Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

12 órája, Tiu írta:

Gyertyák lehetnek szépek, mert az ecu 14,7-en próbálja tartani a levegő-benzin arányt.

Injektor alap működéstt ellenőrizni lehet akkuval úgy, hogy az injektort sorba kötöd egy 12V-os izzóval és úgy érinted egy pillanatra össze. Ilyenkor kattognia kell, ill. érzed, hogy működik. Nem szabad folyamatosan áram alatt tartani, csak impulzusokat adni. Így szállítási mennyiséget nem tudsz ellenőrizni, de azt, hogy nincs-e megragadva azt igen.

ECU-ban az EPROM-hoz, hogy cserélhető legyen, egy ilyen kell: https://www.arwill.hu/termekek/csatlakozok/ic-foglalatok/ic-foglalat-dip-28-518971/

Ki és visszaforrasztani macerásabb, először nem is érdemes foglalkozni vele, először induljon el. :)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Tiu írta:

Ez csak biztonság, így kisebb feszültséget kap, ha véletlenül hosszabban van feszültség alatt, akkor sem lesz baja.

Kösz ezt kipróbálom, mert van egy olyan rémképem hogy valamelyik injektor hangosabb, és esetleg nem tökéletes. Ugye a központinál meg tudtad nézni kábé hogyan porlaszt be de itt nem. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 03. at 19:29, Tiu írta:

Úgy kellene az injektorokat megnézni, hogy a felső felükön a vastag részen van egy számsor, ha az megvan, akkor többet tudunk.

Elvileg az a c14/16se injektor, amiből egy van, a száma 0280156338. A másikat nem ismerem, de ha megvan a száma mindegyiknek, akkor vannak listák a neten, meg lehet nézni mennyi az elméleti szállítása.

Az x14xe injektorok szórásképe másmilyen a hengerenként két szelep miatt, de végső esetben meg lehet próbálni. Elvileg több is a szállítása, mint az se-é.

Ha ennyit mértél, akkor 59,2-re levetetheted. (59,2 és 59,3 közt teljesen jó)

 

 

Most nézem a befecsiket, de a számsor arra az egyre sem igaz nálam. Lehet már ez sem ebbe való? A kisebb lyukúé: A 3084  17092023 a nagyobbaké: A 2117  17089276 Ami számot írtál, ha jól látom Bosch szelep száma. Ezeket a számsorokat beírva keresőben, nem annyira egyértelmű adatok jönnek le. Annyi különnbséget látok az egyik oldalon a kettő között, hogy az egyik szállítása 3 bar-on 103,5 g/perc, míg a másiké 116 g/perc. De ez a számsorok szerinti pót alkatrészekre igaz. Persze lehet baromságot írok.... Szerintem most ez bemegy így ahogy van azzal az ellenőrzéssel amit írtál, bár lehet mivel az autót jövő héten az összes tervezettel megcsinálom, még elugrok azokért a Daewoo befecsikért szomszéd településre. Szerintem egy tizedes nem sok érte, komplett hídban. 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, tuskes írta:

Most nézem a befecsiket, de a számsor arra az egyre sem igaz nálam. Lehet már ez sem ebbe való? A kisebb lyukúé: A 3084  17092023 a nagyobbaké: A 2117  17089276 Ami számot írtál, ha jól látom Bosch szelep száma. Ezeket a számsorokat beírva keresőben, nem annyira egyértelmű adatok jönnek le. Annyi különnbséget látok az egyik oldalon a kettő között, hogy az egyik szállítása 3 bar-on 103,5 g/perc, míg a másiké 116 g/perc. De ez a számsorok szerinti pót alkatrészekre igaz. Persze lehet baromságot írok.... Szerintem most ez bemegy így ahogy van azzal az ellenőrzéssel amit írtál, bár lehet mivel az autót jövő héten az összes tervezettel megcsinálom, még elugrok azokért a Daewoo befecsikért szomszéd településre. Szerintem egy tizedes nem sok érte, komplett hídban. 

A 17092023 az a c14/16se injektor azzal a számmal amit írtam (0280156338). https://www.onlinecarparts.co.uk/oenumber/17092023.html

A 17089276 pedig x14xe injektor, amilyened elvileg van is a donorban (0280156337). https://www.onlinecarparts.co.uk/oenumber/17089276.html

Vagy a donorból tedd át komplett mindet, vagy csak egyet, hogy egyforma legyen. A 116 és 104 g/perces szállítás az 11,5% eltérés pluszban, annyit talán tud korrigálni az ecu. Nagyon fog menni az az autó. :-) Amúgy fogyasztásban nem jelent ennyivel többet, mert az lambda által mért érték alapján az ecu visszaveszi a benzint 14,7-re. Padlógázon viszont nincs lambda szabályzás, ott be fog menni a többlet. :devlish: (kész is a tuning)

Lehet a Daewoo befecsi már nem is fog kelleni, a híd nem ugyanolyan mint az Opelé, a benzinszabályzó viszont igen (mégha zöld is), és az a képeden elég rozsdás volt.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 06. at 11:57, Tiu írta:

A 17092023 az a c14/16se injektor azzal a számmal amit írtam (0280156338). https://www.onlinecarparts.co.uk/oenumber/17092023.html

A 17089276 pedig x14xe injektor, amilyened elvileg van is a donorban (0280156337). https://www.onlinecarparts.co.uk/oenumber/17089276.html

Vagy a donorból tedd át komplett mindet, vagy csak egyet, hogy egyforma legyen. A 116 és 104 g/perces szállítás az 11,5% eltérés pluszban, annyit talán tud korrigálni az ecu. Nagyon fog menni az az autó. :-) Amúgy fogyasztásban nem jelent ennyivel többet, mert az lambda által mért érték alapján az ecu visszaveszi a benzint 14,7-re. Padlógázon viszont nincs lambda szabályzás, ott be fog menni a többlet. :devlish: (kész is a tuning)

Lehet a Daewoo befecsi már nem is fog kelleni, a híd nem ugyanolyan mint az Opelé, a benzinszabályzó viszont igen (mégha zöld is), és az a képeden elég rozsdás volt.

 

Szia!

Akkor ezek szerint már az SE fejet mókolták x14xe befecsikkel. :confused: Remélem a donor x14xe-t nem mókolták valami mással, így az egységesítés rendben lesz. Nincs időm most garázsozni csekkolni, talán holnap, de megnézem. Annyi azért hozzá, hogy elég sokat megyek rövid távon is, mikor még nincs lambda szabályzás, tehát a fogyasztás magasabb lehet szerintem..... Ezt majd a gyakorlatban megtudom mit jelent. 

Azért annyit fontos megjegyeznem, nem azért lesz az átalakítás mert hogy én annyira tyúúúnyingolni akarnék, egyszerűen csak jól fog jönni a plusz paci, főleg hösszú utaknál. Kultúráltan odafigyeléssel használom az autómat, kinőttem a gyerekkorból rég. :) 

Igen, a kis " hordócska " elég rozsdás, megnézem korrektül meg lehet-e csinálni, vagy szerzek másikat. 

Link to comment
Megosztás:

Se-síteni már csak a fogyasztás miatt is megéri. Nekem az se-vel akármit csináltam, csak durva vezetéssel nem lehetett 7 liter fölé vinni a fogyasztását, míg az nz simán megevett ilyenkor 8-at is, de nem ment. Nyilván sokkal homogénebb a keverék hengerenkéntivel, még úgy is hogy csak párban kapcsolgat.
Amúgy én nem engednék olyan autót gyártani ami gyengébb mint 100le/1t. A mai forgalomban az olyanok csak mozgó akadályok.

Link to comment
Megosztás:

34 perce, wookie írta:

Se-síteni már csak a fogyasztás miatt is megéri. Nekem az se-vel akármit csináltam, csak durva vezetéssel nem lehetett 7 liter fölé vinni a fogyasztását, míg az nz simán megevett ilyenkor 8-at is, de nem ment. Nyilván sokkal homogénebb a keverék hengerenkéntivel, még úgy is hogy csak párban kapcsolgat.
Amúgy én nem engednék olyan autót gyártani ami gyengébb mint 100le/1t. A mai forgalomban az olyanok csak mozgó akadályok.

Alapból nem is a lóerő/kiló aránnyal van baj, hanem azzal hogy sokan spórolásból alapjáraton autóznak, ezért tűnik erősebb autó is lomhának. 70-ről elindulnak előzni 5-ben, aztán mennek a másik autó mellett 3 kilométert. Meg kiértnek a lakott területről 60-ál szúrnak egy 5.-et ( vagy már alapból abban voltak)aztán szép komótosan elkezdenek gyorsulni. Nem nagyon forgatják a motort 2000-fölé. 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, wookie írta:

Se-síteni már csak a fogyasztás miatt is megéri. Nekem az se-vel akármit csináltam, csak durva vezetéssel nem lehetett 7 liter fölé vinni a fogyasztását, míg az nz simán megevett ilyenkor 8-at is, de nem ment. Nyilván sokkal homogénebb a keverék hengerenkéntivel, még úgy is hogy csak párban kapcsolgat.
Amúgy én nem engednék olyan autót gyártani ami gyengébb mint 100le/1t. A mai forgalomban az olyanok csak mozgó akadályok.

Nagyon kíváncsi vagyok, tényleg csak a rövid távok miatt. Azt tudom, hogy az SE fejjel jobban kell pörgetni, azt majd ahogy érzem, vagy keresek egy teljesítmény adatot, hogy az SZR-hez képes mekkora fordulaton érdemes használni. Tudom, tákmány mókány, nem is nagyon ajánlott, de abban gondolkodok, hogy ha már cserélek hajtókar csapágysort és hajtókar csavarokat, akkor lehet kilökdösöm a dugattyúkat, és ha mást nem is, gyűrűsort cserélek rajtuk. Tudom istenkáromlás, mert félmunka, de talán az olajfogyin segít valamit. Fúrásra tényleg semmi kapacitásom, és pénzem, így lakásfelújítás közepette. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Just now, tuskes írta:

Nagyon kíváncsi vagyok, tényleg csak a rövid távok miatt. Azt tudom, hogy az SE fejjel jobban kell pörgetni, azt majd ahogy érzem, vagy keresek egy teljesítmény adatot, hogy az SZR-hez képes mekkora fordulaton érdemes használni. Tudom, tákmány mókány, nem is nagyon ajánlott, de abban gondolkodok, hogy ha már cserélek hajtókar csapágysort és hajtókar csavarokat, akkor lehet kilökdösöm a dugattyúkat, és ha mást nem is, gyűrűsort cserélek rajtuk. Tudom istenkáromlás, mert félmunka, de talán az olajfogyin segít valamit. Fúrásra tényleg semmi kapacitásom, és pénzem. 

Kiindulva abból, hogy a 220e-t futott sz-ben gyakorlatilag nulla a hengerek kopása, nyugodtan gyűrűzheted, sőt, kár kihagyni ha már sézt van borítva. Azt majd látod ha szétszedted hogy milyen a hónolás, azt viszont lehet hogy érdemes volna megejteni. Felénk 12.000-ért megcsinálják.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, wookie írta:

Kiindulva abból, hogy a 220e-t futott sz-ben gyakorlatilag nulla a hengerek kopása, nyugodtan gyűrűzheted, sőt, kár kihagyni ha már sézt van borítva. Azt majd látod ha szétszedted hogy milyen a hónolás, azt viszont lehet hogy érdemes volna megejteni. Felénk 12.000-ért megcsinálják.

Hát az enyémben lassan 430 000 van, ott már lehet kopás, ráadásul nem ismerem az előéletét, hogy használták. 2011-ben került MO-ra, kb. 220 000 km-el. Hónoláshoz viszont totál szét kell borítani az egészet, ahoz nincsenek eszközeim. Bár lehet baromságot írok, igazság szerint soha nem néztem hogy vannak odalennt a dolgok. 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, tuskes írta:

Nagyon kíváncsi vagyok, tényleg csak a rövid távok miatt. Azt tudom, hogy az SE fejjel jobban kell pörgetni, azt majd ahogy érzem, vagy keresek egy teljesítmény adatot, hogy az SZR-hez képes mekkora fordulaton érdemes használni. Tudom, tákmány mókány, nem is nagyon ajánlott, de abban gondolkodok, hogy ha már cserélek hajtókar csapágysort és hajtókar csavarokat, akkor lehet kilökdösöm a dugattyúkat, és ha mást nem is, gyűrűsort cserélek rajtuk. Tudom istenkáromlás, mert félmunka, de talán az olajfogyin segít valamit. Fúrásra tényleg semmi kapacitásom, és pénzem, így lakásfelújítás közepette. 

Volt már olyan itt a fórumon aki csak gyűrűzte henger felújítás nélkül, tudomásom szerint azóta is fut az autó, és határozott erőnövekedésről számolt be a csere után. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 perce, zotya975 írta:

Volt már olyan itt a fórumon aki csak gyűrűzte henger felújítás nélkül, tudomásom szerint azóta is fut az autó, és határozott erőnövekedésről számolt be a csere után. 

Én boldog lennék ha az olajfogyim visszábbmenne. Persze azért nem baj ha az elégetett üzemanyagért megfelelőbb teljesítményt is kapok. :) 

Link to comment
Megosztás:

14 perce, tuskes írta:

Én boldog lennék ha az olajfogyim visszábbmenne. Persze azért nem baj ha az elégetett üzemanyagért megfelelőbb teljesítményt is kapok. :) 

Ugye két helyen tudja enni az olajat a gyűrűknél meg a szelepszár szimeringnél ez utóbbi jele az indításkor hatalmas olajpamacs. 200Forint a szimering darabja, ha le van szedve a hengerfej ezt érdemes kicserélni. Nekem a csere előtt ilyen füstöt nyomott már ha egy héten nem ment, ez teljesen megszünt:

 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 03. 09. at 9:36, tuskes írta:

Szia!

Akkor ezek szerint már az SE fejet mókolták x14xe befecsikkel. :confused: Remélem a donor x14xe-t nem mókolták valami mással, így az egységesítés rendben lesz. Nincs időm most garázsozni csekkolni, talán holnap, de megnézem. Annyi azért hozzá, hogy elég sokat megyek rövid távon is, mikor még nincs lambda szabályzás, tehát a fogyasztás magasabb lehet szerintem..... Ezt majd a gyakorlatban megtudom mit jelent. 

...

 

21 órája, tuskes írta:

Nagyon kíváncsi vagyok, tényleg csak a rövid távok miatt. Azt tudom, hogy az SE fejjel jobban kell pörgetni, azt majd ahogy érzem, vagy keresek egy teljesítmény adatot, hogy az SZR-hez képes mekkora fordulaton érdemes használni. Tudom, tákmány mókány, nem is nagyon ajánlott, de abban gondolkodok, hogy ha már cserélek hajtókar csapágysort és hajtókar csavarokat, akkor lehet kilökdösöm a dugattyúkat, és ha mást nem is, gyűrűsort cserélek rajtuk. Tudom istenkáromlás, mert félmunka, de talán az olajfogyin segít valamit. Fúrásra tényleg semmi kapacitásom, és pénzem, így lakásfelújítás közepette. 

 

21 órája, tuskes írta:

Hát az enyémben lassan 430 000 van, ott már lehet kopás, ráadásul nem ismerem az előéletét, hogy használták. 2011-ben került MO-ra, kb. 220 000 km-el. Hónoláshoz viszont totál szét kell borítani az egészet, ahoz nincsenek eszközeim. Bár lehet baromságot írok, igazság szerint soha nem néztem hogy vannak odalennt a dolgok. 

Én csodálkoztam mikor láttam, hogy az se lambda nemszabályzása milyen kevés ideig tart hidegen. Ha jó a termosztát pár száz méter. Amúgy ha sok lesz a fogyi és megcsinálod/tatod az IC foglalatot, akkor tudunk visszavenni a befecskendezési időből. :wink: Persze egy párszáz Ft-os eprom még kelleni fog.

Ami kérdéses lesz, hogy az x14xe injektorok miatt alapból többet fogyaszt-e (nem a mennyiség, hanem a szóráskép miatt). Ez ki fog derülni, reméljük hamarosan. :)

Ha belefér, gyűrűt érdemes cserélni.

Hónoláshoz blokk ki, de az csak néhány csavar plusz. Viszont a főtengelyt ki kell venni, ott már olajpumpa, szimmeringek, lendkerék le, nyugvó csapágyak ki. Különleges szerszámra nem emlékszem, ennél még talán minden hatlapfejű is. (hajtókar csavar nem)

 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Tiu írta:

 

 

Én csodálkoztam mikor láttam, hogy az se lambda nemszabályzása milyen kevés ideig tart hidegen. Ha jó a termosztát pár száz méter. Amúgy ha sok lesz a fogyi és megcsinálod/tatod az IC foglalatot, akkor tudunk visszavenni a befecskendezési időből. :wink: Persze egy párszáz Ft-os eprom még kelleni fog.

Ami kérdéses lesz, hogy az x14xe injektorok miatt alapból többet fogyaszt-e (nem a mennyiség, hanem a szóráskép miatt). Ez ki fog derülni, reméljük hamarosan. :)

Ha belefér, gyűrűt érdemes cserélni.

Hónoláshoz blokk ki, de az csak néhány csavar plusz. Viszont a főtengelyt ki kell venni, ott már olajpumpa, szimmeringek, lendkerék le, nyugvó csapágyak ki. Különleges szerszámra nem emlékszem, ennél még talán minden hatlapfejű is. (hajtókar csavar nem)

 

Mindig csak egy kicsit beljebb, és beljebb. :-) Azt gondoltam, ettől jobban már nem tudom szétszedni, és mégis. :) Viccet félretéve. Itt már annyi dolog összejött egyszerre, hogy semmi plusz csavar helyzete, cső, vagy kábelelvezetés nem fér már a memoriámba, még ha fotóztam is, rengeteg az új infó, és az életbe nem csináltam még ilyet. Most még képesnek érzem magam szétszedni a sajátomat is, és összerakni az extrákkal a nagyon szűk közeljövőben, de ezt is biztos csak kérdésekkel felétek, épp aktuális helyzetemről. Bízom benne a hengerfalak szépek, mert ha nem, akkor valószínű gyűrűcsere is felesleges kidobott 10 000 pezeta. Ha ez lenne, akkor egy másik alkalom, ismét szétbont, blokk ki, hónolás, vagy fúrás ha kell, túlméretes gyűrűkkel. De elöbb lássuk, mi van most. 

Szerintem a héten meglesz a hengerfej síkolás miegymás, ( mondtam nekik nem sürgős ) addig a lakáson befejezem a fontosabb dolgokat, és nekiállok az autónak jövő héten várhatóan. 

14 órája, zotya975 írta:

Ugye két helyen tudja enni az olajat a gyűrűknél meg a szelepszár szimeringnél ez utóbbi jele az indításkor hatalmas olajpamacs. 200Forint a szimering darabja, ha le van szedve a hengerfej ezt érdemes kicserélni. Nekem a csere előtt ilyen füstöt nyomott már ha egy héten nem ment, ez teljesen megszünt:

Gyűrűk lesznek, mert szimeringeket cseréltem 1 éve, és nem változott érezhetően. Most viszont az SE fejben mindenképp újak mennek, még jó is hogy írtad!! Reggel hívom a műhelyt, hogy mielött felrakják a rugókat, elötte cseréljék.  

Link to comment
Megosztás:

21 órája, tuskes írta:

Átépítés egyenlőre bizonytalan ideig felfüggesztve. :cry: ( remélem max 2-3 hét..... )

Na, mi történt, kidőlt a fal? :huh:

Remélem mielőbb folytatni tudod, amúgy nem árt néha egy kis szünet. Bár az ilyet jobb mielőbb rendezni, akkor kevésbé felejtődik el, mi hogyan volt.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Tiu írta:

Na, mi történt, kidőlt a fal? :huh:

Remélem mielőbb folytatni tudod, amúgy nem árt néha egy kis szünet. Bár az ilyet jobb mielőbb rendezni, akkor kevésbé felejtődik el, mi hogyan volt.

Hát a fal épp nem dőlt ki, én csináltam. :-) De sajna mivel minden összefügg mindennel, így a tervezettnél jóval nagyobb kiadás lesz. Szóval most húzok vissza melózni. Igazad van, én is pont ez miatt akartam mielőbb túllenni rajta, hogy lehetőleg keveset felejtsek. Így is azt számoltam, a sajátom szétszedése, és átépítés minden tervezett dologgal, 4-5 nap, max 1 hét. Így majd legózhatok valószínű.... Igazából egyenlőre csak a klíma, és a szervó csöveinek beépítése aggaszt, bár tudom, a tyúkbelekkel is lesz majd gondolkodnivalóm, mert 100% hogy lesz fennakadás. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, tuskes írta:

Hát a fal épp nem dőlt ki, én csináltam. :-) De sajna mivel minden összefügg mindennel, így a tervezettnél jóval nagyobb kiadás lesz. Szóval most húzok vissza melózni. Igazad van, én is pont ez miatt akartam mielőbb túllenni rajta, hogy lehetőleg keveset felejtsek. Így is azt számoltam, a sajátom szétszedése, és átépítés minden tervezett dologgal, 4-5 nap, max 1 hét. Így majd legózhatok valószínű.... Igazából egyenlőre csak a klíma, és a szervó csöveinek beépítése aggaszt, bár tudom, a tyúkbelekkel is lesz majd gondolkodnivalóm, mert 100% hogy lesz fennakadás. 

Amikor átszereltem az SE-re olyan volt mint a legózás, összeraktam, áthúztam a kábelkorbácsot, minden csatit bedugtam és működött. Szerintem én lepődtem meg a legjobban, mert felkészültem már arra lélekben hogy nem indul el, és keresgélnem kell hogy miért. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Amikor átszereltem az SE-re olyan volt mint a legózás, összeraktam, áthúztam a kábelkorbácsot, minden csatit bedugtam és működött. Szerintem én lepődtem meg a legjobban, mert felkészültem már arra lélekben hogy nem indul el, és keresgélnem kell hogy miért. 

Attól nagyon nem is tartok, de nekem ott az egész autó. :hehe: Persze, örülnék ha nem kellene majd percenként valaki családfáját végigsorolnom, ezért bízok a legjobbakban, de nem ér meglepi, ha épp valami megcopat. Másik az ajtózárak, az a sok kis pöcök, rúd itt-ott. Nagyon odabenn nem is tudtam fotózni, örültem ha valahogy kivettem őket. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, tuskes írta:

Attól nagyon nem is tartok, de nekem ott az egész autó. :hehe: Persze, örülnék ha nem kellene majd percenként valaki családfáját végigsorolnom, ezért bízok a legjobbakban, de nem ér meglepi, ha épp valami megcopat. Másik az ajtózárak, az a sok kis pöcök, rúd itt-ott. Nagyon odabenn nem is tudtam fotózni, örültem ha valahogy kivettem őket. 

Ahhoz én sem nyúltam hozzá, csak szilikont fújtam rá miután lebontottam a kárpitot. Mindenféle szirszar meg biszbasz összevissza, tököm sem tudja mi kapcsol-tol-húz mit. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

Ahhoz én sem nyúltam hozzá, csak szilikont fújtam rá miután lebontottam a kárpitot. Mindenféle szirszar meg biszbasz összevissza, tököm sem tudja mi kapcsol-tol-húz mit. 

Na ez az, csak emlékezzen rá az ember durva 2 hónap után. Nagyjából egyenlőre én sem tudom mi-hová kapcsolódik, de erről szintén értsesülni fogtok.  

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Van egy 92-es, C14NZ, 3 ajtós paripám, amitől tervezem, hogy megválok. Sajnos a küszőb és a sárvédő már rohad. Nem is tervezem, hogy költök rá. Vannak viszont használható dolgok is benne, motorikusan pl kiváló. Szerintetek hogy járnék jobban? Egyben donornak, vagy részletekben próbáljam eladni? Illetve bontóban kb mennyit adhatnak érte, ha lábon odaviszem?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Diabo6 írta:

Sziasztok!
Van egy 92-es, C14NZ, 3 ajtós paripám, amitől tervezem, hogy megválok. Sajnos a küszőb és a sárvédő már rohad. Nem is tervezem, hogy költök rá. Vannak viszont használható dolgok is benne, motorikusan pl kiváló. Szerintetek hogy járnék jobban? Egyben donornak, vagy részletekben próbáljam eladni? Illetve bontóban kb mennyit adhatnak érte, ha lábon odaviszem?

Sajnálatos, pedig nem olyan vészes ezeket rendberakni. 

Bontóba nemrég adtuk párom extrás suzukiját, 50 papírért. Egyben donornak szintén kb. ennyit kapsz érte, bár érdemes akár 80-ért megpróbálni. Olvass pl. face-en, opel csoportokban, és nagyjából be tudod lőni, mennyit kapnál érte egyben, illetve alkatrészenként. Szerintem ha bontod, azzal jársz anyagilag a legjobban, de elötte gondoskodj arról, a megmaradt részeket hová rakod. Sok a műanyag, amivel nem tudsz mit kezdeni, és a kasztniból is sokminden meg fog maradni. Ami nem megy könnyen, azt fillérekért vagy ingyen add tovább, annyival kevesebb nyűgöd lesz. Ja, és kivonatod a forgalomból, ennek jogi részleteit biztos írják majd.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.