Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fort

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1.628
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Fort névjegye

  • Születésnap Október 26

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Székesfehérvár
  • Érdeklődés
    Autók de inkább motorok! :)

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Vectra B 1.7 TD , Opel Astra G 1.2
  • Város
    Székesfehérvár

Legutóbbi látogatók

4.537 profile views

Fort's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Köszönöm,sajnos nem találtam meg az alkatrészt amit kerestem. Beviszem az Opelbe,mérjenek egy olajnyomást biztos ami biztos és rakatok a csatlakozóhoz egy tömítést vagy keresek bontottan! ;)
  2. Sziasztok! Először is BUÉK mindenkinek. Kis segítséget szeretnék kérni olyan embertől,akinek Z12XE motorkóddal rendelkező autója van. (Vagy akinek jól látható helyen van az olajnyomás érzékelő) Probléma a következő:Nagy esőzések alkalmával vagy ha sok víz áll az úton,az autóban menet közben halványan el kezd villogni az olajnyomás lámpa. Csak és kizárólag ebben az esetben villog halványan. Száraz időben vagy kis esőzéskor rendben működik.Olajszint megfelelő az autóban. Megnéztem az olajgombát,száraz.Úgy gondolom hogy a szervízben az utolsó olajgomba cseréjekor (mondjuk ez már több éve volt) a csatlakozónál kihagytak egy gumi tömítést.Elég laza a csatlakozó is az érzékelőn. Talán ettől jut oda pára és csinálja ezt a dolgot az autó.Ha valakinek van más ötlete vagy járt már hasonlóan,annak szívesen meghallgatnám a tanácsát. Sajnos képet csak az olajgombáról találtam,ami nem mutatja hogy kellene e a csatlakozóhoz tömítés,EPC-m pedig nincs hogy meg tudjam nézni. Ha valaki esetleg ellenőrzi az olajszintet a napokban és egy pillantást vetne a motor elején lévő csatlakozóra,hogy van e ott tömítés,azt megköszönném. Ha pedig tud mutatni egy robbantott képet,alkatrészszámmal,azt főleg. ;)
  3. Köszönöm a tippet,de mióta nálunk van,nem töltöttem bele savat.Én is erre gondoltam és le is szedtem tegnap a tetejét,de úgy tűnt hogy a megfelelő szinten van.(Éppen ellepte a cellákat) Generátor határértéken belül tölti,leállított motornál is jó a töltöttsége és indítani is lehet vele mindig szépen.Nem akarok sokat szórakozni és próbálkozni vele,mert szétmar mindent a sav a motortérben.Tegnap kiszedtem a helyéről és bő vízzel átmostam mindent.Amit észrevettem még,hogy a motor leállítása után nyomja ki az anyagot a túlfolyón.
  4. Fort

    Utastér,Belsőtér

    "Szerencsére" Delphi rendszerű van benne.Ebből is kifolyólag van egy eladó vagy Delphire cserélhető Behr pollenszűrőm. :D Bíztam benne hogy csak egy biztosíték lehet a probléma,de ezek szerint valamelyik délután szét kellene bontanom.Tegnap este pedig pont azt néztem,hogy a világításkapcsoló sem világít. (Ha jól emlékszem,annak is kellene) de akkor lehet hogy ott is izzó gond van. (2001-es az autó egyébként)
  5. Üdv! A napokban cserélném az autóban az akkumulátort.Ha jól olvastam,gyárilag 45 Ah-s is elég az 1.2 -es motorokba. Amit kinéztem: 12V 45Ah jobb+ Varta Black Dynamic,Indítóáram: 400A Valakinek van tapasztalata vele,hogy indítanak ezek a "kisebb" akkuk télen?Az autó 90%-ban a szabad ég alatt van télen is,így jó lenne ha hidegebb időben is elindulna.Esetleg vegyek bele egy nagyobb teljesítményűt és az a biztos?Jelenleg egy 72Ah Exide van benne,ezzel eddig nem volt gond,de most a túlfolyón elkezdett folyni belőle a sav.
  6. Fort

    Utastér,Belsőtér

    Üdv mindenki! Valaki meg tudná nekem írni,hogy a fűtéspanel világításához melyik biztosíték tartozik?Egyszerre sötétült el neki az összes.Köszönöm.
  7. Üdv! Melyik biztosíték tartozik a fűtéskonzol világításhoz?Egyszerre sötétült el az összes.
  8. Fort

    Motor

    Én is inkább az 5W-s olajat preferálom,bár 10W-40-et használok! (Az ára miatt!) Az itteni klímában mondjuk nincs olyan hideg télen,de ha szabad ég alatt van az autó,érdemesebb 5W-t rakni bele! Miért nem használnak 5W-s olajat?Mert "híg",mert "Nem jó a kenése!" és mert a szervízben is a 10W-t rakták bele!Gondolom hallottad már ezeket és még pár hülyeséget! Szervízben is csak spórolnak hogy a 25.000Ft-os olajcsere áron még többet szakítsanak!
  9. Köszönöm szépen,ezért kérdeztem én is hogy merre találom,mert megnézném a kábel és a csatlakozó állapotát!Nem szíjas,láncos ez a motor és a szerelő szerint nem lett hozzá nyúlva,de azért jobb lenne meggyőződni róla,mielőtt feleslegesen cserélném!Köszönöm mégegyszer! ;)
  10. Esetleg valaki tudja hol van ez a jeladó?Átnézném a kábeleit és a csatlakozót!
  11. Üdv!A következő problémám lenne!(Opel Astra G Z12XE) Pár hete lett a komplett vezérlés cserélve,olajjal,szűrőkkel,gyertyákkal! Ha esetleg számít: GM Dexos2 5W-30 olaj,GM gyári szűrő és mivel nem volt gyári gyertya,így Denso került bele! Szóval a vezérlés csere óta P0340-es hiba (vezérmű tengely jeladó) van jelen az autóban!Törlés után ideiglenesnek tárolja a hibát de eltűnik a kis ikon,viszont 3-4 indítás után újra megjelenik és hiba olvasásakor is már ezt írja ki!"Jelen van!" Az autó menet közben úgy viselkedik,mint ha kihagyna az egyik henger,ugrik egyet!Gondolom van is gyújtás kimaradás,de nem tudom hogy ez okozhatja e ezt a problémát! A vezérlés csere közben cseszhettek el valamit,a levett saruk is okozhatnak ilyet,vagy csak egyszerűen pont a szervíz közben romlott el ez a jeladó??Cseréje házilag megoldható?Gyárit érdemes venni vagy jó valami utángyártott is? Köszi előre is a válaszokat!
  12. Fort

    Motor

    Én is ezzel a sz@r csővel szenvedek! "S" alakú nyomócső!Az első cső,ami gyárilag volt az autón elkezdett berepedezni,majd a két hajlításnál szép nagy lyuk keletkezett rajra!Nagy nehezen sikerült bontóból szereznem egyet,ami már repedezett volt egy kicsit és maximum 1 évet bírt ki!Szigetelő szalag annál a nyomásnál semmit nem ér,átszakítja és kifújja mellette a levegőt!Ettől gyengébb lesz az autó mivel csökken a turbó nyomás is!Vagy megpróbálsz szerezni egy jó állapotú csövet hozzá,ami nehéz lesz,lévén lassan 20 éves autókról beszélünk vagy marad egy új darab beszerzése 17-ezres áron!
  13. Igen,néztem én is,de a minősítése megvan hozzá!Talán még nem frissítette a Castrol hogy ennél a típusnál is megjelenjen?!
  14. Én is így gondoltam ezt és az a baj,hogy nem csak egy "hozzáértő" ajánlotta a 10W-40-et! <_< Nincsenek ilyen hidegek,de ha -22 fokon így megdermed,akkor -10-15 fokon is látványosan "folyékonyabb" lehet az 5W-s olaj,nem? Azt hiszem,5W-40-es olajak közül fogok választani!Ahogy néztem,több a választék is ezekből!Remélem ez már jó lesz az autóba: Castrol Magnatec C3 5W-40 :goofy:
  15. Köszönöm!Külön megtaláltam a felsorolást hogy melyik olajak teljesítik ezt a követelményt! Rákérdeztem pár ismerős szerelőre,hogy mit szólnak ehhez és helyeseltek!Mondogattak valami hidrotőkét,kisméretű furatokat,szelep stb,de ehhez nem értek! Arra meg hogy az Opelnél miért 10W-40 került bele mindig??A válasz az volt,hogy olcsóbb meg az van hordószámra! Erről ennyit! retfirD!Nem vagyok egy nagy olaj szakértő,de miért is nem jó neked az 5W-s olaj?Gondolom ezt nem mondta el a szerelőd!Amúgy a 90% a 10W-40 mondja,hogy öreg az autó,csak nem tudják hogy miért! :smartass: Én szívesen meghallgatom mantec véleményét!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.