Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Skyrangr kartársnak van viszkozitásmérő kütyüje, ígérete alapján meg lesz nézve a leengedett GM olaj,

és egy jó minőségű leengedett olaj viszkozitása... már csak ki kell várni :)

Mondjuk ennek akkor van értelme ha hasonló használatú (ugyanannyi üzemóra, ugyanannyira gyilkolt), azonos (motor kivitel, terheltség) autókból engedik le. Tudom, hogy ilyet lehetetlen találni, de valamennyire legyenek hasonlóak. :(

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ennek akkor van értelme ha hasonló használatú (ugyanannyi üzemóra, ugyanannyira gyilkolt), azonos (motor kivitel, terheltség) autókból engedik le. Tudom, hogy ilyet lehetetlen találni, de valamennyire legyenek hasonlóak. :(

Majd biztos azt is megírja skyrangr, hogy milyen autóból mennyi km után lett leengedve.

Nekem úgy is jó, ha a GM olajat párszáz km után engedik le, mert nálam már akkor el volt pisisedve,

normál használat mellett :) Persze lehet hogy csak én fogtam ki gyári selejtet, kétszer is :P

Link to comment
Megosztás:

Mobil1 Protection Formula 0-W40-el futott 5600 km, ebből 1300km autópálya, 5 személy, full csomagtartó, hegyek (Dalmácia) olajfogyi: nulla.

A fogyasztáson meglepődtem, fenti terhelés mellet GPS szerinti 130-as sebességet tartva (ahol nem volt korlátozás) (Km óra szerint ez 140) 6,67l/100km-re jött ki. Itthon örülök ha télen beéri 10 literrel, nyáron ha felülről tudom közelíteni a 8-8,5 litert. Igaz ez full város, nagyon rövid távok.

Link to comment
Megosztás:

Mobil1 Protection Formula 0-W40-el futott 5600 km, ebből 1300km autópálya, 5 személy, full csomagtartó, hegyek (Dalmácia) olajfogyi: nulla.

A fogyasztáson meglepődtem, fenti terhelés mellet GPS szerinti 130-as sebességet tartva (ahol nem volt korlátozás) (Km óra szerint ez 140) 6,67l/100km-re jött ki. Itthon örülök ha télen beéri 10 literrel, nyáron ha felülről tudom közelíteni a 8-8,5 litert. Igaz ez full város, nagyon rövid távok.

Milyen motor is van a tiedébe?

Link to comment
Megosztás:

amugy én világ életemben opel olajjal jártam. ami nem ette abba mindbe 5w30 at tettem ami ette abba 10w40 et. soha semmilyen hátrányát nem éreztem hogy így döntöttem.

most a hondában is az van 7500 km alatt 1 deci fogyott belőle.

amugy az insignia A28NET ( 280 vagy mennyi lóerő )motoros autóba is az 5w30 as OPEL olaj való. akkor a 90 meg a 100 lóerős autókba ne lenne jó???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én csak szerényen annyit kérdeznék, hogy ha olyan jó a GM olaj, akkor a nyers motorokat miért Fuchs Titánnal töltik fel? pl Szentgotthárdon is! :)

Pl. azért, mert a Fuchs kiváló olajakat GYÁRT (Fuchs Titan Supersyn Ecoflex-et a GM-nek). De pl. a BMW is Fuchs-szal tölti a nyers motorjait, meg még néhány neves gyártó is. Egyébként a német-német reláció azért még plusz benne van ezekben.

A GM (vagy most éppen ki tudja, milyen fennhatóság alatt van/lesz az Opel) nem gyárt olajat, csak CSOMAGOL. Egy időben az Elf-től vette a cuccot, és GM feliratos flakonban, hordóban terítette. Aztán ezt - gondolom - minden üzleti évben felülvizsgálják, és a legolcsóbb olajbeszállító kapja a jogot az „Opel-olajra”. És a sok pro és kontra vita szerintem egyik oldalról pont ebből ered. Ugyanis az „Opel-olaj” az egyik évben éppen Elf, utána mondjuk Total, vagy Szurgut :( . Mivel a nagy olajcégek így be tudnak bújni az Opel (GM, akármi...) neve mögé, nem feltétlenül érdekük, hogy a legkiválóbb „lepárlásukat” adják oda, ebből aztán minőségi gondok adódhatnak.

A másik gyenge pontja az „Opel-olaj”-nak a hamisítás. Mivel az Opel tömegtermék, sok fut belőle pl. Európa-szerte, a hamisítóknak megérheti akármilyen löttyre ráilleszteni a GM-logot, aztán lehet raklapszám eladni. Mondjuk ilyet szerintem csak kisker.-forgalomban lehet beszopni, de néha tényleg gyanúsan olcsó az „Opel-olaj”.

Persze ez a fenti okfejtés nem biztos, hogy megállja a helyét, de...

Egyébként 3 cikluson keresztül én is használtam 10W40-es „Opel-olajat”, kukás nem lett tőle az autó, de inkább váltottam, mert mittudoménhogymégisjóeazopelolajvagynem. :P

Link to comment
Megosztás:

Pl. azért, mert a Fuchs kiváló olajakat GYÁRT (Fuchs Titan Supersyn Ecoflex-et a GM-nek). De pl. a BMW is Fuchs-szal tölti a nyers motorjait, meg még néhány neves gyártó is. Egyébként a német-német reláció azért még plusz benne van ezekben.

A GM (vagy most éppen ki tudja, milyen fennhatóság alatt van/lesz az Opel) nem gyárt olajat, csak CSOMAGOL. Egy időben az Elf-től vette a cuccot, és GM feliratos flakonban, hordóban terítette. Aztán ezt - gondolom - minden üzleti évben felülvizsgálják, és a legolcsóbb olajbeszállító kapja a jogot az „Opel-olajra”. És a sok pro és kontra vita szerintem egyik oldalról pont ebből ered. Ugyanis az „Opel-olaj” az egyik évben éppen Elf, utána mondjuk Total, vagy Szurgut :) . Mivel a nagy olajcégek így be tudnak bújni az Opel (GM, akármi...) neve mögé, nem feltétlenül érdekük, hogy a legkiválóbb „lepárlásukat” adják oda, ebből aztán minőségi gondok adódhatnak.

A másik gyenge pontja az „Opel-olaj”-nak a hamisítás. Mivel az Opel tömegtermék, sok fut belőle pl. Európa-szerte, a hamisítóknak megérheti akármilyen löttyre ráilleszteni a GM-logot, aztán lehet raklapszám eladni. Mondjuk ilyet szerintem csak kisker.-forgalomban lehet beszopni, de néha tényleg gyanúsan olcsó az „Opel-olaj”.

Persze ez a fenti okfejtés nem biztos, hogy megállja a helyét, de...

Egyébként 3 cikluson keresztül én is használtam 10W40-es „Opel-olajat”, kukás nem lett tőle az autó, de inkább váltottam, mert mittudoménhogymégisjóeazopelolajvagynem. :(

Nálad a pont PGA, én 4 cikluson keresztül használtam 5w30-ast, de a tavalyi minősége hagyott némi kivánni valót maga után.Egyébként mig az elf volt a beszállító nem volt vele gond! :P

Link to comment
Megosztás:

:)

úúú, bazzeg ebből még bajod lehet... :hiya:

minnyá jön Futó Úr és jól megdorgál :(

Hosszú évekig használtam metabondot, sosem volt vele gondom, tökéletes volt és nem kajálta sem az én előző szekerem, sem cimborámég X16XEL-je (az talán 1dl/1000Km, szvsz az semmi).

Viszont a legutolsó vásárlásom (magamnak a mostani szekérbe, sógoromnak off golf3, cimbora X16XEL) hagyott kívánnivalót, mindhárom szekérben (a golfban le kellett cserélni 3000Km után annyira felhígult) nagyon hamar elkezdte csattogtatni a tőkéket, a két opelben kb 5000-nél. Szóval ezért váltottam GM olajra, és eddig bejött, szvsz mindaddig ez marad, amig nem járok ezzel is úgy, mint a metával.

Egy időben az Elf-től vette a cuccot, és GM feliratos flakonban, hordóban terítette. Aztán ezt - gondolom - minden üzleti évben felülvizsgálják, és a legolcsóbb olajbeszállító kapja a jogot az „Opel-olajra”. És a sok pro és kontra vita szerintem egyik oldalról pont ebből ered. Ugyanis az „Opel-olaj” az egyik évben éppen Elf, utána mondjuk Total, vagy Szurgut :P .

No lehet pont valami hasonló váltást fogtam ki a metabonddal. vagy lehet nem, de ami tuti, az a szállítás gyenge volt.

Link to comment
Megosztás:

T PGA!

Az Elf és a Fina a Total konszern márkaneve (brand).

...Persze ez a fenti okfejtés nem biztos, hogy megállja a helyét...

Akkor minek írod le?

T. mantec!

Biztosat nyilván csak a bennfentesek tudnak erről (üzleti titok), de ha Te a Total finomító meg az Opel vezérkar között ingázol, oszd meg velünk a tutit... :)

Egyébként alapból én nem köpködöm az Opel-olajat, de azért gyanúsan sokan kötözködnek vele, szóval, amolyan „nemzörögaharaszt...”-alapon valami gond azért mégiscsak lehet... (vagy csak a fülünk zörög, és nem a haraszt :( ).

Link to comment
Megosztás:

T PGA!

...bennfentesek...
Én, ha nem ismerek valamit hallgatok és/vagy kérdezek és/vagy tájékozódok például a Google-val.
Engem zavar, ha butaságot beszélek.

...Opel-olaj...
A GM Genuine Motor Oil pontosan ugyanolyan, mint bármelyik más beszállító által gyártott és
GM termékbe beszerelt, értékesítési hálózatba került termék (gumiabroncs: Dunlop, Continental,
rádió: Blaupunkt, gyertya: Bosch, légkondicionáló: BEHR, Delphi, lámpatest: Hella, kormányszervó: TWR,
fék: Bosch, ATE).
Ha nem a kínai piacon veszed occsóért, tudja amit kell neki.

Link to comment
Megosztás:

amugy én világ életemben opel olajjal jártam. ami nem ette abba mindbe 5w30 at tettem ami ette abba 10w40 et. soha semmilyen hátrányát nem éreztem hogy így döntöttem.

Hozzá kell tennem, 5W30-al semmi tapasztalatom, azt még sosem használtam, így arról nem szólnék.

Tehát kiegészítésként: csak a 10W40 GM olajat van szándékomban "köpködni" :)

Az Elf és a Fina a Total konszern márkaneve (brand).

Ha nem a kínai piacon veszed occsóért, tudja amit kell neki.

Attól még ég és föld lehet az azonos konszernből származó kétféle olaj. Amit próbáltam GM olajat, abból

az egyik sárga hordós Total logós volt, de az is szemét minőségűnek bizonyult nálam. A másik sem volt

"hamisításgyanús", az kannás volt, az is konkrétan szar volt. A két próba között 4 év telt el.

Amúgy pl amit használok metabond olaj, az is elf-től származik, és sosem volt bajom vele, már több mint

4 éve használom több területen (autó, versenyautó, motor, építőipari gépek).

No lehet pont valami hasonló váltást fogtam ki a metabonddal. vagy lehet nem, de ami tuti, az a szállítás gyenge volt.

Mint feljebb említettem, folyamatosan használom a metabond speed 10w40-et, évente legalább 60L-t használok fel,

és sosem volt vele gondom, konstans minőséget ad. Váltás csak a csomagolásban volt, úgy másfél éve, kicsit másabb

design-t kapott. Sok embert ismerek még, akik ezt használják, és nem panaszkodott senki ilyesmire, amire te.

Nem tudom honnan szerzed be, de lehet ott volt a bibi.

Link to comment
Megosztás:

Mint feljebb említettem, folyamatosan használom a metabond speed 10w40-et, évente legalább 60L-t használok fel,

és sosem volt vele gondom, konstans minőséget ad. Váltás csak a csomagolásban volt, úgy másfél éve, kicsit másabb

design-t kapott. Sok embert ismerek még, akik ezt használják, és nem panaszkodott senki ilyesmire, amire te.

Nem tudom honnan szerzed be, de lehet ott volt a bibi.

A Debreceni Metabondtól hoztam személyesen Maci ajánlásával, illetve előtte még 3 évig folyamatosan tőle/általa vettem, mindig hibátlanul teljesített, de ami tény az tény. Ugyanakkor ugyanonan vettem 3 kannával (magamnak, sógoromnak, cimborámnak) és mindhárom szekérben piszokhamar hangja lett a tőkéknek, le is cseréltük mindben. Beöntöttem az Opel olajat, és most járok 8000-nél, még nincs hangja, és caca 1-2dl hiányzik belőle, ami szvsz semmi.

Megjegyzem a metát sem kajálta, egyszerüen csattoktak a szekerek, mintha zsír új patkó lenne az összes bepréselt pacin.

Tény és vitathatatlan, hogy előtte évekig felülmulta az előtte használt valvoline olajat, ezért is használtam metát én is meg cimborám is.

Az is tény, hogy cimborám azóta is metát használ, lecserélet akkor amikor én is idő előtt, de ő szintén metára, és az már bírja.

Ja és mindegyik 10W40.

Na részemről ennyi, mert elkopik az újam :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.