Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szervusztok,

2004-es évjáratú, Z14XE motorkódú Astra G a páciens.

Tünetek:

  • P0170 hibakód
  • gyorsításnál, felváltásnál (legtöbbször 2->3, de 3->4 és 4->5 esetén is előfordul) megtorpan, kicsit (de érezhetően) rángat az autó, 1-2 mp után már húz rendesen
  • néha erőtlen az autó (főleg emelkedőn, de olyan emelkedőn, amin simán fel kéne mennie)
  • gázadáskor furcsa, hörgős-morgós hangot hallat a motor (nem vészes ez sem, de érezhetően eltér a "normális" motorhangtól)

Kérdés: Mi a diagnózis erre a tünetegyüttesre? Olvastam a fórumot, és részinformációkat találtam is, de erre a konkrét helyzetre még nem. Mit érdemes ellenőrizni az autón?

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 23. at 18:53, Kölyök írta:

Visszajött a check engine is!

Meguntam. 1, Eladó, 2, holnap viszem szerelőhöz és szopjon vele ő. Ilyen apró szar hibákkal nem akartam zaklatni, én sem örülnék, mert viszi az időt, nagy pénzt nem lehet elkérni érte, akkor senki nem csinálja szívesen, de mostmár teljesen elegem lett belőle. Beszámolok amint meglesz oldva, vagy eladva.

2 het utan meg mindig nem talaltak ra megoldast

Minden (MINDEN) kabelezes atnezve, vezerles is 5x, uzemanyagnyomastol kezdve minden amit el lehet kepzelni. Erdekesseg, hogy csak 2.5 bar a benzinnyomas, de azt stabilan tartja.

Jovoheten szoftveres dolgokkal folytatjuk.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, OPEL93 írta:

Szervusztok,

2004-es évjáratú, Z14XE motorkódú Astra G a páciens.

Tünetek:

  • P0170 hibakód
  • gyorsításnál, felváltásnál (legtöbbször 2->3, de 3->4 és 4->5 esetén is előfordul) megtorpan, kicsit (de érezhetően) rángat az autó, 1-2 mp után már húz rendesen
  • néha erőtlen az autó (főleg emelkedőn, de olyan emelkedőn, amin simán fel kéne mennie)
  • gázadáskor furcsa, hörgős-morgós hangot hallat a motor (nem vészes ez sem, de érezhetően eltér a "normális" motorhangtól)

Kérdés: Mi a diagnózis erre a tünetegyüttesre? Olvastam a fórumot, és részinformációkat találtam is, de erre a konkrét helyzetre még nem. Mit érdemes ellenőrizni az autón?

Köszönöm a válaszokat!

Szia!

Mostanában vetted az autót?

Én első körben elvinném olyan szakemberhez, aki kiméri a lambdaszondát, majd üzemanyagszűrő csere, és egy 40-50kmen történő folyamatos körút, 4000 -es fordulaton. Feltéve, ha engedi az autó.

Ha nem javul, akkor komolyabb diagnosztika.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Cs. Zoltán írta:

Szia!

Mostanában vetted az autót?

Én első körben elvinném olyan szakemberhez, aki kiméri a lambdaszondát, majd üzemanyagszűrő csere, és egy 40-50kmen történő folyamatos körút, 4000 -es fordulaton. Feltéve, ha engedi az autó.

Ha nem javul, akkor komolyabb diagnosztika.

Igen, kb. egy hónapja vettem (Ez miért érdekes amúgy?), de akkor még nem volt baja, nagyjából egy hete jelentkezett. Üzemanyagszűrő volt cserélve.

Egyébként tegnap kb. 170 km-t autópályáztam vele, 3000-3500-ös fordulaton folyamatosan, nem javított rajta. Sőt, eközben villant fel a sárga lámpa (amit utána kivillogtattam, és P0170-es a hibakód).

Módosítva : OPEL93
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Cs. Zoltán írta:

Szia!

A legtöbb szervíz rendelkezik diagnosztikai műszerrel, szerintem vidd el a legközelebbi ilyenbe. 

Elviszem, csak sajnos már tudom a választ. Nem találják a hibát, ha meg megvan, kicserélnek mindent amit ők akarnak, aztán a hiba ismét jelentkezik. 

Gondoltam, hátha valaki járt már így és tud valami okosat mondani, hogy hol keresgéljen. Már motorvezérlő cserélve. Az a gond a szerelőkkel, hogy azt nézik hogy lehet nagyobb pénzt szakítani, a legapróbb hibából is. Főleg ha látja hogy nem nagyon ért a páciens a kocsihoz. Ha meg netán ért valamit, nem nagyon foglalkozik vele. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, alibi írta:

Elviszem, csak sajnos már tudom a választ. Nem találják a hibát, ha meg megvan, kicserélnek mindent amit ők akarnak, aztán a hiba ismét jelentkezik. 

Gondoltam, hátha valaki járt már így és tud valami okosat mondani, hogy hol keresgéljen. Már motorvezérlő cserélve. Az a gond a szerelőkkel, hogy azt nézik hogy lehet nagyobb pénzt szakítani, a legapróbb hibából is. Főleg ha látja hogy nem nagyon ért a páciens a kocsihoz. Ha meg netán ért valamit, nem nagyon foglalkozik vele. 

 

Úgy tűnik ez egy ilyen időszak.. Ugorj át Nyíregyre, kiolvassuk és kitalálunk valamit :D

Nekem először egy hete villant ki a hibajelző, azzal egy időben már nem is ment minden henger. Autó újraindítása után minden hibátlan. Azonnal laptop rá, semmi hibakód..  Tegnap ismét hibajelző, traktorosodás,  újraindítva szépen járt a motor de már volt hibakód, a 0354, azaz négyes trafó hibás jel. Ma megyek vele, tök jó minden, egyszer csak megint beborul az ég, henger kihagy, hibalámpa, de már akárhányszor indítottam újra nem javult meg. Most még nem értem haza és csak kivillogtatni tudtam, de csak a 354-est mutatja, amit tegnap kitöröltem.

Z18XE motorról lévén szó bizonytalan vagyok, a motorvezérlő ugyebár sokszor hibaforrás, viszont utánanézve több fals hibát kéne jeleznie, nekem eddig csak ezt az egy kódot dobta. Viszont az érdekes volt hogy első alkalommal nem is tárolt semmit. Nincs itt ECU specialista aki meg tudná mondani ? :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Déneske írta:

Z18XE motorról lévén szó bizonytalan vagyok, a motorvezérlő ugyebár sokszor hibaforrás, viszont utánanézve több fals hibát kéne jeleznie, nekem eddig csak ezt az egy kódot dobta. Viszont az érdekes volt hogy első alkalommal nem is tárolt semmit. Nincs itt ECU specialista aki meg tudná mondani ? :)

Ne az ECU-ban keresd a hibát, nemigen hallottam még olyat hogy az Z18XE-ben tönkrement volna, pedig én is lassan 9 éve nyúzom a Coupét...  sokkal inkább trafóhíd lesz az amire egyébként a hibakód is utal. Ha tudsz egyet kölcsönbe szerezni kipróbálásra (bármelyik Z18XE, Z18XEL vagy X18XE1 motorkódú motoré megfelel), akkor meg is bizonyosodhatsz róla.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 27. at 19:50, nyikszi írta:
14 perce, tgabika76 írta:

Ne az ECU-ban keresd a hibát, nemigen hallottam még olyat hogy az Z18XE-ben tönkrement volna, pedig én is lassan 9 éve nyúzom a Coupét...  sokkal inkább trafóhíd lesz az amire egyébként a hibakód is utal. Ha tudsz egyet kölcsönbe szerezni kipróbálásra (bármelyik Z18XE, Z18XEL vagy X18XE1 motorkódú motoré megfelel), akkor meg is bizonyosodhatsz róla.

Folyton abba botlok pedig külföldi fórumokon is. De próféta szóljon belőled :) Eddig olyat csinált néha hogy egyesben kizárólag 1800 körül megtorpant. Oké idegesítő volt de nem túl gyakori. Ekkor már gondoltam EGéRre (nincs benne), trafóra.  Szívás hogy eladtam az előző coupet, most lenne miből átrakni :D

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók!

Z14XEP motorú G Astrám azt a jelenséget produkálta egy jó ideje, hogy időnként el-elkortyolt pár decit a hűtőfolyadékból. Volt úgy, hogy több, mint 300 km-en semmi, majd 3,5 deci is eltűnt. A hűtőfolyadék nem volt olajos, az olaj nem volt habos. A hűtőrendszeren nem volt folyásnyom, egyedül az EGR-szelep tömítésénél látszott egy nagyon csekély szivárgás.

Cseréltem tágulási tartály kupakot új gyárira, de nem változott semmi. Cseréltettem vízpumpát, de nem volt javulás.

A probléma megoldása végül a vezérműfedél-tömítés hibája volt. A képen a narancssárgával jelölt részen két helyen is elvált a tömítés a fémkerettől. Sajnos a hibásról nem csináltam fotót.

Vez_rm_fed_l-t_m_t_s_www.kepfeltoltes.hu

A csere óta több mint 1500 km-t futott a kocsi, de hűtővíz nem fogyott.

Remélem, hogy a fenti rövid leírás hasznos lesz a hasonló cipőben járóknak.

Üdvözlettel,

Drazsé

  • Like 4
Link to comment
Megosztás:

17 perce, Drazsé írta:

Kedves Fórumozók!

Z14XEP motorú G Astrám azt a jelenséget produkálta egy jó ideje, hogy időnként el-elkortyolt pár decit a hűtőfolyadékból. Volt úgy, hogy több, mint 300 km-en semmi, majd 3,5 deci is eltűnt. A hűtőfolyadék nem volt olajos, az olaj nem volt habos. A hűtőrendszeren nem volt folyásnyom, egyedül az EGR-szelep tömítésénél látszott egy nagyon csekély szivárgás.

Cseréltem tágulási tartály kupakot új gyárira, de nem változott semmi. Cseréltettem vízpumpát, de nem volt javulás.

A probléma megoldása végül a vezérműfedél-tömítés hibája volt. A képen a narancssárgával jelölt részen két helyen is elvált a tömítés a fémkerettől. Sajnos a hibásról nem csináltam fotót.

A csere óta több mint 1500 km-t futott a kocsi, de hűtővíz nem fogyott.

Remélem, hogy a fenti rövid leírás hasznos lesz a hasonló cipőben járóknak.

Üdvözlettel,

Drazsé

Köszi! Nekem lehet, hogy jól jön, mert nekem is fogyogat belőle és nem látom, hogy hova. A vízpumpának a műanyag csonkjánál fogyott tavaly, de az már orvosolva lett, viszont  rá kell töltenem kb. félévente kb. 2-3decit. Nálad hány éves korában és hány km-nél jött elő ez a hiba?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, alibi írta:

Elviszem, csak sajnos már tudom a választ. Nem találják a hibát, ha meg megvan, kicserélnek mindent amit ők akarnak, aztán a hiba ismét jelentkezik. 

Gondoltam, hátha valaki járt már így és tud valami okosat mondani, hogy hol keresgéljen. Már motorvezérlő cserélve. Az a gond a szerelőkkel, hogy azt nézik hogy lehet nagyobb pénzt szakítani, a legapróbb hibából is. Főleg ha látja hogy nem nagyon ért a páciens a kocsihoz. Ha meg netán ért valamit, nem nagyon foglalkozik vele. 

Lambdaszondát nem néztek? Ha nem, akkor érdemes volna, ugyanis hasonló tünetek jelentkezhetnek, ha meghibásodik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Drazsé írta:

Kedves Fórumozók!

Z14XEP motorú G Astrám azt a jelenséget produkálta egy jó ideje, hogy időnként el-elkortyolt pár decit a hűtőfolyadékból. Volt úgy, hogy több, mint 300 km-en semmi, majd 3,5 deci is eltűnt. A hűtőfolyadék nem volt olajos, az olaj nem volt habos. A hűtőrendszeren nem volt folyásnyom, egyedül az EGR-szelep tömítésénél látszott egy nagyon csekély szivárgás.

Cseréltem tágulási tartály kupakot új gyárira, de nem változott semmi. Cseréltettem vízpumpát, de nem volt javulás.

A probléma megoldása végül a vezérműfedél-tömítés hibája volt. A képen a narancssárgával jelölt részen két helyen is elvált a tömítés a fémkerettől. Sajnos a hibásról nem csináltam fotót.

A csere óta több mint 1500 km-t futott a kocsi, de hűtővíz nem fogyott.

Remélem, hogy a fenti rövid leírás hasznos lesz a hasonló cipőben járóknak.

Üdvözlettel,

Drazsé

Szia!

Nekem már volt vezérlés cserélve, így  bizonyára a vezérműfedél tömítés is, továbbá vízpumpacsonk, majd vízpumpa, termosztátház tömítés; mégis fogyogat. Havi 1-2dl.

Az EGR alatt, mintha nekem is szivárogna.

Ezek a twinport 1.4-esek, valamiért az olaj helyett a hűtőfolyadékot szeretik. :)

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 

A tegnapi nap felvillant az ABS jel és lámpánal állva a kilóméteróra 0-10 között ugrált. leállítottam az autót és az ABS kialudt, tehát újraindításnál megszűnt a hiba. Majd következő nap az az ma ismét ugyan ez a jelenség. Hibakódot nem tudtam kiolvasni. Valakinek van esetleg tippje vagy tapasztalata mi lehet? A szerelő szerint a jeladó fogja megadni magát és azt tanácsolta, hogy addig, ameddig nem folyamatos az ABS jel világítása ne foglalkozzak vele.

Válaszokat előre is köszönöm.

Frissítés: Sikerült kiíratni. Ezeket kaptam. Valaki ezt is lefordítaná ekem: 

P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség

Üdv:Viktor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tulajdonosa vagyok, egy '99-es, 1,6 16V, X16 XEL motorszámú Astrának. 

A problémám az, hogy hidegen és melegen is, sok esetben nehézkes az indítás. Valamikor elsőre sikerül, valamikor sokáig kell az indítókulcsot tartani. Üzemmeleg motornál, leállítás követő azonnali ráindítás esetén, beindul normálisan, 10-15 perc elteltével már nehezen. 
Alapjárati ingadozást is észrevettem, hideg és meleg motornál is egyaránt. Lefulladni nem szokott, gázzal nem kell rásegíteni. 

Jelenleg 109500 km van benne, 100.000 km-nél volt vezérlés, folyadékok, szűrők cseréje. Fogyasztással és menetteljesítményével meg vagyok elégedve. Akkumulátor jó állapotban van. 

Tanácsot kérnék, hol kéne a hibakeresés útján elindulni?!

Előre is köszönöm

 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, peacetrang írta:

Köszi! Nekem lehet, hogy jól jön, mert nekem is fogyogat belőle és nem látom, hogy hova. A vízpumpának a műanyag csonkjánál fogyott tavaly, de az már orvosolva lett, viszont  rá kell töltenem kb. félévente kb. 2-3decit. Nálad hány éves korában és hány km-nél jött elő ez a hiba?

Kedves Peacetrang!

Nálam a probléma a gép kb. 8 éves korában, 115.000 km-nél jött elő.

Üdvözlettel,
Drazsé 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, Cs. Zoltán írta:

Szia!

Nekem már volt vezérlés cserélve, így  bizonyára a vezérműfedél tömítés is, továbbá vízpumpacsonk, majd vízpumpa, termosztátház tömítés; mégis fogyogat. Havi 1-2dl.

Az EGR alatt, mintha nekem is szivárogna.

Ezek a twinport 1.4-esek, valamiért az olaj helyett a hűtőfolyadékot szeretik. :)

Szerencsére azt elmondhatom, hogy az enyém válogatós lett. Csak az olajat szereti, :-) de abból nem válogat.

 

Link to comment
Megosztás:

Bekerult egy masik x20xer ECU. kb 100km autozas utan megalltam, leallitottam, majd ujrainditaskor checkengine. Kb 8 szor beinditottam leallitottam a kovetkezo 3 4 oraban, majd mire mentem az opcomert nyilvan elaludt a checkengine. Ezek a kodok fogadtak...

2 szer is elofordult, hogy 300 500 rpm kozelre esett a fordulat es labbal ra kellett segiteni, szoval biztos hogy szar lesz a veztengely kabele valahol. 

Az AC pumpa releert es a klimas cuccokert egyebkent nem a venti vezerlo felel ami a lokos alatt van? Az en ECU-mon volt stage 1 program, ezen nicns semmi, kopp gyari.

Screenshot_17.png

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Hard-ex írta:

Sziasztok. 

A tegnapi nap felvillant az ABS jel és lámpánal állva a kilóméteróra 0-10 között ugrált. leállítottam az autót és az ABS kialudt, tehát újraindításnál megszűnt a hiba. Majd következő nap az az ma ismét ugyan ez a jelenség. Hibakódot nem tudtam kiolvasni. Valakinek van esetleg tippje vagy tapasztalata mi lehet? A szerelő szerint a jeladó fogja megadni magát és azt tanácsolta, hogy addig, ameddig nem folyamatos az ABS jel világítása ne foglalkozzak vele.

Válaszokat előre is köszönöm.

Frissítés: Sikerült kiíratni. Ezeket kaptam. Valaki ezt is lefordítaná ekem: 

P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség

Üdv:Viktor

Itt két külön hiba áll fenn, amiknek nincs közük egymáshoz.

1., Az ABS lámpa és a sebességmérő mutatójának ugrálása bal első kerékcsapágy haldoklására utal (ebben van az ABS jeladó). Ettől az autó még megy, ahol a hiba meghaladja az ingerküszöbödet, ott majd cseréld a kerékcsapágyat. ;)

2., A P0136 és a P0170 viszont összefügg, és jellemzően nem lambdaszonda-hiba szokott lenni, még ha a kódok erre is utalnak. Alapvetően arról van szó hogy valószínűleg szegény a keveréked, olyannyira hogy ez már kívül esik a lambda szabályzási tartományán, ezért jelez lambda-hibakódot. A szegény keverék abban nyilvánul meg hogy túlságosan oxigéndús a kipufogógáz (ezt jelzi ugye a lambda), ennek oka pedig jó eséllyel az hogy valahol falsot szív az autó a légmennyiségmérő után, ez lehet egy lelazult bilincs, kidörzsölődött vákuumcső vagy akár lyukas szívósor is, mint nálam. Alapjáraton járó motornál a szívósor környékére féktisztítót fújkálva le lehet szűkíteni hogy hol a hiba: ahol felpörög a motor, ott jut be a falslevegő. 

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Kölyök írta:

Bekerult egy masik x20xer ECU. kb 100km autozas utan megalltam, leallitottam, majd ujrainditaskor checkengine. Kb 8 szor beinditottam leallitottam a kovetkezo 3 4 oraban, majd mire mentem az opcomert nyilvan elaludt a checkengine. Ezek a kodok fogadtak...

2 szer is elofordult, hogy 300 500 rpm kozelre esett a fordulat es labbal ra kellett segiteni, szoval biztos hogy szar lesz a veztengely kabele valahol. 

Az AC pumpa releert es a klimas cuccokert egyebkent nem a venti vezerlo felel ami a lokos alatt van? Az en ECU-mon volt stage 1 program, ezen nicns semmi, kopp gyari.

Klímás cuccokért a ventivezérlő felel valóban, de nem vagyok biztos benne hogy az AC-relé is oda tartozik-e...

Vezérműtengely-jeladó nem volt már neked cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Ékszíj problémám van!

Mégpedig:

tegnap elhagytam (elszakadt) az ékszíjam! 20000km-el ezelőtt lett kicserélve! Semmi jelét nem láttam a halálára!

februárban lesz nálam 3 éve az autó, már amikor megvettem nyekergett az ékszíj majd el is szakadt egy hónapon belül! Kapott újat! Üj görgőt is!

Aztán 3 havonta elkezdett nyekeregni, mindíg húzott rajta a szerelő! Azt mondta megnyúlt! Betudtam annak, hogy lehet hogy szar márka került bele!

aztán a 3. Nyekergésnél csere, majd nagy generálkor is kicseréltettem!

Ez volt 20000 km-el ezelőtt! Akkor már gyárit kapott! Nem is nyekergett csak most egyszerűen elszakadt!

10000-el ezelőtt kapott az autó egy felújított generátort mert meghalt! Gondoltam leírom hátha van köze a dologhoz!

valakinek ötlete, hogy miért lehet ez az ékszíj mizériám?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

8 órája, padarmisi írta:

Üdv mindenkinek!

Ékszíj problémám van!

Mégpedig:

tegnap elhagytam (elszakadt) az ékszíjam! 20000km-el ezelőtt lett kicserélve! Semmi jelét nem láttam a halálára!

februárban lesz nálam 3 éve az autó, már amikor megvettem nyekergett az ékszíj majd el is szakadt egy hónapon belül! Kapott újat! Üj görgőt is!

Aztán 3 havonta elkezdett nyekeregni, mindíg húzott rajta a szerelő! Azt mondta megnyúlt! Betudtam annak, hogy lehet hogy szar márka került bele!

aztán a 3. Nyekergésnél csere, majd nagy generálkor is kicseréltettem!

Ez volt 20000 km-el ezelőtt! Akkor már gyárit kapott! Nem is nyekergett csak most egyszerűen elszakadt!

10000-el ezelőtt kapott az autó egy felújított generátort mert meghalt! Gondoltam leírom hátha van köze a dologhoz!

valakinek ötlete, hogy miért lehet ez az ékszíj mizériám?

Köszi

ezt nem kell állitani mert szijjfeszitö végzi aq dolgát tudtommal.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, padarmisi írta:

Üdv mindenkinek!

Ékszíj problémám van!

Mégpedig:

tegnap elhagytam (elszakadt) az ékszíjam! 20000km-el ezelőtt lett kicserélve! Semmi jelét nem láttam a halálára!

februárban lesz nálam 3 éve az autó, már amikor megvettem nyekergett az ékszíj majd el is szakadt egy hónapon belül! Kapott újat! Üj görgőt is!

Aztán 3 havonta elkezdett nyekeregni, mindíg húzott rajta a szerelő! Azt mondta megnyúlt! Betudtam annak, hogy lehet hogy szar márka került bele!

aztán a 3. Nyekergésnél csere, majd nagy generálkor is kicseréltettem!

Ez volt 20000 km-el ezelőtt! Akkor már gyárit kapott! Nem is nyekergett csak most egyszerűen elszakadt!

10000-el ezelőtt kapott az autó egy felújított generátort mert meghalt! Gondoltam leírom hátha van köze a dologhoz!

valakinek ötlete, hogy miért lehet ez az ékszíj mizériám?

Köszi

A felújított generátor tengely vagy tárcsa "üt", az szakítja...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.