Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, ihbastra írta:

Üdv. Ma megnéztem mit ír a központi kijelző. Először F12, a 12 villog pászor utána F95, 95 villog párszor és vissza áll óra kijelzésre. Jól tippelem hogy hibakódot dob?

Igen. Gyári rádiód van még? Az F 95 talán a kommunikáció hiányát jelzi a kijelző és a (nem gyári) rádió között. Nem találom az idevaló hibakód listát, pedig megvolt.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Igen. Gyári rádiód van még? Az F 95 talán a kommunikáció hiányát jelzi a kijelző és a (nem gyári) rádió között. Nem találom az idevaló hibakód listát, pedig megvolt.

Nem gyári a rádió.

Én ezt találta: 

Hibakód lista:

 

10 Kódvariáns nincs programozva

12 Diagnózis kezdete

13 Lambda szonda – nincs feszültségváltozás

14 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl alacsony

15 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl magas

16 Kopogás érzékelő 1 - nincs feszültségváltozás

17 Kopogás érzékelő 2 - nincs feszültségváltozás

18 Kopogás vezérlő – nincs jel

19 Fordulatszám szenzor – rossz jel

21 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl magas

22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony

23 Kopogás vezérlő

24 Sebesség érzékelő

25 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl magas

26 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl magas

27 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl magas

28 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl magas

29 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl magas

31 Fordulatszám szenzor – nincs jel

32 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl magas

33 AGR szelep – feszültség túl alacsony

34 AGR szelep – feszültség túl magas

35 Alapjárati vezérlőszelep

37 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony

38 Lambda szonda - feszültség túl alacsony

39 Lambda szonda - feszültség túl magas

41 Sebesség érzékelő - feszültség túl alacsony

42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas

44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény

45 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû

46 Levegõpumpa / relé – feszültség túl alacsony

47 Levegõpumpa / relé – feszültség túl magas

48 Tápfeszültség - alacsony

49 Tápfeszültség - magas

51 Vezérlés – Hiba a tárolóban (PROM)

52 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl magas

53 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl alacsony

54 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl magas

55 Vezérlés

56 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl alacsony

57 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl magas

59 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas

61 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl alacsony

62 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl magas

63 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas

65 Keverékképző ellenállás – feszültség túl alacsony

66 Keverékképző ellenállás – feszültség túl magas

67 Fojtószelep kapcsoló

68 Alapjárati kapcsoló – nem nyit

69 Beszívott levegő hõmérséklet szenzor – feszültség túl alacsony

71 Beszívott levegő hõmérséklet szenzor – feszültség túl magas

72 Fojtószelep kapcsoló – nem nyit

73 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl alacsony

74 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl magas

75 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – feszültség túl alacsony

76 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – hiba

79 Motorvezérlõ? – Motor beavatkozás hiba

81 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl alacsony

82 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl alacsony

83 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl alacsony

84 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl alacsony

85 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony

86 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl alacsony

87 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl alacsony

88 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl magas

89 Lambda szonda – feszültség túl alacsony

91 Lambda szonda – feszültség túl magas

92 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – rossz jel

93 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl alacsony

94 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl magas

95 Melegindítás szelep - feszültség túl alacsony

96 Melegindítás szelep - feszültség túl magas

97 Motorvezérlő? – rossz jel

98 Lambda szonda – feszültség túl alacsony

113 Töltőnyomás vezérlés – nyomás túl magas

114 Töltőnyomás üresjárat – maximum érték fölött

115 Turbotöltő maximális terhelés – minimum érték alatt

116 Töltőnyomás – maximum érték fölött

117 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl alacsony

118 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl magas

119 Szívócső nyomásérzékelő – intervallum / teljesítmény

121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény

122 Lambda szonda 2 – keverék túl sûrû

123 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 - blokkolva

124 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 2 - blokkolva

125 Szívócső nyomásérzékelő – minimum érték alatt

126 Szívócső nyomásérzékelő – maximum érték fölött

129 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl alacsony

131 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl magas

132 Kipufogógáz visszavezetés – rossz jel

133 Kipufogógáz visszavezetés 2 – feszültség túl magas

133 Beszívott levegõ váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl alacsony

134 Kipufogógáz visszavezetés 2 - feszültség túl alacsony

134 Beszívott levegõ váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl magas

135 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony

136 Vezérlés

137 Vezérlés / doboz – hőmérséklet túl magas

138 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl alacsony

139 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl magas

143 Immobiliser – nincs / rossz jel

144 Immobiliser – nincs jel

145 Immobiliser – rossz jel

Link to comment
Megosztás:

1 óra, ihbastra írta:

Nem gyári a rádió.

Én ezt találta: 

Hibakód lista:

 

10 Kódvariáns nincs programozva

12 Diagnózis kezdete

13 Lambda szonda – nincs feszültségváltozás

14 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl alacsony

15 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl magas

16 Kopogás érzékelő 1 - nincs feszültségváltozás

17 Kopogás érzékelő 2 - nincs feszültségváltozás

18 Kopogás vezérlő – nincs jel

19 Fordulatszám szenzor – rossz jel

21 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl magas

22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony

23 Kopogás vezérlő

24 Sebesség érzékelő

25 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl magas

26 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl magas

27 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl magas

28 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl magas

29 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl magas

31 Fordulatszám szenzor – nincs jel

32 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl magas

33 AGR szelep – feszültség túl alacsony

34 AGR szelep – feszültség túl magas

35 Alapjárati vezérlőszelep

37 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony

38 Lambda szonda - feszültség túl alacsony

39 Lambda szonda - feszültség túl magas

41 Sebesség érzékelő - feszültség túl alacsony

42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas

44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény

45 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû

46 Levegõpumpa / relé – feszültség túl alacsony

47 Levegõpumpa / relé – feszültség túl magas

48 Tápfeszültség - alacsony

49 Tápfeszültség - magas

51 Vezérlés – Hiba a tárolóban (PROM)

52 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl magas

53 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl alacsony

54 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl magas

55 Vezérlés

56 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl alacsony

57 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl magas

59 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas

61 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl alacsony

62 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl magas

63 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas

65 Keverékképző ellenállás – feszültség túl alacsony

66 Keverékképző ellenállás – feszültség túl magas

67 Fojtószelep kapcsoló

68 Alapjárati kapcsoló – nem nyit

69 Beszívott levegő hõmérséklet szenzor – feszültség túl alacsony

71 Beszívott levegő hõmérséklet szenzor – feszültség túl magas

72 Fojtószelep kapcsoló – nem nyit

73 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl alacsony

74 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl magas

75 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – feszültség túl alacsony

76 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – hiba

79 Motorvezérlõ? – Motor beavatkozás hiba

81 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl alacsony

82 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl alacsony

83 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl alacsony

84 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl alacsony

85 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony

86 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl alacsony

87 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl alacsony

88 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl magas

89 Lambda szonda – feszültség túl alacsony

91 Lambda szonda – feszültség túl magas

92 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – rossz jel

93 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl alacsony

94 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl magas

95 Melegindítás szelep - feszültség túl alacsony

96 Melegindítás szelep - feszültség túl magas

97 Motorvezérlő? – rossz jel

98 Lambda szonda – feszültség túl alacsony

113 Töltőnyomás vezérlés – nyomás túl magas

114 Töltőnyomás üresjárat – maximum érték fölött

115 Turbotöltő maximális terhelés – minimum érték alatt

116 Töltőnyomás – maximum érték fölött

117 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl alacsony

118 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl magas

119 Szívócső nyomásérzékelő – intervallum / teljesítmény

121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény

122 Lambda szonda 2 – keverék túl sûrû

123 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 - blokkolva

124 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 2 - blokkolva

125 Szívócső nyomásérzékelő – minimum érték alatt

126 Szívócső nyomásérzékelő – maximum érték fölött

129 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl alacsony

131 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl magas

132 Kipufogógáz visszavezetés – rossz jel

133 Kipufogógáz visszavezetés 2 – feszültség túl magas

133 Beszívott levegõ váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl alacsony

134 Kipufogógáz visszavezetés 2 - feszültség túl alacsony

134 Beszívott levegõ váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl magas

135 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony

136 Vezérlés

137 Vezérlés / doboz – hőmérséklet túl magas

138 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl alacsony

139 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl magas

143 Immobiliser – nincs / rossz jel

144 Immobiliser – nincs jel

145 Immobiliser – rossz jel

Ez az ECU hibakód listája neked viszont az kell ami a középkijelzőé. Például F171-en jelenik meg ha leszakadt vagy hibás a lökösben a külső hőmérséklet jeladó, és F 85 ami ugye neked is ha már nem gyári a rádió, így nem "találja". Erről is van egy teljes lista, de most "elhagytam".

Link to comment
Megosztás:

22 perce, zotya975 írta:

Ez az ECU hibakód listája neked viszont az kell ami a középkijelzőé. Például F171-en jelenik meg ha leszakadt vagy hibás a lökösben a külső hőmérséklet jeladó, és F 85 ami ugye neked is ha már nem gyári a rádió, így nem "találja". Erről is van egy teljes lista, de most "elhagytam".

Értem. Viszont akkor ez lényegtelen az alapjárat hiba szempontból! Megint nem vagyok akkor előrébb, pedig már azt hittem találtam valamit! Ma csak a hiba volt egyszer nem ejtette el a fordulatot. Brutál idegesítő! Arrol nem is beszélve hogy a járókelők hülyének néznek hogy guruláskor nyomkodom a gázt... mert nem csak nagy tempos guruláskor csinálja, pl. városba lámpához lassuláskor is! 

Módosítva : ihbastra
Link to comment
Megosztás:

2 órája, ihbastra írta:

Brutál idegesítő! Arrol nem is beszélve hogy a járókelők hülyének néznek hogy guruláskor nyomkodom a gázt... mert nem csak nagy tempos guruláskor csinálja, pl. városba lámpához lassuláskor is! 

Nálam csak akkor csinálja ezt ha úgy indultam el h alapjárat alá süllyedt kicsit a fordulat magyarán kicsit fulladozva indultam... Ha megyek 10km-t és nincs lámpa vagy kereszteződés akkor is így hullámoztatja a fordulatot, ha megállok mondjuk lámpánál akkor max 5 másodperc alatt megjön az esze és beáll a normális alapjárat. Egyetlen dolog amit tudok tenni ellene az ha mindenhova motorfékkel gurulok és nem üresben vitorlázok.:blush:

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Még mindig alapjáat hiba. Bocs ha már unalmas nektek, nekem is de végére akarok járni... Most az injektor kezdtem szemrevételezni, hiba után keresgélni. Ezt találtam: 

http://www.kepmegosztas.hu/image/y4http://www.kepmegosztas.hu/image/yl 

A tömítésnél olajos trutyi szivárog talán vagy nem tudom. Esetleg tömítetlenség miatt fars levegő miatt produkálhat ilyen hibá. Arra is gondoltam hogy leszedni az injektort kitisztítani tömítést cserélni! Szerintetek? Köszi

Link to comment
Megosztás:

59 perce, ihbastra írta:

Üdv. Még mindig alapjáat hiba. Bocs ha már unalmas nektek, nekem is de végére akarok járni... Most az injektor kezdtem szemrevételezni, hiba után keresgélni. Ezt találtam: 

http://www.kepmegosztas.hu/image/y4http://www.kepmegosztas.hu/image/yl 

A tömítésnél olajos trutyi szivárog talán vagy nem tudom. Esetleg tömítetlenség miatt fars levegő miatt produkálhat ilyen hibá. Arra is gondoltam hogy leszedni az injektort kitisztítani tömítést cserélni! Szerintetek? Köszi

Meg lehet csinálni, de először vegyél tömítést vagy benzinálló pasztával ragaszd össze a két felét. Úgy rémlik valamikor kerestünk és nem találtunk ide való tömítést.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 07. 15. at 9:52, ihbastra írta:

Sziasztok. Készítettem egy videot az alapjárat ingadozásról, egy ideje már probléma amire nem jövök rá mi okozza. Üresbe kidobom és nem ejti le, ott ingadozik még meg nem áll az autó, ezt csak ha olyan kedve van akkor csinálja van hogy jól működik! Valakinek ötlete? Amit lehetett átnéztem, vákumcsöveket, alapjárati motort stb. 

A lambda szonda csatit én lehúznám és meg nézném . Valami ha a tid nél 2 gomobot folyamatosan nyomod és gurul az autó akkor ki kell írja a sebbeséget kb 50 km/h ig :D 

 

Link to comment
Megosztás:

Én lehúztam. Azon kívül, hogy mikor beleér a 90 fokban a mutató sárga lámpázik. Meg talán nincs az, hogy gurulásnál lesüllyed az alapjárat. Vagy ottvan ahol álló helyzetbe és guruláskor nem tartja magasan vagy megragad 1500 on és olyankor álló helyzetbe is annyi az alapjáratom. Leállíz elindít utánna minden rendben. Sebesség jrladót mondják nézzem.meg mert tuti az lesz de arra fobnia kéne sárga lámpát. De azon gondolkozom mivel nekem nem hőmérős óra volt benne ha nem soma beleraktam régebben egy hőmérőst, hogy a sebesség szálat ami a 12. Bekéne húznom cdak nem tudom honnan kell. Mert nekem nincs benne és akkor látnám mit mutat az útjeladó. A szondát meg vissza is dugtam a gatyámat leette az auto anélkül szóval valszeg a szonda jól működik! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 

Folyamatosan kutakodok. alapjárat ügyben :).   Most a levegő szűrő termosztátra terelődőt a gyanú.  A kipufogóra menő meleg levegő csövet kéne mellőzni, (úgyis nyár van:icon13:) a szelepjének meg  vákuum csövét ,  ledugózni. Mert ha hirtelen vissza engedjük a gázt a vákuum megnő és ezt a szelepet lengésre késztetheti meg az öt kapcsoló bimetált is . A MAP szenzor meg aztán nem tudja mi van :).  Ezt kéne kizárni. Mechanikai dologra asszociálok az ECU  hiba kód hiánya miatt.

leveg.jpg

Erről lenne szó: Ez a levegő termosztát.    

termo_regulator.jpg

Link a működésről:http://sirdiggi.blogspot.com/2014/12/monomotronic.html

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Kispotter írta:

Én lehúztam. Azon kívül, hogy mikor beleér a 90 fokban a mutató sárga lámpázik. Meg talán nincs az, hogy gurulásnál lesüllyed az alapjárat. Vagy ottvan ahol álló helyzetbe és guruláskor nem tartja magasan vagy megragad 1500 on és olyankor álló helyzetbe is annyi az alapjáratom. Leállíz elindít utánna minden rendben. Sebesség jrladót mondják nézzem.meg mert tuti az lesz de arra fobnia kéne sárga lámpát. De azon gondolkozom mivel nekem nem hőmérős óra volt benne ha nem soma beleraktam régebben egy hőmérőst, hogy a sebesség szálat ami a 12. Bekéne húznom cdak nem tudom honnan kell. Mert nekem nincs benne és akkor látnám mit mutat az útjeladó. A szondát meg vissza is dugtam a gatyámat leette az auto anélkül szóval valszeg a szonda jól működik! :)

Az útjeladó bent van az órában, vagy milyen sebesség szálat szeretnél behúzni? 

2877493-20180720-HwlVJ6.jpg

A fordulatszám jel egy zöld színű kábelen érkezik, és ha nincs ott az óra hátuljában akkor az anyósoldali lábtérben az AC relé melletti csatiig van csak behúzva.

1 óra, nyemi írta:

Sziasztok. 

Folyamatosan kutakodok. alapjárat ügyben :).   Most a levegő szűrő termosztátra terelődőt a gyanú.  A kipufogóra menő meleg levegő csövet kéne mellőzni, (úgyis nyár van:icon13:) a szelepjének meg  vákuum csövét ,  ledugózni. Mert ha hirtelen vissza engedjük a gázt a vákuum megnő és ezt a szelepet lengésre késztetheti meg az öt kapcsoló bimetált is . A MAP szenzor meg aztán nem tudja mi van :).  Ezt kéne kizárni. Mechanikai dologra asszociálok az ECU  hiba kód hiánya miatt.

 

Erről lenne szó: Ez a levegő termosztát.    

 

Link a működésről:http://sirdiggi.blogspot.com/2014/12/monomotronic.html

Én pár éve kibeleztem a szelepet, ledugóztam a vákumcsövet, és csak a hideg csatornát hagytam nyitva a leömlő felé lefalaztam a csonkot. 

Link to comment
Megosztás:

6 perce, zotya975 írta:

 

Én pár éve kibeleztem a szelepet, ledugóztam a vákumcsövet, és csak a hideg csatornát hagytam nyitva a leömlő felé lefalaztam a csonkot. 

Hát akkor  ez is kilőve :). Egyedül még a Hall szenzor és az ECU maradt hátra.   Amúgy Hall  is könnyen kizárható ha C16NZ motorokon is jelentkezik a hiba .  Bár egy másik kollégámnak az van és ő nem panaszkodik.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, nyemi írta:

Hát akkor  ez is kilőve :). Egyedül még a Hall szenzor és az ECU maradt hátra.   Amúgy Hall  is könnyen kizárható ha C16NZ motorokon is jelentkezik a hiba .  Bár egy másik kollégámnak az van és ő nem panaszkodik.

A hall vagy a később a holtpont jeladó arra való hogy a motorvezérlő tudja hogy forog a motor így járatnia kell az AC-t és adnia a gyujtást plusz ebből számítja ki a gyujtási időpontot. Nem tudom igazából hogy másba bele tud-e szólni szerintem nem. 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

Az útjeladó bent van az órában, vagy milyen sebesség szálat szeretnél behúzni? 

2877493-20180720-HwlVJ6.jpg

A fordulatszám jel egy zöld színű kábelen érkezik, és ha nincs ott az óra hátuljában akkor az anyósoldali lábtérben az AC relé melletti csatiig van csak behúzva.

Én pár éve kibeleztem a szelepet, ledugóztam a vákumcsövet, és csak a hideg csatornát hagytam nyitva a leömlő felé lefalaztam a csonkot. 

A fordulatszám megvan nem arról beszélek a sebességjeladó is bent van. Ha nem a középső kijelzőt kicseréltem hőmérősre és onnan hiányzik nekem a sebesség jel, hogy megtudjam nézni jól mér-e a középső kijelzőn. 

Nyemi: A hall jeladó tuti nem csinál ilyet.. én cseréltem a régi haldoklóval és az újabbal is ugyanolyan volt. Ha meghalbazt úgy veszed észre megáll az auto csak úgy és az istenért nem indul el persze mire szétszeded hogy mivan megjavul. Ilyenkor se szikra se benzin. Meg nekem szarul.is indult tőle a kocsi. 

Én egyébként ecura tippelek minden mást kizártam.. Lehet, hogy jó maga az ecu de valami elöregszik benne ami miatt elfelejti szabályozni az alapjárati motort vagy rosszul teszi.vagy az alapjárati motor nem tetszik neki de a 3. Van benne. Nem tudom. Tegnap is mászkáltam lassan a faluba meg mindenfele kocsival majdnem 2 ezres fordulaton volt az alapjárat. Azt nem.próbáltam ki ilyenkor mivan pl ha lehúzom a.lambda dzondát visszaáll e de randim volt nem akartam közbe kocsit szerelni. Ilyenkor egy leállítás újraindítás után semmi baja nincs és jó. Ezért is zárom ki a fals levegő hibákat..

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

A hall vagy a később a holtpont jeladó arra való hogy a motorvezérlő tudja hogy forog a motor így járatnia kell az AC-t és adnia a gyujtást plusz ebből számítja ki a gyujtási időpontot. Nem tudom igazából hogy másba bele tud-e szólni szerintem nem. 

A Hall pontos jelalakja nagyon fontos , minden henger gyújtásakor egy négyszög jelet generál ami két impulzusnak  felel meg időben eltolva. Úgynevezett felfutó és lefutó élt (a sorrend fontos).

Egy tökéletes Hall jelnek oszcilloszkóp képe( 960 RPM az "A-B" jel kb az egyik henger felső holtpontjánál van ):

osc_hall_1.png

Az első felfutó jelet kapja az ECU a második lefutót a gyújtáselektronika. Az előgyújtást úgy képzi az ECU hogy Hall által kiadott  második jelet (lefutó) megelőzve kiad ő is lefutó jelet hamarabb. Ezáltal megelőzi azt 10° holtpont előtti jelet  amit Hall generál. Így az ECU 10°-tól akár 45°-ig is tud előgyújtást generálni. Persze a 10°-ost Hall , a 11°-ost meg már az ECU adja .

Ugye a kérdés miért van ez így( ?)  Azért hogy ha az Ecu valamilyen okból nem tud előgyújtást generálni (megelőző jelet) akkor is 10° mindenképp bekövetkezzen a gyújtás.

Ez egy egyszerű előgyújtás vezérlés . Én is ezt alkalmaztam saját fejlesztésemnél:https://www.youtube.com/user/ignitionyemi/videos

De nézzük mi probléma lehet a Hall jeladóval:

osc_hall_2.png

Mint látható a kis ablakocskában az előző  oszcilloszkóp képen 0,044Volt , ezen meg 1,131Volt mutat ("B" betű ne zavarjon senkit Orosz oldalról szedtem a képeket, és mi "öregek" tudjuk hogy az  "V"-betű). Na ez Hall kimeneti tranzisztorának kinyitásakor keletkező  un.  maradékfeszültség megemelkedését mutatja. Ez bekövetkezhet hő emelkedésre és jelzi hogy a kimeneti tranzisztor nem áll a helyzet magaslatán.

osc_hall_3.png

A második Hall hiba:Itt látható, hogy a maradék feszültség jó, de a Hall belső erősítése nem megfelelő. Ezért a felfutó és a lefutó él,  nem sarkos hanem íves.

Ezt is okozhatja a hőterhelés úgy hogy a Hall belső áramköreinek munka pontja elmászik.  Ezek  a hibákat legjobban az ECU szenvedi meg a Gyújtás elektronika az nem.

Szóval gyújtás az lesz mindenképp, csak kitudja hogy hol.  Jó is ez mert ugye senki se szeretné hogy egy előzés közben menjen el a gyújtás.

Ezért javaslom a Hall cseréjét (olcsóbb mint egy ECU).

A tudást innen vettem:http://www.injectorservice.com.ua/

:icon13::http://www.injectorservice.com.ua/docs/hall_triger.swf

 

Még utószóban annyit : Hogy  C16NZ- nél is  jelentkezni szokott ez az alapjárat ingadozás 42Kóddal . Ott gyújtás elektronika vagy impulzus tekercs csere segíteni szokott. Amúgy az ECU kivezetését nézve (D4-B5-D5-B3) a C16NZ-C14NZ gyújtása valószínűleg felcserélhetőek egymással (lehet az ECU is:) )!

C16_NZ-_C14_NZ.jpg

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

4 órája, nyemi írta:

A Hall pontos jelalakja nagyon fontos , minden henger gyújtásakor egy négyszög jelet generál ami két impulzusnak  felel meg időben eltolva. Úgynevezett felfutó és lefutó élt (a sorrend fontos).

Egy tökéletes Hall jelnek oszcilloszkóp képe( 960 RPM az "A-B" jel kb az egyik henger felső holtpontjánál van ):

 

Az első felfutó jelet kapja az ECU a második lefutót a gyújtáselektronika. Az előgyújtást úgy képzi az ECU hogy Hall által kiadott  második jelet (lefutó) megelőzve kiad ő is lefutó jelet hamarabb. Ezáltal megelőzi azt 10° holtpont előtti jelet  amit Hall generál. Így az ECU 10°-tól akár 45°-ig is tud előgyújtást generálni. Persze a 10°-ost Hall , a 11°-ost meg már az ECU adja .

Ugye a kérdés miért van ez így( ?)  Azért hogy ha az Ecu valamilyen okból nem tud előgyújtást generálni (megelőző jelet) akkor is 10° mindenképp bekövetkezzen a gyújtás.

Ez egy egyszerű előgyújtás vezérlés . Én is ezt alkalmaztam saját fejlesztésemnél:https://www.youtube.com/user/ignitionyemi/videos

De nézzük mi probléma lehet a Hall jeladóval:

 

Mint látható a kis ablakocskában az előző  oszcilloszkóp képen 0,044Volt , ezen meg 1,131Volt mutat ("B" betű ne zavarjon senkit Orosz oldalról szedtem a képeket, és mi "öregek" tudjuk hogy az  "V"-betű). Na ez Hall kimeneti tranzisztorának kinyitásakor keletkező  un.  maradékfeszültség megemelkedését mutatja. Ez bekövetkezhet hő emelkedésre és jelzi hogy a kimeneti tranzisztor nem áll a helyzet magaslatán.

 

A második Hall hiba:Itt látható, hogy a maradék feszültség jó, de a Hall belső erősítése nem megfelelő. Ezért a felfutó és a lefutó él,  nem sarkos hanem íves.

Ezt is okozhatja a hőterhelés úgy hogy a Hall belső áramköreinek munka pontja elmászik.  Ezek  a hibákat legjobban az ECU szenvedi meg a Gyújtás elektronika az nem.

Szóval gyújtás az lesz mindenképp, csak kitudja hogy hol.  Jó is ez mert ugye senki se szeretné hogy egy előzés közben menjen el a gyújtás.

Ezért javaslom a Hall cseréjét (olcsóbb mint egy ECU).

A tudást innen vettem:http://www.injectorservice.com.ua/

:icon13::http://www.injectorservice.com.ua/docs/hall_triger.swf

 

Még utószóban annyit : Hogy  C16NZ- nél is  jelentkezni szokott ez az alapjárat ingadozás 42Kóddal . Ott gyújtás elektronika vagy impulzus tekercs csere segíteni szokott. Amúgy az ECU kivezetését nézve (D4-B5-D5-B3) a C16NZ-C14NZ gyújtása valószínűleg felcserélhetőek egymással (lehet az ECU is:) )!

 

Ha jól láttam akkor a Hall jeladó maga csak egy tekercs ( már ami ott figyel az elosztó alján) és a többi a gyujtásmodulban van benne? Legalábbis c14nz?

Link to comment
Megosztás:

20 órája, zotya975 írta:

Ha jól láttam akkor a Hall jeladó maga csak egy tekercs ( már ami ott figyel az elosztó alján) és a többi a gyujtásmodulban van benne? Legalábbis c14nz?

Nem, a  Hall egy komplett elektronikus alkatrész . Aminek   "+"_"-"  (D5-B3) lábaira tápfeszültséget kapcsolunk, a "0" kimenetén (középső lába )meg a négyszög jelet kapunk(nyitott kollektoros kimenet). Ez egy kis jelet szolgáltató alkatrész, amit az ECU bemenetére megy(B5).  Az ECU kimenete (D4)aztán meghajt egy zárásszög vezérelt elektronikát az meg a Gyújtó trafót. A nagyfeszültséget aztán az elosztó juttatja el a megfelelő gyertyához.

Így néz ki maga az barnás fedéllel rendelkező elosztóba(C14NZ-X14NZ-C12NZ) beszerelt alkatrész:

Hall_szenzor.jpg

 

Közvetlenül a lábaira megy a csatlakozó. Itt egy cikk róla  :http://www.zsiguli.hu/public/menu/155

 

Amivel te kevered C16NZ Fekete színű elosztóval szerelt változat (lehet hogy C14NZ-et is  szerelték ilyenekkel ,nem tudom):

2128910-20160211-qFDVN4.jpg

Ebben egy induktív jeladó található (amúgy köszönöm a képet) meg a hozzátartozó jelformáló-és zárásszög vezérel teljesítmény elektronika egyben.

A jelformálást azért írtam mert az ECU négyszögjelet kíván, de a tekercses jeladó (~800Ω) nem azt képez, hanem megközelítőleg egy szinuszt, minden csúcs találkozásakor.

Az egyszerűsített kapcsolás ahol látható az elektronika belső elrendezése is :

C16_NZ_gy_jt_sa.jpg

Itt látható azok a ECU kivezetések amikkel a gyújtás kapcsolatban van (lásd előző hozzászólás gyári rajzokat is), és mint tudjuk a két gyújtás fajta felcserélhető egymással.

Most sorra veszem  őket  mind a két fajta gyújtásra  kielemezve, hogy rájöjjünk miért is a Hall hibára gondolok C14NZ-nél  ezeknél a felpörgéses problémáknál.

"B3": Ő a test vagy  GND, szakadásra érdemes teljes egészében  levizsgálni  de nem fűznék hozzá semmit mást.( általában szakadása működés képtelenséget okoz)

"B5": A négyszögjel bemenet C14-nél közvetlenül a Hall adja , C16-nál meg az elektronika ezen része. Ami közös az  "OY" kis erősítő,  ami mind a kettőnél megtalálható(Hall-ban benne van). Hibáiról az előző hozzászólásban már írtam. Ugyan az a elrendezése négyszög jelnek mind  kettőnél :  A felfutó él  50-60°-nál (ezt használja az ECU)a lefutó él 10°- nál  holtpont előtt.  C16- nál látható is hogy gyárilag össze is van kötve az elektronikában 10° lefutó él ami mindig garantálja a szikrát , teljes ECU lefagyás esetén is ! C14-nél nincs így, a Hall nincs közvetlenül összekötve a gyújtás elektronikával, csak ECU-n keresztül!

"D4":Az ECU előgyújtás vezérlő négyszög jel kimenete . Aminek a lefutó éle aktív.  Szerepe: megelőzni a  10°-os jelet , hogy előgyújtást generálhasson. Mindkét gyújtás fajtánál a teljesítmény fokozatra kapcsolódik ami a Gyújtó transzformátort meghajtja .

Utolsónak hagytam a legérdekesebbet :

A "D5"-öst:A C14NZ-nél ez a Hall tápfeszültsége (12Volt megmértem). C16NZ-nél ez bemenetként van definiálva méghozzá  valami "bypass control " névvel illetve.

De tudjuk hogy a gyújtások felcserélhetőek  (ez biztos mert német oldalon olvastam és meg is csinálták) Na már most az a kérdés, hogy egy kivezetés lehet bemenet és kimenet is egyszerre: igen lehet. Ami adja tápfeszültséget a Hall-nak,  közben meg figyeli is áram felvétel , sőt azt is megkockáztatom hogy el is tudja tőle venni is. Ezért is javaslom a felpörgéses hibák orvoslására még mindig a Hall cserét. Mert  például 9mA áramfelvétele van a Hall-nak és ez hő hatására megnő nem biztos hogy az ECU hibajelet fog generálni. De egy belső referencia feszültséget úgy beterhelheti, hogy a többi szenzor rossz értékeket fog  közvetíteni az ECU felé. Nekem ez a véleményem . Remélem sikerült meggyőznöm mindenkit hogy először Hall-t cseréljen ne ECU-t. 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

51 perce, nyemi írta:

Nem a  Hall egy komplett elektronikus alkatrész . Aminek   "+"_"-"  (D5-B3) lábaira tápfeszültséget kapcsolunk, a "0" kimenetén (középső lába )meg a négyszög jelet kapunk(nyitott kollektoros kimenet). Ez egy kis jelet szolgáltató alkatrész, amit az ECU bemenetére megy(B5).  Az ECU kimenete (D4)aztán meghajt egy zárásszög vezérelt elektronikát az meg a Gyújtó trafót. A nagyfeszültséget aztán az elosztó juttatja el a megfelelő gyertyához.

Így néz ki maga az barnás fedéllel rendelkező elosztóba(C14NZ-X14NZ-C12NZ) beszerelt alkatrész:

 

 

Közvetlenül a lábaira megy a csatlakozó. Itt egy cikk róla  :http://www.zsiguli.hu/public/menu/155

 

Amivel te kevered C16NZ Fekete színű elosztóval szerelt változat (lehet hogy C14NZ-et is  szerelték ilyenekkel ,nem tudom):

 

Ebben egy induktív jeladó található (amúgy köszönöm a képet) meg a hozzátartozó jelformáló-és zárásszög vezérel teljesítmény elektronika egyben.

A jelformálást azért írtam mert az ECU négyszögjelet kíván, de a tekercses jeladó (~800Ω) nem azt képez, hanem megközelítőleg egy szinuszt, minden csúcs találkozásakor.

Az egyszerűsített kapcsolás ahol látható az elektronika belső elrendezése is :

 

Itt látható azok a ECU kivezetések amikkel a gyújtás kapcsolatban van (lásd előző hozzászólás gyári rajzokat is), és mint tudjuk a két gyújtás fajta felcserélhető egymással.

Most sorra veszem  őket  mind a két fajta gyújtásra  kielemezve, hogy rájöjjünk miért is a Hall hibára gondolok C14NZ-nél  ezeknél a felpörgéses problémáknál.

"B3": Ő a test vagy  GND, szakadásra érdemes teljes egészében  levizsgálni  de nem fűznék hozzá semmit mást.( általában szakadása működés képtelenséget okoz)

"B5": A négyszögjel bemenet C14-nél közvetlenül a Hall adja , C16-nál meg az elektronika. Ami közös az  "OY" kis erősítő,  ami mind a kettőnél megtalálható. Hibáiról az előző hozzászólásban már írtam. Ugyan az a elrendezése négyszög jelnek mind  kettőnél :  A felfutó él  50-60°-nál (ezt használja az ECU)a lefutó él 10°- nál  holtpont előtt.  C16- nál látható is hogy gyárilag össze is van kötve az elektronikában 10° lefutó él ami mindig garantálja a szikrát , teljes ECU lefagyás esetén is ! C14-nél nincs így, a Hall nincs közvetlenül összekötve a gyújtás elektronikával, csak ECU-n keresztül!

"D4":Az ECU előgyújtás vezérlő négyszög jel kimenete . Aminek a lefutó éle aktív.  Szerepe megelőzni a  10°-os jelet , hogy előgyújtást generálhasson. Mindkét gyújtás fajtánál a teljesítmény fokozatra kapcsolódik ami a Gyújtó transzformátort meghajtja .

Utolsónak hagytam a legérdekesebbet :

A "D5"-öst:

Kösz az infót, egy részét megértem a nagyobbikat sajnos nem. Elektronikai tudásom erősen korlátozott. 

Link to comment
Megosztás:

25 perce, zotya975 írta:

Kösz az infót, egy részét megértem a nagyobbikat sajnos nem. Elektronikai tudásom erősen korlátozott. 

De bármiben fogadni mernék, pörkölted  meg tökéletes. Én  meg főzni  nem tudok , még a zacskós levest is elrontom.  Ez így Szép és Jó.:icon13: 

Mindent köszönök .

Üdvözlettel nyemi

 

U.í.  Én már rendeltem egy HME2000-1 Hall-t , nagyon kíváncsi leszek megoldja ezeket alapjárat gondokat.

      Majd jelentkezek.:hiya:

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyemi írta:

De bármiben fogadni mernék, pörkölted  meg tökéletes. Én  meg főzni  nem tudok , még a zacskós levest is elrontom.  Ez így Szép és Jó.:icon13: 

Mindent köszönök .

Üdvözlettel nyemi

 

U.í.  Én már rendeltem egy HME2000-1 Hall-t , nagyon kíváncsi leszek megoldja ezeket alapjárat gondokat.

      Majd jelentkezek.:hiya:

Hát igazából nem tudok főzni. De most szereltem fel a redőnyt a konyhaablakra. :-) Autó villamossági dolgokhoz annyira értek, hogy ki tudom bogozni a rajz alapján mit hova kell bekötni, és az többnyire működik, de ennél  bonyolultabb dolgokra nem vagyok képes. Ha már bekötés kaptam egy fórumtárstól egy BC-t meg egy tempomatot, ( meg még sok mindent)majd szerintem azokat építem be legközelebb. 

2878866-20180722-29SA1s.jpg

A BC-hez van rajzom meg a fórumon leírás, de a tempomathoz semmi, bár az lényegesen egyszerűbbnek tűnik.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 07. 22. at 15:05, zotya975 írta:

...

A BC-hez van rajzom meg a fórumon leírás, de a tempomathoz semmi, bár az lényegesen egyszerűbbnek tűnik.

 

Az itt levő leírás bowdeneshez való része teljesen jó. (ma már kér gmail jelszót, de itt is van kis segítség és DarthVödör ismét aktív a fórumon, https://www.opelforum.hu/topic/622-extra-felszerelések-beépítése-utólag-elektromos-kérdések/?do=findComment&comment=917426

Ha szeretnél visszajelzőt, akkor a J láb testet kapcsol amikor működik a tempomat és csak oda kell vinni ahhoz a visszajelzőhöz amelyikre rá szeretnéd tenni. Én a diag. pint nem kötöttem be, sőt abból lett visszajelző. Mivel a J lábon nincs érintkező én a H lábról (diag) áttettem, az úgysem kell. Nem kell programozni semmit, mert ez a tempomat sebességjelről működik és annak változását figyeli. Ha egy másik autóban működött, akkor a következőben is kell húzogatnia a bowdent, ha minden jól van bekötve. Ja, itt még egy kép a bekötésről: http://www.motor-tal...i205221404.html

A sebességjel teljesen jó a TID-től, de a sebességjelet normál kmó-nál a sebesség jeladó ad, ami az óra hátuljában van és onnan megy az ECU-hoz. :):wink:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Tiu írta:

Az itt levő leírás bowdeneshez való része teljesen jó. (ma már kér gmail jelszót, de itt is van kis segítség és DarthVödör ismét aktív a fórumon, https://www.opelforum.hu/topic/622-extra-felszerelések-beépítése-utólag-elektromos-kérdések/?do=findComment&comment=917426

Ha szeretnél visszajelzőt, akkor a J láb testet kapcsol amikor működik a tempomat és csak oda kell vinni ahhoz a visszajelzőhöz amelyikre rá szeretnéd tenni. Én a diag. pint nem kötöttem be, sőt abból lett visszajelző. Mivel a J lábon nincs érintkező én a H lábról (diag) áttettem, az úgysem kell. Nem kell programozni semmit, mert ez a tempomat sebességjelről működik és annak változását figyeli. Ha egy másik autóban működött, akkor a következőben is kell húzogatnia a bowdent, ha minden jól van bekötve. Ja, itt még egy kép a bekötésről: http://www.motor-tal...i205221404.html

A sebességjel teljesen jó a TID-től, de a sebességjelet normál kmó-nál a sebesség jeladó ad, ami az óra hátuljában van és onnan megy az ECU-hoz. :):wink:

Kösz, ez a rajz szerintem teljesen jó a bekötéshez, meg valahol van Gmail fiókom is. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tegnap pont az olajcsere és az olajteknő tömítés és 600 km után aztmondta a motorom ennyi volt.. hangos csattogás erőtlenség majd megállással jelezte, hogy ennyi volt. Utánna tudom nemkelett volna de ráindítottam olyan volt mintha nem lenne valamelyik hengerbe kompresszió. Begyorsult valamelyik hengernél az önindító de elindult igaz csak 2 vagy 3 hengerrel. Első körben valami tipp milehet ez? A csattogás gázpedál állással összefügg motorféknél csendben volt. Mikor megállt brutális mennyiségü kartergáz volt a motorba bár ez lehet az el nem égetett üzemanyagtól is. Lehet nemkelett volna belepróbálni az 5w40 et 10w40 helyett. De ez már történelem. 

Más. 20 ezer ft ért hozzájutottam egy se blokkhoz ami hibátlan volt de 3 éve áll. Nem is kérdés kell neki egy teljes generál. De szerintem annyiért elhozom és be is rakom. Elvileg minden megvan hozzá. Ha be szeretném rakni a helyére az acn és az ecun meg hozzá a kötegen kell nyúlni valamihez? Gondolok itt forrasztgatás a csatiján vagy hasonló vagy simán csereszabatos?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Kispotter írta:

Sziasztok! Tegnap pont az olajcsere és az olajteknő tömítés és 600 km után aztmondta a motorom ennyi volt.. hangos csattogás erőtlenség majd megállással jelezte, hogy ennyi volt. Utánna tudom nemkelett volna de ráindítottam olyan volt mintha nem lenne valamelyik hengerbe kompresszió. Begyorsult valamelyik hengernél az önindító de elindult igaz csak 2 vagy 3 hengerrel. Első körben valami tipp milehet ez? A csattogás gázpedál állással összefügg motorféknél csendben volt. Mikor megállt brutális mennyiségü kartergáz volt a motorba bár ez lehet az el nem égetett üzemanyagtól is. Lehet nemkelett volna belepróbálni az 5w40 et 10w40 helyett. De ez már történelem. 

Más. 20 ezer ft ért hozzájutottam egy se blokkhoz ami hibátlan volt de 3 éve áll. Nem is kérdés kell neki egy teljes generál. De szerintem annyiért elhozom és be is rakom. Elvileg minden megvan hozzá. Ha be szeretném rakni a helyére az acn és az ecun meg hozzá a kötegen kell nyúlni valamihez? Gondolok itt forrasztgatás a csatiján vagy hasonló vagy simán csereszabatos?

Esetleg ugrott a szíj, vagy szelep , himba ....egyéb törött el. A ráindítással szerintem már nem csináltál nagyobb kárt. 3 hengerrel még viszonylag jól jár a motor, de 2-vel csak alig. Vedd le a szelepfedelet, lehet csak himba törött . 

Ha megvan az SE ECU felőli kábelkötege, akkor csak be kell fűzni az NZ helyére, be kell kötni a benzincsöveket, vízcsöveket , légszűrő csövét és működnie kell. Vízcsőből másik kell, mert itt a fojtószelepházon is átmegy is hűtőfolyadék. A motor mögötti műanyag csőből is másik kell. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.