Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Siker! 
Ma addig eljutottunk, hogy elektromosan HELYESEN. :) bekötöttem. Minden klappol. Majdnem. Összeraktuk a csöveket is, helyben tesztelés, óvatos kormány mozdulatok. Eldurrant az alsó nyomócső. Ez megismétlődött még egyszer. Bontott, ellenőrzött jó állapotúnak tűnő F Astra szervócső. Majd kapott egy dupla falú brutál csövet oda, de akkor a szivattyú felől lökte le a csövet. Az alsó ágon, szemmel láthatóan nagy nyomás van, bármerre tekert kormánynál. Holnap kap új bilincseket, és meglátjuk. 
Én arra tippelek, a G Astra elektromos szervója, jóval nagyobb nyomáson dolgozik, mint az F Astráé. Más tippem nincs. 

Elküldve (edited)
9 órája, tuskes írta:

Siker! 
Ma addig eljutottunk, hogy elektromosan HELYESEN. :) bekötöttem. Minden klappol. Majdnem. Összeraktuk a csöveket is, helyben tesztelés, óvatos kormány mozdulatok. Eldurrant az alsó nyomócső. Ez megismétlődött még egyszer. Bontott, ellenőrzött jó állapotúnak tűnő F Astra szervócső. Majd kapott egy dupla falú brutál csövet oda, de akkor a szivattyú felől lökte le a csövet. Az alsó ágon, szemmel láthatóan nagy nyomás van, bármerre tekert kormánynál. Holnap kap új bilincseket, és meglátjuk. 
Én arra tippelek, a G Astra elektromos szervója, jóval nagyobb nyomáson dolgozik, mint az F Astráé. Más tippem nincs. 

Szia .  Idézet ebből :

"A kapcsolat elemi. 4 vezeték van:
- vastag fekete vagy barna (állandó tömeg az akkumulátorból)
- vastag piros (állandó plusz egy 60A biztosítékon keresztül)
- vékony fekete (2 -es gyújtás, azaz 12 V, amelyek jelen vannak, amikor a kulcs IGN -ben van, és eltűnnek, amikor az önindítót forgatják)
- vékony fehér, kék csíkkal (a generátor gerjesztési jele - 12 V jelenik meg, amikor a generátor forog)
Ha mindent helyesen csatlakoztat, a szivattyú csak akkor indul be, ha a motor jár, és csak akkor, ha a generátor feltöltődik, miközben fokozatosan gyorsul és lassul (ha más módon csatlakoztatja, akkor hirtelen elindulhat vagy hirtelen leállhat).

Továbbá, feltéve, hogy az ajánlott CHF-11S olajat használják,"

Az a kivezetés amin indításkor nincs 12Volt  15A  számú . erre kéne szerintem kötni. Az F21 v.F15 v. F14 helyére (persze ha nincs klíma) 10A  biztosítékkal.

15A.jpg

Orosz linkek: EGUR TRW magas olajnyomás

Módosítva : nyemi
Elküldve
10 órája, tuskes írta:

Siker! 
Ma addig eljutottunk, hogy elektromosan HELYESEN. :) bekötöttem. Minden klappol. Majdnem. Összeraktuk a csöveket is, helyben tesztelés, óvatos kormány mozdulatok. Eldurrant az alsó nyomócső. Ez megismétlődött még egyszer. Bontott, ellenőrzött jó állapotúnak tűnő F Astra szervócső. Majd kapott egy dupla falú brutál csövet oda, de akkor a szivattyú felől lökte le a csövet. Az alsó ágon, szemmel láthatóan nagy nyomás van, bármerre tekert kormánynál. Holnap kap új bilincseket, és meglátjuk. 
Én arra tippelek, a G Astra elektromos szervója, jóval nagyobb nyomáson dolgozik, mint az F Astráé. Más tippem nincs. 

Ha jól gondolom a működését, akkor csak addig segít rá amig a kormányt tekered aztán megszűnik a nyomás, amikor már irányba forgattad a kormányt. Na most adott két rendszer egy kormánymő meg egy másik autóból származó szervómotor az elektronikával. Ha különböző az F astra és a G astra kormány áttétele ( tehát mondjuk az egyiket 4X kell körbetekerni a végállásig a másikat meg csak 3.5X) Akkor lehet az a gond hogy a G astra szervómotor még nyomná az olajat, de valójában az F astra kormánymű fizikailag már megállt? 

  • Like 1
Elküldve
40 perce, zotya975 írta:

Ha jól gondolom a működését, akkor csak addig segít rá amig a kormányt tekered aztán megszűnik a nyomás, amikor már irányba forgattad a kormányt. Na most adott két rendszer egy kormánymő meg egy másik autóból származó szervómotor az elektronikával. Ha különböző az F astra és a G astra kormány áttétele ( tehát mondjuk az egyiket 4X kell körbetekerni a végállásig a másikat meg csak 3.5X) Akkor lehet az a gond hogy a G astra szervómotor még nyomná az olajat, de valójában az F astra kormánymű fizikailag már megállt? 

Ilyesmire tippelek én is.... meg ugye az orosz leírás szerint nem kormányszög jeladó van, hanem a kormánykerék (és ezzel a kormánymű) forgásának sebességét nézi, és eszerint változik a rásegítés, pontosabban a szervopumpát működtető motor fordulatszáma. Ha pedig figyeli a kormánymű forgásának sebességét, akkor könnyen lehet hogy a kitérés mértékét is.

Elküldve
20 perce, tgabika76 írta:

Ilyesmire tippelek én is.... meg ugye az orosz leírás szerint nem kormányszög jeladó van, hanem a kormánykerék (és ezzel a kormánymű) forgásának sebességét nézi, és eszerint változik a rásegítés, pontosabban a szervopumpát működtető motor fordulatszáma. Ha pedig figyeli a kormánymű forgásának sebességét, akkor könnyen lehet hogy a kitérés mértékét is.

Szerintem a benne levő szivattyút hajtó,  léptető motor  teljesítmény változására reagál . Max 120 bar tudnak ebből a videóból kiderül.

Elküldve
4 órája, nyemi írta:

Szia .  Idézet ebből :

"A kapcsolat elemi. 4 vezeték van:
- vastag fekete vagy barna (állandó tömeg az akkumulátorból)
- vastag piros (állandó plusz egy 60A biztosítékon keresztül)
- vékony fekete (2 -es gyújtás, azaz 12 V, amelyek jelen vannak, amikor a kulcs IGN -ben van, és eltűnnek, amikor az önindítót forgatják)
- vékony fehér, kék csíkkal (a generátor gerjesztési jele - 12 V jelenik meg, amikor a generátor forog)
Ha mindent helyesen csatlakoztat, a szivattyú csak akkor indul be, ha a motor jár, és csak akkor, ha a generátor feltöltődik, miközben fokozatosan gyorsul és lassul (ha más módon csatlakoztatja, akkor hirtelen elindulhat vagy hirtelen leállhat).

Továbbá, feltéve, hogy az ajánlott CHF-11S olajat használják,"

Az a kivezetés amin indításkor nincs 12Volt  15A  számú . erre kéne szerintem kötni. Az F21 v.F15 v. F14 helyére (persze ha nincs klíma) 10A  biztosítékkal.

15A.jpg

Orosz linkek: EGUR TRW magas olajnyomás

Ez rendben van, így van kötve. Annyi külömbséggel, hogy azt nem tudom megmondani, hogy a gyújtáskapcsolt vékony fekete az melyik biztivel van kapcsolatban. Gyújtáskapcsolóról kötöttem be a piros-fekete szál alatti feketére. Szevó csak járó motornál jár, és szépen fokozatosan emelkedik a fordulatszáma. 
Nézem a linket. 

Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Ha jól gondolom a működését, akkor csak addig segít rá amig a kormányt tekered aztán megszűnik a nyomás, amikor már irányba forgattad a kormányt. Na most adott két rendszer egy kormánymő meg egy másik autóból származó szervómotor az elektronikával. Ha különböző az F astra és a G astra kormány áttétele ( tehát mondjuk az egyiket 4X kell körbetekerni a végállásig a másikat meg csak 3.5X) Akkor lehet az a gond hogy a G astra szervómotor még nyomná az olajat, de valójában az F astra kormánymű fizikailag már megállt? 

Így tapasztaltam én is. Nem tekert kormánynál “ alapjáraton” forog. Állítólag a kormánygép felépítését ( belső ) megegyező, az újabb fajta F Astra kormánygéppel. Azt tudom, F-ben is 2 fajta van. A vas házas, és az alu házas. Utóbbinál fél fordulattal kevesebbet kell tekerni középtől végpontig. Ez van jelenleg beépítve.

Elküldve
19 órája, tuskes írta:

Ez rendben van, így van kötve. Annyi külömbséggel, hogy azt nem tudom megmondani, hogy a gyújtáskapcsolt vékony fekete az melyik biztivel van kapcsolatban. Gyújtáskapcsolóról kötöttem be a piros-fekete szál alatti feketére. Szevó csak járó motornál jár, és szépen fokozatosan emelkedik a fordulatszáma. 
Nézem a linket. 

Valószínű azért köti 15A pontra (amúgy  fűtő ventilátor is ide van kötve)a linkelt felhasználó, hogy esetleges hosszabb indítózás során ne terhelje be az akkumulátort ha elindulna. Mert van ám áram fogyasztása rendesen , azért is van 80A kötve a fix bekötése.  Utána olvasva,  igen a generátor töltéslámpáról levett impulzusok vezérlik amik ugye kapcsolatban vannak a motorfordulatszámmal is áttételesen. Amúgy össze állt a rendszer ? 

Elküldve
On 2021. 10. 04. at 7:22, nyemi írta:

Valószínű azért köti 15A pontra (amúgy  fűtő ventilátor is ide van kötve)a linkelt felhasználó, hogy esetleges hosszabb indítózás során ne terhelje be az akkumulátort ha elindulna. Mert van ám áram fogyasztása rendesen , azért is van 80A kötve a fix bekötése.  Utána olvasva,  igen a generátor töltéslámpáról levett impulzusok vezérlik amik ugye kapcsolatban vannak a motorfordulatszámmal is áttételesen. Amúgy össze állt a rendszer ? 

Szia! 

Igen, azt sejtettem hogy eszi az áramot, ha már 80A-es biztit tettek rá. Ennek szerintem  a 100 A-es generátor lenne az ideális. Sajnos nem tudjuk hogy végül így, a hozzá való olajjal jó-e. Cimbinek nem volt ideje rá, készült a mai külföldre utazásra. Nekem meg nem volt időm átmenni. Úgy áll, ahogy Szombaton hagytam. Abban bízok most, hogy bekerült egy vastag nyomócső, megkapja a hozzá való olajat, és meg lesz oldva a probléma. Ha lesz valamikor időm, akkor átugrok hozzájuk. Barátnője itthon maradt, és amúgy is Ő használja az autót. Megpróbálom befejezni, had élvezze.

  • Köszi! 1
Elküldve
On 2021. 09. 29. at 18:39, nyemi írta:

ECU csere, ez most már nem kérdés.  Mindenképp immo nélküli kell mert azt te otthon is ki bírod cserélni minden szoftver és kód nélkül. Csak egy átkötést kell eszközölni a gyújtás kapcsolón levő immo vevőről lehúzott csatlakozóban .A sebesség szenzor jelét (15 imp/fordulat a Km óra mögött van)  kell továbbküldeni az ECU felé .  Ezért is kell 1994 utáni ECU mert annak már 15 imp/fordulat a sebesség bemenet konfigurációja (ez előtti  8 imp/fordulat). A kormány  burkolat levételével  (4 csavar : 2 alul , 2 -hez meg a kormány elforgatásával szemből férsz hozzá, a kis fekete karikák alatt vannak:)) A vevő egységről kihúzott   anya csatlakozóban (9polusú), a 6-7 érintkezőket kell egy tömör vezeték darabbal összekötni , nem nehéz mer még a színük is egyezik (kék vörös- kék vörös ) ezzel össze lesz kötve a sebességjel.    ECU  az X14NZ-hez nincs immo nélküli csak a C14NZ-hez, ezért amit az előző hozzászólásomba ajánlottam az jó lesz hozzá . De ha valami más számút tudnál csak szerezni , csak írd meg a számát abból megmondom jó e hozzá és immo-s e vagy nem.

Sikerült vennem egy BDPW 16187569 számú ECU-t. Beépítettem, az immót átkötöttem, ahogy leírtad. Indult is egyből, de a hibajelenség ugyanúgy megvolt, üzemmelegen pörgött 1400-at. Leállítottam, újraindítás után tökéletes. Kíváncsiságból levettem az akksi sarut, széthúztam az x14 csatit, az oktán dugónál az ecu felé most 1485 Ohm-ot mértem. Ez az ecu is rossz lenne? Miután össze raktam, most üzemmeleg motornál csináltam meg az alapjárati betanítási folyamatot. Holnap kiderül, hogy így mit csinál. Esetleg azt nem tudod, hogy az ecu melyik lába között kell mérnem az oktán dugónál megadott 2 K Ohm körüli értéket? Köszönöm: Gábor.

Elküldve
22 órája, gabi80 írta:

Sikerült vennem egy BDPW 16187569 számú ECU-t. Beépítettem, az immót átkötöttem, ahogy leírtad. Indult is egyből, de a hibajelenség ugyanúgy megvolt, üzemmelegen pörgött 1400-at. Leállítottam, újraindítás után tökéletes. Kíváncsiságból levettem az akksi sarut, széthúztam az x14 csatit, az oktán dugónál az ecu felé most 1485 Ohm-ot mértem. Ez az ecu is rossz lenne? Miután össze raktam, most üzemmeleg motornál csináltam meg az alapjárati betanítási folyamatot. Holnap kiderül, hogy így mit csinál. Esetleg azt nem tudod, hogy az ecu melyik lába között kell mérnem az oktán dugónál megadott 2 K Ohm körüli értéket? Köszönöm: Gábor.

Az a kérdés melyik lábra megy az oktánszámdugó? A képen X15-el jelölik ott vannak az ecun a lábak jelölései. Bár ez c14nz-é nem tudom ugyanaz-e, elvileg csak évjáratban különbözik az X14NZ-zől. Az összefirkálás azért van, mert alapból máshová használtam fel a rajzot. 

de467d5ef390f419d0a712ebefbe25a7.jpg

Elküldve (edited)
22 órája, gabi80 írta:

Sikerült vennem egy BDPW 16187569 számú ECU-t. Beépítettem, az immót átkötöttem, ahogy leírtad. Indult is egyből, de a hibajelenség ugyanúgy megvolt, üzemmelegen pörgött 1400-at. Leállítottam, újraindítás után tökéletes. Kíváncsiságból levettem az akksi sarut, széthúztam az x14 csatit, az oktán dugónál az ecu felé most 1485 Ohm-ot mértem. Ez az ecu is rossz lenne? Miután össze raktam, most üzemmeleg motornál csináltam meg az alapjárati betanítási folyamatot. Holnap kiderül, hogy így mit csinál. Esetleg azt nem tudod, hogy az ecu melyik lába között kell mérnem az oktán dugónál megadott 2 K Ohm körüli értéket? Köszönöm: Gábor.

Bajban vagyok.  Mert nem tudom mennyire vagy tájékozott az elektronika terén. A lényeg használd,  aztán úgyis kiderül hogy rossz e vagy nem a  berakott  ECU .  Amúgy melegen változhat  a mért érték mert a motorhőfok szenzor is beleszól a mérésbe mert még az is innen kapja a táplálást. A 1,9-2kΩ között csak   akkor fogsz mérni ha az ECU teljesen kiszerelt állapotában van,  és ilyenkor  C12 és a burkolata közt  kell mérni .

Ez egy jó ECU .:icon13: 

ECU-ellen-rz-s.jpg

Módosítva : nyemi
  • 2 weeks later...
Elküldve
4 órája, Dekor írta:

Sziasztok!

Gyújtás nélkül 0,4-05 A áramfolyás ugye nem természetes?

Szia! Nem, általában csak század Amperek mászkálnak ilyenkor tehát pölö 0,04Amper. De arra figyelj, hogy miután visszakötöd az akut a mérőeszközön keresztül ( már ha így csináltad és nem lakatfogóval) akkor bekapcsol a középkijelző a dátum-idő beállításához, és ez meghamisítja a mérést. 

  • 4 weeks later...
Elküldve

Üdv.míndenkinek.

Segítsetek a tompított lámpa beállításakor hol és melyík csavarral lehet álítani vizszintesen és melyikkel függőlegesen.

Kszi előre is.

Elküldve
2 órája, csjanos46 írta:

Üdv.míndenkinek.

Segítsetek a tompított lámpa beállításakor hol és melyík csavarral lehet álítani vizszintesen és melyikkel függőlegesen.

Kszi előre is.

Szia.A lámpa fölött van egy kis fekete gumidugó azt felpattintod és alatta van a csavar.Hosszabb csillag csavarhúzóval lehet tekergetni.Ugyanúgy felül ha megnézed van egy másik nem ledugaszolt csavar azt is ugyanúgy csillaggal lehet állítani.Ha jól rémlik a ledugózott csavarral lehet le-fel billenteni.Bár ebben már nem vagyok biztos.De ha elkezded tekerni úgy is meglátod merre mozdul.

Elküldve

Sziasztok.

Valaki olyantol kérdezem hogy melyik csavarral lehet a magasságállitomotoros fényszoron vizszintesen állitani a

fényszoron ,Mert a lámpa tetején lévő kereszthornyos csavarra nem reagál.

Elküldve
On 2021. 11. 12. at 18:15, csjanos46 írta:

Sziasztok.

Valaki olyantol kérdezem hogy melyik csavarral lehet a magasságállitomotoros fényszoron vizszintesen állitani a

fényszoron ,Mert a lámpa tetején lévő kereszthornyos csavarra nem reagál.

Pedig annak kell lennie, a lenti kép a szerelési könyvből való:fényszóró_beállítás.jpg

  • 4 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.