zotya975 Elküldve Április11, 2018 Megoszt Elküldve Április11, 2018 20 órája, endre1993 írta: de lehet a szen szuro a masikkal is ugyan ezt csinalta s az nem volt nezve meg A szénszűrő az anyósoldali sárvédő alatt van, de odáig nem kell bontani a tűzfalon van egy fekete kerek ufó alakú szelep annak a csöveit kell átnézni, ha a szétesett az aktíavszén szűrő belső része ide is bejut a szénpor, majd tovább a fojtószelephez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Május31, 2018 Megoszt Elküldve Május31, 2018 (edited) Sziasztok A következő lenne a kérdésem, F-astrán (benzines nekem pl 1.6 8v) most ahogy araszoltam vele ilyen melegbe a mutatót felment kb 100 °C ig . Eddig még nem ment fel idáig (tavaly) Illetve 95-97 °C fok körül kapcsol a hűtő venti na ezt speckó nem hallottam hogy ment volna de szól is a zene szóval lehet hogy ment . Ha kap menet szelet szép lassan vissza kúszik 90 körül-re . Ez így normális ? Én azon gondolkozok hogy cserélek vezérlést vízpumpával + termosztátot (bár látványosam 95 előtt kicsivel nyit a termo ilyenkor a mutató vissza megy ). Nem tudom ezzel meg oldanám-e a gondot (ja fűtő radiátor + hűtő kb 0,5-1 éve savazva ). Módosítva Május31, 2018 : Barret Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Május31, 2018 Megoszt Elküldve Május31, 2018 11 perce, Barret írta: Sziasztok A következő lenne a kérdésem, F-astrán (benzines nekem pl 1.6 8v) most ahogy araszoltam vele ilyen melegbe a mutatót felment kb 100 °C ig . Eddig még nem ment fel idáig (tavaly) Illetve 95-97 °C fok körül kapcsol a hűtő venti na ezt speckó nem hallottam hogy ment volna de szól is a zene szóval lehet hogy ment . Ha kap menet szelet szép lassan vissza kúszik 90 körül-re . Ez így normális ? Én azon gondolkozok hogy cserélek vezérlést vízpumpával + termosztátot (bár látványosam 95 előtt kicsivel nyit a termo ilyenkor a mutató vissza megy ). Nem tudom ezzel meg oldanám-e a gondot (ja fűtő radiátor + hűtő kb 0,5-1 éve savazva ). Szia! Nekem x16szr van, ugyanez a jelenség mióta megvettem az autót. 100 fok körül kapcsol be, de kicsit csal a mutató a tiédnél is. Szerintem normális jelenség, meleg-araszolgatás, e fölé nem szokott menni. Én nem keresnék hibát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május31, 2018 Megoszt Elküldve Május31, 2018 10 órája, Barret írta: Sziasztok A következő lenne a kérdésem, F-astrán (benzines nekem pl 1.6 8v) most ahogy araszoltam vele ilyen melegbe a mutatót felment kb 100 °C ig . Eddig még nem ment fel idáig (tavaly) Illetve 95-97 °C fok körül kapcsol a hűtő venti na ezt speckó nem hallottam hogy ment volna de szól is a zene szóval lehet hogy ment . Ha kap menet szelet szép lassan vissza kúszik 90 körül-re . Ez így normális ? Én azon gondolkozok hogy cserélek vezérlést vízpumpával + termosztátot (bár látványosam 95 előtt kicsivel nyit a termo ilyenkor a mutató vissza megy ). Nem tudom ezzel meg oldanám-e a gondot (ja fűtő radiátor + hűtő kb 0,5-1 éve savazva ). 10 órája, tuskes írta: Szia! Nekem x16szr van, ugyanez a jelenség mióta megvettem az autót. 100 fok körül kapcsol be, de kicsit csal a mutató a tiédnél is. Szerintem normális jelenség, meleg-araszolgatás, e fölé nem szokott menni. Én nem keresnék hibát. Szokott bent lenni egy műanyag téli betét a hűtőrácsban, esetleg ha van olyan érdemes nyárra kivenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június2, 2018 Megoszt Elküldve Június2, 2018 Csinálni akarok egy másik szeleprugó lenyomó célszerszámot, mert ami most van azzal nehézkes visszapakolni a dolgokat. Ugye a szétszedéssel nincs gond, lenyomom a szeleprugót, lepiszkálom a himbát és a kupakot, felengedem a szeleprugót. Összerakáskor kiürítem a tőkét, és azt nyomom le, mert a célszerszám annyira kitakarja a szelepet, hogy nem tudom visszarakni a kupakot a szelep és a himba közé. Ugye kiszedéskor mindegy hogyan jön ki visszarakni már pontosan kell. Ezért beraktam egy szelepet és összeraktam asztalon a hengerfejet a veztengelyházzal próbálgatni. Itt jön a probléma. Az asztalon simán le tudom nyomni az üres tőkét annyira hogy a kupak könnyedén bemegy a himba alá, az autóban élesben viszont kínlódás. Egy magyarázat lehet ( szerintem) hiába üres a tőke, amikor berakom a helyére a hengerfej olajjáratai nem üresek, így minden lenyomáskor olajat szív magába és akkor már nem lehet összenyomni teljesen. Ugye ritkán sikerül elsőre berakni a kupakot, nem is férek hozzá annyira mint az asztalon, meg tiszta olaj minden, kicsúszik a fogóból...stb. Szóval elakadtam... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június2, 2018 Megoszt Elküldve Június2, 2018 Na hát annyi történt, hogy kicsit alakítottam lent a szeleplenyomó végén, hogy jobban hozzáférjek a kupakhoz, meg lefestettem fehérre hogy jobban lássak, meg csak úgy. Holnap kipróbálom élesben. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június2, 2018 Megoszt Elküldve Június2, 2018 8 órája, zotya975 írta: Na hát annyi történt, hogy kicsit alakítottam lent a szeleplenyomó végén, hogy jobban hozzáférjek a kupakhoz, meg lefestettem fehérre hogy jobban lássak, meg csak úgy. Holnap kipróbálom élesben. Én fordítva szoktam, a lapkát zsírral ráragasztom a szelepre (könyvben benne van) a szelepet lenyomom és a himbát kézzel betolom a helyére. Csináltam hozzá ilyen lenyomót: https://www.opelforum.hu/uploads/monthly_2018_06/large.20170811_205001.jpg.62f703508af1cc013f32c4386bd09d5c.jpg https://www.opelforum.hu/uploads/monthly_2018_06/large.20170811_205035.jpg.3130fe29663ef357018a2b8866ebfd8d.jpg 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 10 órája, Tiu írta: Én fordítva szoktam, a lapkát zsírral ráragasztom a szelepre (könyvben benne van) a szelepet lenyomom és a himbát kézzel betolom a helyére. Csináltam hozzá ilyen lenyomót: https://www.opelforum.hu/uploads/monthly_2018_06/large.20170811_205001.jpg.62f703508af1cc013f32c4386bd09d5c.jpg https://www.opelforum.hu/uploads/monthly_2018_06/large.20170811_205035.jpg.3130fe29663ef357018a2b8866ebfd8d.jpg Én úgy szoktam hogy üres tőkénél felteszem a himbát a helyére, ez még gond nélkül megy, aztán lenyomom a tőkét a himbával, ekkor megemelkedik a szelepnél a vége és alá lehet tolni a kupakot. Na itt szokott hiányozni 1-2 miliméter, és a kupakot úgy kell bepattintani a helyére ( végülis ilyenkor kicsit lenyomja a szelepet) ami ugye nem jó, csak az eredeti lenyomóval nem fértem itt hozzá, ha le volt nyomva a szelep mert nagy részét kitakarta. Remélem így könnyebb lesz, és akkor megtudom hogyan szól az 1.6-os injektor az SE tengellyel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 12 órája, zotya975 írta: Én úgy szoktam hogy üres tőkénél felteszem a himbát a helyére, ez még gond nélkül megy, aztán lenyomom a tőkét a himbával, ekkor megemelkedik a szelepnél a vége és alá lehet tolni a kupakot. Na itt szokott hiányozni 1-2 miliméter, és a kupakot úgy kell bepattintani a helyére ( végülis ilyenkor kicsit lenyomja a szelepet) ami ugye nem jó, csak az eredeti lenyomóval nem fértem itt hozzá, ha le volt nyomva a szelep mert nagy részét kitakarta. Remélem így könnyebb lesz, és akkor megtudom hogyan szól az 1.6-os injektor az SE tengellyel. Majd írj róla, milyen lett. Szerk: Már látom. Azért az 1,4 az 1,4 marad... Fogyasztás nem lesz lényegesen más. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 (edited) 15 órája, zotya975 írta: Én úgy szoktam hogy üres tőkénél felteszem a himbát a helyére, ez még gond nélkül megy, aztán lenyomom a tőkét a himbával, ekkor megemelkedik a szelepnél a vége és alá lehet tolni a kupakot. Na itt szokott hiányozni 1-2 miliméter, és a kupakot úgy kell bepattintani a helyére ( végülis ilyenkor kicsit lenyomja a szelepet) ami ugye nem jó, csak az eredeti lenyomóval nem fértem itt hozzá, ha le volt nyomva a szelep mert nagy részét kitakarta. Remélem így könnyebb lesz, és akkor megtudom hogyan szól az 1.6-os injektor az SE tengellyel. Hát nem tudom uraim, de én nem foglalkoztam ilyesmivel. Egyszerűen úgy raktam fel a vez. tengely házat, hogy minden a helyén volt, és ahogy húztam le a csavarokat, szépen nyomta össze a tőkéket. Igaz!, nekem tök tiszta volt minden, mármint olaj sehol, hisze frissen síkolt hengerfejjel ment. Vagy lehet félreértek valamit? Nekem egész egyszerű alenyomóm, bár a képen nem tisztán látszik, amit azóta tovább is fejlesztettem, de lényegében egy csődarab, kivágva egy nyiálás rajta, egy nagy talpas pillanatszorító, aminek van elég menethossza, és nagyjából ennyi. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=443IMG_0407.jpg Persze ez nem akkor használatos mikor a helyén van minden, de azt kiváltottam volna úgy, hogy a szelepfedél csavarok helyére rögzítek valami hasonlatosat, szóval megintcsak nem macera. Módosítva Június3, 2018 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 7 órája, Tiu írta: Majd írj róla, milyen lett. Szerk: Már látom. Azért az 1,4 az 1,4 marad... Fogyasztás nem lesz lényegesen más. Persze azért megint megcopattam magam, mert jelre raktam a vezérlést, hogy ha nem egyértelmű hová megy vissza a szíj ( vagy mégiscsak belazulna) könnyen tudjam ellenőrizni, így aztán az 1-4 dugók fent voltak és betámasztottak 4 szelepet. Plusz nem tudtam a vezérműtengelyt körbeforgatni hogy az adott bütyök mindíg fent legyen, mert amikor lenyomta volna a szelepet a dugóban megakadt. Ezt persze akkor vettem észre amikor már meg volt fogatva a szíj és lent volt a vezkerék, így nem is tudtam már mozdítani a főtengelyt. 4 órája, tuskes írta: Hát nem tudom uraim, de én nem foglalkoztam ilyesmivel. Egyszerűen úgy raktam fel a vez. tengely házat, hogy minden a helyén volt, és ahogy húztam le a csavarokat, szépen nyomta össze a tőkéket. Igaz!, nekem tök tiszta volt minden, mármint olaj sehol, hisze frissen síkolt hengerfejjel ment. Vagy lehet félreértek valamit? Nekem egész egyszerű alenyomóm, bár a képen nem tisztán látszik, amit azóta tovább is fejlesztettem, de lényegében egy csődarab, kivágva egy nyiálás rajta, egy nagy talpas pillanatszorító, aminek van elég menethossza, és nagyjából ennyi. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=443IMG_0407.jpg Persze ez nem akkor használatos mikor a helyén van minden, de azt kiváltottam volna úgy, hogy a szelepfedél csavarok helyére rögzítek valami hasonlatosat, szóval megintcsak nem macera. Ha lent van a hengerfej akkor én is asztalos szorítókat használok, csak ugye most én bontatlan motornál cserélgettem a tengelyeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 5 órája, zotya975 írta: Persze azért megint megcopattam magam, mert jelre raktam a vezérlést, hogy ha nem egyértelmű hová megy vissza a szíj ( vagy mégiscsak belazulna) könnyen tudjam ellenőrizni, így aztán az 1-4 dugók fent voltak és betámasztottak 4 szelepet. Plusz nem tudtam a vezérműtengelyt körbeforgatni hogy az adott bütyök mindíg fent legyen, mert amikor lenyomta volna a szelepet a dugóban megakadt. Ezt persze akkor vettem észre amikor már meg volt fogatva a szíj és lent volt a vezkerék, így nem is tudtam már mozdítani a főtengelyt. Ha lent van a hengerfej akkor én is asztalos szorítókat használok, csak ugye most én bontatlan motornál cserélgettem a tengelyeket. Jogos! Megzavart a kép, hiába olvastam a bejegyzést. Tiu megoldásához hasonlóban gondolkodnék én is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci68 Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 Üdv. Astra 1.6 16v ecotec 95-ös, egyre jobban fogyasztotta a vizet,de folyás csepegés nem volt igy arra gondoltam gogy befelé fogy el,mondjuk télen nehezen is indult olykor. Hengerfej sikolás,szelepek becsiszolása és szelepszárszimering hf tömités, blokkban szimeringek csereje után kb 3-400 km alatt a felső jelről a kb a két jel közé középszintig lefogyasztotta az olajat. Ekkor nem füstölt,viszont egy max másfél km hosszu emelkedőn felment a vizhőfok 100 fok fölé,megálltam és visszahűtött a ventillátor. Ezt másnap is megismételte kétszer is. Mint kiderült,a hűtö el volt dugulva. Innentől kezdve füstöl is már,konkrétan hidegen amig szivató megy illetve ahogy melegszik megszűnik a füstölés. Melegen ha 1-2 nagy gázfröccsö t kap szintén füstöl. Amugy 1-2 hét állás után is pöccre indul,megy rendesen ahogy kell. Milyen okok miatt ehet ennyi olajat szimering ,gyűrű hibán kivül? Füstölésen kivül van-e más jele? Ezen tünetek óta 4 hiba eltárolódott ,ezek : 47 , 85 , 29 , 35 . Van rá valami gyogymod, vagy marad a gyűrűzés esetleg teljes felujitás? Előre is köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 1 óra, laci68 írta: Üdv. Astra 1.6 16v ecotec 95-ös, egyre jobban fogyasztotta a vizet,de folyás csepegés nem volt igy arra gondoltam gogy befelé fogy el,mondjuk télen nehezen is indult olykor. Hengerfej sikolás,szelepek becsiszolása és szelepszárszimering hf tömités, blokkban szimeringek csereje után kb 3-400 km alatt a felső jelről a kb a két jel közé középszintig lefogyasztotta az olajat. Ekkor nem füstölt,viszont egy max másfél km hosszu emelkedőn felment a vizhőfok 100 fok fölé,megálltam és visszahűtött a ventillátor. Ezt másnap is megismételte kétszer is. Mint kiderült,a hűtö el volt dugulva. Innentől kezdve füstöl is már,konkrétan hidegen amig szivató megy illetve ahogy melegszik megszűnik a füstölés. Melegen ha 1-2 nagy gázfröccsö t kap szintén füstöl. Amugy 1-2 hét állás után is pöccre indul,megy rendesen ahogy kell. Milyen okok miatt ehet ennyi olajat szimering ,gyűrű hibán kivül? Füstölésen kivül van-e más jele? Ezen tünetek óta 4 hiba eltárolódott ,ezek : 47 , 85 , 29 , 35 . Van rá valami gyogymod, vagy marad a gyűrűzés esetleg teljes felujitás? Előre is köszönöm a válaszokat. Halihó, amikor le volt véve a hengerfej nyomáspróba lett csinálva? Mert ugye nem csak a hengerfej tömítés hibája okozhat víz-olajfogyasztást hanem a hengerfej vagy akár a blokk repedése is. Ha volt és ott nem volt gond, akkor ugye alapból két helyen eheti az olajat a szelepszár szimeringnél és az olajlehúzó gyűrűknél, amit cseréltetek. Az első esetben inkább hosszabb állás után van egy nagy olajfüst indításkor amikor a kopott-megkeményedett szimering mellett a szelepszáron a szívó és a kipufogó csatornákba, nyitott szelep esetén a hengerbe jutó olaj indításkor elég. A gyűrű hiba állandó füstölést okoz menet közben. Aztán még: ha a szelepvezetők kopottak a szelepnek nagy az oldalirányú mozgása az tönkreteheti az új szimerineget is, ezek voltak ellenőrizve , cserélve, esetleg dörzsárazva és nagyobb szelepszárú beépítve? ( már ha van belőle túlméret) Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci68 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 Nyomáspróbárol nem tudok. mint irtam szelepszár szimering volt cserélve de a gyűrűk nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 36 perce, laci68 írta: Nyomáspróbárol nem tudok. mint irtam szelepszár szimering volt cserélve de a gyűrűk nem. Hát bizony akkor esélyes hogy a kopott olajlehúzók ludasak az olajfogyasztásért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci68 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 Na most önhatalmulag elkezdtem szétszedni. Ezen alkatrész (PONTOS NEVET NEM TUDOK) ameddig au ujjam befért fekete olajos volt ,csillogó olajos. A pillangószelep házában is volt némi olajcsillogás. Azt tudom hogy ez nem normális,de hogy kerül oda olaj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci68 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 Az alkatrész képet nem tudom hogy kell berakni hsz.ba de a pillangószelep és a szivócsonk közötti alkatrész az.file:///D:/DSC_0007.JPG file:///D:/DSC_0007.JPG Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci68 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 file:///D:/DSC_0010.JPG Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 16 perce, laci68 írta: Na most önhatalmulag elkezdtem szétszedni. Ezen alkatrész (PONTOS NEVET NEM TUDOK) ameddig au ujjam befért fekete olajos volt ,csillogó olajos. A pillangószelep házában is volt némi olajcsillogás. Azt tudom hogy ez nem normális,de hogy kerül oda olaj? Ahhoz hogy képet belinkelj fel kell töltened egy képfeltötlő oldalra például ide: http://pics.coldline.hu/ Előtte érdemes lekicsinyíteni felére-harmadára ( én paintban szoktam) , aztán a kép linkjét be kell másolni ide: Mádiafájl beszúrása ( jobbra lent a hozzászólás ablakba)-Kép beszúrása URL-ről. Amúgy a kartergázt megetetik a motorral, az szokta szennyezni a pillangószelep környékét olajjal, néha ki lehet takarítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci68 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 Amit irtam linket előzőleg,ha bemásolod látni a képet. Azt értem hogy visszavezetik a kipufogógáz egy részét,de ennyire hogy csillog az olaj benne? Ettől füstölhet? Bocs ha hülyeséget kérdezek de nem vagyok müszaki végzettségű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 7 perce, laci68 írta: Amit irtam linket előzőleg,ha bemásolod látni a képet. Azt értem hogy visszavezetik a kipufogógáz egy részét,de ennyire hogy csillog az olaj benne? Ettől füstölhet? Bocs ha hülyeséget kérdezek de nem vagyok müszaki végzettségű. Na szóval, van egyszer a kartergáz visszavezetés ( minden motornál van) ekkor lentről a karterból felvezetik először a szelepfedél alá, innen megy a szívóoldalra, ez koszolja a pillangószelepet, ez olajos. Aztán van a kipufogó gáz visszavezetés ez az EGR szelep, itt meg ugye a leömlő, és a szívócsonk van összekötve, ez csak saját magát szokta koszolni, és ugye korommal, nem olajjal. ez nincs minden motornál de neked igen. A képet sajna még mindíg nem tudtam megnézni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci68 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 http://pics.coldline.hu/pics/2849556-20180605-ABj48U.jpg Talán sikerült. Szóval ennyire olajos a szivócső és a fojtószelepház belseje. Azóta kiszedtem az egr-t de az meg le van vakitva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2018 Megoszt Elküldve Június5, 2018 41 perce, laci68 írta: http://pics.coldline.hu/pics/2849556-20180605-ABj48U.jpg Talán sikerült. Szóval ennyire olajos a szivócső és a fojtószelepház belseje. Azóta kiszedtem az egr-t de az meg le van vakitva. Igen ez ilyen a fojtószelep és környéke elég dzsuvás tud lenni. Hoznak hétfőn egy B corsát azon is azzal kezdem meg az Egr takarítással. Ha le van falazva az jó akkor már nincs gondod vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június15, 2018 Megoszt Elküldve Június15, 2018 NZ-SE átépítéskor érdemes többet lesíkoltatni a hengerfejből hogy behozzuk az SE nagyobb kompresszióját, de mennyit kell pontosan? Meg azt írja a nagykönyv hogy sikolás után sem lehet kisebb a hengerfej magasság 95.9 milinél, de most 96 mili ilyenkor mi van? Szerk: egy másik leírásban meg 95.5 a minimális magasság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts