Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Y17dt isuzu hungary Facebook-os csoportban y17dt teljesítmény növelésről olvastam egy kis párbeszédet.

Ott említették meg " Károly Zsolt Ozsváth " nevét,aki állítólag foglalkozik ilyesmivel. 

Ismeri Őt közületek valaki,vagy tudja valaki az elérhetőségét (email,tel szám ). Privátban is jöhet,ha itt nem publikus. Esetleg rajta kívűl tudtok még olyan szakit,aki ilyen dologgal foglalkozik és valamelyikőtöknek optimalizálta a kocsit?

Köszönöm előre is!

 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 02. 25. at 21:34, bocs írta:

Sziasztok!

Y17dt isuzu hungary Facebook-os csoportban y17dt teljesítmény növelésről olvastam egy kis párbeszédet.

Ott említették meg " Károly Zsolt Ozsváth " nevét,aki állítólag foglalkozik ilyesmivel. 

Ismeri Őt közületek valaki,vagy tudja valaki az elérhetőségét (email,tel szám ). Privátban is jöhet,ha itt nem publikus. Esetleg rajta kívűl tudtok még olyan szakit,aki ilyen dologgal foglalkozik és valamelyikőtöknek optimalizálta a kocsit?

Köszönöm előre is!

 

Márton Csaba Gyulán, már többünknek csinálta, nekem többek között most H-t is optimalizált, meg ez az. Ajánlom! Nehéz elérni, de nem lehetetlen. Van netes oldala is, ott a telefonszám!

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Handbrake írta:

Márton Csaba Gyulán, már többünknek csinálta, nekem többek között most H-t is optimalizált, meg ez az. Ajánlom! Nehéz elérni, de nem lehetetlen. Van netes oldala is, ott a telefonszám!

Szia! 

Köszönöm szépen. Jó messze van Veszprémtől.

Ez az én szerencsém,pedig jó lenne "életet" lehelni a vasba.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 02. 27. at 14:11, Handbrake írta:

Márton Csaba Gyulán, már többünknek csinálta, nekem többek között most H-t is optimalizált, meg ez az. Ajánlom! Nehéz elérni, de nem lehetetlen. Van netes oldala is, ott a telefonszám!

 

On 2018. 02. 25. at 21:34, bocs írta:

Sziasztok!

Y17dt isuzu hungary Facebook-os csoportban y17dt teljesítmény növelésről olvastam egy kis párbeszédet.

Ott említették meg " Károly Zsolt Ozsváth " nevét,aki állítólag foglalkozik ilyesmivel. 

Ismeri Őt közületek valaki,vagy tudja valaki az elérhetőségét (email,tel szám ). Privátban is jöhet,ha itt nem publikus. Esetleg rajta kívűl tudtok még olyan szakit,aki ilyen dologgal foglalkozik és valamelyikőtöknek optimalizálta a kocsit?

Köszönöm előre is!

 

fegyverneken lakik dolgozik de van a facén egy y17dt oldal ott tudsz vele komunikálni.

Link to comment
Megosztás:

üdvözletem . arra lennék kiváncsi hogy a müszerfalon milyen ikonok jelennek meg gyujtásráadáskor ha lehetne fotot .azt mondta egy ismerös hogy az olj és a töltésjezö között még van egy motor ikon ami nekem sose volt . 11 éve van nálam az y17dt  caraván .

Link to comment
Megosztás:

47 perce, astra írta:

üdvözletem . arra lennék kiváncsi hogy a müszerfalon milyen ikonok jelennek meg gyujtásráadáskor ha lehetne fotot .azt mondta egy ismerös hogy az olj és a töltésjezö között még van egy motor ikon ami nekem sose volt . 11 éve van nálam az y17dt  caraván .

Ez érdekes, mert tyutyubon megnézve videókat, sehol nem gyullad fel a motorkontrol lámpa ( sajna azt nem lehet tudni hogy éppen milyen motorral szerelt 1.7-es) de neki itt egy pillanatra mégis:

A 33. másodpercnél.

Itt viszont konkrétan írja hogy Y17dt ( ez az isuzu motoros?) , és neki sem gyullad fel az ikon:

20. másodpercnél.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Ez érdekes, mert tyutyubon megnézve videókat, sehol nem gyullad fel a motorkontrol lámpa ( sajna azt nem lehet tudni hogy éppen milyen motorral szerelt 1.7-es) de neki itt egy pillanatra mégis:

A 33. másodpercnél.

Itt viszont konkrétan írja hogy Y17dt ( ez az isuzu motoros?) , és neki sem gyullad fel az ikon:

20. másodpercnél.

ezen vagyok fenn akadva most miota bejött ez a zimanko a kisauto a vill. kulcsal csak akkor alszik el ha beindul a motor azelött meg csak gyujtásráadásnál már elaludt ez természetes? viszont a motor sziluett nálam soha nem müködött, erre mondták hogy vagy kiégett vagy kiötötték valamiért. Kösz a választ .

 

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

1 óra, astra írta:

ezen vagyok fenn akadva most miota bejött ez a zimanko a kisauto a vill. kulcsal csak akkor alszik el ha beindul a motor azelött meg csak gyujtásráadásnál már elaludt ez természetes? viszont a motor sziluett nálam soha nem müködött, erre mondták hogy vagy kiégett vagy kiötötték valamiért. Kösz a választ .

 

Szia!

A "sárga tengeralattjáró" nálam sem világít gyújtás ráadáskor sem.

A villáskulcsos autó gyújtás ráadáskor világit,pár másodperc múlva viszont elalszik,és még csak gyújtáson van a kulcs.

Nem tudom mi lehet nálad.

Amúgy megy rendesen az autó,egyéb rendellenességet nem tapasztaltál?

Link to comment
Megosztás:

13 órája, bocs írta:

Szia!

A "sárga tengeralattjáró" nálam sem világít gyújtás ráadáskor sem.

A villáskulcsos autó gyújtás ráadáskor világit,pár másodperc múlva viszont elalszik,és még csak gyújtáson van a kulcs.

Nem tudom mi lehet nálad.

Amúgy megy rendesen az autó,egyéb rendellenességet nem tapasztaltál?

OpCom szerint a sárga villáskulcsos jelnek SVS a neve = Service Vehicle Soon. Nekem akkor gyulladt fel menet közben, amikor EGR hiba miatt letiltott a motorvezérlő és vészüzembe kapcsolt. A másik, a Check Engine szerintem komolyabb hibánál jelez csak.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, bocs írta:

Szia!

A "sárga tengeralattjáró" nálam sem világít gyújtás ráadáskor sem.

A villáskulcsos autó gyújtás ráadáskor világit,pár másodperc múlva viszont elalszik,és még csak gyújtáson van a kulcs.

Nem tudom mi lehet nálad.

Amúgy megy rendesen az autó,egyéb rendellenességet nem tapasztaltál?

nem tapasztaltam semmit most néztem meg a guglin hogy a 1125 hütöközeg valami  a másik 1152 meg lambdaszonda pr. ir ki de ez nincs ezen a motoron majd most du. derül talán ki hogy mi a pr. mert kiolvastatom.

Link to comment
Megosztás:

na voltam kiolvasáson hát semmi hiba azt mondja a szer. hogy lehet vagy a hideg valami érzékelöt megtámadott na egyébként igy lehet hinni a fék -gáz szisztémának, a biztos a kiolvasás megnyugodtam mert elég sok gond volt vele 2-3 évvel ezelött néha már rémeket lát az ember.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok4

 

Olyan gondom van hogy az imént hazajöttem egy 10 km es útról (motor y17dt) ami ugye nem sok a vízhőfok normálisan 88-90 fokon volt ahogy kell a probléma akkor jött mikor kiszálltam és kinyitottam kaput hallottam hogy beindul a ventilátor ami télen ennél a motortípusnál nem jellemző +10 fokban. a fűtés hidegre volt állítva . beálltam a kapun csak hallom hogy kegyetlenül meg a ventillátor ekkor ránézek a km órára kivillan a motorhűtés lámpa. ekkora kinyitottam a motorteret és látom hogy a víztartály tele van vízzel kupakig gyorsan átnyomtam a fűtéscsapot melegre és 4 es ventillátor állásra. A probléma az volt hogy hideg levegő jött holott a fűtőradiátor ki és visszatérő csöve is meleg volt tehát nincs dugulása. ezután kinyitottam szép lassan a kiegyenlítő tartály fedelét kifújta a többlet vizet és lehűlt a motor kicsit.

Amit észleltem azt hogy nem kering ugy a víz ahogy kéne neki sőtt sehogy szinte csak ugy ahogy a meleg víz cirkulál éppen hogy pöttyen egyet egyet a tartályba a csőből a víz.

Szerintetek mitévő legyek mi lehet a probléma? Kb minek a cseréjére javítására lehet számítanom?

(ne izguljatok nem fogok hozzákezdeni a javításhoz már holnap délután vár a szerelő)Csak anyagilag mennyire készülje kazért érdeklődöm tőletek.

köszi a válaszotokat előre is

 

üdv Tamás

Link to comment
Megosztás:

15 órája, tomcsika1 írta:

Sziasztok4

 

Olyan gondom van hogy az imént hazajöttem egy 10 km es útról (motor y17dt) ami ugye nem sok a vízhőfok normálisan 88-90 fokon volt ahogy kell a probléma akkor jött mikor kiszálltam és kinyitottam kaput hallottam hogy beindul a ventilátor ami télen ennél a motortípusnál nem jellemző +10 fokban. a fűtés hidegre volt állítva . beálltam a kapun csak hallom hogy kegyetlenül meg a ventillátor ekkor ránézek a km órára kivillan a motorhűtés lámpa. ekkora kinyitottam a motorteret és látom hogy a víztartály tele van vízzel kupakig gyorsan átnyomtam a fűtéscsapot melegre és 4 es ventillátor állásra. A probléma az volt hogy hideg levegő jött holott a fűtőradiátor ki és visszatérő csöve is meleg volt tehát nincs dugulása. ezután kinyitottam szép lassan a kiegyenlítő tartály fedelét kifújta a többlet vizet és lehűlt a motor kicsit.

Amit észleltem azt hogy nem kering ugy a víz ahogy kéne neki sőtt sehogy szinte csak ugy ahogy a meleg víz cirkulál éppen hogy pöttyen egyet egyet a tartályba a csőből a víz.

Szerintetek mitévő legyek mi lehet a probléma? Kb minek a cseréjére javítására lehet számítanom?

(ne izguljatok nem fogok hozzákezdeni a javításhoz már holnap délután vár a szerelő)Csak anyagilag mennyire készülje kazért érdeklődöm tőletek.

köszi a válaszotokat előre is

 

üdv Tamás

Elképzelhető, hogy le volt levegősödve. Vagy a termosztát ragadt le, bár fűtésnek attól még lennie kellett volna szerintem.  Olaj keveredik bárhol is vízzel? Kiegyenlítőben, vagy olajnívón nézhető meg. De a szerelő biztosan megmondja ha látja, kíváncsi vagyok. Addig nem riogatlak semmivel, de legrosszabb esetben hengerfej felújítás..... én H-nál túl vagyok egy ilyenen.

Ragadhat le a kupakban lévő nyomáselengedő szelep is, járt már más is így korábban. Sapkacsere megoldotta.

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 10. at 8:44, Handbrake írta:

Elképzelhető, hogy le volt levegősödve. Vagy a termosztát ragadt le, bár fűtésnek attól még lennie kellett volna szerintem.  Olaj keveredik bárhol is vízzel? Kiegyenlítőben, vagy olajnívón nézhető meg. De a szerelő biztosan megmondja ha látja, kíváncsi vagyok. Addig nem riogatlak semmivel, de legrosszabb esetben hengerfej felújítás..... én H-nál túl vagyok egy ilyenen.

Ragadhat le a kupakban lévő nyomáselengedő szelep is, járt már más is így korábban. Sapkacsere megoldotta.

Leteszteltük a szerelővel kiegyenlítő tartály sapka problémának tünik mert a termosztát gyönyörűen működik a ventillátor is kapcsol ugyhogy szükség van egy tartály sapkára holnap hozza a futár délelött de kértem kölcsön a barátomtol egyet működő autóból  azzal tökéletesen működik.

köszi a választ

 

üdv: Tamás

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Csao... Hatha itt tud vki okosat mondani... Hellooo a vizrol irnek kerdeznek es a futesrol... Nekem a vizem 80-85 kozott allandoan hasznalat kozben.. Telen - 5foknal mar nem fűt. De ha padlogazzal meghajtom allo helyzetbol minden fokozatban leforgatva. 3.vegen mar gurgulazik a rendszerben hallani mintha a csoveken kutyorogna csorogna folyna keresztul... EZ MIERT LEHET? Y17dt de ha elveszem a gazt mar megint nem hallani es ujra nincs futes... Mi lehet a gond... Termosztattal mit kellene csinalni...

 

Koszi

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 05. 04. at 6:43, 8x57js írta:

Csao... Hatha itt tud vki okosat mondani... Hellooo a vizrol irnek kerdeznek es a futesrol... Nekem a vizem 80-85 kozott allandoan hasznalat kozben.. Telen - 5foknal mar nem fűt. De ha padlogazzal meghajtom allo helyzetbol minden fokozatban leforgatva. 3.vegen mar gurgulazik a rendszerben hallani mintha a csoveken kutyorogna csorogna folyna keresztul... EZ MIERT LEHET? Y17dt de ha elveszem a gazt mar megint nem hallani es ujra nincs futes... Mi lehet a gond... Termosztattal mit kellene csinalni...

 

Koszi

a másik topikban irtam keresd.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1.7cdti 110LE 2011-es Opel Meriva autóm. A problémám a következő: Hidegen elsőre indul nincs semmi problémája, viszont melegen van hogy csak másodikra vagy harmadikra indul be. Teker rendesen csak nem akar beindulni.

Esetleg valakinek volt már ilyen gondja?

Köszi előre is.

Üdv,

Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, hátha valaki találkozott hasonló hibával, és tanáccsal szolgál.

Vettem egy 1.7 DTI 2001-es Astra G-t (Isuzu Y17DT). Valós 200ezer km. Motorhibásan, olcsón.

Azt hittem tipikus adagoló vezérlő, ezért vittem egyet magammal. Az enyém 1 éves, 100%, hogy jó.

P251 hibakód, meg izzítás, de gondolom az tárolt lehet. Hibakód törlés, vezérlő csere. Beindul 2-3 tekerés után, de nagyon egyenetlenül jár. Olyan, mintha 1 (vagy 2) henger nem menne. A motor is nagyon rázkódik, de van alapjárat, nem áll le. Nagyobb gázadáskor, váltáskor leáll. Mivel nem mertem így menni vele, ezért trélerrel jön majd haza (Ausztria). Hibakód nincs a járatás után. Motorvezérlő száraz, nincs benne gázolaj.

Biztos, hogy nem adagoló vezérlős – az eredetiét hazahoztam, és az én autómmal kipróbálva is tökéletes.

 

Volt a családban eddig kb 6-7 db DTI Opel, eddig ilyesmiről még nem is hallottam. A szokásos típushibákat végigjártuk, de erre egyelőre nincs ötletem.

Van valakinek esetleg valami ötlete, tapasztalata hasonló esetben? Nem szeretnék feleslegesen százezreket költeni rá, aztán kiderülne, hogy csak egy „apróság” volt a baj.

A válaszokat előre is köszönöm!

Gábor

Link to comment
Megosztás:

28 perce, Ekeb írta:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, hátha valaki találkozott hasonló hibával, és tanáccsal szolgál.

Vettem egy 1.7 DTI 2001-es Astra G-t (Isuzu Y17DT). Valós 200ezer km. Motorhibásan, olcsón.

Azt hittem tipikus adagoló vezérlő, ezért vittem egyet magammal. Az enyém 1 éves, 100%, hogy jó.

P251 hibakód, meg izzítás, de gondolom az tárolt lehet. Hibakód törlés, vezérlő csere. Beindul 2-3 tekerés után, de nagyon egyenetlenül jár. Olyan, mintha 1 (vagy 2) henger nem menne. A motor is nagyon rázkódik, de van alapjárat, nem áll le. Nagyobb gázadáskor, váltáskor leáll. Mivel nem mertem így menni vele, ezért trélerrel jön majd haza (Ausztria). Hibakód nincs a járatás után. Motorvezérlő száraz, nincs benne gázolaj.

Biztos, hogy nem adagoló vezérlős – az eredetiét hazahoztam, és az én autómmal kipróbálva is tökéletes.

 

Volt a családban eddig kb 6-7 db DTI Opel, eddig ilyesmiről még nem is hallottam. A szokásos típushibákat végigjártuk, de erre egyelőre nincs ötletem.

Van valakinek esetleg valami ötlete, tapasztalata hasonló esetben? Nem szeretnék feleslegesen százezreket költeni rá, aztán kiderülne, hogy csak egy „apróság” volt a baj.

A válaszokat előre is köszönöm!

Gábor

Szia!

 

Sajnos így senki nem fogja tudni neked megmondani, hogy mi lehet a gond, főleg úgy nem, hogy ne kellene egy kisebb mennyiségű pénzt elkölteni :) . Tapasztalatom szerint az apróságokkal kell kezdeni, és a drágább dolgok felé haladni. ( Egy H Astra kapcsán járok hasonló cipőben.)

Ha az adagoló jó, a vezérlő elektronika jó ( nem lötyök benne gázolaj), érdemes lenne gázolajszürőt nézni, lehúzni a légtömegmérőt, MAP szenzort takarítani, felsőholtpont jeladót, aztán ha még mindig akkor porlasztókat cserélgetni ( ha van miből próbára kivenni ). Lehet valami dugulás az üzemanyag ellátó rendszerben is.

Mennyi km van a kocsiban?

Mindenképpen nézd meg Jelen van-e a vezérlés ( lehet, hogy ugrott....)

Hírtelen enny....

 

Sok sikert!

 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.