Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2018. 06. 15. at 15:48, zotya975 írta:

NZ-SE átépítéskor érdemes többet lesíkoltatni a hengerfejből hogy behozzuk az SE nagyobb kompresszióját, de mennyit kell pontosan?  Meg azt írja a nagykönyv hogy sikolás után sem lehet kisebb a hengerfej magasság 95.9 milinél, de most 96 mili ilyenkor mi van? Szerk: egy másik leírásban meg 95.5 a minimális magasság. 

Expand  

Nem érdemes túllépni ezt a határt, mert elmászik a vezérlés és sok lesz a kip. gáz visszaáramlás, ami lerakódást okoz a szívószelep tányérján.

Elküldve
  On 2018. 06. 15. at 18:10, HaPetya írta:

Nem érdemes túllépni ezt a határt, mert elmászik a vezérlés és sok lesz a kip. gáz visszaáramlás, ami lerakódást okoz a szívószelep tányérján.

Expand  

Kösz...csorognak befelé az információk.:icon13:

Elküldve
  On 2018. 06. 16. at 11:36, wookie írta:

Lehet többet is, csak akkor kell fokolokerek a veztengelyre. 

Expand  

Hát az szerintem nem lesz. Még a vízcsőveket  kell megnéznem melyikből milyen van. Ha nem kötöm be azonnal a pillangószelepház hűtését ( fűtését? ) az nagyon gáz? 

Elküldve

Ez 1.6 vagy 1.4-é ? Nem én cseréltem, így nem tudom előtte milyen volt, de alapjárti gondok még fennállnak. (csak most nem maxra pörgeti, hanem finoman emel a fordulatszámon, de azt folyamatosan tartva)

Elküldve
  On 2018. 06. 16. at 17:11, Stevy írta:

Ez 1.6 vagy 1.4-é ? Nem én cseréltem, így nem tudom előtte milyen volt, de alapjárti gondok még fennállnak. (csak most nem maxra pörgeti, hanem finoman emel a fordulatszámon, de azt folyamatosan tartva)

Expand  

Ez 1.6-osé, az 1.4-én csonka gúla:

Sajna még a szerelők, és az alkatrész bolti eladók egy része is keveri pedig ők általában ugye valamilyen adatbázisból dolgoznak. De amúgy meglepően jól szokott működni akkor is ha nem belevaló van bent. 

Elküldve

Akkor jó, viszont akkor nem tudom mi lehet az alapjárat emelkedés oka. Injektor ház tömítőgyűrű cserés még, mert egy darab hiányzik belőle, de az nem hiszem, hogy ilyen hibát produkálna.

Elküldve
  On 2018. 06. 16. at 17:57, Stevy írta:

Akkor jó, viszont akkor nem tudom mi lehet az alapjárat emelkedés oka. Injektor ház tömítőgyűrű cserés még, mert egy darab hiányzik belőle, de az nem hiszem, hogy ilyen hibát produkálna.

Expand  

Az még a pillangószelep előtt van tehát elméletileg nem szól bele semmibe, ha nincs légtömegmérő a harmonika csőben.

Elküldve

Nincs. Régi alapjáratival olyan volt, hogy nagyon felpörgött aztán vissza kicsit, fel, de mindig magasan volt. Most meg néha jó, néha meg rátol alapjáratra egy 500-1000 fordulatot, és úgy marad. Ez mondjuk lámpánál elég gáz, mert olyan mintha vagánykodni akarna az ember. (zebránál meg főleg) :-)

Elküldve
  On 2018. 06. 16. at 18:39, Stevy írta:

Nincs. Régi alapjáratival olyan volt, hogy nagyon felpörgött aztán vissza kicsit, fel, de mindig magasan volt. Most meg néha jó, néha meg rátol alapjáratra egy 500-1000 fordulatot, és úgy marad. Ez mondjuk lámpánál elég gáz, mert olyan mintha vagánykodni akarna az ember. (zebránál meg főleg) :-)

Expand  

Nekem a cégnél kifelé a sorompónál szokott pörögni a portás meg azt hiszi hogy türelmetlen vagyok. De a múltkor este, átment csiga üzemmódba:

 

Jövő héten kicserélem a vezszíjat, meg a feszítőt, nincs még meg a 60 ezer , de a 4 évet már túlléptem, és 3-4 X meg is bontottam már a vezérlést. Nem merek várni az átépítésig. A pumpa marad, csak egy tömítést veszek hozzá, mert a régivel esetleg szivároghat miután tekergetem. Amúgy sem kell ha jól rémlik hivatalosan cserélni ilyenkor a pumpát is, a pincében meg már hentereg 3-4 amiket ilyenkor kivettem és semmi bajuk nem volt. 

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 6:43, zotya975 írta:

Nekem a cégnél kifelé a sorompónál szokott pörögni a portás meg azt hiszi hogy türelmetlen vagyok. De a múltkor este, átment csiga üzemmódba:

 

Jövő héten kicserélem a vezszíjat, meg a feszítőt, nincs még meg a 60 ezer , de a 4 évet már túlléptem, és 3-4 X meg is bontottam már a vezérlést. Nem merek várni az átépítésig. A pumpa marad, csak egy tömítést veszek hozzá, mert a régivel esetleg szivároghat miután tekergetem. Amúgy sem kell ha jól rémlik hivatalosan cserélni ilyenkor a pumpát is, a pincében meg már hentereg 3-4 amiket ilyenkor kivettem és semmi bajuk nem volt. 

Expand  

Nekem is van már vagy 2 pumpa, az egyiknek különösen szépen forog a közepe. De, inkább kicserélem, jobb a békesség. A zöldből gyárit vettem ki... na annak volt már csapágyhangja.

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 7:51, Róóóbi írta:

Nekem is van már vagy 2 pumpa, az egyiknek különösen szépen forog a közepe. De, inkább kicserélem, jobb a békesség. A zöldből gyárit vettem ki... na annak volt már csapágyhangja.

Expand  

Ugye most nem a kocsifutást értem el csak az időt, a szíjnál oké hogy öregszik az anyaga, vagy a feszítőnél a rugó fárad ( bár szerintem mint tömeggyárott cikk, alapból nem egyformák) de a vízpumpánál max a tömszelence fárad meg aztán szivárog. 47 ezret futott még csak a legutóbbi csere óta. 

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 9:19, zotya975 írta:

Ugye most nem a kocsifutást értem el csak az időt, a szíjnál oké hogy öregszik az anyaga, vagy a feszítőnél a rugó fárad ( bár szerintem mint tömeggyárott cikk, alapból nem egyformák) de a vízpumpánál max a tömszelence fárad meg aztán szivárog. 47 ezret futott még csak a legutóbbi csere óta. 

Expand  

Az időintervallum alapú csere szerintem csak biztosra megy. Én jobban alszom, ha valami lejárta az idejét és nyugdíjazom.

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 9:47, Róóóbi írta:

Az időintervallum alapú csere szerintem csak biztosra megy. Én jobban alszom, ha valami lejárta az idejét és nyugdíjazom.

Expand  

Valószinűleg a biztosra mennek, de lenne még kábé 2 év mire elérném a 60 ezret, akkor meg már 7 éves lenne a futásuk, ami szinte duplája a 4 évnek. Egyenlőre ezt néztem ki:

2856720-20180617-yTNgFe.png

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 10:21, zotya975 írta:

Valószinűleg a biztosra mennek, de lenne még kábé 2 év mire elérném a 60 ezret, akkor meg már 7 éves lenne a futásuk, ami szinte duplája a 4 évnek. Egyenlőre ezt néztem ki:

2856720-20180617-yTNgFe.png

Expand  

Az meg már sok igen.

Én már vagy 3. Alkalommal Graf vízpumpát, Wahler termosztátot meg Contitech szíjat vettem. Árat most hadd ne mondjak.

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 11:41, Róóóbi írta:

Az meg már sok igen.

Én már vagy 3. Alkalommal Graf vízpumpát, Wahler termosztátot meg Contitech szíjat vettem. Árat most hadd ne mondjak.

Expand  

TALÁN EGY INA vagy SKF? Azok sem igazán drágábbak, de talán megbízhatóbbnak tűnik. Bár kitudja, lehet a Gates is jó.... Lassan nekem is el kell gondolkodnom rajta, mert a durván 1 év alatt belement a Km. Vagyis van még a 60 000-ig egy kevés, de pl. ha már cserélni fogom a vez. tengely házat, akkor úgyis szét lell bontani mindent, azért a pár km.-ért nem fogom mégegyszer szerelni. Plusz jövő hónapban egy elég hosszú túrára megyünk, azzal gyakorlatilag el is éri a vezérlésszett a csereintervallumot.

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 11:41, Róóóbi írta:

Az meg már sok igen.

Én már vagy 3. Alkalommal Graf vízpumpát, Wahler termosztátot meg Contitech szíjat vettem. Árat most hadd ne mondjak.

Expand  

 

  On 2018. 06. 17. at 14:03, tuskes írta:

TALÁN EGY INA vagy SKF? Azok sem igazán drágábbak, de talán megbízhatóbbnak tűnik. Bár kitudja, lehet a Gates is jó.... Lassan nekem is el kell gondolkodnom rajta, mert a durván 1 év alatt belement a Km. Vagyis van még a 60 000-ig egy kevés, de pl. ha már cserélni fogom a vez. tengely házat, akkor úgyis szét lell bontani mindent, azért a pár km.-ért nem fogom mégegyszer szerelni. Plusz jövő hónapban egy elég hosszú túrára megyünk, azzal gyakorlatilag el is éri a vezérlésszett a csereintervallumot.

Expand  

Nekem mindíg Gates szíj ment bele meg ha jól rémlik legutóbb Skf pumpa. De igazából szerintem tökmindegy, mindegyik jó amig el nem szakad, aztán már egyik sem.:-)

  • Like 1
Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 14:03, tuskes írta:

TALÁN EGY INA vagy SKF? Azok sem igazán drágábbak, de talán megbízhatóbbnak tűnik. Bár kitudja, lehet a Gates is jó.... Lassan nekem is el kell gondolkodnom rajta, mert a durván 1 év alatt belement a Km. Vagyis van még a 60 000-ig egy kevés, de pl. ha már cserélni fogom a vez. tengely házat, akkor úgyis szét lell bontani mindent, azért a pár km.-ért nem fogom mégegyszer szerelni. Plusz jövő hónapban egy elég hosszú túrára megyünk, azzal gyakorlatilag el is éri a vezérlésszett a csereintervallumot.

Expand  

Amiket felsoroltam, azok beváltak. Egyik szíj se pattant el, érdekes módon vettem már Gates szíjat amit már egyre kevésbé ajánlanak. Pumpák sosem eresztenek, termosztátok pontosak- miért vennék mást?

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 14:56, Róóóbi írta:

Amiket felsoroltam, azok beváltak. Egyik szíj se pattant el, érdekes módon vettem már Gates szíjat amit már egyre kevésbé ajánlanak. Pumpák sosem eresztenek, termosztátok pontosak- miért vennék mást?

Expand  

Nem a te kommentedhez szántam, Zotya Gates tervéhez. :blush:

  • Haha 1
Elküldve
  On 2018. 06. 18. at 10:09, tuskes írta:

Nem a te kommentedhez szántam, Zotya Gates tervéhez. :blush:

Expand  

Igazából eddig nekem csak egy Gates szíjam szakadt el szóval most kap még egy esélyt.:-)

2857464-20180618-9yM08e.jpg

2857465-20180618-KKjr7D.jpg

Viccet félretéve, mivel akkor tört egy himba is, előfordul hogy attól akadt meg a tengely, és azért tépte el a szíjat, így nincs köze a márkához, minőséghez, vagy akár a futáshoz. 

Elküldve
  On 2018. 06. 18. at 10:27, zotya975 írta:

Igazából eddig nekem csak egy Gates szíjam szakadt el szóval most kap még egy esélyt.:-)

2857464-20180618-9yM08e.jpg

2857465-20180618-KKjr7D.jpg

Viccet félretéve, mivel akkor tört egy himba is, előfordul hogy attól akadt meg a tengely, és azért tépte el a szíjat, így nincs köze a márkához, minőséghez, vagy akár a futáshoz. 

Expand  

Igaz is lehet egyébként hogy bizonyos márkák között nincs különbség, vagy elhanyagolható. Ettől függetlenül, én azért valami neves gyártótól keresek majd, bár az is igaz, hogy én sokat használom az autót, a km belemegy. 

Elküldve
  On 2018. 06. 17. at 9:19, zotya975 írta:

Ugye most nem a kocsifutást értem el csak az időt, a szíjnál oké hogy öregszik az anyaga, vagy a feszítőnél a rugó fárad ( bár szerintem mint tömeggyárott cikk, alapból nem egyformák) de a vízpumpánál max a tömszelence fárad meg aztán szivárog. 47 ezret futott még csak a legutóbbi csere óta. 

Expand  

Nálam 3x volt eddig vízpumpa és görgő csere, 120, 240 és 360 ezernél. Gyári ill. SKF került be, ezekkel nem volt gond.

Szíj Gates 60 ezrenként. (szerk.: megnéztem és a görgőt is 120ezrenként cseréltem)

Valamikor ismerős mondta ezt a csere intervallumot, aki Opel szervízben dolgozott. Persze mindenki úgy dönt, ahogy jónak látja. Mondjuk 1,6-nál lehet bátran kockáztatni, ott nem érnek össze a szelepek a dugóval. :)

Elküldve
  On 2018. 06. 18. at 17:23, Tiu írta:

Nálam 3x volt eddig vízpumpa és görgő csere, 120, 240 és 360 ezernél. Gyári ill. SKF került be, ezekkel nem volt gond.

Szíj Gates 60 ezrenként. (szerk.: megnéztem és a görgőt is 120ezrenként cseréltem)

Valamikor ismerős mondta ezt a csere intervallumot, aki Opel szervízben dolgozott. Persze mindenki úgy dönt, ahogy jónak látja. Mondjuk 1,6-nál lehet bátran kockáztatni, ott nem érnek össze a szelepek a dugóval. :)

Expand  

A nagykönyvben csak a szíjra mondanak 4 évet vagy 60 ezret, a feszítőre meg a pumpára semmit. Csak a szíj+feszítő szett pár helyen nem sokkal drágább mint a szíj egyedül, azon a pár ezren nem múlik. Tegnap munkában ( hopp buktam) nézegettem a webáruházakat, A Gates szettek 12-20-ig vannak, van ahol "akcióban" van 12-ért volt ahol alapból. Azért van szórás. A pumpa alá azért veszek tömítést, mert ha 5 évig meg van lapulva, nem tuti hogy nem ereszt amikor elkezdem csavargatni. Főtengely csavart néztem még, mert a légkulcsos móka kicsit már megkezdte a lapjait. De legutóbb is össze tudtam szedni annyi hosszabbító szárat hogy kiértem vele a sárvédő mellé, ott meg már volt annyi hely, hogy meglazítsam kézzel, amig valaki fékez 5.-ben. 

Elküldve

Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem: c16nz motorkódos opelom van, erre szeretnék SI(c16se) befecskendezést rakni. Ha megoldható, akkor mik kellenek hozzá? Gondolom komplekt befecskendező, elektromika, komputer, estleg még valami?

Célom: kevesebb fogyasztás, intenzívebb teljesítmény. Jelenleg 10litert eszik(ennek arányában lusta, mint régen a lada üzemi hőfokon szivatóval kb.) és hiába viszem bárhova, semmi változás és meguntam a sok eredmény nélküli kifizetéseket! 

Eddigi műveletek: kompresszió min.12 minden hengerben, lablasz. csere, egr csere, inj. gumigyűrű jó, lev. szűrő csere komplekt, kat. tiszta, nincs hibakód. Ezért gondoltam az Si befecskendezésre és azért is mert ezelőtt x16xel motor volt benne, így tudom hogy pl. milen a bíztonságos előzés, fogyasztás.

Elküldve
  On 2018. 06. 19. at 16:19, betyar0530 írta:

Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem: c16nz motorkódos opelom van, erre szeretnék SI(c16se) befecskendezést rakni. Ha megoldható, akkor mik kellenek hozzá? Gondolom komplekt befecskendező, elektromika, komputer, estleg még valami?

Célom: kevesebb fogyasztás, intenzívebb teljesítmény. Jelenleg 10litert eszik(ennek arányában lusta, mint régen a lada üzemi hőfokon szivatóval kb.) és hiába viszem bárhova, semmi változás és meguntam a sok eredmény nélküli kifizetéseket! 

Eddigi műveletek: kompresszió min.12 minden hengerben, lablasz. csere, egr csere, inj. gumigyűrű jó, lev. szűrő csere komplekt, kat. tiszta, nincs hibakód. Ezért gondoltam az Si befecskendezésre és azért is mert ezelőtt x16xel motor volt benne, így tudom hogy pl. milen a bíztonságos előzés, fogyasztás.

Expand  

Ha lambda volt cserélve, és a kipu is rendben akkor már csak a hőfokjeladó/termosztát lehet szar, más miatt ezek nemigen esznek 10 litert. Se-sítéshez kell minden az se-ről hfejtől felfele, kipufogóval, mindennel, köteg, vezérlő, evidens, pár vízcső, meg egy 3baros ac. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.