Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

On 2018. 07. 29. at 16:43, zotya975 írta:

Most én is könnyített himbákat tettem be ,de ezek meg olyan nyeszletnek és törékenynek tűnnek a normálhoz képest. Persze ettől még működik vele az autó csak olyan furák.

2884551-20180729-jbXanw.jpg

 

A gyári az pont ilyen.... Amúgy az 1.4nek mind1, úgyis összeveri a szelepet. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, wookie írta:

A gyári az pont ilyen.... Amúgy az 1.4nek mind1, úgyis összeveri a szelepet. 

Halottam én is, hogy 1.4 összeveri, de nekem volt egy szakadásom is illetve egy fogdarálásom is vezérlés elment jópár fogat.. fel az új és mehet tovább. És mivel most lent a hengerfej tényleg látszik sosem találkoztak a szelepek a dugattyukkal. Ha megjön a hengerfej a gépműhelyből ki fogom próbálni mostmár valóban hozzáér-e a dugatyu a szelepekhez rosz esetben szépen kézzel forgatva! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 

Megszeretném kérdezni tőletek, hogy a levegőszűrőnél levő kipufogó csonkoktól (meleg levegőt) szívó cső, vákuum membrán által vezérelt tolattyúja , alaphelyzetben (nem járó motornál). Le van ugye teljesen zárva (lásd kép) ?

sistema-podogreva-vozduha-monomotronic.j

Mert nekem fél állásban van .  Mostanában egy hosszabb utat tettem, ebben a melegben, és a vége fele már nagyon el erőtlenedett a motor.

Arra gyanakszom hogy folyamatosan meleg levegőt szív és tökéletlen az égés (kormos gyertyák).

Ez a link amin  működés is el van magyarázva(Google fordító) :http://sirdiggi.blogspot.com/2014/12/monomotronic.html

Írja, hogy idősebb gépkocsik elzáró tolattyúja a magas  hőmérséklet hatására vetemedhet. Most egyenlőre cső nélkül járok, (és eddig  úgy látszik sokkal jobb) de télre valamit ki kéne találni.

Válaszokat előre is köszönöm.

U.í. A hall megjött de  még nem volt időm berakni. Gondoltam előbb egy gyújtás beállítást követtek el, de nem a szerviz könyv  szerint .

Csináltam egy LED-es próbalámpát (LED-4,7kΩ sorosan "+" és  jel kimenetre , plusz még 9V elem , ) és a LED kialvását 8-10° állítottam, (kizárva  az ecu -t,  a Hall így biztosan 10°-on adja a referencia jelet ). Ez ügyben egy kérdés : A C16NZ-nél vagy régi elosztós Kadeten  Is 10° az alap előgyújtás?

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyemi írta:

Sziasztok 

Megszeretném kérdezni tőletek, hogy a levegőszűrőnél levő kipufogó csonkoktól (meleg levegőt) szívó cső, vákuum membrán által vezérelt tolattyúja , alaphelyzetben (nem járó motornál). Le van ugye teljesen zárva (lásd kép) ?

 

Mert nekem fél állásban van .  Mostanában egy hosszabb utat tettem, ebben a melegben, és a vége fele már nagyon el erőtlenedett a motor.

Arra gyanakszom hogy folyamatosan meleg levegőt szív és tökéletlen az égés (kormos gyertyák).

Ez a link amin  működés is el van magyarázva(Google fordító) :http://sirdiggi.blogspot.com/2014/12/monomotronic.html

Írja, hogy idősebb gépkocsik elzáró tolattyúja a magas  hőmérséklet hatására vetemedhet. Most egyenlőre cső nélkül járok, (és eddig  úgy látszik sokkal jobb) de télre valamit ki kéne találni.

Válaszokat előre is köszönöm.

U.í. A hall megjött de  még nem volt időm berakni. Gondoltam előbb egy gyújtás beállítást követtek el, de nem a szerviz könyv  szerint .

Csináltam egy LED-es próbalámpát (LED-4,7kΩ sorosan "+" és  jel kimenetre , plusz még 9V elem , ) és a LED kialvását 8-10° állítottam, (kizárva  az ecu -t,  a Hall így biztosan 10°-on adja a referencia jelet ). Ez ügyben egy kérdés : A C16NZ-nél vagy régi elosztós Kadeten  Is 10° az alap előgyújtás?

Sajna már nem tudom megnézni mert ugye kibeleztem a szelepet, de úgy rémlik a rugóerő által álló motornál teljesen végállásban volt a szelep. Nem tudom hogy ez zárt vagy nyitott állást jelent-e amerre a rugó tolta arra volt a záróelem. Gyanítom hogy nem csak teljesen nyitott és zárt állásban működött üzemszerűen hanem részben nyitott állás is volt. 

A nagykönyv a 10 fokos előgyujtási szöget 1.4-1.6-nál is írja ott ahol lehet állítani, tehát pölö Dis kockás gyújtásnál ugye már nem. A diagcsatiban azért te is összezárod a lábakat állításkor, nem? 

 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, zotya975 írta:

Mi lett a baja? Lehet hülyén hangzik, de inkább kiveszem a motort egyben mint a pumpát kicserélem rajta. Most olyan szépen fent van szivárgás mentesen a teknő.

Az történt, hogy rászokott a vízre :-) Az autópályán melóból hazafele este egyszer úgy gondolta, hogy most befejezi a földi pályafutását, és az összes hűtővizet kinyomta a kipuffon, szerencsére pont egy lehajtónál, lendületből még kigurultam a pályáról. Hazahúztuk, másnap hengerfej le (először, mióta nálam van a kocsi 2005 óta, és még a gyári hengerfejcsavarok voltak benne, 25 éve, az egyik bele is tört), a tömítésen látszottak kisebb égésnyomok. Szomszéd autószerelő elvitte a hengerfejet felújíttatni, új tömítéssel összeraktuk, előírt nyomatékokkal, de indítás után ugyanúgy ködgépet játszott. Szereztem másik hengerfejet, az is felújítás után ment fel, de azzal is ezt csinálja, gondolom valahol a blokkban szakadt össze valami vízjárat, vagy valamelyik henger repedt meg. Néztem másik bontott motort, találtam a hirdetés szerint 85000km-est (nem túl hihető), sajna a szerelő nem ért rá, úgyhogy egy volt kollégám cserélte ki a mocit. De hogy ne legyen olyan egyszerű, a régi motoron F10 váltó volt, az "új" meg F13-ashoz való, úgyhogy kellett egy váltót is venni hozzá (nem passzolt az önindító helye a más méretű lendkerék miatt). Egyébként jó a motor, sokkal erősebbnek érzem, mint a régit, a kompressziómérés is jó értékeket mutat (12.5-13bar-t), úgyhogy biztos, hogy kevesebbet futott. Most van egy eladó F10 váltóm, két felújított C14NZ hengerfejem, meg egy működő autóm :-) Ha egyszer nagyon sok időm lesz, szétszedem a régi motort, hol van benne az a repedés. Azért, hogy ne legyen minden tökéletes, ennek a mocinak az alapjárata vacak hidegen, a kipuffba buffog bele, bemelegedve már alig észlelhető. Lehet az egyik felújított hengerfejet kicserélem a mostanira.

Módosítva : FPepe
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Sajna már nem tudom megnézni mert ugye kibeleztem a szelepet, de úgy rémlik a rugóerő által álló motornál teljesen végállásban volt a szelep. Nem tudom hogy ez zárt vagy nyitott állást jelent-e amerre a rugó tolta arra volt a záróelem. Gyanítom hogy nem csak teljesen nyitott és zárt állásban működött üzemszerűen hanem részben nyitott állás is volt. 

A nagykönyv a 10 fokos előgyujtási szöget 1.4-1.6-nál is írja ott ahol lehet állítani, tehát pölö Dis kockás gyújtásnál ugye már nem. A diagcsatiban azért te is összezárod a lábakat állításkor, nem? 

 

Azért köszönöm.  A lényeg hogy 150Km után  megálltam és ráfogtam a szilikon csőre megsütött de még a levegő szűrő utáni cső is forró volt.Otthon aztán kivettem a GM dupla elektródás gyertyákat és tiszta kormosak voltak.   35C°-ban (aszfaltom meg lehet még több) nekem már ne keverjen a beszívott levegőhöz még meleget.  Enyém egy jó centire van nyitva alaphelyzetbe és hiába fújom a csövet nem zár csak szívásra nyit. Szerintem ez így  nem oké. Mindegy cső  nélkül most tiszták a gyertyáim és jól is megy bár még csak ~30km mentem vele így.

Gyújtás:

A válaszom: Nem, de utána le ellenőriztem úgy is oké. Hanem csináltam egy ilyet:icon13::

Hall_Tesztel.jpg

Ezt  csatlakoztattam az  elosztó Hall kimenetéhez. Aztán kivettem a gyertyákat. A főtengelyt beállítottam 10°jelhez, de úgy hogy egy  picit se forgattam  forgás iránnyal szembe, hogy a vezérmű szíj végig feszes legyen( racsnival csináltam). Aztán fellazítottam az elosztót és addig forgattam a tűzfal felé (gyertyakábel felől, óra járásnak megfelelően) hogy pont elaludjon a LED.  Az elosztót  is csak erre forgatva lehet beállítani mert így a illesztések eltűnnek.

Utána még többször ellenőriztem hogy valaki figyelte a LED-et én meg a jelnél lassan forgatva megkerestem a kialvását a LED-nek. Kb-2-3mm alatt voltam a jelnek (~8° TDC, 1°=1,34mm a szíjtárcsa kerületén) de úgy voltam vele, hogy szőrszálat nem hasogatok meg amúgy is ezek a most kapható benzinek, oktán gyengék a külföldiekhez képest. Szóval itthonra jó lesz:blush:

A "diag" csatlakozóval és stroboszkóppal látott jel is hozta az a manuálisan beállított értéket. Az feltűnt mérés közben hogy indítás után a csekk lámpa csak akkor villog ütemesen hogy ha beállt az alapjárat pont 1000-re. Ezt még eddig nem is figyeltem. A "diag" csatlakozás  nélkül is megnéztem és arra jutottam hogy hideg motornál  olyan 20°-25°az előgyújtás alapjáraton és ahogyan melegszik  úgy csökken a beállított értékre.  95-98C° nekem már 8°-on állt stabilan.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyemi írta:

Azért köszönöm.  A lényeg hogy 150Km után  megálltam és ráfogtam a szilikon csőre megsütött de még a levegő szűrő utáni cső is forró volt.Otthon aztán kivettem a GM dupla elektródás gyertyákat és tiszta kormosak voltak.   35C°-ban (aszfaltom meg lehet még több) nekem már ne keverjen a beszívott levegőhöz még meleget.  Enyém egy jó centire van nyitva alaphelyzetbe és hiába fújom a csövet nem zár csak szívásra nyit. Szerintem ez így  nem oké. Mindegy cső  nélkül most tiszták a gyertyáim és jól is megy bár még csak ~30km mentem vele így.

Gyújtás:

A válaszom: Nem, de utána le ellenőriztem úgy is oké. Hanem csináltam egy ilyet:icon13::

 

Ezt  csatlakoztattam az  elosztó Hall kimenetéhez. Aztán kivettem a gyertyákat. A főtengelyt beállítottam 10°jelhez, de úgy hogy egy  picit se forgattam  forgás iránnyal szembe, hogy a vezérmű szíj végig feszes legyen( racsnival csináltam). Aztán fellazítottam az elosztót és addig forgattam a tűzfal felé (gyertyakábel felől, óra járásnak megfelelően) hogy pont elaludjon a LED.  Az elosztót  is csak erre forgatva lehet beállítani mert így a illesztések eltűnnek.

Utána még többször ellenőriztem hogy valaki figyelte a LED-et én meg a jelnél lassan forgatva megkerestem a kialvását a LED-nek. Kb-2-3mm alatt voltam a jelnek (~8° TDC, 1°=1,34mm a szíjtárcsa kerületén) de úgy voltam vele, hogy szőrszálat nem hasogatok meg amúgy is ezek a most kapható benzinek, oktán gyengék a külföldiekhez képest. Szóval itthonra jó lesz:blush:

A "diag" csatlakozóval és stroboszkóppal látott jel is hozta az a manuálisan beállított értéket. Az feltűnt mérés közben hogy indítás után a csekk lámpa csak akkor villog ütemesen hogy ha beállt az alapjárat pont 1000-re. Ezt még eddig nem is figyeltem. A "diag" csatlakozás  nélkül is megnéztem és arra jutottam hogy hideg motornál  olyan 20°-25°az előgyújtás alapjáraton és ahogyan melegszik  úgy csökken a beállított értékre.  95-98C° nekem már 8°-on állt stabilan.

Hivatalosan is meleg motornál kell belőni a gyujtást, így szerintem az hogy hidegen nincs jó helyen az normális.

Amúgy a beszívott levegőhöz még visszatérve, nekem alapból a vízhűtő mögül szívta a hideg levegőt a motor, ott volt egy csonk, én bontóztam egy közdarabot, ami a hűtőrács mögül viszi be a levegő szűrőbe, szóval még gyárilag sem egyforma itt az elrendezés. Ugye én évek ( lassan 1 évtized) óta ugyanarra járok ugyanazzal az autóval télen-nyáron, tudom mikor kezd melegedni a motor, és amióta kiiktattam a meleg levegő bevezetést a leömlőtől, nem vettem észre hogy sokkal később érné el a motor az üzemi hőfokot télen. Biztos hogy van különbség, de szerintem nem észrevehető max csak fix körülmények között mérve.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek!

Mint olvasom sok fórumtársamat érinti ez az ingadozó alapjárat rémség.Engem is majdnem a sírba vitt, kicseréltem mindent / vákuumcsövek, alapjárati motor, hőfok jeladó stb/, na és mi volt a hibás? az út jeladó.Ami adja az infót az ecu-nak, hogy gurul az autó,így üresbe rakva  üvölt a motor.Az ami a km órában van integrálva 3 fóliacsík vezet rá csíptetővel.Amint levettem a fóliacsatlakozást utána megszűnt az alapjárat ingadozás és nem villant a check engine pilács sem.Hátha valakinek segít valamit.Ja az én astrámban C14NZ moci van.https://www.google.com/search?q=opel+astra+f+km+óra&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjB-KqgwNHcAhVF_KQKHcEDAvkQ_AUICigB&biw=1360&bih=654#imgrc=Vo1tfv5b-wI_qM:

Módosítva : samuka80
Link to comment
Megosztás:

5 órája, samuka80 írta:

Üdvözlet mindenkinek!

Mint olvasom sok fórumtársamat érinti ez az ingadozó alapjárat rémség.Engem is majdnem a sírba vitt, kicseréltem mindent / vákuumcsövek, alapjárati motor, hőfok jeladó stb/, na és mi volt a hibás? az út jeladó.Ami adja az infót az ecu-nak, hogy gurul az autó,így üresbe rakva  üvölt a motor.Az ami a km órában van integrálva 3 fóliacsík vezet rá csíptetővel.Amint levettem a fóliacsatlakozást utána megszűnt az alapjárat ingadozás és nem villant a check engine pilács sem.Hátha valakinek segít valamit.Ja az én astrámban C14NZ moci van.https://www.google.com/search?q=opel+astra+f+km+óra&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjB-KqgwNHcAhVF_KQKHcEDAvkQ_AUICigB&biw=1360&bih=654#imgrc=Vo1tfv5b-wI_qM:

Én is gondoltam már arra is. De ha lehúzod nem hiányolja? Nem véletlen van kitalálva! :D Arra kéne rájönni mi baja van ami miatt nekem pl alacsony az alapjárat néha meg magasabb.. így ha neked nincs rajta mennyi az alapjárat? Gondolom guruláskor is annyi mint mikor álsz :D

Link to comment
Megosztás:

Szia mint írtam nem villantja a check engine lámpát / sárga tengeralattjáró /, az alapjárat beáll úgy 800 körül.Nem üvölt,nem dadog amint kiveszem üresbe vagy kinyomom a kuplungot leejti a fordulatszámot 800-ra.Azért találta ki anno az Opel ezt a marhaságot hogyha hirtelen motorfék üzem következne akkor ne az alapjáraton kettyegő moci kapja a pofont.Ezért, hogy " elkerüljék " a motor károsodását. Amíg a sebesség / út / jeladó azt mutatja, hogy az autó mozgásban van és nincs terhelés a motoron / üresben van vagy kinyomtad a kuplungot /, addig az ECU szól az alapjárati mocinak, hogy bőgjön egy kicsit úgy 1500-2000 rpm körül.Nagyjából ennyi a sztori.Nekem bevált és nincs semmi mellékhatása csak annyi esetleg, hogy kicsit kevesebbet fogyaszt.

Módosítva : samuka80
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Kispotter írta:

Én is gondoltam már arra is. De ha lehúzod nem hiányolja? Nem véletlen van kitalálva! :D Arra kéne rájönni mi baja van ami miatt nekem pl alacsony az alapjárat néha meg magasabb.. így ha neked nincs rajta mennyi az alapjárat? Gondolom guruláskor is annyi mint mikor álsz :D

 

1 órával ezelőtt, samuka80 írta:

Szia mint írtam nem villantja a check engine lámpát / sárga tengeralattjáró /, az alapjárat beáll úgy 800 körül.Nem üvölt,nem dadog amint kiveszem üresbe vagy kinyomom a kuplungot leejti a fordulatszámot 800-ra.Azért találta ki anno az Opel ezt a marhaságot hogyha hirtelen motorfék üzem következne akkor ne az alapjáraton kettyegő moci kapja a pofont.Ezért, hogy " elkerüljék " a motor károsodását. Amíg a sebesség / út / jeladó azt mutatja, hogy az autó mozgásban van és nincs terhelés a motoron / üresben van vagy kinyomtad a kuplungot /, addig az ECU szól az alapjárati mocinak, hogy bőgjön egy kicsit úgy 1500-2000 rpm körül.Nagyjából ennyi a sztori.Nekem bevált és nincs semmi mellékhatása csak annyi esetleg, hogy kicsit kevesebbet fogyaszt.

Általában az útjeladó hiánya akkor szokott előjönni amikor valakinek elszakad a kilóméteróra spirálja ami az útjeladót is hajtja. Hogy jutalmazza-e vagy sem sárga lámpával és/vagy kuplung kinyomásakor lefulladással változó. Volt akinek igen volt akinek ( nekem sem) nem. De valahol van itthon még egy útjeladó egy másik órából lehet belepróbálom lesz-e változás. meg akkor kipróbálom már én is nélküle.

2888873-20180804-ZMepoq.jpg

De hogy ne kelljen tesztelgetéshez mindíg megbontani a műszerfalat, lehet az ECU felé menő vezetékét kellene megszakítanom a lábtérben.:confused:

Ugye 3 bekötése van, egy táp, egy test és egy szál ami megy többek között a motorvezérlő felé, ezt kellene elcsípni, akár tenni rá egy kapcsolót, és akkor simán le lehet kapcsolni ha bőg a motor hogy visszaejti-e az alapjáratot. Kék-piros szál ha jól látom.

2888881-20180804-6pyUJy.png

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Megoldódott a levegő fűtési problémám. A vákuum membránnál  levő termosztát elem tüskéje csak 4mm-tert lógott ki, (35C°-nál ) ezáltal állandóan szívta a meleg levegőt.

A kipufogó csonkról a szilikon cső leszedése se segített, csak időbe kitolta a problémák kialakulását.  100Km után ugyan úgy előjöttek a bajok.

Tüneteim:erőtlen motor - gyorsításkor enyhe csörgés a motorból- kormos gyertyák-magas alapjárat. Én is azon gondolkoztam hogy kiszedem az egész szabályzást.

De külföldi oldalak olvasásakor kiderült hogy nem járható út mert az ECU-ban tárolt üzemanyag értékek erre a 35-45C° levegő hőmérsékletre vannak optimalizálva.

Persze a λ-szonda is dolgozik de a jó termikus hatásfok és a kis fogyasztás miatt ezt a hőmérsékletet tartományt tartani kell.

Két lehetőség jött elő: első, hogy termosztát elemet csavarokkal kiváltom és a "bimetálos"  vezérlőre bízom  csak a szabályzást. A második hogy keresek egy 4-5mm hosszabb tüskét bele. Volt egy WAHLER rossz víz termosztátom, kísérlet kép szétszedtem, és szerencsémre  abban pont a megfelelő hosszúságú volt (34mm).

Így "A kecske is jóllakott és as káposzta is megmaradt" mert az elemet próbálva hőlégfújóval tolta kifelé a tüskét szóval hidegben meg befelé fog menni,  így télen nem fogja teljesen lezárni a meleg levegő áramlást. Amúgy a csavaros megoldás is járható út hiszen  Volkswagen-ekben  csak "Bimetálos" vezérlő szabályoz és úgyis  tökéletesen működik.

Íme egy kép:icon13::

 

 

Meleg_leveg.png

 

 

Módosítva : nyemi
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

58 perce, nyemi írta:

Sziasztok. Megoldódott a levegő fűtési problémám. A vákuum membránnál  levő termosztát elem tüskéje csak 4mm-tert lógott ki, (35C°-nál ) ezáltal állandóan szívta a meleg levegőt.

A kipufogó csonkról a szilikon cső leszedése se segített, csak időbe kitolta a problémák kialakulását.  100Km után ugyan úgy előjöttek a bajok.

Tüneteim:erőtlen motor - gyorsításkor enyhe csörgés a motorból- kormos gyertyák-magas alapjárat. Én is azon gondolkoztam hogy kiszedem az egész szabályzást.

De külföldi oldalak olvasásakor kiderült hogy nem járható út mert az ECU-ban tárolt üzemanyag értékek erre a 35-45C° levegő hőmérsékletre vannak optimalizálva.

Persze a λ-szonda is dolgozik de a jó termikus hatásfok és a kis fogyasztás miatt ezt a hőmérsékletet tartományt tartani kell.

Két lehetőség jött elő: első, hogy termosztát elemet csavarokkal kiváltom és a "bimetálos"  vezérlőre bízom  csak a szabályzást. A második hogy keresek egy 4-5mm hosszabb tüskét bele. Volt egy WAHLER rossz víz termosztátom, kísérlet kép szétszedtem, és szerencsémre  abban pont a megfelelő hosszúságú volt (34mm).

Így "A kecske is jóllakott és as káposzta is megmaradt" mert az elemet próbálva hőlégfújóval tolta kifelé a tüskét szóval hidegben meg befelé fog menni,  így télen nem fogja teljesen lezárni a meleg levegő áramlást. Amúgy a csavaros megoldás is járható út hiszen  Volkswagen-ekben  csak "Bimetálos" vezérlő szabályoz és úgyis  tökéletesen működik.

Íme egy kép:icon13::

 

 

 

 

 

Na most már mégiscsak előkeresem amit kiszedtem az enyémből és megnézem jobban.

Link to comment
Megosztás:

Két napja hazafelé úton enyhén kigyulladt az ABS hibajelző lámpám. Volt már hasonló, de akkor valami kontakt hiba miatt tette és teljes fényerővel égett. Most nem, csak parázslott.

Félreálltam, motor kikapcs. Indítanék de nem indult. Bikázókábel rákapcsolva, segítség jött, azonnal indult.

Itthon mérem az akkut, 11,9 V.

No most akku kuka, vagy a generátor? Éjjel töltöttem az akkut, reggel 12,8 nyugalmi feszültség OK, majd pöccre indult.

Járó motornál az akku feszkó lement 12,2 re. Tehát nincs töltés.

Nézem, nézem a generátort, hát lóg a gerjesztőtekercsre menő kábel. Eltörött a csúszósaru.

Saru kicserélve töltés gyönyörű, ember örül...   :D)))

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

2 órája, epk947 írta:

Két napja hazafelé úton enyhén kigyulladt az ABS hibajelző lámpám. Volt már hasonló, de akkor valami kontakt hiba miatt tette és teljes fényerővel égett. Most nem, csak parázslott.

Félreálltam, motor kikapcs. Indítanék de nem indult. Bikázókábel rákapcsolva, segítség jött, azonnal indult.

Itthon mérem az akkut, 11,9 V.

No most akku kuka, vagy a generátor? Éjjel töltöttem az akkut, reggel 12,8 nyugalmi feszültség OK, majd pöccre indult.

Járó motornál az akku feszkó lement 12,2 re. Tehát nincs töltés.

Nézem, nézem a generátort, hát lóg a gerjesztőtekercsre menő kábel. Eltörött a csúszósaru.

Saru kicserélve töltés gyönyörű, ember örül...   :D)))

Ilyenkor jó az F astra ,a barátom Ford Galaxyjánál 30 ezerért szerelték ki a generátort ugyanezért a forrasztás már ingyen volt. :-)

Megint nem indult az autó, ugyanaz a tünet az önindító csak kattan, de nem húz be. A kerékulcsal pont meg tudom kocogatni a bendixet a hengerfej mögött, sokadszorra behúzott és elindult. Az a baj, hogy nincs egy olyan napom amikor nem kell a kocsi és le tudnám venni kitakarítani, valószinűleg csak koszos és megakad a behúzótekercs. Csak nem szeretek úgy nekiállni, hogy nincs meg a lehetőségem alkatrészért menni, ha közben derül ki hogy valami kell hozzá. Mondjuk van egy régi indítómotor amivel egyszer elektromos autót játszottam és elfüstölt, abból tudok átenni ezt-azt. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

 

Általában az útjeladó hiánya akkor szokott előjönni amikor valakinek elszakad a kilóméteróra spirálja ami az útjeladót is hajtja. Hogy jutalmazza-e vagy sem sárga lámpával és/vagy kuplung kinyomásakor lefulladással változó. Volt akinek igen volt akinek ( nekem sem) nem. De valahol van itthon még egy útjeladó egy másik órából lehet belepróbálom lesz-e változás. meg akkor kipróbálom már én is nélküle.

2888873-20180804-ZMepoq.jpg

De hogy ne kelljen tesztelgetéshez mindíg megbontani a műszerfalat, lehet az ECU felé menő vezetékét kellene megszakítanom a lábtérben.:confused:

Ugye 3 bekötése van, egy táp, egy test és egy szál ami megy többek között a motorvezérlő felé, ezt kellene elcsípni, akár tenni rá egy kapcsolót, és akkor simán le lehet kapcsolni ha bőg a motor hogy visszaejti-e az alapjáratot. Kék-piros szál ha jól látom.

2888881-20180804-6pyUJy.png

Na az viszont érdekes amit Zotya975 ír mert nekem momentán hibátlan a km óra spirál, tehát mérni méri a sebességet az óra.

Link to comment
Megosztás:

9 perce, samuka80 írta:

Na az viszont érdekes amit Zotya975 ír mert nekem momentán hibátlan a km óra spirál, tehát mérni méri a sebességet az óra.

Méri akkor is ha nincs bent a jeladó, mert más a működése a kettőnek, csak a közös pont hogy a forgó spirál kell hozzá. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Kispotter írta:

Sziasztok. Ma végre meglett a hengerfej. Finisben voltam már. De ekkor beütött a krak. Olyankor mi van ha a vezérműszíj feszítő menete kijött a blokk oldalából?

Ha jól tudom az olajpumpába van becsavarva, nem a blokkba , így olajpumpa csere. Vagy menetjavítás ( helicoil) ha van elég anyagvastagság a felfúráshoz. Vagy valami spéci ragasztóval tőcsavart beragasztani és anyával rögzíteni a feszítőt. 

Link to comment
Megosztás:

Lenne ott hely szerintem, bár nem biztos, hogy ezen kockáztatnék. Legrosszabb esetben tőcsavar beragasztás a logikus, mert utána ki-be nem hajtogatnék egy olyan csavart amin a vezérlés múlik.(vagy marad a csere, ~10 ezer körül vannak az olcsóbb olajpumpák)

Link to comment
Megosztás:

Na hát meglett a megoldás. Több csavarboltban jártam.http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=19920180809_113745.jpg

10,5 el kell megfùrni majd 12 x 1.5 ös sűrümenetes metszővel metszeni betekerni bemenetrögzítőzni esetleg. És a 8 as csavar simán belemegy. Nemsoká nekilátok remélem jólesz. Annyi anyag van ott szerintem ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

46 perce, xmacx írta:

Sziasztok!

Kérlek ajánljatok szerelőt motorfelújításra. Bp vagy környéke de lehet vidék is.

Hibák: kevès a nyomaték alacsony fordulaton, eszi az olajat, melegszik a katalizátor.

Motor: 1.6 szr, 2001.

 

Köszi!

Hátőőő szerelőt nem tudok, de ez a motor 2800-as fordulaton adja le a 128Nm-ét és 5000-es fordulaton a 71 Lóerejét, szóval azért alsó fordulatszám tartományban olyan sok nyomatékot nem lehet tőle várni. Az olajevés lehet szelepszár szimering hiba ami motorbontás nélkül cserélhető, és pár 100 forintos tétel, vagy kopott lehúzógyűrű hiba, amihez viszont le kell venni a hengerfejet. De én mielőtt az elsőt megpróbálom nem borítanám szét a motort, amúgy 1-2 liter a csereperiódus alatt ( 10 ezer kilóméter) nem tragikus. Ha a zöld kártyát megkapja, akkor nem eszik sok olajat. A katalizátor melegedés lehet túldúsítástól amikor a felesleges benzin ott ég el, de ez is kiderithető egy környezetvédelmi ellenőrzéssel. Amúgy ugye a katalizátor melegszik több 100 fokos normál működés közben is. Amig ki nem derül minek mi a baja, miért akarsz több 100 ezer forintot beleölni a motorba? :rolleyes: 

Link to comment
Megosztás:

51 perce, zotya975 írta:

Hátőőő szerelőt nem tudok, de ez a motor 2800-as fordulaton adja le a 128Nm-ét és 5000-es fordulaton a 71 Lóerejét, szóval azért alsó fordulatszám tartományban olyan sok nyomatékot nem lehet tőle várni. Az olajevés lehet szelepszár szimering hiba ami motorbontás nélkül cserélhető, és pár 100 forintos tétel, vagy kopott lehúzógyűrű hiba, amihez viszont le kell venni a hengerfejet. De én mielőtt az elsőt megpróbálom nem borítanám szét a motort, amúgy 1-2 liter a csereperiódus alatt ( 10 ezer kilóméter) nem tragikus. Ha a zöld kártyát megkapja, akkor nem eszik sok olajat. A katalizátor melegedés lehet túldúsítástól amikor a felesleges benzin ott ég el, de ez is kiderithető egy környezetvédelmi ellenőrzéssel. Amúgy ugye a katalizátor melegszik több 100 fokos normál működés közben is. Amig ki nem derül minek mi a baja, miért akarsz több 100 ezer forintot beleölni a motorba? :rolleyes: 

Van a családban egy ugyanilyen korú 1.6szr aminek első tulajai vagyunk. Na az ugrik ahogy kell. Vele összehasonlítva a masik ilyan mintha be lenne húzva a fék, alacsony fordulaton. 2500fordulat fölött már jóval kisebb a különbség. Az eddigi szerelgetőim kerülték a dolgot, nem foglalkoztak vele. Most egy elvileg megbizható ismertebb opelos srác mondja hogy vállalja a motorfelújítást ami nem két fillér.

2 éve vettem a kocsit 4k-ért, garázsban tartott, tényleg jó állapotú volt. Azóta kb 3k-t költöttem rá.

Köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.