Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyári fejegység (CAR 300) Kiszerelésének művelete, kódjának bevitele


Sörös Sanyi

Recommended Posts

11.8 A gyári rádió (CAR300) kiszerelésének művelete, kódjának bevitele

A gyári rádió (CAR300) kiszerelésének művelete

Kitekerjük a négy darab imbuszfejű hernyócsavart, majd a rádióhoz kapott kettő darab kiszedőpálcákat behelyezzük a lyukakba kattanásig, utána oldalra feszítve húzzuk meg és emeljük ki a rádiót. Amennyiben a rádió régen volt kiszedve, esetleg még egyszer sem, akkor elképzelhető, hogy nehezen jön ki. A rádiót kivétel előtt ajánlatos tenyérrel enyhén megütögetni befelé, hogy az esetleg beragadt fülek kicsit megmozduljanak.

Három lehetséges megoldás van a szoruló magnó kiszedésére:

1, a rádió feletti kijelzőt kiszedjük és rövid nyelű csavarhúzóval, vagy egyéb erős anyagú szerszámmal erőt fejtünk ki a rádió és a beépítőkeret közé.

2, leszereljük a kesztyűtartót, onnan hosszabb nyelű csavarhúzóval is odaférhetünk és a hosszabb nyél előnye a nagyobb erőkifejthetőség.

3, elölről óvatosan aláfeszítünk a rádiónak, vastag laposfejű csavarhúzóval, mégpedig úgy, hogy a csavarhúzóval nagyon óvatosan megfeszítjük, és a kiszedőt húzzuk magunk felé. Amint éreztük hogy mozdult, akkor a másik szélén hajtjuk végre ugyanezt a műveletet, és addig ismételjük, amíg ki nem jön a rádió. Mielőtt a másik szélét akarjuk feszíteni ügyeljünk rá, hogy ne csússzon vissza az előzőekben kintebb csúsztatott széle. Erre jó módszer, hogy a kazettanyíláson benyúlva tartjuk a pozícióját.

Visszaszerelésnél csak vissza kell csúsztatni amíg nem kattan, majd beírhatjuk a rádió kódját.

Amennyiben nincsen/nem kaptunk kiszedőkampókat a rádióhoz, a következőképpen járjunk el (by Tiu):

Kivevő szerszám: 3mm-es köracélból készíthető, célszerű először meghajlítani és a végét utána méretre vágni, így nagyobb az esély rá, hogy egyforma hosszú lesz. Ezután kicsit széthajlítva a végek kalapáccsal ellapíthatóak, majd köszörűvel, háromszögű reszelővel a vég formája kialakítható. 1.kép A vég kialakításánál fő szempont, hogy használatkor a rádió elejétől 30mm-re levő kis kihajlított részbe biztonsággal beakadjon. 2.kép (ez csak egy lehetőség, profiknak szabadon választott)

A rádiót a keretben, mindkét oldalon két fül tartja 3.kép, a szerszámot a fülek között levő kis kihajlított részig kell bedugni 4.kép, majd a rádió közepétől kifelé feszíteni, hogy a két fül kiakadjon a keretből 5.kép. A szétfeszítéssel együtt a rádió kihúzható 6.kép.

A gyári rádió (CAR300) kódjának bevitele.

Vegyük le a gyújtást, ha esetleg bekapcsolva maradt a rádió (facelift-es gyártmányoknál már a kulcsot kell kiszedni a lekapcsoláshoz, nem elég a gyújtás levétele), kapcsoljuk ki.

Nyomjuk az "AS" gombot, majd a másik kezünkkel kapcsoljuk be a rádiót a hangerőszabályzóval. Közben az "AS" gombot ne engedjük el, nyomjuk addig amíg csippanó hangot nem hallunk a hangszórókon, ezután jelenik meg négy vonal a kijelzőn.

A kód számait az 1-es, 2-es, 3-as és 4-es gombok nyomogatásával vihetjük be a készülékbe. Addig kell nyomogatni, amíg a megfelelő szám meg nem jelenik az adott helyi értéken.

Amint beírtuk a helyes kódot, ellenőrizzük át még egyszer. Ha helyesnek véljük a kódot, az "AS" gomb megnyomásával érvényesíthetjük a kódunkat. Addig nyomjuk, amíg nem csippannak a hangszórók.

Hibás kód esetén a rádió letilt pár percig. Akárhányszor rossz kódot ütöttünk be, úgy hosszabbodik az idő, míg beírhatjuk a kódot ismét. Összesen 10 lehetőségünk van a kód megadására, ha egyszer sem sikerül, az eszköz teljesen letiltja magát.

Aki esetleg szétszedi a rádiót, azoknak leírok pár tanácsot, mint karbantartás.

Először is, akinek olyan hibája van (mint például nekem volt), hogy hidegben berakott egy kazettát/adaptert és ugrált az eszköz a rádió és kazetta üzemmód között, akkor a kazettás rész végén egy érzékelő lett kontakt hibás, amit egy csúszó mechanika kapcsol, mikor beindul a kazettás rész. Ki kell pattintani óvatosan, majd egy leheletnyi kontakt spray-t adni neki és visszapattintani a helyére. Ha kell a mechanikát mozgatva megnézhetjük, hogy a helyén van-e, koppanásig nyomva egy kis fém pöcöknek meg kell mozdítania.

Érzékelő.

A másik lehetséges probléma, hogy a kazettát nehezen adja ki, ne adj isten ki sem dobja. Akkor ezt a rugót cserélni kell a mechanika tetején.

Új autórádió beszerelése a gyári helyett

A CAR300 autórádió lábkiosztása nem egyezik meg teljesen a szabvánnyal. Egyik ilyen probléma a memória tápvezeték és az üzemi tápvezeték felcserélése.

Az alsó 8 érintkezőhelyes csatlakozóban találunk 6 érintkezést. Itt található az üzemi- és memóriatáp. A piros és fekete vezetéket fel kell cserélni, így elkerüljük azt a problémát, hogy állandóan feszültség alatt van a rádió és elfelejti a beállításainkat. Ehhez a művelethez ki kell venni a beépítőkeretet, ahol könnyedén felcserélhetjük a két vezetéket.

Szerző: dayKilleR, Képek: Tiu, dayKilleR

Külön köszönet Tiu-nak a felajánlásért még ha nem is kérdeztem meg Tőle, de remélem nem haragszik. :huh:

  • Like 4
Link to comment
Megosztás:

  • 2 years later...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.