23442332021.jpg

Eredeti felbontás:

http://images.netbag.hu/20100121/23545589108.jpg

Igen, a LED-ek fényerő szabályozása működik:

http://www.youtube.com/watch?v=2YGOjj3w7jM

Részleteiben:

23452776140.jpg

23452885326.jpg

23452978666.jpg

Igen, ez lenne a fűtés cucc élőben azért látni valamit, nem kell annyira szar fényre gondolni, de így képen tök sötét....

23452971132.jpg

ez is más élőben, minden más na! :lol: jobb

23453069615.jpg

Összegzés:

Szerszámok:

T-20 torx fejű csavarhúzó

Keresztfejű csavarhúzó (csillag)

Lapos csavarhúzó

kis fogó

rádió kiemelő szerszám

Izzók:

műszerfal:

4 db foglalatos

1 db nem foglalatos

Középkonzol:

dátum óra: 2 db foglaltos

fűtés cucc: 1 db nem foglaltos

szivargy.cucc: 1 db nem foglaltos

(linkek fentebb!!!)

Pénz:

3 * 2db foglalatos: 3*630= 1890

5 db (így van csomagolva, de itt csak 3 db kell) nem foglalatos: 1490

Összesen: 3380

NEKEM!!!

Vagyis az én opelomba, az én igényeim szerinti fehér színű ledekkel, felelősséget nem vállalok, csak segíteni állt szándékomba, vagyis más évjáratban lehetnek kisebb eltérések! :P

KÉPES LEÍRÁS HAMAROSAN!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.