Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

3.2 Váltó rudazat beállítás

Amennyiben kapcsolási, váltási nehézségeket tapasztalunk, egyes sebességek nem, vagy nehezen kapcsolhatók,

érdemes elvégezni a váltórudazat-beállítást, amely a következő módon történik:

Itt található a pozicionáló két furat. Ezeket kell összehozni 5-ös fúrószárral, vagy mint én, egy 5-ös csavarral. Ezután, de inkább előtte (mert akkor még egyenesen áll) fellazítod a bekarikázott csavart, (az X-re még visszatérek) egy 13-as dupla hosszabítós crovával, vagy ha van akna, akkor lentről. Ezt a dugót kihúzod, és addig forgatod az X-elt tengelyt, amíg be nem tudsz dugni egy 5-ös fúróhegyet. Onnan tudod, hogy jó a bedugás "mélysége", hogy akkor már nem tudod elforgatni a tengelyt, ha jól csináltad. Egy kis viszonyítás: ennyire kell bemenni a fúrószárnak. Ha megvan, a csavart meghúzod a crovával, fúrószár ki, dugó be, a sebváltókarnál csavar ki, szoknya vissza, kinyomott kuplunggal minden fokozatot tudni kell kapcsolni. Próbakör. Öröm ét bódogtág! Amúgy itt a stift, amit cserélni szoktak, és amit x-eltem a csavar mellett az a fekete műanyag összekötő, amit még lehet cserélni, ha a stiftcsere nem vált be. Állítólag van fémből is. A stiftet 650ft-ért láttam, (van akinek kettő kell) ezt a fekete biszbaszt 2-3 ezer körül.

(Az árak 2009 februári adatok)

Alkatrész cikkszámok:

- csapszeg: 07 58 915

- A váltórúdon van egy gumigyűrű, aminek a kopása a váltókar lötyögését okozza, annak a cikkszáma: 07 38 789

Szerző: zotya975

  • Like 5
  • Köszi! 1
  • 2 years later...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.