Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ez már feltöltődött olajszűrőnél van :-D

Gondolom tele van már olajsárral az olajteknő és emiatt nem fér bele a megadott mennyiség. Mondjuk én sosem szoktam csurig önteni olajjal, kb 3/4 nívóig. Ez nálam 3 liter olajat jelent (mivel csak 3,25 liter kell bele). Amíg nem volt kitakarítva az olajsár a teknőből, addig a 3 literrel is már felső nívó felett volt a szint...

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg 3 liter pár deci szokott belemenni. Jó aztán egy év alatt elfogy a maradék is nem buggyan meg. :D

Ilyennel egyszerűbb lett volna a tőkét szerelni, nem?

http://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html

egyébként naon érdekes dolgot láttam vhol, hogy lehet bérelni szerszámot, pl vezérlés rögzítőt, beállítót

én most kuplunghoz rögzítőt keresek nincs esetleg vkinek kölcsibe? vagy vmi helyet, ahol mondjuk bérelhető?

Link to comment
Megosztás:

Ilyennel egyszerűbb lett volna a tőkét szerelni, nem?

http://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html

egyébként naon érdekes dolgot láttam vhol, hogy lehet bérelni szerszámot, pl vezérlés rögzítőt, beállítót

én most kuplunghoz rögzítőt keresek nincs esetleg vkinek kölcsibe? vagy vmi helyet, ahol mondjuk bérelhető?

Itt a rajza, nem bonyolult: ;) http://www.opelforum.hu/uploads/1241212115/gallery_5473_225_88002.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ilyennel egyszerűbb lett volna a tőkét szerelni, nem?

http://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html

egyébként naon érdekes dolgot láttam vhol, hogy lehet bérelni szerszámot, pl vezérlés rögzítőt, beállítót

én most kuplunghoz rögzítőt keresek nincs esetleg vkinek kölcsibe? vagy vmi helyet, ahol mondjuk bérelhető?

Néztem akkor, először faragni is akartam egyet, de végül lusta voltam és a régivel dolgoztam. Nem tudom ez nem feszül nagyon abban az egy csavarlyukban? Elég nagy erők ébrednek ott... :icon14: :rolleyes: Amivel én csináltam annál is elnyírta az egyik leszorító csavar menetét, a szárnyas anyát nem is tudtam kézzel tekerni.

Link to comment
Megosztás:

Néztem akkor, először faragni is akartam egyet, de végül lusta voltam és a régivel dolgoztam. Nem tudom ez nem feszül nagyon abban az egy csavarlyukban? Elég nagy erők ébrednek ott... :icon14: :rolleyes: Amivel én csináltam annál is elnyírta az egyik leszorító csavar menetét, a szárnyas anyát nem is tudtam kézzel tekerni.

hát én nem tom, csak találtam
Link to comment
Megosztás:

kár hogy nincs ilyen "szerszám-bérlő" közösség

pl majd tárcsát akarok cserélni, jó lenne ahhoz az a tartó biz-baz, de 5pénz, ha lehetne bérelni.....

De az csak akkor kell, ha az ablakon húzod ki a tárcsát váltót nem? Ha leveszed a motort vagy a váltó akkor nem. A nyíláson szereléshez meg ki kell húzni a nyelestengelyt amihez ha gyártok szerszámot M7-es csavar vagy menetes szár kell amit neten sem láttam sehol. Szerintem ha odakerülök akkor leeresztem a bölcsőt kiveszem a váltót, úgyis féltengely szimeringet meg nyelestengely szimeringet kell cserélnem. A kinyomócsapágy csere nem is tudom működik-e az ablakon keresztül.

Link to comment
Megosztás:

De az csak akkor kell, ha az ablakon húzod ki a tárcsát váltót nem? Ha leveszed a motort vagy a váltó akkor nem. A nyíláson szereléshez meg ki kell húzni a nyelestengelyt amihez ha gyártok szerszámot M7-es csavar vagy menetes szár kell amit neten sem láttam sehol. Szerintem ha odakerülök akkor leeresztem a bölcsőt kiveszem a váltót, úgyis féltengely szimeringet meg nyelestengely szimeringet kell cserélnem. A kinyomócsapágy csere nem is tudom működik-e az ablakon keresztül.

De nem akarom leszedni a váltót, ablakos. Mé szedjem szét ha nem muszáj.

Ehem, akkor ezt még turnom kell, én az hittem, hogy igen.

Link to comment
Megosztás:

De nem akarom leszedni a váltót, ablakos. Mé szedjem szét ha nem muszáj.

Ehem, akkor ezt még turnom kell, én az hittem, hogy igen.

Hát azért mert legalábbis én nem találtam 7-es menetes szárat anélkül meg nem tudom kihúzni a nyelestengelyt a váltó oldalánál. Meg ugye nekem sincsen olyan kapcsom amit keresel, a szimeringet is csak így lehet szerintem cserélni, ez általában ereszteni szokott. Meg ez sokkal jobb muri.... :D De igazából miért is kell az a 3 biszbasz? A régi tárcsát már nem kell központosítani, mert kiveszed...az újat viszont hogyan állítod be központosra, amíg ki van szedve a szerkezet és a tárcsa? Vagy csak úgy szemre, és amikor vissza van csavarozva a lendkerékre akkor derül ki hogy belemegy-e középre a nyeles tengely? :icon14: :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát azért mert legalábbis én nem találtam 7-es menetes szárat anélkül meg nem tudom kihúzni a nyelestengelyt a váltó oldalánál. Meg ugye nekem sincsen olyan kapcsom amit keresel, a szimeringet is csak így lehet szerintem cserélni, ez általában ereszteni szokott. Meg ez sokkal jobb muri.... :D De igazából miért is kell az a 3 biszbasz? A régi tárcsát már nem kell központosítani, mert kiveszed...az újat viszont hogyan állítod be központosra, amíg ki van szedve a szerkezet és a tárcsa? Vagy csak úgy szemre, és amikor vissza van csavarozva a lendkerékre akkor derül ki hogy belemegy-e középre a nyeles tengely? :icon14: :rolleyes:

Ezt találtam:

http://de.scribd.com/doc/51406836/Kuplungsscheibe-und-Druckplatte-aus-und-einbauen#scribd

Link to comment
Megosztás:

Itt http://www.opelforum.hu/topic/14-motor/page-1366#entry861381

és itt is http://www.opelforum.hu/topic/357-sebessegvalto/?p=824600

volt szó erről. Ablakon keresztül cserélhető a csapágy is. :icon1:

A leírásoktól eltérően 12 szögű kulcs (XZN) kell a csavarhoz a nyelestengelyen. (azt hiszem M8-as) A legjobb, ha van egy készlet, amiben minden fajta van.

M7-es menetes szárnak bontóból kell keresni egy kuplungbowdent. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Itt http://www.opelforum.hu/topic/14-motor/page-1366#entry861381

és itt is http://www.opelforum.hu/topic/357-sebessegvalto/?p=824600

volt szó erről. Ablakon keresztül cserélhető a csapágy is. :icon1:

A leírásoktól eltérően 12 szögű kulcs (XZN) kell a csavarhoz a nyelestengelyen. (azt hiszem M8-as) A legjobb, ha van egy készlet, amiben minden fajta van.

M7-es menetes szárnak bontóból kell keresni egy kuplungbowdent. ;)

Véletlen lehet? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Itt http://www.opelforum.hu/topic/14-motor/page-1366#entry861381

és itt is http://www.opelforum.hu/topic/357-sebessegvalto/?p=824600

volt szó erről. Ablakon keresztül cserélhető a csapágy is. :icon1:

A leírásoktól eltérően 12 szögű kulcs (XZN) kell a csavarhoz a nyelestengelyen. (azt hiszem M8-as) A legjobb, ha van egy készlet, amiben minden fajta van.

M7-es menetes szárnak bontóból kell keresni egy kuplungbowdent. ;)

pedig kerestem, de komolyan.....

kuplungbovdent cseréltem, megvan a régi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C20XE motorral kapcsolatban lennének kérdéseim.

Hidegen nagyon szépen pöccre indul, melegen nehezebben. Mitől lehet ez?

Alapjárat szép 1000 alatti valamivel, stabil. De ha pl odaérek egy lámpához vagy kereszteződéshez és benyomom a kuplungot akkor hajlamos leejteni a fordulatot 500 környékére és lefullad. Ez a lefulladás a vége felé jobb lett, 60km-t mentem ma vele. Kell ennél a motornál tanítani az alapjáratit vagy csak menjek vele aztán majd jó lesz?

Egy másik észrevétel, hogy ha ráadom a gyújtást égnek a kontrolllámpák. Beindul, szépen elalszanak. De a motorhiba lámpa csak 2-4 másodperc után alszik el. Jelent-e ez valami problémát, olvastassam-e ki? Apa autóján pl az olajnyomás lámpa alszik ki kicsit később mint a többi, 2-3 másodperc, de annál mindig így volt, mióta nálunk van.

Ezeken kívűl bármi javaslatot, tanácsot elfogadok a motorral kapcsolatban, szeretném szépen lassan majd teljesen felújítani, kicserélni mindent. Egyenlőre barátkozunk.

Nagyon szépen köszönöm előre is a válaszokat.

Üdv.: ToRi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C20XE motorral kapcsolatban lennének kérdéseim.

Hidegen nagyon szépen pöccre indul, melegen nehezebben. Mitől lehet ez?

Alapjárat szép 1000 alatti valamivel, stabil. De ha pl odaérek egy lámpához vagy kereszteződéshez és benyomom a kuplungot akkor hajlamos leejteni a fordulatot 500 környékére és lefullad. Ez a lefulladás a vége felé jobb lett, 60km-t mentem ma vele. Kell ennél a motornál tanítani az alapjáratit vagy csak menjek vele aztán majd jó lesz?

Egy másik észrevétel, hogy ha ráadom a gyújtást égnek a kontrolllámpák. Beindul, szépen elalszanak. De a motorhiba lámpa csak 2-4 másodperc után alszik el. Jelent-e ez valami problémát, olvastassam-e ki? Apa autóján pl az olajnyomás lámpa alszik ki kicsit később mint a többi, 2-3 másodperc, de annál mindig így volt, mióta nálunk van.

Ezeken kívűl bármi javaslatot, tanácsot elfogadok a motorral kapcsolatban, szeretném szépen lassan majd teljesen felújítani, kicserélni mindent. Egyenlőre barátkozunk.

Nagyon szépen köszönöm előre is a válaszokat.

Üdv.: ToRi

Motorhiba lámpa nálam is azonnal elalszik, mikor úgy gondolja, hogy beindult a motor. Tehát indítózás után ahogy beröffen, max 1mp-t világíthat és már nem. Ha jól emlékszem, akkor alszik el, amikor elkezdi az alapjárat szabályzást (felpörgeti a motort 1200-1500-ra). Hidegen általában előbb, mint az olajnyomás lámpa.

A be nem indulást melegen több minden okozhatja. Rotoros az XE vagy DIS-es?

Link to comment
Megosztás:

Motorhiba lámpa nálam is azonnal elalszik, mikor úgy gondolja, hogy beindult a motor. Tehát indítózás után ahogy beröffen, max 1mp-t világíthat és már nem. Ha jól emlékszem, akkor alszik el, amikor elkezdi az alapjárat szabályzást (felpörgeti a motort 1200-1500-ra). Hidegen általában előbb, mint az olajnyomás lámpa.

A be nem indulást melegen több minden okozhatja. Rotoros az XE vagy DIS-es?

Nálam ha beindult a motor utána 2-3 sec után alszik el. Lehet akkor kiolvastatom azért.

Rotoros a gyújtása. Beindul melegen is és szépen jár utána, csak nem pöccre hanem többet teker az önindító. Hidegen meg egyből ahogy fordítom a kulcsot már indul is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!A következő "jelenség" melyik motortartó hibájára utalhat(ha ránézésre mindegyik ok.)?

https://youtu.be/RgVT4OcV_DE

A bal első el van szakadva és azért tud felemelkedni. Alapállapotban nem látni,mert úgy van megcsinálva hogy ráül saját magára. Ellenben terhelésre meg elemeli magát. Egy emelővel emeljétek meg a váltónál és egyből kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az érdekelne hogy a 17D motorkodu motorra fel lehet e tenni vmelyik TD astra hengerfejet? Úgyis cserére szorul a lelkem. Így jött egy sugallat az egyik ismerősömnek..... Persze neki épp van is egy :) Szerintetek? És minek kell megegyezni ha igen a válasz?

Bár nem értek a dieselhez, de szerintem teljesen más a kettő és nem csereszavatos...de majd jön valaki és pontosítt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opel tulajdonosok és hozzáértők!

Segítségetekre lenne szükségem.

Röviden hogy ne húzzam az időtöket.

Vettem egy Opel Astra f versenyautót és szeretnék belerakni egy 1.6 16v-es ecotec motort,mert egy 1.4 8v-es van benne.

És szeretnék egy 60-as leömlőt mert 60-as rendszert adtak hozzá.

Mit kell változtatnom rajta.Gondolok motorbakra,vezetékelésre,váltóra stb.

Kérlek titeket segítsetek hozzáértésetekkel és tapasztalataitokkal.

Előre is köszönöm!

Üdv.Nektek

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.