Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

zafira-cdti

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    4
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

zafira-cdti's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Evidens dolog az is, hogy a téli alkoholizálásban a többletfogyasztás nem csak a dúsítási igényből fakad, hanem abból is, hogy az üzemi hőfokot bő 2x annyi idő alatt éri el a hűtővíz, mint benzinnel tenné. Rövid utaknál ez is egy faktor. bye
  2. Egy jó hidegindítási algoritmussal ellátott kütyüvel nagy mínuszokban is elsőre kéne indulnia az autónak. A hidegindítás nélküli példányokat egy nyomásszabályzóval is ki lehet váltani, persze ehhez barkácsolni kell. Ha jól olvastam, Gabi szerkezetét lehet progizni, így az a nyerő. Ha valami erőtlen, sz..r a dúsítása az alkoholhoz. Gabi nem véletlenül fikázta a Hunflexet. Fogyasztást inkább úgy mérjél, hogy addig töltöd a tankot, amíg már ki akarna csordulni (ez türelemjáték a kúton, de sokkal biztosabb, mint az első kattanás) Teljesítménymérés egy érdekes dolog. Attól is függ, mit tudnak az injektoraid. Gabi szerkezetével elméletben több power szedhető ki. Az a helyzet, hogy padlógáz esetén más a stratégia, az ecu nem a lambda 1-re törekszik, hanem alá megy 0.9 körüli értékre. Nem merem kijelenteni, hogy minden esetben így van, Ecuja válogathatja. Ekkor a power mód nem sokat ér. Én a mérést felesben vagy 2:1ben tankolva ejteném meg (ilyenkor is maxra áll az előgyuszi), akkor nem érhet nagy meglepetés :D
  3. Bocsánat a hosszért, meg ha egy kicsit belegázoltam volna valaki lelkivilágába. Én elismerem a Gábor tudását, felkészültségét, sok rendkívül hasznos és értelmes hozzászólást olvashattam tőle. Ugyanakkor meg ha valamire rámond valami hülyeséget, senki sem meri őt kijavítani. A hungara válaszlevelére én is kíváncsi leszek... "gyári fix nyomásos üa szűrő" Olyan szűrő, amit nyomásszabályzóval láttak el. 3 ágas, tehát befolyó, kifolyó, visszafolyó. Fix nyomásos, mert 3bar-on "lefúj". Persze ha valaki ledugózza a visszafolyó ágat és kifolyó ágba berak egy nyomásszabályzót, lehet több és kevesebb is. A hidegindítással kapcsolatban anno én is szívtam a hengerenkéntisnél, valamint az összebarkácsolt analóg elektronika hőfokfüggősége miatt is, de végül túllendültem rajta és egy termisztor segítségével megoldódott a hidegindítás is, persze ehhez azért jócskán túl kellett dúsítani, hogy elsőre max 2.-ra röffenjen. A kipuff hővédő burkolat közelébe helyeztem a termisztort, így elég gyorsan visszaállt a normál dúsításra, továbbá a holtidővel sem kalkuláltam. Végül az autó karambolos lett, azóta nem foglalkoztam vele. Összeírtam a kutakat és jelenleg 90 kúton kapni E85-öt. Pesten a hungária és a kőbányai sarkán lévő AGIP kúton is van, de még nem árulhatják. Láttam a neten valami amerikai EToM átalakítót: The next big noted item is this kit allows your engine to get near or the same mileage as gasoline. This is done with our "Lean Cruise" technology, allowing your vehicles engine to run more efficiently. Ez is lambdabuzerálós és egyenesen olyat állítanak, amit szerintem senki sem fog elhinni: közel vagy hasonló km/l mint benzinnel. Olyat már láttam, hogy gyári FFV jármű 40-50% etanoltartalommal ugyanannyit fogyasztott, mint benzinből, persze 85% etanolnál már valamiért kb 30% volt a túlfogyasztás, de azt hogy egy hagyományos belsőégésű motor ne fogyasszon többet E85-ből, az egy nagy önámítás. Ha a sűrítési viszonyt felemeli valaki 13 fölé, előgyulázik rendesen, nem elképzelhetetlen csupán 20% többletfogyasztás sem. Karburátoros öreg szarok előnyben:-) Gábornak amúgy jó az elképzelése, valamennyi szegényítést elvisel a rendszer, hiszen eleve hidegebben ég a keverék. Ez természetesen csak egy nagyon kicsi sáv, ezt túlhaladva csökkenni kezd a teljesítmény, jobban odalépsz a pedálra és el is úszott a remélt megtakarítás:-) Sziasztok, Csaba
  4. Elolvastam mind a 218 oldalt, ez alapján következzen egy kis kritika. Beleástad magad a témába, kifejlesztettél egy átalakítót, amit jobbnak ítélsz, mint a többi. Mivel dízel járgányt hajtok, nem vagyok "alkoholista", de érdekelnek az alternatív üa-ok. Összegyűjtöttem azért néhány érdekességet az elmúlt 3 évben azon túl, hogy a belinkelt magyar fogyasztásméréseket is átnyálaztam töviről hegyire. Úgy gondolom, hogy sok embernél pont a túlfogyasztásos adaton múlik a döntés, így -noha még nem vagyok érintett benne- főként ezzel foglalkoztam. Saab biopower mérés 2007-ből mpg-ben megadva (mpgGasoline / mpgE85): 22.7/17.3; 23.2/17.2; 39.0/28.6; 39.8/29.8 Chevrolet Lumina FFV: 19.3/14.1 Ford Taurus FFV: 20.1/15.4 Chevrolet Impala 3.5 FFV: Gasoline 23.48 E85 17.74, E50 23.32, E60 22.00, E70 19.67. Chevrolet Tahoe: 18.3/13.5 2007-es EPA tapasztalati teszt 76 FFV jármű segítségével: az e85/gasoline(0%biokomponens a benyájukban és 85% alkohol az e85) 73.42%-ra jött ki. Ez az jelenti, hogy 36% a fogyasztástöbblet az ottani üzemanyagokból. Jellemzően 25-32% mpg csökkenésről írnak. Nálunk ugye más a helyzet, hiszen 5% biokomponens van a motorbenzinben és kb 20% benzin az E85-ben, tehát itthon ennél jobb, 30% körüli értéket várnánk. Reálisan 25-30% között, télen ettől több 30-35%, hiszen a Hungrana nem gyárt külön téli üzemanyagot, mint azt sokan remélték. Fikáztátok a skodás méréseket is, pedig azért az feltűnhetett volna, hogy sok mérés átlagairól beszéltek, amikor a 32 és a többi %-ot kihozták. Azt gondolom, ha valaki az ott említett speciális padlógázas mérést képes ilyen kis hibaszázalékon belül hozni, akkor egy autópályás mérés ahhoz képest gyerekjáték, hiszen nincs benne rizikó. 2x gyorsított ki 100-ra, majd tartani kellett a sebességet. Szerinted ebben mi a pontatlanság? Mi köze az elfogyasztott üzemanyagmennyiséghez egy szélessávú szabályozásnál, ha mondjuk ne adj isten 3bar helyett 3.5bar-on nyomja a cuccot? (ha jól láttam a képen eleve gyári fix nyomásos üa szűrő látható, de az okosok kijavítanak ha nem így van) Részterhelés a motor számára a 100-as tempó, vagy tévedek? Egyik hsz-ban 2% pill.dúsításról (ecu emel, így 5%) beszélsz. A skodák 32% többlettel, de a csodaopelek 2-5%-al is elmennek részterhelésen? Ne már. Te még hiszel a csodákban. Már az is érdekes, hogy országúti méréseidben ilyen magas benzines fogyasztásokat adsz meg. Fura, hogy egy 2literes motor óvatos 90-100as tempónál 7-8liternél többet kérne, de te 9et mértél. Lehet, hogy 4 év fogyasztását nézted, de azt is írtad, hogy telj mérés előtt kipucoltad a rendszert és már akkor lejjebb ment a fogy 1 literrel, valamint amikor benzinnel is mértél eco módban, csodafogyit produkált az omi. Namost ha ehhez a csodafogyihoz méred az alkoholos adatokat, akkor szépen látszik, hogy nincs igazán realitás a 15-20% többletfogy-ban, mert nem biztosítod uazon feltételeket különböző üzemanyagtípusok esetén. Hol van összefüggés egy autó alulmotorizáltsága és az elfogyasztott különböző fűtőértékű üzemanyagok között? Ha valami alulmotorizált, akkor max annyi történhet, hogy kigyorsítások során, tehát többnyire városi használat mellett többet ehet. Ha erőlködik benzinnel, akkor e85-tel is ugyanúgy, vagy kevésbé fog erőlködni (kimérted a nyomatéknövekedést, nem?). Idézném: "erőltetett" motornak a hétköznapokban is elég nagy ingadozásokat mutat az átlagfogyasztása, nagyon érzékeny szerkezet az aktuális külső behatásokra, igénybevételre. Egy üa összehasonlító mérésnél nyilván törekednek arra, hogy ugyanazon körülmények legyenek. Szerinted mind a 9 (asszem ennyi szerepelt ott) autópályás mérésük szar volt, amikor kerek perec kijött a 32% többlet? Szerinted hány %-kal kellett volna mindannyiszor elszámolni a méréseket, hogy kijöjjön egy neked is tetsző 21.8% adat? Biztosan tévedtek valamennyit, de 8%-kal? Ez kb. akkora eltérést jelentene, mintha kizárólag az alkoholos mérésnél 1 pohárnyit a földre loccsantanánk. Ugye nem gondolod, hogy ezt bárki is elhiszi. Azt is észrevettem a véleményeidből, hogy fel sem fogtad (meg sem nézted a képeket rendesen) mit jelent egy kis különálló visszafolyó nélküli kompakt üa rendszer, persze rögtön megmagyarázod miért nem jó, amikor ilyen csövekben maradó lötyiről beszélsz.Ugyanmár, mitől maradna több/kevesebb pl az inj.hídban benzin/e85 esetén ha nyomás alatt van a rendszer,kikapcsolod és nincs hova folynia? Sebaj, jól megmagyaráztad, te vagy itt az okos tanító opeles, de a többi ember egy amatőr senki, jó ötletük, jó mérésük nem lehet. Nekem ez jött le a 208 oldal alapján, ez a véleményem, sajnálom. Ettől függetlenül 99%-ban hozzáértő, hasznos hozzászólásokat olvashattam tőled. A környezetemben van néhány alkoholos felhasználó és nekik sem volt eddig semmilyen meghibásodásuk (a szűrőt leszámítva). Pár éve volt off-os e85 verdám házi elektronikával, én is támogatom az e85 használatát és sajnálom, hogy a médiában és úgy eleve sok a szemellenzős ember tele hülyeségekkel. Tipikusan az ezt hallottam a rádióban/olvastam a zújságban effektus szedi az áldozatait. Remélem lassan javulni fog a helyzet. Peace, 1.9cdti
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.