Bandymnc Elküldve Január26, 2021 Megoszt Elküldve Január26, 2021 Köszönöm, itt bárki vásárolhat? Mert tényleg feltűnően fele annyiba kerül a gyertya is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január26, 2021 Megoszt Elküldve Január26, 2021 26 perce, Bandymnc írta: Köszönöm, itt bárki vásárolhat? Mert tényleg feltűnően fele annyiba kerül a gyertya is :D Igen, bárki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Január26, 2021 Megoszt Elküldve Január26, 2021 Üdv Urak! Kicsit lassan haladok a projektel, de eljutottam végre a hátsó villany ablakok bekábelezéséhez is. Megvan a BC - CC - szintjelzős tartályok, stb... és vélhetően ma este meglesz az elektromos tetőablak kábelezése is. Amit viszont sajna nem találok, az egy bekötési rajz az első-hátsó elektromos ablakokhoz. Megvannak a kapcsolók is, igaz, ez az utólagosan beépített fő kezelőpanel a bal 1-nél. Lényegében mindegy milyen, csak tudjak elindulni valamerre. Valakinél nem lapul esetleg egy csak erre vonatkozó gyári bekötési rajz? Első-hátsó ablakok, és a kapcsolók. Nagyon megköszönném! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január26, 2021 Megoszt Elküldve Január26, 2021 1 órával ezelőtt, tuskes írta: Üdv Urak! Kicsit lassan haladok a projektel, de eljutottam végre a hátsó villany ablakok bekábelezéséhez is. Megvan a BC - CC - szintjelzős tartályok, stb... és vélhetően ma este meglesz az elektromos tetőablak kábelezése is. Amit viszont sajna nem találok, az egy bekötési rajz az első-hátsó elektromos ablakokhoz. Megvannak a kapcsolók is, igaz, ez az utólagosan beépített fő kezelőpanel a bal 1-nél. Lényegében mindegy milyen, csak tudjak elindulni valamerre. Valakinél nem lapul esetleg egy csak erre vonatkozó gyári bekötési rajz? Első-hátsó ablakok, és a kapcsolók. Nagyon megköszönném! Szia, az " Igy csináld" könyvben van meg a rajz, vagy azt már nézted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Január26, 2021 Megoszt Elküldve Január26, 2021 20 perce, zotya975 írta: Szia, az " Igy csináld" könyvben van meg a rajz, vagy azt már nézted? Szia Zotya! Próbáltam. Nekem pdf-ben van csak meg, ami ráadásul sérült fájl, és nem is teljes kötet, és elég hitvány minőség. Azzal kezdtem. Lehet tudok most szerezni egy könyvet, meglátom. A tetőablakkal viszont bebuktam. Csak olyan képeket-leírásokat látok, ami kevesebb bekötésű a kapcsolónál, és a motornál is. Ahhoz viszont A Vectra rajz a jó, mert F-ben nem volt gyárilag csak manuális. Havernak van egy Calibra - A Vetra könyve, de az is csak a kevesebb bekötésű rajzot tartalmazza, szóval egyenlőre az is megoldásra vár. Ott nekem a kapcsolóban 5 pin, a motorra menő csatiban 6 pin van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január26, 2021 Megoszt Elküldve Január26, 2021 54 perce, tuskes írta: Szia Zotya! Próbáltam. Nekem pdf-ben van csak meg, ami ráadásul sérült fájl, és nem is teljes kötet, és elég hitvány minőség. Azzal kezdtem. Lehet tudok most szerezni egy könyvet, meglátom. A tetőablakkal viszont bebuktam. Csak olyan képeket-leírásokat látok, ami kevesebb bekötésű a kapcsolónál, és a motornál is. Ahhoz viszont A Vectra rajz a jó, mert F-ben nem volt gyárilag csak manuális. Havernak van egy Calibra - A Vetra könyve, de az is csak a kevesebb bekötésű rajzot tartalmazza, szóval egyenlőre az is megoldásra vár. Ott nekem a kapcsolóban 5 pin, a motorra menő csatiban 6 pin van. Ja igen, az öcsémében is manuális van. Nem gyűjtöd véletlenül a kábelkorbácsokat-csatikat? Rám maradt egy fórumtárstól egy dobozzal, át kellene néznem, de nyilván nagy része nekem nem jó a Zafirába ( a kormánykapcsolók mondjuk szerintem igen) de a többitől meg kéne szabadulnom, kidobni nem akarom, rádsózhatom őket? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Január26, 2021 Megoszt Elküldve Január26, 2021 2 órája, zotya975 írta: Ja igen, az öcsémében is manuális van. Nem gyűjtöd véletlenül a kábelkorbácsokat-csatikat? Rám maradt egy fórumtárstól egy dobozzal, át kellene néznem, de nyilván nagy része nekem nem jó a Zafirába ( a kormánykapcsolók mondjuk szerintem igen) de a többitől meg kéne szabadulnom, kidobni nem akarom, rádsózhatom őket? Mindenféle kábelkorbács érdekel, sosem tudni épp mire van szükség. ☺️ Van amúgy is többféle, ezekből próbálom össze varázsolni azt, amit most építek. Nagyon szívesen fogadom a felajánlásod, a feltételekről max írsz privátban ha gondolod... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január27, 2021 Megoszt Elküldve Január27, 2021 6 órája, tuskes írta: Mindenféle kábelkorbács érdekel, sosem tudni épp mire van szükség. ☺️ Van amúgy is többféle, ezekből próbálom össze varázsolni azt, amit most építek. Nagyon szívesen fogadom a felajánlásod, a feltételekről max írsz privátban ha gondolod... Oké, átnézem őket, aztán jelentkezem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Január27, 2021 Megoszt Elküldve Január27, 2021 4 órája, zotya975 írta: Oké, átnézem őket, aztán jelentkezem. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Január30, 2021 Megoszt Elküldve Január30, 2021 On 2021. 01. 26. at 16:13, tuskes írta: Üdv Urak! Kicsit lassan haladok a projektel, de eljutottam végre a hátsó villany ablakok bekábelezéséhez is. Megvan a BC - CC - szintjelzős tartályok, stb... és vélhetően ma este meglesz az elektromos tetőablak kábelezése is. Amit viszont sajna nem találok, az egy bekötési rajz az első-hátsó elektromos ablakokhoz. Megvannak a kapcsolók is, igaz, ez az utólagosan beépített fő kezelőpanel a bal 1-nél. Lényegében mindegy milyen, csak tudjak elindulni valamerre. Valakinél nem lapul esetleg egy csak erre vonatkozó gyári bekötési rajz? Első-hátsó ablakok, és a kapcsolók. Nagyon megköszönném! Vectra16v.com-ot nézted? Ott is vannak bekötési ábrák sok minden modellhez. Hajlamos vagyok elfelejteni, de... Itt van nekem a Haynes és az Etzold könyv is, munka után bele tudnék nézni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Január30, 2021 Megoszt Elküldve Január30, 2021 8 órája, Róóóbi írta: Vectra16v.com-ot nézted? Ott is vannak bekötési ábrák sok minden modellhez. Hajlamos vagyok elfelejteni, de... Itt van nekem a Haynes és az Etzold könyv is, munka után bele tudnék nézni. Erről az oldalról is csak hallottam korábban, így eszembe sem jutott. Most ránéztem, mert hasznos lesz. Közben az a része megoldódott, kaptam kölcsibe egy könyvet, szóval meg tudom csinálni a magam tempójában az oldal ablakokat. Tetőablakkal nem boldogulok. Mindenhol csak olyan rajzot találok, ahol a kapcsolóba 3, a motorhoz 5 bekötést rajzol. Enyém pedig a kapcsoló 5, a motor 6 pines. Vagy valamit nagyon benézek a rajzokon. Mondjuk nem az erősségem.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Január30, 2021 Megoszt Elküldve Január30, 2021 4 órája, tuskes írta: Erről az oldalról is csak hallottam korábban, így eszembe sem jutott. Most ránéztem, mert hasznos lesz. Közben az a része megoldódott, kaptam kölcsibe egy könyvet, szóval meg tudom csinálni a magam tempójában az oldal ablakokat. Tetőablakkal nem boldogulok. Mindenhol csak olyan rajzot találok, ahol a kapcsolóba 3, a motorhoz 5 bekötést rajzol. Enyém pedig a kapcsoló 5, a motor 6 pines. Vagy valamit nagyon benézek a rajzokon. Mondjuk nem az erősségem.... Találtam egy német nyelvű fórumot. Szerintük (ott egy kép) a kapcsoló 5 lábából hármat használsz.ű Szemre a motorod stekkere is itt van említve, aztán lehet tévedek. Itt értekeznek a tetőablakról: http://www.opel-voting.de/astra-kadett/38033-elektrisches-schiebedach-geht-nicht-2-a.html 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Január30, 2021 Megoszt Elküldve Január30, 2021 11 perce, Róóóbi írta: Találtam egy német nyelvű fórumot. Szerintük (ott egy kép) a kapcsoló 5 lábából hármat használsz.ű Szemre a motorod stekkere is itt van említve, aztán lehet tévedek. Itt értekeznek a tetőablakról: http://www.opel-voting.de/astra-kadett/38033-elektrisches-schiebedach-geht-nicht-2-a.html Illetve még ezt találtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Január31, 2021 Megoszt Elküldve Január31, 2021 (edited) 16 órája, Róóóbi írta: Illetve még ezt találtam. Köszönöm az oldal linket, és a képeket. Elolvastam amiket ott írtak. A kapcsolók típusaiból kiindulva, a sejtésem beigazolódni látszik. Igen, az alap működéshez elegendő a 3 szál a kapcsolóba, de nekem ezek szerint konfortos, ami igényel többet, mindkét csatinál. Első képen 4-es pin, ami a csatimból hiányzik. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=733IMG_4353.jpeg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=794IMG_4354.jpeg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=147IMG_4356.jpeg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=966IMG_4793.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=574IMG_4795.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=897IMG_4796.jpg Módosítva Január31, 2021 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Január31, 2021 Megoszt Elküldve Január31, 2021 5 perce, tuskes írta: Köszönöm az oldal linket, és a képeket. Elolvastam amiket ott írtak. A kapcsolók típusaiból kiindulva, a sejtésem beigazolódni látszik. Igen, az alap működéshez elegendő a 3 szál a kapcsolóba, de nekem ezek szerint konfortos, ami igényel többet, mindkét csatinál. Első képen 4-es pin, ami a csatimból hiányzik. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=733IMG_4353.jpeg A komfort-mód szála, világos. De anélkül még működnie kéne, most nekem speciel nem fáj, ha nem csukja be a tetőt lezáráskor, igaz nem tudom mennyire fontos ez neked. Szerintem a komfortosat be tudod kötni anélküli módon is. Ha Wookie itt lenne, többet tudna mesélni a komfortos tetőablakról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Január31, 2021 Megoszt Elküldve Január31, 2021 8 perce, Róóóbi írta: A komfort-mód szála, világos. De anélkül még működnie kéne, most nekem speciel nem fáj, ha nem csukja be a tetőt lezáráskor, igaz nem tudom mennyire fontos ez neked. Szerintem a komfortosat be tudod kötni anélküli módon is. Ha Wookie itt lenne, többet tudna mesélni a komfortos tetőablakról. Az első kép, amit te raktál be, úgy értettem. Bocsánat. Ahol a csati fajtákat mutatja. Nekem csak azért fontos hogy most legyen meg, mert most csinálom a kábelt, és az autót szétborítani nem szeretném sokszor. Igen, szeretném ha a komfort is működne záráskor. Ezért keresem a választ arra, hogy a hiányzó 3 vezetéknek mi a szerepe, lenntről igényel-e még plusz szálat, az alap 3 szálon kívül. Gyanítom igen, egyet mindenképp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Február12, 2021 Megoszt Elküldve Február12, 2021 On 2021. 01. 31. at 11:03, Róóóbi írta: Ha Wookie itt lenne, többet tudna mesélni a komfortos tetőablakról. Próbáltam privátban zaklatni, de azt írja a rendszer, hogy nem tud üzeneteket fogadni. Vagy nem fogad üzeneteket. Asszem megkérdezem más csoportokban is, hátha találkozott valaki ilyen esettel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Február12, 2021 Megoszt Elküldve Február12, 2021 3 órája, tuskes írta: Próbáltam privátban zaklatni, de azt írja a rendszer, hogy nem tud üzeneteket fogadni. Vagy nem fogad üzeneteket. Asszem megkérdezem más csoportokban is, hátha találkozott valaki ilyen esettel. Fakk... Na mindegy. Amúgy "padlón" összedugdosva működik, próbáltad? Vagy kerestél komfortelektronikás kábeldiagramot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Február12, 2021 Megoszt Elküldve Február12, 2021 5 órája, Róóóbi írta: Fakk... Na mindegy. Amúgy "padlón" összedugdosva működik, próbáltad? Vagy kerestél komfortelektronikás kábeldiagramot? Nem próbáltam még. Egyenlőre a hátsó villany ablakokat vezetékelem még, illetve hozom össze csatlakozókkal. Plusz mennek még a hátsó ajtók hangszóró kábelei, ezekre is dugok csatikat. És még egyéb néhány apróság. Egyenlőre földön hever a köteg, kell még neki pár nap. Amúgy. Biztos hogy működne, mert az alap működéshez megvannak a vezetékek szerintem. Arra is tippeltem, hogy ami a motorra megy csati, azon a hiányzó pin a komforté, tehát azt kell a riasztóval összehoznom. Szerintem! De a tetőablak kapcsolója még rejtély, hogy mi az a 2 hiányzó szál. Hova megy, mi a funkciója.? Komfortelektronikás diagramm??? Ne fenyegess. Örülök hogy már nagyjából tudok rajzot olvasni. Amúgy az miaz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február13, 2021 Megoszt Elküldve Február13, 2021 20 órája, tuskes írta: Próbáltam privátban zaklatni, de azt írja a rendszer, hogy nem tud üzeneteket fogadni. Vagy nem fogad üzeneteket. Asszem megkérdezem más csoportokban is, hátha találkozott valaki ilyen esettel. Facebokon sem láttam aktivitást tőle már jó régóta, itt az utolsó látogatása: UTOLSÓ LÁTOGATÁS Október19, 2020 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Február13, 2021 Megoszt Elküldve Február13, 2021 5 órája, zotya975 írta: Facebokon sem láttam aktivitást tőle már jó régóta, itt az utolsó látogatása: UTOLSÓ LÁTOGATÁS Október19, 2020 Igen. Néztem én is. De sajna azt látom, a Calibra és az A Vectra csoportok sem élnek. Ott sem tudom feltenni a kérdést, pedig azokban ilyen tetőablakok vannak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
koomajoe Elküldve Február13, 2021 Megoszt Elküldve Február13, 2021 Sziasztok! Lenne egy olyan problemam (C16SE)hogy nem jelez a motorhofok es az uzemanyag szintjelzo ill motorinditas utan vilagit a toltesjelzo.Motor inditas elott gyujtas raadaskor nem vilagit ki semmi az oracsoporton.Eddig semmilyen gond nem volt vele csak ugy delelotrol delutanra ezt csinalta.Uj akksit kapot mielott elkezdte ezt a hulyeseget ill. nemreg volt szervizben ott kapot uj generatort elvileg.A hibajelenseget akksicsere es szerviz utan csinalja 2nappal.Elore is koszonom a tippeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február13, 2021 Megoszt Elküldve Február13, 2021 7 órája, tuskes írta: ...sajna azt látom, a Calibra és az A Vectra csoportok sem élnek. Ott sem tudom feltenni a kérdést, pedig azokban ilyen tetőablakok vannak. Attól függetlenül én itt vagyok Calibrásként, és még tetőablakom is van, de ha hozzá tudnék szólni a problémádhoz, már rég megtettem volna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2021 Megoszt Elküldve Február14, 2021 12 órája, koomajoe írta: Sziasztok! Lenne egy olyan problemam (C16SE)hogy nem jelez a motorhofok es az uzemanyag szintjelzo ill motorinditas utan vilagit a toltesjelzo.Motor inditas elott gyujtas raadaskor nem vilagit ki semmi az oracsoporton.Eddig semmilyen gond nem volt vele csak ugy delelotrol delutanra ezt csinalta.Uj akksit kapot mielott elkezdte ezt a hulyeseget ill. nemreg volt szervizben ott kapot uj generatort elvileg.A hibajelenseget akksicsere es szerviz utan csinalja 2nappal.Elore is koszonom a tippeket. Üdv töltőfeszültséget kellene mérni, mert a műszerek fix 10 voltról működnek amit az óragység hátuljában egy fesz szabályzó állít elő, lehetséges hogy ez ment tönkre túlfeszültség miatt. A töltésvisszajelző izzó a generátor gerjesztéséért felel. Gyujtáskor megkapja a 12 Voltot, majd amikor megjön a töltés elalszik, mert a generátor felől is jön neki a fesz, így már nem világít. Ha mégis, akkor az kábel-generátor hibára utal. Tehát első körben meg kelen mérni a feszültséget járó motornál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Február14, 2021 Megoszt Elküldve Február14, 2021 14 órája, tgabika76 írta: Attól függetlenül én itt vagyok Calibrásként, és még tetőablakom is van, de ha hozzá tudnék szólni a problémádhoz, már rég megtettem volna. Szia! Igen, sejtem, hogy írtál volna már. Egy szálra lehet megvan a megoldás, persze csak teória. Lentebb írom. Azért szűken összefoglalom, hátha valakinél bekattan a megoldás. Szerintem!!! Végülis annyival esetleg! meg lehetne találni a megoldást, hogy a műanyag burkolat lebontásával, megnézni hogy a csatik nálam hiányzó bekötésein, milyen szálak vannak, és merre mennek. Tudom, ez NAGY kérés, senki sem bontogatja szívesen a dolgait. Vagy esetleg egy korábban készített fotó, mikor mondjuk a tetőablak karbantartása, ( zsírzása ) volt. Nem tudom, csak próbálom a megoldást keresni, mert tuti nem véletlenül vannak azok a plusz bekötések. Éppen egy extrázott kábelköteg gyártásban vagyok, és nagyon elakadtam. Vettem egy komplett tetőlemezt, elektromos tetőablakkal. ( úgy tudom A Vectra-ból jöhetett ) Kábelt, kapcsolót viszont nem tudott már hozzá adni a srác. Vettem máshonnan, de annál a kapcsoló csatinál 2 szállal, és a motor csatinál 1 szállal kevesebb vezeték van bekötve. Semmilyen rajzon, fórumban, sehol, senkitől nem találok infót arra, hogy a hiányzó kábelek helyére mit kell kötni. Belső világítás külön szálon futott a srácnál, ahonnan a kapcsoló kábelt vettem, és nem is lenne értelme hogy a kapcsoló csatijába húzzák. Mint ahogy az oldalsó 4 ablakot, úgy a tetőablakot is úgy szeretném bekötni, hogy a riasztó távkapcsolójával tudjam zárni azokat. Ezen a képen ( köszönet Róóóbi ) komfort zárásra írják a motor csatiján 4-es pinnél, ez lehet pl. a riasztótól érkező "zárás" jel lenne? https://imgur.com/2XbhyHQ Ha esetleg igen, akkor is van még a kapcsolónál 2 csellengő, amire nincs válaszom. Ezek vannak nekem.: Motor: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=794IMG_4354.jpeg Motorra menő csati: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=897IMG_4796.jpg ---- http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=574IMG_4795.jpg Kapcsoló: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=147IMG_4356.jpeg Kapcsolóra menő csati: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=966IMG_4793.jpg Ez miatt várat magára a fűtésbox, és a műszerfal cserém. Nagyjából már megy a rajz értelmezés, igaz, küzdök vele, de megoldom ha szükséges. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts