Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tempomat


Qni

Recommended Posts

Nicsak-nicsak, van kis-Tédé is? :D

Látod. Nem olvassák a szabályzatot, aztán amikor ki vannak rúgva akkor megsértődnek. Anno amikor az indexen regeltem, legalább 20-30 nicket próbáltam, de mind foglalt volt olyan hülyeségeket, meg hogy joc0555 nem akartam regelni. Az Omegatd szabad volt és ez lett. Azóta meg mindenhol ezt használom, de mindig akadnak utánzók...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Üdv!

Tempomat ügyben kérnék felvilágosítást:Van egy 98-as X20XEV-m,fél éve vette,és most jutottam el odáig,hogy van időm kicsit foglalkozni az autóval.A tempomat már vásárláskor sem működött,felületesen átnéztem,a bowden el volt szakadva,összeillesztettem egy "csokival"(sorkapocs),pontosabban annak belsejével.Ha már arra jártam,kapott kenést is....igen ám de így sem működik....

Segítséget szeretnék kérni a "régi" Omegás szakiktól,írják már meg nekem,mit kéne átnézzek,kimérjek,hogy a legpraktikusabb nekiállni a hibakeresésnek!

Előre is köszönöm!

Gera

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tempomat ügyben kérnék felvilágosítást:Van egy 98-as X20XEV-m,fél éve vette,és most jutottam el odáig,hogy van időm kicsit foglalkozni az autóval.A tempomat már vásárláskor sem működött,felületesen átnéztem,a bowden el volt szakadva,összeillesztettem egy "csokival"(sorkapocs),pontosabban annak belsejével.Ha már arra jártam,kapott kenést is....igen ám de így sem működik....

Segítséget szeretnék kérni a "régi" Omegás szakiktól,írják már meg nekem,mit kéne átnézzek,kimérjek,hogy a legpraktikusabb nekiállni a hibakeresésnek!

Előre is köszönöm!

Gera

Lehet hogy a szakadt bowden miatt leégett a motor. Először azt nézd meg. Aztán a biztosítékot. Aztán túrj hozzá kapcsolási rajzot. Omegbetnbook-ban benne van. Google segít, esetleg valakit megkérsz hogy küldje el mail-ben.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy a szakadt bowden miatt leégett a motor. Először azt nézd meg. Aztán a biztosítékot. Aztán túrj hozzá kapcsolási rajzot. Omegbetnbook-ban benne van. Google segít, esetleg valakit megkérsz hogy küldje el mail-ben.

Köszönöm a gyors választ!Van hozzá szervízkönyvem,ami szerint a 15-ös számú biztosíték a tolatólámpa,kesztyűtartó-világítás és a "sebességhatároló"...gondolom ez a tempomat...ez jó,megmértem.A "rángató-motor" 10-eres csatijának kiosztása kellene,hátha a motor rossz...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ!Van hozzá szervízkönyvem,ami szerint a 15-ös számú biztosíték a tolatólámpa,kesztyűtartó-világítás és a "sebességhatároló"...gondolom ez a tempomat...ez jó,megmértem.A "rángató-motor" 10-eres csatijának kiosztása kellene,hátha a motor rossz...

Ja, az az a bizti.

Viszont a leírásban nem szerepel a tempomat belső lelkivilága...

A 10-es csatlakozón nem találod a motor kivezetéseit.

Kiosztása:

F a táp,

A-B-C-F indexkapcsoló,

D kuplungkapcsoló,

E föld,

G féklámpa,

H diagnosztika,

J automata váltó,

K ABS.

Mérd végig, hogy mi mit kap, hátha megleled a nyomort.

Éljen a királynő, jössz egy sörrel!

Link to comment
Megosztás:

Kiosztása:

Köszönöm szépen!

Közben én is megtaláltam,igaz,egy lengyel fórumon-betettem egy fordítóprogramba,az eredmény önmagáért beszél(csak a poén kedvéért):

"A - váltó, a reset gomb ("O"), általában zárt 12-ig. használják ki szeretné kapcsolni a sebességtartó automatika. (bontása a 12 ki)

B - váltó, "I" gomb, alaphelyzetben nyitott, aktiválja a tempomat 12, és egyre gyorsabban

C - váltó, "R" gomb, alaphelyzetben nyitott, csökkenti a sebességet és 12

D - tengelykapcsoló érzékelő, alaphelyzetben zárt (zárva puszczonym csatolás) a +12 V Nekem, hogy vezetékes. a +12 V

E - tömeg

F - tápegység, 12 V, max 5A

G - STOP fény. Egy érdekes tény: így a kábel okozza leakasztott a tempomat úgy kezelik, mintha a fék volt nyomva. Azaz, az aktív állapot a "magas " belső felhúzás +. Otthon podlaczyme közvetlenül a stop lámpa kapcsolóját.

H - egy sor diagnosztikai. Hagyja független

J - kapcsolat a vezető automata sebességváltóval. szabadság nem kapcsolódó manuális sebességváltóval ..

K - sebességmérő. Én dugva a kék - piros bokáját a rádióban."

A Tied azért érthetőbb,köszi mégegyszer,elbíbelődök vele egyik nap!

Te tényleg pécsi vagy? Ha igen, akkor el tudok neked juttatni OmegBetnbok-ot. De adsz egy mail címet, akkor csak a tempomatról küldök át segédletet.

Link to comment
Megosztás:

Te tényleg pécsi vagy? Ha igen, akkor el tudok neked juttatni OmegBetnbok-ot. De adsz egy mail címet, akkor csak a tempomatról küldök át segédletet.

Pécsi bizony,közel 3 évtizede!Előre is nagyon köszönöm a segítséget. kiskocka01@citromail.hu

Mit takar az a "OmegBetnbok"? Biztos hülye kérdés,de eddig Japán és ruszki autókon edződtem...

Link to comment
Megosztás:

Pécsi bizony,közel 3 évtizede!Előre is nagyon köszönöm a segítséget. kiskocka01@citromail.hu

Mit takar az a "OmegBetnbok"? Biztos hülye kérdés,de eddig Japán és ruszki autókon edződtem...

Mail ment. Az OmegaBEtnbook tartalmazza az B Omegával kapcsolatos összes kapcsolási rajzot, technikai újdonságokat, alkatrészek elhejezkedését, csatlakozók lábkiosztásait. Ennek segítségével lett gyári CD-táram, és Bose hangrendszerem az autóban <_< amit egy régebbi gazda hatásosan eltávolított az autóból.

Link to comment
Megosztás:

Mail ment. Az OmegaBEtnbook tartalmazza az B Omegával kapcsolatos összes kapcsolási rajzot, technikai újdonságokat, alkatrészek elhejezkedését, csatlakozók lábkiosztásait. Ennek segítségével lett gyári CD-táram, és Bose hangrendszerem az autóban <_< amit egy régebbi gazda hatásosan eltávolított az autóból.

Köszönöm,megnéztem,ez elég részletes cucc!Hálás köszönet még1x!!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok. Vectra B-be (1.7 diesel, bowdenes gázpedálos) szeretnék tempomatot beszerelni. Megvannak a hozzávalók, egy benzines opelből származó elektromotor, index, fék és kuplung kapcsoló.

Az elektromos rajz szerint kötöttem be mindent, megkapta az áramot, testet, az indexkapcsoló vezetékeit, a fék és kuplungkapcsoló jelét, és a sebességjelet is a megfelelő pontokra.

A H diagnosztikai kapcsot, amelyet a diagnosztika csatira kell kötni, nem használtam, illetve a J érintkezőt se, amely elvileg a visszajelző.

Sajnos valamiért nem akar működni. 30 km/h nál hallani, hogy egy pillanatra csinál valamit, de a bowdenen nem húz semmit. Annyit sikerült kizárnom, hogy nem a vezérlő motorral van a gond, mert két vezérlő motorral is ugyanaz a tünet: 30 km/nál megmozdul, de a bowdent nem húzza.

Szerintetek mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Ja, az az a bizti.

Viszont a leírásban nem szerepel a tempomat belső lelkivilága...

A 10-es csatlakozón nem találod a motor kivezetéseit.

Kiosztása:

F a táp,

A-B-C-F indexkapcsoló,

D kuplungkapcsoló,

E föld,

G féklámpa,

H diagnosztika,

J automata váltó,

K ABS.

Mérd végig, hogy mi mit kap, hátha megleled a nyomort.

Éljen a királynő, jössz egy sörrel!

Alapesetben kell rá 12V? Mert akkor lehet, hogy emiatt nem működik a dolog nálam...

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy kap állandó tápot, és valahonnan vezérelt tápot.

Ezt abból látod, hogy levett gyújtásnál is bekapcsol a kijelző, ha megnyomod valamelyik BC-gombot.

J - kapcsolat a vezető automata sebességváltóval. szabadság nem kapcsolódó manuális sebességváltóval ..

Ebből azt veszem ki, hogy manuális váltó esetén szabadon kéne hagyni.

Én szabadon hagytam, de így nem működik a sebességtartás...

Két Vectra B kapcsolási rajzom van. Az egyiken nincs is jelölve a J csatlakozó:

ABS_Tempomat2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A másikon van jelölve, mégpedig, hogy a 612-es, AT32 jelű csatlakozóra megy.

Tempomat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Viszont a 612-es kapocs hiányzik a kapcsolási rajzról B)

Link to comment
Megosztás:

J - kapcsolat a vezető automata sebességváltóval. szabadság nem kapcsolódó manuális sebességváltóval ..

Ebből azt veszem ki, hogy manuális váltó esetén szabadon kéne hagyni.

Én szabadon hagytam, de így nem működik a sebességtartás...

Ohh, bökd meg B)

Félreolvastam, vagy mi a rák :D

Azt hittem BC-ről van szó :) :( :)

Hogy a tempomat kap-e állandó 12V-ot, azt nemtudom. Esetleg este átnézem a kapcsolásaimat amik vannak.

Sry :)

Link to comment
Megosztás:

Ohh, bökd meg B)

Félreolvastam, vagy mi a rák :D

Azt hittem BC-ről van szó :) :( :)

Hogy a tempomat kap-e állandó 12V-ot, azt nemtudom. Esetleg este átnézem a kapcsolásaimat amik vannak.

Sry :)

Megköszönném.

Az kérdéses számomra, hogy a Tempomat J csatija hova megy. És állandó 12V van rajta, vagy akkor kap 12V-ot ha oldania kell.

Link to comment
Megosztás:

Megköszönném.

Az kérdéses számomra, hogy a Tempomat J csatija hova megy. És állandó 12V van rajta, vagy akkor kap 12V-ot ha oldania kell.

Sajnos akkor se jó, ha kap +12V-ot, és akkor se ha nem.

Valakinek valami ötlete, hogy miért nem működik a tempomat?

Mindent a kapcsolási rajz szerint kötöttem be... B)

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg a földre kötni...

Köszi. Már mindent próbáltam, de bevallom ez nem jutott eszembe.

Próbáltam a G csatlakozónak (fék kapcsolóé) +12V-ot adni, illetve nem adni. Ugyanezt a D csatlakozóval is eljátszottam. Semmi. A tünet ugyanaz.

Viszont lemegyek hídba, hogy ezzel lesz jó B)

Link to comment
Megosztás:

Megköszönném.

Az kérdéses számomra, hogy a Tempomat J csatija hova megy. És állandó 12V van rajta, vagy akkor kap 12V-ot ha oldania kell.

Az Omegánál a J jelű lábon nincs semmi. Dobj egy mail címet, és átküldöm a tempomatról szóló részt pdf-ben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.