Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve

Szolgálati közlemény.

Kb. 3 éve cserélt "felsőholtpont jeladó" kezd szarakodni, 7 végén csere, nem szeretnék a Húsvéti családlátogatás alkalmával valahol fél úton a kocsi alatt fekve jeladót cserélni, rosszabb esetben trélerezni. FACET nem bírt valami sokat, most MOBILETRON-t vettem, 5300 Ft-ért. ( Gyári opel 27 ezer kedvezménnyel). Ha 3 évente kell cserélni még jó vagyok.... :)

 

 

  • Like 2
Elküldve (edited)
  On 2017. 04. 07. at 8:18, Handbrake írta:

Szolgálati közlemény.

Kb. 3 éve cserélt "felsőholtpont jeladó" kezd szarakodni, 7 végén csere, nem szeretnék a Húsvéti családlátogatás alkalmával valahol fél úton a kocsi alatt fekve jeladót cserélni, rosszabb esetben trélerezni. FACET nem bírt valami sokat, most MOBILETRON-t vettem, 5300 Ft-ért. ( Gyári opel 27 ezer kedvezménnyel). Ha 3 évente kell cserélni még jó vagyok.... :)

 

 

Expand  

én bontottat tettem bele ami mitsubisi 3 gyémánt jelzés van rajta 4000ft volt. 4éve gond nincs vele állitolag a honda targoncában ugyanaz a adagolo elektronika van mint az y17dt motorokba. de lehet hogy a márkában tévedek és fele ár mint az opelé.

Módosítva : astra
  • Like 1
Elküldve

Kicseréltem, FAP volt benne, beugrott a Mobiletron.

Hasznos tanácsok, ha valaki cserélni akarja, ki lehet "viszonylag könnyen". Nekem 10-es krova rövid toldó + hosszútoldó kisracsnival sikerült. Kb. 1 óra volt mire a konkrét pozíciót felvettem a kocsi alatt fekve, két kézzel matatva az önindító és a féltengelyek között. Vissza már gyorsabban ment. Azóta minden tökéletesen működik, sőt, nem akarom elkiabálni, de az érdeke rángatás is megszűnt hidegen..... bár lehet ez csak placebo egyenlőre.

 

  • Like 1
Elküldve
  On 2017. 04. 10. at 12:16, Handbrake írta:

Kicseréltem, FAP volt benne, beugrott a Mobiletron.

Hasznos tanácsok, ha valaki cserélni akarja, ki lehet "viszonylag könnyen". Nekem 10-es krova rövid toldó + hosszútoldó kisracsnival sikerült. Kb. 1 óra volt mire a konkrét pozíciót felvettem a kocsi alatt fekve, két kézzel matatva az önindító és a féltengelyek között. Vissza már gyorsabban ment. Azóta minden tökéletesen működik, sőt, nem akarom elkiabálni, de az érdeke rángatás is megszűnt hidegen..... bár lehet ez csak placebo egyenlőre.

 

Expand  

ez a jelado áll. akkor szokott tönkre menni mert olajban dolgozik ha nagyon felmelegszik az olaj . nem tudom hogy ez igaz -e valszeg az utángyártott valami gyenge forr anyag miatt megy tönkre vagy ami dolgozik benne ugy van mint a renault hogy ki van centizve és ha kicsit melegebb van tönkre megy.

  • Like 1
Elküldve
  On 2017. 04. 11. at 17:54, astra írta:

ez a jelado áll. akkor szokott tönkre menni mert olajban dolgozik ha nagyon felmelegszik az olaj . nem tudom hogy ez igaz -e valszeg az utángyártott valami gyenge forr anyag miatt megy tönkre vagy ami dolgozik benne ugy van mint a renault hogy ki van centizve és ha kicsit melegebb van tönkre megy.

Expand  

Igen a gyári is akkor kezdett mikor hegymenetben mentem vele, de ez már reggeli indulás után 3-4 perccel kezdte a hibakód dobálást. Gondoltam rá, hogy valamiféle "hővédőt" csinálni neki..... :)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok! A tegnap autópályán haza felé 130-as tempónál csinált  a motor (Y17DT) egy megtorpanást, majd kb 1 km után egyszer csak megállt. A kocsi gurult, pont ki tudtam az egyik lehajtó slisszanni a lendülettől. Indítóztam de semmi, csak teker. Pár perc várakozás után simán beindult mintha semmi baja sem lenne. Haza értem vele. Este mikor újra indultam volna megint csak teker az önindító de semmi. Kiolvastam a hibakódot (P 0150) . Az előzmény még, ha össze függés nincs is a télen dobált egy P0409-es hibát az EGR miatt. Valaki találkozott már a fenti hibával ? Köszönöm a válaszokat.

Elküldve
  On 2017. 04. 18. at 9:30, gyurigyerek írta:

Sziasztok! A tegnap autópályán haza felé 130-as tempónál csinált  a motor (Y17DT) egy megtorpanást, majd kb 1 km után egyszer csak megállt. A kocsi gurult, pont ki tudtam az egyik lehajtó slisszanni a lendülettől. Indítóztam de semmi, csak teker. Pár perc várakozás után simán beindult mintha semmi baja sem lenne. Haza értem vele. Este mikor újra indultam volna megint csak teker az önindító de semmi. Kiolvastam a hibakódot (P 0150) . Az előzmény még, ha össze függés nincs is a télen dobált egy P0409-es hibát az EGR miatt. Valaki találkozott már a fenti hibával ? Köszönöm a válaszokat.

Expand  

Biztos hogy ez a hibakód? Ugyanis ez lambdaszonda hibakód.... az meg dízelbe nincs.

Elküldve (edited)
  On 2017. 04. 18. at 11:09, Handbrake írta:

Biztos hogy ez a hibakód? Ugyanis ez lambdaszonda hibakód.... az meg dízelbe nincs.

Expand  

ilyet már az enyém is csinált kiderült a rendes kiolvasásnál hogy adagoloelektronika.y17dt-m van nekem is.

 

Módosítva : astra
Elküldve (edited)
  On 2017. 04. 18. at 9:30, gyurigyerek írta:

Sziasztok! A tegnap autópályán haza felé 130-as tempónál csinált  a motor (Y17DT) egy megtorpanást, majd kb 1 km után egyszer csak megállt. .....

Expand  

Szia

egyetértek astra hsz.-el szerintem is olvastasd ki újra és nagyon valószínű, hogy (EDU) adagoló elektronika gondod lesz/van.

Bár valószínű nem fog rá kódot adni, nem mindig szokott.....  és még egy dolog, nem kell utat tervezni, mert ha ez a gond akkor teljesen meg fog állni/

Mi már sajnos, vagy inkább szerencsére ezen túl vagyunk.

Egy javaslat:   Hívd bátran Márton Csabát és meséld el neki a gondod. Nagyon segítőkész!

Egyébként Csaba mindent maximálisan meg tud oldani ami a két rendszám között van.

Üdv.

Módosítva : melyon
Elküldve
  On 2017. 04. 18. at 16:43, gyurigyerek írta:

Köszönöm a gyors válaszokat. Márton Csaba hol praktizál? Illetve tudtok adni elérhetőséget?

 

Expand  

Gyula, a száma meg valamikor korábban már be lett linkelve. Nagyon gyorsan kideríthető az adagoló hiba, az ECU vedd le a hozzád közelebb eső csatlakozót, ha áll benn a gázolaj, sehova ne indulj el!

Elküldve
  On 2017. 04. 19. at 7:18, gyurigyerek írta:

Megnéztem és tényleg P0105 a hibakód. Map szenzor. Az is produkálhat ilyen jelenséget?

Expand  

Mindenképpen hívd fel Csabát. De ha magad fogsz neki, akkor kezdheted a szenzot kitakarítással. De gyanítom, hogy a szívósorod is oda lesz.......

Elküldve
  On 2017. 04. 18. at 9:30, gyurigyerek írta:

Sziasztok! A tegnap autópályán haza felé 130-as tempónál csinált  a motor (Y17DT) egy megtorpanást, majd kb 1 km után egyszer csak megállt. A kocsi gurult, pont ki tudtam az egyik lehajtó slisszanni a lendülettől. Indítóztam de semmi, csak teker. Pár perc várakozás után simán beindult mintha semmi baja sem lenne. Haza értem vele. Este mikor újra indultam volna megint csak teker az önindító de semmi. Kiolvastam a hibakódot (P 0105) . Az előzmény még, ha össze függés nincs is a télen dobált egy P0409-es hibát az EGR miatt. Valaki találkozott már a fenti hibával ? Köszönöm a válaszokat.

Expand  

A történethez még hozzá tartozik, bár lehet csak véletlen, mikor az autopályán "letérdelt" a napi kilométer számlálót is lenullázta.

 

A próbálgatások alkalmával lemerült az aksi. Kivettem és feltöltöttem tegnap este. Miután vissza szereltem pöcre elindult. :confused:

Elküldve
  On 2017. 04. 20. at 6:32, gyurigyerek írta:

A történethez még hozzá tartozik, bár lehet csak véletlen, mikor az autopályán "letérdelt" a napi kilométer számlálót is lenullázta.

 

A próbálgatások alkalmával lemerült az aksi. Kivettem és feltöltöttem tegnap este. Miután vissza szereltem pöcre elindult. :confused:

Expand  

Nézz rá a töltésre, ha a mutató beesik az lehet akku hiba is, vagy test hiba. Korábban már beszéltünk róla itt is. Nekem is még vadi új akkuval is indítás pillanatában az üzemanyagszintjelző leesik majdnem 0-ra aztán visszaugrik....

Elküldve (edited)
  On 2017. 04. 20. at 6:32, gyurigyerek írta:

A történethez még hozzá tartozik, bár lehet csak véletlen, mikor az autopályán "letérdelt" a napi kilométer számlálót is lenullázta.

 

A próbálgatások alkalmával lemerült az aksi. Kivettem és feltöltöttem tegnap este. Miután vissza szereltem pöcre elindult. :confused:

Expand  

a másik általános konstrukciós hiba az EDU (adagolóvezérlő) mellett, még a generátor szokott lenni.

érdemes megnézni.

(a harmadiknak pedig, bár ez most nem tartozik ide, az olajszivattyút meghajtó bordás kerék lelazulása.

de ilyen problémám szerencsére nem volt... megnéztük.)

 

Módosítva : melyon
Elküldve
  On 2017. 04. 20. at 9:09, melyon írta:

a másik általános konstrukciós hiba az EDU (adagolóvezérlő) mellett, még a generátor szokott lenni.

érdemes megnézni.

(a harmadiknak pedig, bár ez most nem tartozik ide, az olajszivattyút meghajtó bordás kerék lelazulása.

de ilyen problémám szerencsére nem volt... megnéztük.)

 

Expand  

A generátor téma az ismerős. Konkrétan mióta megvan 2009 óta kb a 3. generátor van rajta és kb évente kell javíttatnom. Annak már ismerem az elő jeleit. :) 

Elküldve
  On 2017. 04. 20. at 6:59, Handbrake írta:

Nézz rá a töltésre, ha a mutató beesik az lehet akku hiba is, vagy test hiba. Korábban már beszéltünk róla itt is. Nekem is még vadi új akkuval is indítás pillanatában az üzemanyagszintjelző leesik majdnem 0-ra aztán visszaugrik....

Expand  

Az üzemanyagszint jelző nálam is leesik, de a fűtő ventillátort is lekapcsolja az indítás pillanatában. Azt hittem ez normális. Az akku elvileg jó. A processzoros töltőm elvileg letesztelte. Töltés is jó.

Elküldve (edited)

A "vas" továbbra is üzemel, de messzire nem merek még vele elindulni. A motorból azonban egy fura hang hallatszik ami eddig szerintem nem volt. A jobb oldalról hallom, gázadásnál terhelés alatt. Üresben nem hallani. Hidegen erősebb, bemelegedve halkabb lesz. Már  alacsony fordulaton is jelentkezik 1000 rpm felett. Olyan szürcsögő hangnak tűnik, mint mikor egy átszakadt mebránon keresztül áramlik a levegő és beremegteti a mebránt.

Módosítva : gyurigyerek
Elküldve
  On 2017. 04. 21. at 5:35, gyurigyerek írta:

A "vas" továbbra is üzemel, de messzire nem merek még vele elindulni. A motorból azonban egy fura hang hallatszik ami eddig szerintem nem volt. A jobb oldalról hallom, gázadásnál terhelés alatt. Üresben nem hallani. Hidegen erősebb, bemelegedve halkabb lesz. Már  alacsony fordulaton is jelentkezik 1000 rpm felett. Olyan szürcsögő hangnak tűnik, mint mikor egy átszakadt mebránon keresztül áramlik a levegő és beremegteti a mebránt.

Expand  

Jelen van valami hasonló nálam is. Nem tudtam még rájönni mi lehet. De pl. van egy valami vákumos cucc az adagoló felett 2 cső megy rá, annak is ha nem Indul be egyből a kocsi van ilyen magas fordulatra felpörgő hangja...... Csatiban van gázolaj?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.