merenyi85 Elküldve Március18, 2015 Megoszt Elküldve Március18, 2015 Köszi. Igen, ez gondoltam 2. varinak. De mintha azt vettem volna ki a korábbi hozzászólásokból, hogy inkább a 40-es olajat kellene preferálnom ha "melegen" vannak problémáim. Folyamatosan figyelek és próbálok mások tapasztalatából tanulni... Neked milyen tapasztalatod van ezzel az olajjal kapcsolatban? Valószínű, hogy már csak ~8-10000 km fog teljesíteni a következő cseréjig. És az Eneos 5W-40-e? Milyen lehet. Vagy nem kell "aggódni" a Castrol-al kapcsolatban? Gyári olajszűrőben gondolkodom mindenképp, de van-e azonos vagy netán jobb minőségű alternatíva? Én 5W-40-est használok, és bevált. Mindig márkásat vettem, jó helyről, viszont a Dexos 2 sorba csak most álltam be. Ezt a szabványt tartani fogom, de maradok 5W-40-nél. Olajszűrőben mindenképp gyárihoz ragaszkodok. Régen ezzel nem foglalkoztam, mikor még hagyományos, egybe szerelt fém házas olajszűrős autóm volt, de ennél szerintem lényeges. Ha megnézed magát a légszűrő házat, azt is a Hengst gyártja és a gyári szűrő a legpontosabb bele. Bosch és MannFilter-nél is láttam minimális eltérést. Biztosan nem okozna gondot, de a Gyári Hengst betét passzol legjobban a Hengst házba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Március18, 2015 Megoszt Elküldve Március18, 2015 (edited) Olajszűrőben mindenképp gyárihoz ragaszkodok. Én hanyagolom a gyári olajszűrőt, mert így néz ki: (a ragasztó el van taknyolva az alján, belül a lyukak közül volt olyan, ahol nemcsak sorja volt, hanem lötyögött a kör alakú lemezdarab (bármikor leszakadhatott volna). Helyette Mannt használok. Mindkettőről vannak képeim: https://plus.google.com/photos/111846111859141765412/albums/6075206046811619553 Módosítva Március18, 2015 : gedikart Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 én is most gondolkodom milyen olaj mennyen bele, ugye most Fuchs Titan gt pro flex vagy mi 5w30-as van benne, tegnap néztem, és tavaly nyár óta nem hiányzik belőle egy morzsányi sem. viszont azért az olajbetöltő sapka kicsit kapuccino-s. mondjuk napi 2X10km városi használatban 99%. gondolkodom az Eneos olajon, de pontosan melyik kellene bele? 5w30-nál maradnék ezt biztos, hogy nem eszi. olajszűrőből én gyárit szoktam venni, levegő meg pollenből pedig a Filtron márkát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 T wakond!"... Eneos ... melyik ..." Az Eneos Premium Hyper 5W-40, Eneos Premium Hyper 5W-30 rendelkezik GM dexos2 jóváhagyással."... olajszűrő ... gyári ..." A fehér dobozos, GM hologramost is a Filtron állítja elő. Viszont a pollenszűrőből (Behr) a Filtron nem tud/akar/képes aktívszenest előállítani. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 Én hanyagolom a gyári olajszűrőt, mert így néz ki: (a ragasztó el van taknyolva az alján, belül a lyukak közül volt olyan, ahol nemcsak sorja volt, hanem lötyögött a kör alakú lemezdarab (bármikor leszakadhatott volna). Helyette Mannt használok. Mindkettőről vannak képeim: https://plus.google.com/photos/111846111859141765412/albums/6075206046811619553 Ezeknél a fém házasoknál én sem erőltettem a gyárit és ezt a konstrukciót jobb megoldásnak tartottam mint ezeket a modern betét cserés szűrőházakat. Viszont Z14XEP-nél már csak a szűrőbetétet kell cserélni, a szűrő ház adott. És abban a gyári a legpontosabb. A szűrőház is Hengst, mint a gyári bele való betét. Én ragaszkodok a gyárihoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 T wakond!"... Eneos ... melyik ..." Az Eneos Premium Hyper 5W-40, Eneos Premium Hyper 5W-30 rendelkezik GM dexos2 jóváhagyással."... olajszűrő ... gyári ..." A fehér dobozos, GM hologramost is a Filtron állítja elő. Viszont a pollenszűrőből (Behr) a Filtron nem tud/akar/képes aktívszenest előállítani. köszi, akkor Eneos Premium Hyper 5w30 lesz, tudsz esetleg valóban megbízható boltot, ahol tuti eredetit adnak? pollenszűrőből melyiket vegyen aktív szenesből ami biztos, hogy megfelelő ár-érték? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 T wakond! "... pollenszűrőből ..." Hengst E910LC (Delphi), E911LC (Behr). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 Na első ízben én is kérdeznék a téma nagy szakértőjétől, mantec fórumtárstól.Az olaj amiről szó van, a Total Quartz Ineo Longlife 5W30, a motor pedig amibe menne, Z18XE.Tudom hogy az említett olaj nem felel meg a Dexos2 előírásainak, viszont a kérdés nem is erre vonatkozik, hanem hogy ezzel egy időben ACEA C3 minősítésű, ami egyebek között alacsony szulfáthamu tartalmat jelent, emiatt pedig bizonyos netes források szerint nem minden motorban alkalmazható.A konkrét kérdés tehát az: árt-e az alacsony szulfáthamu tartalom a Z18XE motornak?Ja igen, nem engem kell meggyőzni, azért tettem fel a kérdést mert megbíztak, úgyhogy a szokásos "ez nem Dexos2, ezért nem való bele" tartalmú litániák akár mellőzhetőek is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 Én Castrol Magnatec C3-ról váltottam Castrol Edge Titanium FST 0W40-re. Igaz a hidegek éppen csak jöttek amikor váltottam, a kocsit meg áprilisban vettem, így sok (téli) tapasztalatom nincs különböző olajokkal (ezzel a motorban) :P Én azt vettem észre hogy alapjáraton (hidegben is) halkabb a motor, szinte alig hallani hogy jár. Hidegen (hidegben) terhelés alatt, viszont elég hangos a motor, amíg be nem melegszik. De ezt már a Magnatec-el is megfigyeltem, amikor hideg volt. Jobban nem eszi, mint az 5W40-et ette... Közben felfedeztem, hogy olajfolyásaim vannak, igaz tócsám, cseppenésem soha sincsen. Szelepfedélnél tuti van folyás, főtengely (vezérlés oldali) szimering szintén gyanús, itt mindig friss olaj van szétkenődve. Gondolom menet közben folyik, és a kifolyó mennyiség azonnal szétterül az olajteknőn... Emellett az olajszűrő alatt is van valami szenzor, talán főtengely holtpont jeladó lehet, ott is van némi olaj, de lehet, hogy az fentről jut oda. Aztán még a fojtószelep alja is elég olajos, oda meg mintha a kartergázcsőből jutna olaj... Legalábbis a cső fojtószelep felőli vége kívülről is elég olajos... A cső sértetlennek látszik, bilincs viszont nincs rajta. Kellene lenni? Kapucsínóm nekem egyik olajjal sem volt :) Olajszűrőből Hengst-et tettem, levegőszűrőből pedig Filtront gondoltam, pollenből meg a legolcsóbbat, ami még valamilyen márkás termék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 Én Castrol Magnatec C3-ról váltottam Castrol Edge Titanium FST 0W40-re. Igaz a hidegek éppen csak jöttek amikor váltottam, a kocsit meg áprilisban vettem, így sok (téli) tapasztalatom nincs különböző olajokkal (ezzel a motorban) :P Én azt vettem észre hogy alapjáraton (hidegben is) halkabb a motor, szinte alig hallani hogy jár. Hidegen (hidegben) terhelés alatt, viszont elég hangos a motor, amíg be nem melegszik. De ezt már a Magnatec-el is megfigyeltem, amikor hideg volt. Jobban nem eszi, mint az 5W40-et ette... Közben felfedeztem, hogy olajfolyásaim vannak, igaz tócsám, cseppenésem soha sincsen. Szelepfedélnél tuti van folyás, főtengely (vezérlés oldali) szimering szintén gyanús, itt mindig friss olaj van szétkenődve. Gondolom menet közben folyik, és a kifolyó mennyiség azonnal szétterül az olajteknőn... Emellett az olajszűrő alatt is van valami szenzor, talán főtengely holtpont jeladó lehet, ott is van némi olaj, de lehet, hogy az fentről jut oda. Aztán még a fojtószelep alja is elég olajos, oda meg mintha a kartergázcsőből jutna olaj... Legalábbis a cső fojtószelep felőli vége kívülről is elég olajos... A cső sértetlennek látszik, bilincs viszont nincs rajta. Kellene lenni? Kapucsínóm nekem egyik olajjal sem volt :) Olajszűrőből Hengst-et tettem, levegőszűrőből pedig Filtront gondoltam, pollenből meg a legolcsóbbat, ami még valamilyen márkás termék. Ez nekem is ilyen, cserekor folyik olaj oda mikor a régi szűrőt szedem le, elkerülhetetlen, és 100%-osan nem lehet letörölni sem. Fojtószelepet lehet takarítani. Olajos volt nekem is mikor megvettem. Kitakarítottam, bilincset meghúztam azóta (30ekm) nincs nyoma olajnak. Bilincs a legvastagabb csövön van ha erre gondolsz ami talán a légszűrőház felől jön, a többin gyorsszorító van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 (edited) T tgabika76! Az alábbi GM dexos2 jóváhagyással rendelkező - Mo-on kapható - motorolajok mindegyike rendelkezik ACEA C3 jóváhagyással is. Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu Comma Syner-Z 5W-30 gepex.hu Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu Mannol O.e.m. Opel 5W-30 the-filtershop.com Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu Midland Axxept 5W-30 midland.hu Vat Oil SynGold 5W-30 olaj24.hu A kizárólag ACEA C3 jóváhagyással rendelkező motorolajok nem feltétlenül alkalmasak, nem valók GM (Opel) motorba. Módosítva Március20, 2015 : mantec 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 Ez nekem is ilyen, cserekor folyik olaj oda mikor a régi szűrőt szedem le, elkerülhetetlen, és 100%-osan nem lehet letörölni sem. Fojtószelepet lehet takarítani. Olajos volt nekem is mikor megvettem. Kitakarítottam, bilincset meghúztam azóta (30ekm) nincs nyoma olajnak. Bilincs a legvastagabb csövön van ha erre gondolsz ami talán a légszűrőház felől jön, a többin gyorsszorító van. A fojtószelep kb 5-7000 km-el ezelőtt lett kitakarítva. https://lh5.googleusercontent.com/-PWzT5E5bvBY/VJbqZEqiu3I/AAAAAAAAGAk/sTWjBiILCNc/s800/DSC_0821.jpg Az alsó vékony csőre gondoltam (a teklas feliratú). https://lh6.googleusercontent.com/-APSMa8goRdQ/VN0Yhn8-zMI/AAAAAAAAGo4/1kI8vuHcJpM/s800/P2120017.JPG Itt látszik, hogy csak a motor felől van rajta bilincs, a másik oldalon nincs :P http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/303/4278/26477/ Szerintem itt az 5-ös tétel az, de itt nem derül ki, hogy van-e bilincs, vagy nincs :P Bár lehet nekem is a nagy torokba vezető csövön keresztül jut ki az olaj, és úgy jut erre a csőre. Szerintem azt már próbáltam meghúzni, és nem vezetett eredményre. A szenzort letörölgettem olajcserekor. Szerintem azóta új olaj van rajta... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 (edited) A fojtószelep kb 5-7000 km-el ezelőtt lett kitakarítva. https://lh5.googleusercontent.com/-PWzT5E5bvBY/VJbqZEqiu3I/AAAAAAAAGAk/sTWjBiILCNc/s800/DSC_0821.jpg Az alsó vékony csőre gondoltam (a teklas feliratú). https://lh6.googleusercontent.com/-APSMa8goRdQ/VN0Yhn8-zMI/AAAAAAAAGo4/1kI8vuHcJpM/s800/P2120017.JPG Itt látszik, hogy csak a motor felől van rajta bilincs, a másik oldalon nincs :P http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/303/4278/26477/ Szerintem itt az 5-ös tétel az, de itt nem derül ki, hogy van-e bilincs, vagy nincs :P Bár lehet nekem is a nagy torokba vezető csövön keresztül jut ki az olaj, és úgy jut erre a csőre. Szerintem azt már próbáltam meghúzni, és nem vezetett eredményre. A szenzort letörölgettem olajcserekor. Szerintem azóta új olaj van rajta... Hmm lehet azon a vékony csövön nekem sincsen semmi, de ezt ma megnézem. Nálam az volt a ludas illetve még maga a fojtószelep rögzítő csavarjait is meghúztam. De ma lövök egy képet. Módosítva Március20, 2015 : kobraCode 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 Szerintem itt az 5-ös tétel az, de itt nem derül ki, hogy van-e bilincs, vagy nincs :P Bár lehet nekem is a nagy torokba vezető csövön keresztül jut ki az olaj, és úgy jut erre a csőre. Szerintem azt már próbáltam meghúzni, és nem vezetett eredményre. A szenzort letörölgettem olajcserekor. Szerintem azóta új olaj van rajta... ha jól emlékszem az valami karter gáz visszavezető cső? én cseréltem már, mert repedezett volt, és van rajta bilincs gyárilag. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március21, 2015 Megoszt Elküldve Március21, 2015 (edited) Na első ízben én is kérdeznék a téma nagy szakértőjétől, mantec fórumtárstól. Az olaj amiről szó van, a Total Quartz Ineo Longlife 5W30, a motor pedig amibe menne, Z18XE. Tudom hogy az említett olaj nem felel meg a Dexos2 előírásainak, viszont a kérdés nem is erre vonatkozik, hanem hogy ezzel egy időben ACEA C3 minősítésű, ami egyebek között alacsony szulfáthamu tartalmat jelent, emiatt pedig bizonyos netes források szerint nem minden motorban alkalmazható. A konkrét kérdés tehát az: árt-e az alacsony szulfáthamu tartalom a Z18XE motornak? Ja igen, nem engem kell meggyőzni, azért tettem fel a kérdést mert megbíztak, úgyhogy a szokásos "ez nem Dexos2, ezért nem való bele" tartalmú litániák akár mellőzhetőek is.Bár nem nekem szólt a kérdés... Valamiért az Opel (gm) a mid SAPS (illetve korábban lehetett high SAPS is, ilyen pl a mobil new life is) olajokat írja elő a motorjaihoz. A low SAPS olajok nem adnak állítólag kielégítő kenést a hengerfejben, így a vezműtengely, hidrotőkék idő előtt elkophatnak... Legalábbis így hallottam... ;-) Nincs kedvem utánanézni, de ha az általad említett olaj nem éri el a közepes szulfáthamu szintet, és nem dexos2, akkor nem tenném bele. Módosítva Március21, 2015 : Alex75 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Március21, 2015 Megoszt Elküldve Március21, 2015 A fojtószelep kb 5-7000 km-el ezelőtt lett kitakarítva. https://lh5.googleusercontent.com/-PWzT5E5bvBY/VJbqZEqiu3I/AAAAAAAAGAk/sTWjBiILCNc/s800/DSC_0821.jpg Az alsó vékony csőre gondoltam (a teklas feliratú). https://lh6.googleusercontent.com/-APSMa8goRdQ/VN0Yhn8-zMI/AAAAAAAAGo4/1kI8vuHcJpM/s800/P2120017.JPG Itt látszik, hogy csak a motor felől van rajta bilincs, a másik oldalon nincs :P http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/303/4278/26477/ Szerintem itt az 5-ös tétel az, de itt nem derül ki, hogy van-e bilincs, vagy nincs :P Bár lehet nekem is a nagy torokba vezető csövön keresztül jut ki az olaj, és úgy jut erre a csőre. Szerintem azt már próbáltam meghúzni, és nem vezetett eredményre. A szenzort letörölgettem olajcserekor. Szerintem azóta új olaj van rajta... ha jól emlékszem az valami karter gáz visszavezető cső? én cseréltem már, mert repedezett volt, és van rajta bilincs gyárilag. Lőttem képeket bocs hogy ilyen sokáig tartott. De szerintem lassan offoljuk a topikot át kéne menni máshova ha ezt szeretnénk kivesézni: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március22, 2015 Megoszt Elküldve Március22, 2015 Nincs kedvem utánanézni, de ha az általad említett olaj nem éri el a közepes szulfáthamu szintet, és nem dexos2, akkor nem tenném bele.Hát, alacsony szulfáthamu és nem Dexos2... De mint kiderült, a legtöbb Dexos2 olaj alacsony szulfáthamu szinttel rendelkezik, mégis ajánlja őket a gyár, annak ellenére hogy ezek szerint nem adnak kielégítő kenést a hengerfejben. Akkor most hogy is van ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március22, 2015 Megoszt Elküldve Március22, 2015 T tgabika76! "... legtöbb ..." Melyik nem? "... nem adnak kielégítő kenést ..." Miből gondolod? Mert alex75 legalábbis így hallotta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március22, 2015 Megoszt Elküldve Március22, 2015 "... nem adnak kielégítő kenést ..."Miből gondolod?Mert alex75 legalábbis így hallotta?Megint kiragadsz szavakat. Odaírtam elé hogy "ezek szerint". Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március23, 2015 Megoszt Elküldve Március23, 2015 Hát, alacsony szulfáthamu és nem Dexos2... De mint kiderült, a legtöbb Dexos2 olaj alacsony szulfáthamu szinttel rendelkezik, mégis ajánlja őket a gyár, annak ellenére hogy ezek szerint nem adnak kielégítő kenést a hengerfejben. Akkor most hogy is van ez? A dexos2 mid SAPS, nem low(alacsony sz.hamu tartalmú) SAPS. A régebbi gm szabvány még megengedte a high SAPS-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március23, 2015 Megoszt Elküldve Március23, 2015 (edited) Megint kiragadsz szavakat. Odaírtam elé hogy "ezek szerint". Ha jól emlékszem mantec által sztárolt mobil esp 0w-40 is mid SAPS. Módosítva Március23, 2015 : Alex75 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Március23, 2015 Megoszt Elküldve Március23, 2015 Ha jól emlékszem mantec által sztárolt mobil esp 0w-40 is mid SAPS. SAPS (sulfated ash, phosphorus-sulfur) Mobil 1 New Life 0W-40 ---------------------- Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) = 1.3 Phosphorous, wt% (ASTM D4981) = 0.1 Mobil 1 ESP 0W-40 ----------------- Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 = 0.8 Phosphorous = 0.08 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Razor01 Elküldve Március23, 2015 Megoszt Elküldve Március23, 2015 Sziasztok! Ez az alacsony hamutartalom, amiről beszéltek, okozhatja hogy kopognak a hidrotőkék? Ezzel a küzdök most, és mielőtt bármit is vennék körbejárom a témát alaposan. Nem idevalósi vagyok ugyan, dehát az Opel az Opel, a Fronterás rész pedig több mint kihalt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Március23, 2015 Megoszt Elküldve Március23, 2015 http://tribologic.hu/hirek/dexos-2-mar-el-az-uj-opel-gm-motorolaj-specifikacio-europaban A dexos2-ről... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március24, 2015 Megoszt Elküldve Március24, 2015 Sziasztok! Ez az alacsony hamutartalom, amiről beszéltek, okozhatja hogy kopognak a hidrotőkék? Ezzel a küzdök most, és mielőtt bármit is vennék körbejárom a témát alaposan. Nem idevalósi vagyok ugyan, dehát az Opel az Opel, a Fronterás rész pedig több mint kihalt... Nem tartom valószínűnek... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts