Morpheus Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Sorba. +12 (bizti) --- cc --- lampa --- test vagyis nyissz Köszi közbe kibővítettem a kérdéseim.. :) És még eszembe jutot valami! :Jól gondolom vagyis tudom hogy a CC az a Tompitottat, a Féket és A Tolatólámpát kezeli? ha a Tolatót is kezeli akkor annál is nem kéne egy teszt a gyujtás ráadása után vagyis nem kéne Lükibe raknom egy pill ra mint a féknél hogy le tudja tesztelni?? vagy nem is a Tolató van benne hanem a helyzetjelző?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Az F astra ventillátor problémával kapcsolatban van újabb tapasztalatom. Tehát a probléma az,hogy az egyik ventilátor folyamatosan forog. Van két venti ugye mert gyári klímás. Az a ventilátor forog folyamatosan amelyik a motor felé van. Ha lehúzom a hőgombáról a csatit (a két érintkezős) és rövidre zárom akkor elindul a másik ventilátor. Ha lehúzom a klímahűtőről a 3 vezetékes csatit akkor is forog folyamatosan nagy fordulattal. Ma azt tapasztaltam, hogy menet közben a relé pár másodpercig "cincergett" Ezek után van valakinek ötlete mi lehet? A belső világítással kapcsolatban: A B oszlopban alul a két hátsó olvasó lámpa elosztása van valóban. Az első belső világításé valóban nem ott van én is úgy emlékszem. Egyébként fordítva működik a rendszer mert testet kapcsol és a 12V megy megszakítatlanul a lámpákhoz. Ha egyiksem világít a 3-ból akkor nincs ötletem Akkor ott valami komoly baj van. Gomba hiba esetén vagy mindkettő megy egyszerre valamilyen fordulaton vagy sehogy se. Az lent van a biztonsági öv feltekercselő alatt. Vagy mögött, attól függ ennyire van lecsúszva. Nem is olyan rég egy cimbinek kötöttem be a BC-t és neki a jobbos küszöbburkolat alatt találtam meg. Néztem is, hogy nini hát te kivagy? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Nem is olyan rég egy cimbinek kötöttem be a BC-t és neki a jobbos küszöbburkolat alatt találtam meg. Néztem is, hogy nini hát te kivagy? :D Ez a csati mikortól lehet bennt az Astra-k ban? facelift után vagy elött is? vagy nem évjáratfüggő? hanem felszereltség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Ez a csati mikortól lehet bennt az Astra-k ban? facelift után vagy elött is? vagy nem évjáratfüggő? hanem felszereltség? Szerintem a Tiedben is benne van. Összefüggést eddig nem találtunk. De nem agyalnék ezen a helyedben ha megtaláltad a gyári kpzár vezérlő csatlakozóját, de amúgy nem gyári központi záras. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Szerintem a Tiedben is benne van. Összefüggést eddig nem találtunk. De nem agyalnék ezen a helyedben ha megtaláltad a gyári kpzár vezérlő csatlakozóját, de amúgy nem gyári központi záras. :) És ezt a B oszlop aljában kellene megtalálnom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftomi28 Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Akkor ott valami komoly baj van. Gomba hiba esetén vagy mindkettő megy egyszerre valamilyen fordulaton vagy sehogy se. Nem teljesen értem miért? Ha két gomba van két külön vezérlése a két ventilátornak akkor miért menne egyszerre? Mégegyszer: Egyiket lehúztam ugyanúgy ment. Lehúztam másikat ugyanúgy ment. Ha a két éritnekzőset összeéríntettem (tehát felmelegedett a viz) akkor elindult a másik ventilátor. Ha nem megy így a segítség akkor szombaton elkezdek nyomozni:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Nem teljesen értem miért? Ha két gomba van két külön vezérlése a két ventilátornak akkor miért menne egyszerre? Mégegyszer: Egyiket lehúztam ugyanúgy ment. Lehúztam másikat ugyanúgy ment. Ha a két éritnekzőset összeéríntettem (tehát felmelegedett a viz) akkor elindult a másik ventilátor. Ha nem megy így a segítség akkor szombaton elkezdek nyomozni:) Alapból mindkettő üzemel. Ha meleg a víz, vagy ha bekapcsolod a klímát, mindkettő forog, egyszerre. Csak lassú fordulaton, mert sorba köti a két ventit a vezérlés. Ha megy a klíma és meleg a víz, akkor van nagy fordulat vagy ha a gomba a klímahűtőben kapcsol. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 És ezt a B oszlop aljában kellene megtalálnom? Nekem ott volt. A biztonsági öv csévéje mögött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftomi28 Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Alapból mindkettő üzemel. Ha meleg a víz, vagy ha bekapcsolod a klímát, mindkettő forog, egyszerre. Csak lassú fordulaton, mert sorba köti a két ventit a vezérlés. Ha megy a klíma és meleg a víz, akkor van nagy fordulat vagy ha a gomba a klímahűtőben kapcsol. Ahha akkor már kezdem érteni. Az én esetemben ha lehúzom bármelyik gombát a motor felőli venti folyamatosan forog nagy fordulaton. Tehát a gombák jók. Sőt ha a motor felőli hűtő (két vezetékes) gombájának kábelét lehúzom rövidre zárom akkor a külső venti beindul. Akkor a másik kábel felé lesz valami gond. Elképzelhetőnek tartom, hogy valami zárlat van test felé (pl. kikopott kábel) de arra még nem mértem rá. Szombaton utánajárok. Tudok ettől vele járni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március13, 2013 Megoszt Elküldve Március13, 2013 Köszi közbe kibővítettem a kérdéseim.. :) És még eszembe jutot valami! :Jól gondolom vagyis tudom hogy a CC az a Tompitottat, a Féket és A Tolatólámpát kezeli? ha a Tolatót is kezeli akkor annál is nem kéne egy teszt a gyujtás ráadása után vagyis nem kéne Lükibe raknom egy pill ra mint a féknél hogy le tudja tesztelni?? vagy nem is a Tolató van benne hanem a helyzetjelző?? A CC csak a tompítottat, a hátsó helyzetjelzőt és a féklámpát ellenőrzi. Nem kell féket nyomni az ellenőrzéshez, folyamatosan megy, ha menet közben ég ki valamelyik lámpa, azt is azonnal jelzi. Legegyszerűbb a CC-t a bal küszöbburkolat alatt található nagy karosszériacsatinál bekötni, ott szinte minden lámpa vezetéke megvan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 A CC csak a tompítottat, a hátsó helyzetjelzőt és a féklámpát ellenőrzi. Nem kell féket nyomni az ellenőrzéshez, folyamatosan megy, ha menet közben ég ki valamelyik lámpa, azt is azonnal jelzi. Legegyszerűbb a CC-t a bal küszöbburkolat alatt található nagy karosszériacsatinál bekötni, ott szinte minden lámpa vezetéke megvan. Úgy folyamatosan, hogy mikor megnyomod a pedált, csak akkor ellenőrzi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Úgy folyamatosan, hogy mikor megnyomod a pedált, csak akkor ellenőrzi. Ezt én még nem vettem észre, hogy pedált kéne nyomni hozzá :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Ezt én még nem vettem észre, hogy pedált kéne nyomni hozzá :huh: Gyujtason vilagit a check felirat. Ralepsz a pedalra es elalszik. Bvectra mar ki is irja h feklampa csekk...ralepsz alszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Gyujtason vilagit a check felirat. Ralepsz a pedalra es elalszik. Bvectra mar ki is irja h feklampa csekk...ralepsz alszik. Sosem figyeltem, azt hittem, az autó mozgásával függ össze, hogy elalszik a Check és Trip-re vált. Mindig tanul vmit az ember :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Sosem figyeltem, azt hittem, az autó mozgásával függ össze, hogy elalszik a Check és Trip-re vált. Mindig tanul vmit az ember :icon1: Jah. Nekem ezert vilagit a check mert nem fut le ez a ellenorzes. A klasszikban fullos van, ott kivaloan mukodik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Dupe Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nono88 Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 A sebesseg jelet hiaba csapolod meg :) az ora adja neki... Ha meg nem volt bent olajnyomas mero eszkozod, akkor ahhoz biztos jelado kell. Es sztem masik karter is, de ebben vagyok biztos. Nemtudom hol szerezzek ilyen sebesség jeladót. Annyir kiderítettem hogy van AA, AG, AK-s. Tulajdon képpen én nem találok sehol ahonnan szerezhetnék vagy csak én vagyok ilyen félnótás. X16XEL F15.ös váltó az analóg km óracsoportnak W=1102-es a száma a BC impulzusjeladója 16530. Nekem melyik jeladó kéne? Nem volt bent még olajnyomás mérős eszköz. Mikor a generátor szereltem le akkor a Motorblokk alján a dekni körül volt egy jeladó ami szerintem az olajnyomás meglétét figyeli. nem az kell nekem? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Nemtudom hol szerezzek ilyen sebesség jeladót. Annyir kiderítettem hogy van AA, AG, AK-s. Tulajdon képpen én nem találok sehol ahonnan szerezhetnék vagy csak én vagyok ilyen félnótás. X16XEL F15.ös váltó az analóg km óracsoportnak W=1102-es a száma a BC impulzusjeladója 16530. Nekem melyik jeladó kéne? Nem volt bent még olajnyomás mérős eszköz. Mikor a generátor szereltem le akkor a Motorblokk alján a dekni körül volt egy jeladó ami szerintem az olajnyomás meglétét figyeli. nem az kell nekem? :D Az nem a BC jeladója, hanem a W szám és az órában található útjeladó impulzusszámának szorzata. A digitálisnak nincs W száma és az impulzusjeladója asszem 16-os is lehet. Az analógé 8 és 15. Ha jól tudom, akkor a váltóba kell betekerni a jeladót, ahova a bowdent tekered be. Ilyen van a Kadetteknél a BC-hez. Vagyis ilyesmi rémlik. Calibra és A veki szerintem már beépített jeladós, mint az Astráé. De majd Tiu kiigazít. :) Csak leírtam, amit tudok. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Hali! Az ufos index relénél elég bepattintani a relét, a megfelelő lábáról behúzni a vezetéket a km óra csatiba, és betenni az izzót, és kész? Link to comment Megosztás: More sharing options...
janoo16 Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Hogyé adod?? Nekem átalakítva lett egy gyári relé, amibe bekötöttem a visszajelzőt. Igazából úgy működik, mint a gyári, csak mégsem olyan, mert a tetejéből lóg ki egy kábelköteg, aminek a végén ott ficeg a visszajelző elektronika... Szia! Kicsit részleteznéd, h az átalakitás miből is áll(t)? Van utánfutós relém, csak nincs még lakókocsim... :D, de érdekelne működésbeli különbség... köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Hali! Az ufos index relénél elég bepattintani a relét, a megfelelő lábáról behúzni a vezetéket a km óra csatiba, és betenni az izzót, és kész? Igen, ennyi. De ez gyárinál. C a lábjelölése. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Nemtudom hol szerezzek ilyen sebesség jeladót. Annyir kiderítettem hogy van AA, AG, AK-s. Tulajdon képpen én nem találok sehol ahonnan szerezhetnék vagy csak én vagyok ilyen félnótás. X16XEL F15.ös váltó az analóg km óracsoportnak W=1102-es a száma a BC impulzusjeladója 16530. Nekem melyik jeladó kéne? Nem volt bent még olajnyomás mérős eszköz. Mikor a generátor szereltem le akkor a Motorblokk alján a dekni körül volt egy jeladó ami szerintem az olajnyomás meglétét figyeli. nem az kell nekem? :D Ezen az oldalon középen megtalálod milyen imp számú jeladók vannak. Neked a BC-hez 16-ost kellene választani, így az AG vagy AK jelű lenne jó. ;) Sajnos az élet nem ilyen egyszerű, mert meg kell nézni, hogy a digitnek milyen imp számú jeladó kell. Ehhez be kell kötni és amikor teszteli magát (első pár másodperc), akkor ha 125-öt jelez ki 8-as jeladó kell, ha 127-et akkor 16-os. A legbiztosabb az, hogy be kell kötni és megnézni jól mutat-e az aktuális jeladóval. Ezt azért írom, mert a rajzok és az elmélet szerint a kis piros kapcsoló csak kerékméretet vált, de nálam pl. egyik állásban 125-öt mutat tesztnél és dupla sebességet az igazinak a 16 imp jeladóval, a másik állásban 127-et ír ki és jól mutatja a sebességet. Másik lehetőségként, ha a digit csak a 8 imp jeladóval működne jól, akkor a BC-t is át lehet programoztatni a 9xxx-es kódhoz. Jeladót addig kell keresni, amíg nem találsz. Nem egyszerű, de előbb-utóbb szokott lenni. Amire gondoltam amikor én is kerestem, hogy meghagyni a spirált és az eredeti műszeregységből kivenni a kmó részt amiben benne van a sebesség jeladó és eltenni valahova a műszerfalba. Úgy néztem akkor, hogy elfér ott, ahol bejön a spirál. Utolsó megoldásnak jó lehet. ;) Ugyanitt megtalálod az olajgombát is, mert nélküle csak a visszajelző izzó fog jelezni, a legfelső digit nem fog működni. Az olajgomba egyik kivezetése ugyanúgy csak testet kapcsol, a másik viszont az olajnyomással arányos jelet ad. Beszerzése ugyanaz, addig kell járni utána, amíg nem találsz egyet. Ebből újat is lehet venni. Az Opel Calibra Olajgombát nézd, a rajza is ott van, hogyan működik. Igen, annak a helyére kell betenni amit írtál. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Igen, ennyi. De ez gyárinál. C a lábjelölése. Gyárim van. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Gyárim van. :D Akkor csak zsineg és egy láb kell a csatiba és örömbódottá. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Március14, 2013 Megoszt Elküldve Március14, 2013 Hali! Az ufos index relénél elég bepattintani a relét, a megfelelő lábáról behúzni a vezetéket a km óra csatiba, és betenni az izzót, és kész? Aham Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts