Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

20 órája, endre1993 írta:

de lehet a szen szuro a masikkal is ugyan ezt csinalta s az nem volt nezve meg

A szénszűrő az anyósoldali sárvédő alatt van, de odáig nem kell bontani a tűzfalon van egy fekete kerek ufó alakú szelep annak a csöveit kell átnézni, ha a szétesett az aktíavszén szűrő belső része ide is bejut a szénpor, majd tovább a fojtószelephez.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok 

A következő lenne a kérdésem, F-astrán (benzines nekem pl 1.6 8v) most ahogy araszoltam vele ilyen melegbe a mutatót felment kb 100 °C ig . Eddig még nem ment fel idáig (tavaly) Illetve 95-97 °C fok körül kapcsol a hűtő venti na ezt speckó nem hallottam hogy ment volna de szól is a zene szóval lehet hogy ment . Ha kap menet szelet szép lassan vissza kúszik 90 körül-re . Ez így normális ? Én azon gondolkozok hogy cserélek vezérlést vízpumpával + termosztátot (bár látványosam 95 előtt kicsivel nyit a termo  ilyenkor a mutató vissza megy ). Nem tudom ezzel meg oldanám-e a gondot  (ja fűtő radiátor + hűtő kb 0,5-1 éve savazva ). 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

11 perce, Barret írta:

Sziasztok 

A következő lenne a kérdésem, F-astrán (benzines nekem pl 1.6 8v) most ahogy araszoltam vele ilyen melegbe a mutatót felment kb 100 °C ig . Eddig még nem ment fel idáig (tavaly) Illetve 95-97 °C fok körül kapcsol a hűtő venti na ezt speckó nem hallottam hogy ment volna de szól is a zene szóval lehet hogy ment . Ha kap menet szelet szép lassan vissza kúszik 90 körül-re . Ez így normális ? Én azon gondolkozok hogy cserélek vezérlést vízpumpával + termosztátot (bár látványosam 95 előtt kicsivel nyit a termo  ilyenkor a mutató vissza megy ). Nem tudom ezzel meg oldanám-e a gondot  (ja fűtő radiátor + hűtő kb 0,5-1 éve savazva ). 

Szia!

Nekem x16szr van, ugyanez a jelenség mióta megvettem az autót. 100 fok körül kapcsol be, de kicsit csal a mutató a tiédnél is. Szerintem normális jelenség, meleg-araszolgatás, e fölé nem szokott menni. Én nem keresnék hibát.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Barret írta:

Sziasztok 

A következő lenne a kérdésem, F-astrán (benzines nekem pl 1.6 8v) most ahogy araszoltam vele ilyen melegbe a mutatót felment kb 100 °C ig . Eddig még nem ment fel idáig (tavaly) Illetve 95-97 °C fok körül kapcsol a hűtő venti na ezt speckó nem hallottam hogy ment volna de szól is a zene szóval lehet hogy ment . Ha kap menet szelet szép lassan vissza kúszik 90 körül-re . Ez így normális ? Én azon gondolkozok hogy cserélek vezérlést vízpumpával + termosztátot (bár látványosam 95 előtt kicsivel nyit a termo  ilyenkor a mutató vissza megy ). Nem tudom ezzel meg oldanám-e a gondot  (ja fűtő radiátor + hűtő kb 0,5-1 éve savazva ). 

 

10 órája, tuskes írta:

Szia!

Nekem x16szr van, ugyanez a jelenség mióta megvettem az autót. 100 fok körül kapcsol be, de kicsit csal a mutató a tiédnél is. Szerintem normális jelenség, meleg-araszolgatás, e fölé nem szokott menni. Én nem keresnék hibát.

Szokott bent lenni egy műanyag téli betét a hűtőrácsban, esetleg ha van olyan érdemes nyárra kivenni.

Link to comment
Megosztás:

Csinálni akarok egy másik szeleprugó lenyomó célszerszámot, mert ami most van azzal nehézkes visszapakolni a dolgokat. Ugye a szétszedéssel nincs gond, lenyomom a szeleprugót, lepiszkálom a himbát és a kupakot, felengedem a szeleprugót. Összerakáskor kiürítem a tőkét, és azt nyomom le, mert a célszerszám annyira kitakarja a szelepet, hogy nem tudom visszarakni a kupakot a szelep és a himba közé. Ugye kiszedéskor mindegy hogyan jön ki visszarakni már pontosan kell. Ezért beraktam egy szelepet és összeraktam asztalon a hengerfejet a veztengelyházzal próbálgatni.

2847312-20180602-DA4CgE.jpg

Itt jön a probléma. Az asztalon simán le tudom nyomni az üres tőkét annyira hogy a kupak könnyedén bemegy a himba alá, az autóban élesben viszont kínlódás. Egy magyarázat lehet ( szerintem) hiába üres a tőke, amikor berakom a helyére a hengerfej olajjáratai nem üresek, így minden lenyomáskor olajat szív magába és akkor már nem lehet összenyomni teljesen. Ugye ritkán sikerül elsőre berakni a kupakot, nem is férek hozzá annyira mint az asztalon, meg tiszta olaj minden, kicsúszik a fogóból...stb.

2847313-20180602-cUytFF.jpg

Szóval elakadtam...

 

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Na hát annyi történt, hogy kicsit alakítottam lent a szeleplenyomó végén, hogy jobban hozzáférjek a kupakhoz, meg lefestettem fehérre hogy jobban lássak, meg csak úgy. 

Holnap kipróbálom élesben. 

Én fordítva szoktam, a lapkát zsírral ráragasztom a szelepre (könyvben benne van) a szelepet lenyomom és a himbát kézzel betolom a helyére.

Csináltam hozzá ilyen lenyomót:

https://www.opelforum.hu/uploads/monthly_2018_06/large.20170811_205001.jpg.62f703508af1cc013f32c4386bd09d5c.jpg

https://www.opelforum.hu/uploads/monthly_2018_06/large.20170811_205035.jpg.3130fe29663ef357018a2b8866ebfd8d.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Tiu írta:

Én fordítva szoktam, a lapkát zsírral ráragasztom a szelepre (könyvben benne van) a szelepet lenyomom és a himbát kézzel betolom a helyére.

Csináltam hozzá ilyen lenyomót:

https://www.opelforum.hu/uploads/monthly_2018_06/large.20170811_205001.jpg.62f703508af1cc013f32c4386bd09d5c.jpg

https://www.opelforum.hu/uploads/monthly_2018_06/large.20170811_205035.jpg.3130fe29663ef357018a2b8866ebfd8d.jpg

Én úgy szoktam hogy üres tőkénél felteszem a himbát a helyére, ez még gond nélkül megy, aztán lenyomom a tőkét a himbával, ekkor megemelkedik a szelepnél a vége és alá lehet tolni a kupakot. Na itt szokott hiányozni 1-2 miliméter, és a kupakot úgy kell bepattintani a helyére ( végülis ilyenkor kicsit lenyomja a szelepet) ami ugye nem jó,  csak az eredeti lenyomóval nem fértem itt hozzá, ha le volt nyomva a szelep mert nagy részét kitakarta. Remélem  így könnyebb lesz, és akkor megtudom hogyan szól az 1.6-os injektor az SE tengellyel.:hehe:

Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

Én úgy szoktam hogy üres tőkénél felteszem a himbát a helyére, ez még gond nélkül megy, aztán lenyomom a tőkét a himbával, ekkor megemelkedik a szelepnél a vége és alá lehet tolni a kupakot. Na itt szokott hiányozni 1-2 miliméter, és a kupakot úgy kell bepattintani a helyére ( végülis ilyenkor kicsit lenyomja a szelepet) ami ugye nem jó,  csak az eredeti lenyomóval nem fértem itt hozzá, ha le volt nyomva a szelep mert nagy részét kitakarta. Remélem  így könnyebb lesz, és akkor megtudom hogyan szól az 1.6-os injektor az SE tengellyel.:hehe:

Majd írj róla, milyen lett. :)

Szerk: Már látom. :) Azért az 1,4 az 1,4 marad... :wink: Fogyasztás nem lesz lényegesen más. :)

Link to comment
Megosztás:

15 órája, zotya975 írta:

Én úgy szoktam hogy üres tőkénél felteszem a himbát a helyére, ez még gond nélkül megy, aztán lenyomom a tőkét a himbával, ekkor megemelkedik a szelepnél a vége és alá lehet tolni a kupakot. Na itt szokott hiányozni 1-2 miliméter, és a kupakot úgy kell bepattintani a helyére ( végülis ilyenkor kicsit lenyomja a szelepet) ami ugye nem jó,  csak az eredeti lenyomóval nem fértem itt hozzá, ha le volt nyomva a szelep mert nagy részét kitakarta. Remélem  így könnyebb lesz, és akkor megtudom hogyan szól az 1.6-os injektor az SE tengellyel.:hehe:

Hát nem tudom uraim, de én nem foglalkoztam ilyesmivel. Egyszerűen úgy raktam fel a vez. tengely házat, hogy minden a helyén volt, és ahogy húztam le a csavarokat, szépen nyomta össze a tőkéket. Igaz!, nekem tök tiszta volt minden, mármint olaj sehol, hisze frissen síkolt hengerfejjel ment. Vagy lehet félreértek valamit? Nekem egész egyszerű alenyomóm, bár a képen nem tisztán látszik, amit azóta tovább is fejlesztettem, de lényegében egy csődarab, kivágva egy nyiálás rajta, egy nagy talpas pillanatszorító, aminek van elég menethossza, és nagyjából ennyi. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=443IMG_0407.jpg 

Persze ez nem akkor használatos mikor a helyén van minden, de azt kiváltottam volna úgy, hogy a szelepfedél csavarok helyére rögzítek valami hasonlatosat, szóval megintcsak nem macera. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Tiu írta:

Majd írj róla, milyen lett. :)

Szerk: Már látom. :) Azért az 1,4 az 1,4 marad... :wink: Fogyasztás nem lesz lényegesen más. :)

Persze azért megint megcopattam magam, mert jelre raktam a vezérlést, hogy ha nem egyértelmű hová megy vissza a szíj ( vagy mégiscsak belazulna) könnyen tudjam ellenőrizni, így aztán az 1-4 dugók fent voltak és betámasztottak 4 szelepet. Plusz nem tudtam a vezérműtengelyt körbeforgatni hogy az adott bütyök mindíg fent legyen, mert amikor lenyomta volna a szelepet a dugóban megakadt. :dry: Ezt persze akkor vettem észre amikor már meg volt fogatva a szíj és lent volt a vezkerék, így nem is tudtam már mozdítani a főtengelyt. 

4 órája, tuskes írta:

Hát nem tudom uraim, de én nem foglalkoztam ilyesmivel. Egyszerűen úgy raktam fel a vez. tengely házat, hogy minden a helyén volt, és ahogy húztam le a csavarokat, szépen nyomta össze a tőkéket. Igaz!, nekem tök tiszta volt minden, mármint olaj sehol, hisze frissen síkolt hengerfejjel ment. Vagy lehet félreértek valamit? Nekem egész egyszerű alenyomóm, bár a képen nem tisztán látszik, amit azóta tovább is fejlesztettem, de lényegében egy csődarab, kivágva egy nyiálás rajta, egy nagy talpas pillanatszorító, aminek van elég menethossza, és nagyjából ennyi. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=443IMG_0407.jpg 

Persze ez nem akkor használatos mikor a helyén van minden, de azt kiváltottam volna úgy, hogy a szelepfedél csavarok helyére rögzítek valami hasonlatosat, szóval megintcsak nem macera. 

Ha lent van a hengerfej akkor én is asztalos szorítókat használok, csak ugye most én bontatlan motornál cserélgettem a tengelyeket.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Persze azért megint megcopattam magam, mert jelre raktam a vezérlést, hogy ha nem egyértelmű hová megy vissza a szíj ( vagy mégiscsak belazulna) könnyen tudjam ellenőrizni, így aztán az 1-4 dugók fent voltak és betámasztottak 4 szelepet. Plusz nem tudtam a vezérműtengelyt körbeforgatni hogy az adott bütyök mindíg fent legyen, mert amikor lenyomta volna a szelepet a dugóban megakadt. :dry: Ezt persze akkor vettem észre amikor már meg volt fogatva a szíj és lent volt a vezkerék, így nem is tudtam már mozdítani a főtengelyt. 

Ha lent van a hengerfej akkor én is asztalos szorítókat használok, csak ugye most én bontatlan motornál cserélgettem a tengelyeket.

Jogos! Megzavart a kép, hiába olvastam a bejegyzést. Tiu megoldásához hasonlóban gondolkodnék én is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Astra 1.6 16v ecotec 95-ös, egyre jobban fogyasztotta a vizet,de folyás csepegés nem volt igy arra gondoltam gogy befelé fogy el,mondjuk télen nehezen is indult olykor. Hengerfej sikolás,szelepek becsiszolása és szelepszárszimering hf tömités, blokkban szimeringek csereje után kb 3-400 km alatt a felső jelről  a kb a két jel közé középszintig lefogyasztotta az olajat. Ekkor nem füstölt,viszont egy max másfél km hosszu emelkedőn felment a vizhőfok 100 fok fölé,megálltam és visszahűtött a ventillátor. Ezt másnap is megismételte kétszer is. Mint kiderült,a hűtö el volt dugulva. Innentől kezdve füstöl is már,konkrétan hidegen amig szivató megy illetve ahogy melegszik megszűnik a füstölés. Melegen ha 1-2 nagy gázfröccsö t kap szintén füstöl. Amugy 1-2 hét állás után is pöccre indul,megy rendesen ahogy kell. Milyen okok miatt ehet ennyi olajat szimering ,gyűrű hibán kivül? Füstölésen kivül van-e más jele? Ezen tünetek óta 4 hiba eltárolódott ,ezek : 47 , 85 , 29 , 35 .       Van rá valami gyogymod, vagy marad a gyűrűzés esetleg teljes felujitás?    Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, laci68 írta:

Üdv. Astra 1.6 16v ecotec 95-ös, egyre jobban fogyasztotta a vizet,de folyás csepegés nem volt igy arra gondoltam gogy befelé fogy el,mondjuk télen nehezen is indult olykor. Hengerfej sikolás,szelepek becsiszolása és szelepszárszimering hf tömités, blokkban szimeringek csereje után kb 3-400 km alatt a felső jelről  a kb a két jel közé középszintig lefogyasztotta az olajat. Ekkor nem füstölt,viszont egy max másfél km hosszu emelkedőn felment a vizhőfok 100 fok fölé,megálltam és visszahűtött a ventillátor. Ezt másnap is megismételte kétszer is. Mint kiderült,a hűtö el volt dugulva. Innentől kezdve füstöl is már,konkrétan hidegen amig szivató megy illetve ahogy melegszik megszűnik a füstölés. Melegen ha 1-2 nagy gázfröccsö t kap szintén füstöl. Amugy 1-2 hét állás után is pöccre indul,megy rendesen ahogy kell. Milyen okok miatt ehet ennyi olajat szimering ,gyűrű hibán kivül? Füstölésen kivül van-e más jele? Ezen tünetek óta 4 hiba eltárolódott ,ezek : 47 , 85 , 29 , 35 .       Van rá valami gyogymod, vagy marad a gyűrűzés esetleg teljes felujitás?    Előre is köszönöm a válaszokat.

Halihó, amikor le volt véve a hengerfej nyomáspróba lett csinálva? Mert ugye nem csak a hengerfej tömítés hibája okozhat víz-olajfogyasztást hanem a hengerfej vagy akár a blokk repedése is. Ha volt és ott nem volt gond, akkor ugye alapból két helyen eheti az olajat a szelepszár szimeringnél és az olajlehúzó gyűrűknél, amit cseréltetek. Az első esetben inkább hosszabb állás után van egy nagy olajfüst indításkor amikor a kopott-megkeményedett szimering mellett a szelepszáron a szívó és a kipufogó csatornákba, nyitott szelep esetén a hengerbe jutó olaj indításkor elég. A gyűrű hiba állandó füstölést okoz menet közben.  Aztán még: ha a szelepvezetők kopottak a szelepnek nagy az oldalirányú mozgása az tönkreteheti az új szimerineget is, ezek voltak ellenőrizve , cserélve, esetleg dörzsárazva és nagyobb szelepszárú beépítve? ( már ha van belőle túlméret)

Link to comment
Megosztás:

Na most önhatalmulag elkezdtem szétszedni. Ezen alkatrész (PONTOS NEVET NEM TUDOK) ameddig au ujjam befért fekete olajos volt ,csillogó olajos. A pillangószelep házában is volt némi olajcsillogás. Azt tudom hogy ez nem normális,de hogy kerül oda olaj?

Link to comment
Megosztás:

16 perce, laci68 írta:

Na most önhatalmulag elkezdtem szétszedni. Ezen alkatrész (PONTOS NEVET NEM TUDOK) ameddig au ujjam befért fekete olajos volt ,csillogó olajos. A pillangószelep házában is volt némi olajcsillogás. Azt tudom hogy ez nem normális,de hogy kerül oda olaj?

Ahhoz hogy képet belinkelj fel kell töltened egy képfeltötlő oldalra például ide: http://pics.coldline.hu/

Előtte érdemes lekicsinyíteni felére-harmadára ( én paintban szoktam) , aztán a kép linkjét be kell másolni ide: Mádiafájl beszúrása ( jobbra lent a hozzászólás ablakba)-Kép beszúrása URL-ről.

Amúgy a kartergázt megetetik a motorral, az szokta szennyezni a pillangószelep környékét olajjal, néha ki lehet takarítani. 

 

Link to comment
Megosztás:

Amit irtam linket előzőleg,ha bemásolod látni a képet. Azt értem hogy visszavezetik a kipufogógáz egy részét,de ennyire hogy csillog az olaj benne? Ettől füstölhet? Bocs ha hülyeséget kérdezek de nem vagyok müszaki végzettségű.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, laci68 írta:

Amit irtam linket előzőleg,ha bemásolod látni a képet. Azt értem hogy visszavezetik a kipufogógáz egy részét,de ennyire hogy csillog az olaj benne? Ettől füstölhet? Bocs ha hülyeséget kérdezek de nem vagyok müszaki végzettségű.

Na szóval, van egyszer a kartergáz visszavezetés ( minden motornál van) ekkor  lentről a karterból felvezetik először a szelepfedél alá, innen megy a szívóoldalra, ez koszolja a pillangószelepet, ez olajos. Aztán van a kipufogó gáz visszavezetés ez az EGR szelep, itt meg ugye a leömlő, és a szívócsonk van összekötve, ez csak saját magát szokta koszolni, és ugye korommal, nem olajjal. ez nincs minden motornál de neked igen. A képet sajna még mindíg nem tudtam megnézni. 

Link to comment
Megosztás:

41 perce, laci68 írta:



http://pics.coldline.hu/pics/2849556-20180605-ABj48U.jpg Talán sikerült. Szóval ennyire olajos a szivócső és a fojtószelepház belseje. Azóta kiszedtem az egr-t de az meg le van vakitva.

Igen ez ilyen a fojtószelep és környéke elég dzsuvás tud lenni. Hoznak hétfőn egy B corsát azon is azzal kezdem meg az Egr takarítással. Ha le van falazva az jó akkor már nincs gondod vele. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

NZ-SE átépítéskor érdemes többet lesíkoltatni a hengerfejből hogy behozzuk az SE nagyobb kompresszióját, de mennyit kell pontosan?  Meg azt írja a nagykönyv hogy sikolás után sem lehet kisebb a hengerfej magasság 95.9 milinél, de most 96 mili ilyenkor mi van? Szerk: egy másik leírásban meg 95.5 a minimális magasság. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.