Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Barracuda

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    11
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Kaposvár

Barracuda's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Mielőtt tényleg úgy tűnne, hogy tök hülye vagyok és habókos és "összehordok hetet-havat" had mondjam el, hogy a fentebb említett adatokat, számokat nem álmomban találtam ki! :-) Leírtam pár linket is, ahova ha bárki rákattint és kitölti az autójára vonatkozó paramétereket akkor ugyanazt látja amit leírtam. Abban lehet, hogy tévedtem, hogy azt írtam nincs gyáriban ET 49-es alufelni. De ez csak azért lehet, mert egyetlen egy esetben sem hozza fel lehetőségnek egyik felni konfigurátor program sem. Ha pl. megnyitjátok a www.automax.hu weboldalt és az alufelni keresőben a legördülő menüben kiválasztjátok, hogy autó:OPEL átmérő:15, válasszon autótípust: Astra G (1998-2004) és Classic II (1998-2008) (4 csavaros), akkor bejön egy csomó találat Alessio, Momo, Aez, Dezent stb, és ha görgettek lefelé ott lesz, hogy OPEL gyári felnik. S ott rohadtul nem szerepel sehol sem az ET 49. ET 37-től ET 40-ig megy a kínálat. A többi gyártó pedig többnyire 38-as ET-t ajánl a G astrához. http://194.107.82.35/AlcarKonfigurator/pro...te=7&lng=hu http://automax.hu/ http://www.alufelniakcio.com/
  2. Igen a gyári lemezfelni ET49-es de gyári opel alufelniben nincs 49-es ET G astrára. Az egyik leggyakrabban gyárilag szerelt 7 küllős alufelni paraméterei is ezek: 6x15 4x100 ET 37 KF 56.6, de a többi is ET 35-től megy ET 40-ig gyáriban. Jogos a felvetés, nem voltam pontos. Tehát amit megpróbáltunk felrakni az egy 6.5x15 4x100 ET45-ös 10 küllös felni volt, ami a 2008 után gyártott Opel Agilára tökéletes. Feltudtuk tenni, de bizony tényleg jó ha 1mm hely volt a küllők és a nyereg között. De az is igaz hogy attól is függ, hogy milyen a felni kialakítása. Ezek szerint ezé elég sz....r volt. :-) ET 25-öt még nem láttam g astrára, ez inkább citroen, peugeot-ra való nem?, de azok osztóköre is más 4x108-as asszem. Ezzel az egésszel csak azt szerettem volna elmondani, hogy bizony a 6x15 4x100 ET 38-as alufelni méret is tökéletes G Astrára. http://www.dezent-wheels.com/AlcarKonfigur...mp;fdi_key=9454
  3. Havernak is ez a SOLUS van 195/65 R15 méretben Vectrára. Ő is azt mondta hogy kissé zajos bizonyos sebességeknél. De igazad van, a gyárilag szerelt Dunlop SP Sport 2020 abroncsnál szinte bármi jobb. Az már 90-nél is olyan zajos volt hogy dübörgött tőle a kasztni. Ha meg elkaptál egy laza nyári záport, ami kicsit megkente a poros aszfaltot úgy csúszkált hogy a jamaikai bob csapat csak ipari tanuló volt hozzá képest. :-)
  4. Hali! Igen a lemezfelni valóban ET 49-es, de alufelniben ET 35-ET 42 között kell lennie ennek az értéknek 4 csavaros G Astra esetében. Pl egy 45-ös ET felni ha felrakod akkor a küllö és a féknyereg között épp 1mm a távolság, (kipróbáltuk) tehát ennél nagyobbat pláne 6.5"-7" fel sem lehet rakni fizikailag. Minél nagyobb az ET szám a annál beljebb kerül a felni. 17"-nál az ajánlott méretek: 7x17 4x100 ET38, 16"-nál: 6,5x16 4x100 ET35, 15"-nál: 6x15 4x100 ET38 Nézd meg ezeket a linkeket autótípusra bontva fel vannak sorolva az ajánlott méretek: http://automax.hu/ http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/050726c/ http://www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/etkalkulator/
  5. Nemrég jöttem meg a gumistól. Olyan hiba volt amire álmomban nem gondoltam volna. Feltették a kerekeket centírozó gépre és az összes kerék nullás volt. Mégis "ráz". Erre odajött a művezető srác, ő irányítja a munkát a műhelyben. Mondta hogy az hogy nullás a centírozás semmit nem jelent, egy téglát is kilehet egyensúlyozni, menjünk egy karikát a kocsival látni szeretné a jelenséget. Elértük a 130-at előjött a kormányszitálás. Mondta is hogy ez egy 17-es felnivel (szekérkerék) :-) meg /45-ös gumikkal még el is menne, de 15-össel gyári méretű gumival rohadtul nem egészséges ez a szitálás. Vissza a műhelybe, azt mondta ezt most ő csinálja, kerekek le, súlyok le. Aztán pörgetés valamit bejelölgetett a gumi oldalfalán meg a felnin, aztán leengedte a kereket és elkezdte forgatni a felnin a gumit, a jelölések találkozásáig, aztán felpumpálta kisúlyozta (max 15-20g súly ment rá az eddigi 65 helyett), felrakta őket, újabb próbaút, és láss csodát még 160-nál is simán futott a kocsi, a kormány, meg mintha odaszögezték volna. :-)))) Mondta is, hogy sajna ez előfordul 10 autóból 2-3 ilyen, főleg az opelek, baromi érzékeny a kormánymű, de ugye a közvetlen kormányzást nem adják ingyen. :-) Szóval ha valakinek hasonló gondja akadna érdemes ezt a játékot is végigzongorázni. Időigényes az tuti majdnem másfél órát ott voltam, de megérte!!! Üdv.
  6. Köszi, hogy válaszoltál, megyek délután a gumishoz megpörgettetem vele megint. Nem hittem volna hogy ilyen kicsi kiegyensúlyozatlanság csinálhat ilyen vibrációt. Na majd referálok mi lett az eredmény. Üdv.
  7. Hali! Én 17 ezerért vettem a Continental contipremium contact2 gumit, igaz akcióban 23 ezer helyett. Egy haveromnak van ilyen KUMHO a vectráján, nemigazán dícsérte.
  8. Sziasztok! A véleményetekre, tapasztalatotokra lennék kíváncsi, ha tudtok segíteni. Vettem 4 db új alufelnit, és 4db új gumit is. A felni adatai, tehát szélesség ET stb, minden megfelelő 6JX15 4x100 ET 38, a gumi is gyári méret. (195/60 R15) (Continental Contipremium Contact2)a probléma mégis az, hogy a kormány 130-tól elkezd "rázni, szitálni". A kocsiban 30.000 km van. A fékek, féltengelyek szilentek, futómű ok. Szervíz szerint legalábbis. Az érdekes az hogy téligumi lemezfelni párosításban semmi gond, semmi rázás még 150 km-nél sem. Mitől van ez? A központosító gyűrű is ok. 60.1 mm a felni középfurata, a gyűrű pedig ezt szűkíti le 56.6mm-re ami ugye a G astra kerékagy mérete. Csomó gumisnál jártam értetlenül állnak a hiba előtt. Centirozásnál max 5 gramm eltérések vannak amik nem csinálhatnak ilyen rázást. Szerintetek?? Mi lehet a gond??
  9. Nekem is hangos volt ez a gyári dunlop gumi, egy igazi világ ***, sőt még csúszott is ha elkaptam egy nyári záport. Le is dobtam róla a ....csába, és tettem fel normális Continental gumit, na az tapad, úgy befekszik a kocsi a kanyarba mint cica az ágyba, jaaa és halál csöndes. Szerintem nem az öregedés miatt ilyenek ezek. Mikor elhoztam a kocsit a szalonból 3 éve már akkor is egy zajos sprőd gumi volt. Ez valószínű azért van mert a gumigyártók a jobb minőségű gumijaikat a gumis műhelyeknek adják el. Az elfekvő raktárkészletet, ami nem egészen gut azt meg az autógyáraknak fele áron akik örömmel átveszik nagy tételben hisz az az érdekük hogy minél olcsóbb legyen a beszállított alkatrész. Persze ez nem szentírás, de én erre gyanakszom.
  10. Köszi Spzoli a gyors segítséget! :-) Nagyob a felni középfurata de mutatott valami műanyag gyűrűket bele is pattintotta a felnibe, azt mondta ez kell hozzá és korrekt lesz. Asszem ez volt írva a gyűrűk dobozára: ZJ01 Astra G. Fene tudja mit jelent, de úgy tűnt direkt g astrához készült gyűrűkről van szó. Akkor 15.000-et/ db megért ezek szerint. Köszi még egyszer, s Kellemes Ünnepeket!
  11. Sziasztok! Remélem valaki tud választ adni a kérdésemre, mert olvasgatva a dolgokat a felnikről, ET számokról kicsit belekavarodtam. Pár napja vettem 4 db alufelnit, meg hozzá 4db Continental ContiPremium Contact2-es 195/60 R15-ös gumit. Ha jól vettem ki a hozzászólásokból, akkor a G astrára egy ET38-as felni való? Nekem egy ilyet adott el a gumis: Dezent 6.5x15 4x100 ET 45. Ezek szerint ez nem jó rá? Kinyírja a kerékcsapágyakat, futóművet? A téli kerekek acélfelnin vannak mely asszem ET 49-es 6x15-ös kerék. Ilyenkor mi van? Visszavigyem neki, vagy maradhat az autón? Remélem valaki jobban konyít ezekhez a dolgokhoz, előre is köszi!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.