Elolvastam mind a 218 oldalt, ez alapján következzen egy kis kritika.
Beleástad magad a témába, kifejlesztettél egy átalakítót, amit jobbnak ítélsz, mint a többi.
Mivel dízel járgányt hajtok, nem vagyok "alkoholista", de érdekelnek az alternatív üa-ok. Összegyűjtöttem azért néhány érdekességet az elmúlt 3 évben azon túl, hogy a belinkelt magyar fogyasztásméréseket is átnyálaztam töviről hegyire. Úgy gondolom, hogy sok embernél pont a túlfogyasztásos adaton múlik a döntés, így -noha még nem vagyok érintett benne- főként ezzel foglalkoztam.
Saab biopower mérés 2007-ből mpg-ben megadva (mpgGasoline / mpgE85): 22.7/17.3; 23.2/17.2; 39.0/28.6; 39.8/29.8
Chevrolet Lumina FFV: 19.3/14.1
Ford Taurus FFV: 20.1/15.4
Chevrolet Impala 3.5 FFV: Gasoline 23.48 E85 17.74, E50 23.32, E60 22.00, E70 19.67.
Chevrolet Tahoe: 18.3/13.5
2007-es EPA tapasztalati teszt 76 FFV jármű segítségével: az e85/gasoline(0%biokomponens a benyájukban és 85% alkohol az e85) 73.42%-ra jött ki. Ez az jelenti, hogy 36% a fogyasztástöbblet az ottani üzemanyagokból. Jellemzően 25-32% mpg csökkenésről írnak. Nálunk ugye más a helyzet, hiszen 5% biokomponens van a motorbenzinben és kb 20% benzin az E85-ben, tehát itthon ennél jobb, 30% körüli értéket várnánk. Reálisan 25-30% között, télen ettől több 30-35%, hiszen a Hungrana nem gyárt külön téli üzemanyagot, mint azt sokan remélték.
Fikáztátok a skodás méréseket is, pedig azért az feltűnhetett volna, hogy sok mérés átlagairól beszéltek, amikor a 32 és a többi %-ot kihozták. Azt gondolom, ha valaki az ott említett speciális padlógázas mérést képes ilyen kis hibaszázalékon belül hozni, akkor egy autópályás mérés ahhoz képest gyerekjáték, hiszen nincs benne rizikó. 2x gyorsított ki 100-ra, majd tartani kellett a sebességet. Szerinted ebben mi a pontatlanság? Mi köze az elfogyasztott üzemanyagmennyiséghez egy szélessávú szabályozásnál, ha mondjuk ne adj isten 3bar helyett 3.5bar-on nyomja a cuccot? (ha jól láttam a képen eleve gyári fix nyomásos üa szűrő látható, de az okosok kijavítanak ha nem így van) Részterhelés a motor számára a 100-as tempó, vagy tévedek? Egyik hsz-ban 2% pill.dúsításról (ecu emel, így 5%) beszélsz. A skodák 32% többlettel, de a csodaopelek 2-5%-al is elmennek részterhelésen? Ne már. Te még hiszel a csodákban.
Már az is érdekes, hogy országúti méréseidben ilyen magas benzines fogyasztásokat adsz meg. Fura, hogy egy 2literes motor óvatos 90-100as tempónál 7-8liternél többet kérne, de te 9et mértél. Lehet, hogy 4 év fogyasztását nézted, de azt is írtad, hogy telj mérés előtt kipucoltad a rendszert és már akkor lejjebb ment a fogy 1 literrel, valamint amikor benzinnel is mértél eco módban, csodafogyit produkált az omi. Namost ha ehhez a csodafogyihoz méred az alkoholos adatokat, akkor szépen látszik, hogy nincs igazán realitás a 15-20% többletfogy-ban, mert nem biztosítod uazon feltételeket különböző üzemanyagtípusok esetén.
Hol van összefüggés egy autó alulmotorizáltsága és az elfogyasztott különböző fűtőértékű üzemanyagok között? Ha valami alulmotorizált, akkor max annyi történhet, hogy kigyorsítások során, tehát többnyire városi használat mellett többet ehet. Ha erőlködik benzinnel, akkor e85-tel is ugyanúgy, vagy kevésbé fog erőlködni (kimérted a nyomatéknövekedést, nem?).
Idézném: "erőltetett" motornak a hétköznapokban is elég nagy ingadozásokat mutat az átlagfogyasztása, nagyon érzékeny szerkezet az aktuális külső behatásokra, igénybevételre. Egy üa összehasonlító mérésnél nyilván törekednek arra, hogy ugyanazon körülmények legyenek. Szerinted mind a 9 (asszem ennyi szerepelt ott) autópályás mérésük szar volt, amikor kerek perec kijött a 32% többlet? Szerinted hány %-kal kellett volna mindannyiszor elszámolni a méréseket, hogy kijöjjön egy neked is tetsző 21.8% adat? Biztosan tévedtek valamennyit, de 8%-kal? Ez kb. akkora eltérést jelentene, mintha kizárólag az alkoholos mérésnél 1 pohárnyit a földre loccsantanánk. Ugye nem gondolod, hogy ezt bárki is elhiszi. Azt is észrevettem a véleményeidből, hogy fel sem fogtad (meg sem nézted a képeket rendesen) mit jelent egy kis különálló visszafolyó nélküli kompakt üa rendszer, persze rögtön megmagyarázod miért nem jó, amikor ilyen csövekben maradó lötyiről beszélsz.Ugyanmár, mitől maradna több/kevesebb pl az inj.hídban benzin/e85 esetén ha nyomás alatt van a rendszer,kikapcsolod és nincs hova folynia? Sebaj, jól megmagyaráztad, te vagy itt az okos tanító opeles, de a többi ember egy amatőr senki, jó ötletük, jó mérésük nem lehet. Nekem ez jött le a 208 oldal alapján, ez a véleményem, sajnálom.
Ettől függetlenül 99%-ban hozzáértő, hasznos hozzászólásokat olvashattam tőled.
A környezetemben van néhány alkoholos felhasználó és nekik sem volt eddig semmilyen meghibásodásuk (a szűrőt leszámítva). Pár éve volt off-os e85 verdám házi elektronikával, én is támogatom az e85 használatát és sajnálom, hogy a médiában és úgy eleve sok a szemellenzős ember tele hülyeségekkel. Tipikusan az ezt hallottam a rádióban/olvastam a zújságban effektus szedi az áldozatait. Remélem lassan javulni fog a helyzet.
Peace,
1.9cdti