zotya975 Elküldve Szeptember21, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2021 3 órája, Garos írta: Olyan kérdésem lenne hogy annak a helyére be lehet tenni egy generátor zavar szűrőjét vagy az nem jó oda? Hát nem tudom, igazából a működési elvével nem vagyok tisztában ugye ez a rádiójel zavarását hivatott kiszűrni, régebben amikor még voltak földi analóg tévéadások, egyből észrevetted ha egy zavarszűrő nélküli Simson ment el a ház előtt. Nem vagyok ezen a téren járatos, de talán ez is ilyen célra van pölö: https://www.conrad.hu/p/radiojel-zavarszuro-kondenzator-mp3-x2-radialis-kivezetessel-033-f-250-vac-20-225-mm-h-x-sz-x-ma-28-x-12-x-24-m-1569963 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Szeptember22, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2021 (edited) 19 órája, Garos írta: Olyan kérdésem lenne hogy annak a helyére be lehet tenni egy generátor zavar szűrőjét vagy az nem jó oda? Az Orosz oldalakon azt használják (2,2-4,7uF/110V) Végül is a tápfeszültség (+12V) és a test közzé van bekötve, . Ami az indító motor által lecsökkentet akkumulátor feszültség és ezáltal az indítózásnál gyújtás intenzitását hivatott növelni (ő szerintük) . Ezért a gyújtó trafó +12Voltos és test közé is bekötheted és lehet a trafó mellet is nem kell a elosztóba bele ügyeskedni. De vigyázz nehogy a trafó kapcsolt kivezetésére kerüljön mert akkor tönkre megy a gyújtás elektronika!! Módosítva Szeptember22, 2021 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve Szeptember22, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2021 8 órája, nyemi írta: Az Orosz oldalakon azt használják (2,2-4,7uF/110V) Végül is a tápfeszültség (+12V) és a test közzé van bekötve, . Ami az indító motor által lecsökkentet akkumulátor feszültség és ezáltal az indítózásnál gyújtás intenzitását hivatott növelni (ő szerintük) . Ezért a gyújtó trafó +12Voltos és test közé is bekötheted és lehet a trafó mellet is nem kell a elosztóba bele ügyeskedni. De vigyázz nehogy a trafó kapcsolt kivezetésére kerüljön mert akkor tönkre megy a gyújtás elektronika!! Szia! Meg tudod nekem mondani hogy a 42 hiba kód az mi mert a neten sebesség érzékelő feszültség túl magas de biztos vagyok benne hogy nem ez a neve az valami gyujtassal kapcsolatos szerintem Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember23, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2021 On 2021. 09. 22. at 14:35, Garos írta: Szia! Meg tudod nekem mondani hogy a 42 hiba kód az mi mert a neten sebesség érzékelő feszültség túl magas de biztos vagyok benne hogy nem ez a neve az valami gyujtassal kapcsolatos szerintem C16NZ? Akkor tessék (Google fordítás): Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Szeptember23, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2021 (edited) On 2021. 09. 22. at 14:35, Garos írta: Szia! Meg tudod nekem mondani hogy a 42 hiba kód az mi mert a neten sebesség érzékelő feszültség túl magas de biztos vagyok benne hogy nem ez a neve az valami gyujtassal kapcsolatos szerintem A C16NZ gyújtása elég komplikált . Az elosztó (Y23) egy egységet képez amiben benne van: -A Jeladó tekercs a mágnesével és teljes mechanikai részleteivel. -A gyújtás elektronika, a minek a kimenete vezérli a gyújtó trafót . -A zavarszűrő kondenzátor. -A rotor és az elosztó fedél, ami aztán szétosztja a nagyfeszültséget a hengerek közt. A lényeg hogy ez az elosztó ECU vezérlő egység nélkül is működik , de csak a motor indításakor és alacsony fordulaton amikor még nincs szüksége a motornak a 10° nagyobb előgyújtásra. Amikor aztán eléri a motor a nagyobb fordulatot belép az ECU a vezérlésbe és elkezdi szabályozni az előgyújtást . Erre 4 kivezetés (A-B-C-D) van az elosztótól az ECU-ig. Ezek rendeltetése : A- ECU D4 kimenet: Az előgyújtással késleltetett négyszög jel. Vezérli a gyújtás elektronikát az elosztóban nagyobb fordulaton. B-ECU B5 bemenete: Ez egy négyszög jel az a gyújtás elektronikától az ECU számára ami neki az injektor vezérléséhez és az előgyújtás előállításához kell. C-ECU D5 kimenet: Na ez a legérdekesebb Ez az un. EST kimenet 5Volt az ECU-tól a gyújtás elektronika számára, hogy kapcsoljon át a ECU által képzet előgyújtásos kimenetre (A-D4) mert a motor elérte azt a fordulatot amikor szüksége van már rá. Ezt az ECU B5 bemeneten kapott jelből tudja. A képen ez a kivezetés egy relé tekercsét vezérli a gyújtás elektronikában ami kapcsolgassa a jeleket. D-ECU B3 test kimenete: Ez egy közvetlen test vezeték az ECU-tól az elosztóban levő gyújtás elektronikáig. Nagyon fontos hogy ne legyen szakadt mert az komoly zavarokat vihet a rendszerbe . Ezen a rajzon a elektronikában levő relé, magas fordulatnál levő állapotot mutatja (a szaggatott vonalú meg az indítási és alacsony fordulatút). Ja és 42 hibakód: ez akkor generálódik ha evvel a működéssel valami nem stimmel . Ezt okozhatja a vezetékek szakadása vagy zárlata , vagy a gyújtás elektronika nem megfelelő működése. Módosítva Szeptember23, 2021 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve Szeptember24, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2021 On 2021. 09. 02. at 20:11, zotya975 írta: Főtengely jeladó itt nincs vezérműtengely jeladó van tudomásom szerint. Megpróbálkozhatsz bontottal is. Az lenne ha legjobb ha találnál valakit szintén C16NZ-vel és tennéd az alkatrészt egy próbára. van olyan bontó is, hol megengedik hogy " próbálkozz" és csak akkor veszed meg ha tényleg az kell. Szia! Ezt a vezérműtengely jeladó-t ezt hol találom meg f astraba C16NZ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2021 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2021 4 órája, Garos írta: Szia! Ezt a vezérműtengely jeladó-t ezt hol találom meg f astraba C16NZ. Bele van építve a szóban forgó elosztóba: "-A Jeladó tekercs a mágnesével és teljes mechanikai részleteivel." Ahogy előttem írták. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts