
Makimókus Internetkalóz
Fórumlakó-
Hozzászólások
11 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Makimókus Internetkalóz névjegye
- Születésnap 1983-05-23
Elérhetőség
-
MSN
zizizoli23@hotmail.com
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Németország
MOTE klubkártya
-
Város
nem adom meg
Makimókus Internetkalóz's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Köszi a gyors válaszokat! megnézem...
- 15.600 válasz
-
Sziasztok! Ma volt az astrám szélvédőcserén, mert berepedt. Mentem vele kb 80 kilométert és utánna kegyetlenül elkezdett valami nyikorogni. A szélvédő lehet? Lehet az, hogy egyszercsak hirtelen "berobban"? Köszi Zoli
- 15.600 válasz
-
történet... Egy pár hónapja hallottam meg egy rezonáló hangot a motortérből úgy 1800-2000-es fordulatszámon. Ehhez párosult a váltókar rezonanciája 3000 körüli fordulaton. Megnéztük, de nem tulajdonítottunk nagy jelentőséget a dolognak, mert nem látszott semmi elváltozás sehol. Ment is az autó azóta pár ezer km-t, míg nem az egyik nap egy kereszteződésnél megálltam (emelkedőn), hogy megadjam a jobb kezet, majd az elindulásnál hangos puffanás és felbőgő motor. Gyorsan nyomtam egy kuplungot és félreálltam a járda mellé. Ekkor érzékelem, hogy a sebességváltó rúd mintha beragadt volna. Nem tudtam sebességbe rakni. Egyik fokozatot sem találtam sőt kettes és négyes felé nem is mozdult a kar. Mintha valami feszítené az egész rendszert. Szóltam havernak elhúztuk (2km) a szervizébe. Miközben húztuk iszonyatos daráló hangot adott. Fostam is rendesen, hogy most aztán odabasszuk az egészet. Megnézte másnap és egyik szemem sírt a másik nevetett. nem tudom pontosan az alkatrész nevét, de valószínűleg a váltó tartónak hívják. Egy vas nyúlvány szemből nézve a motor bal oldalán a féltengely felett. Na ezt a vasat két csavar fogja. Az alsó eltört. 3 részbe mint utólag kiderült. El volt rozsdásodva!!! Hogy hogyan ne kérdezzétek, ez a csavar 7 cm hosszú 12es félig menetes. Szóval kioperáltuk a csavar maradékokat, de közben a menet teljesen szétment. Kifúrtuk 14-es fúróval, vágtunk bele 16-os menetet és belecsavartunk egy olyan fém stiftet ami kívül 16-os menet belül 12-es. Bele is ragasztottuk, hogy biztos legyen a dolog. Megemel váltó visszacsavar és már csak egy váltórúd pozicionálás volt hátra. Amit a haver úgy csinált, hogy meglazította a csavart a mi a gyik-ben is írtatok. Majd megkért hogy a váltókart tartsam ötödikben, ő a váltórudat berakta 5be és meghúzta a csavart. Kb. 2 perc alatt kész volt a pozicionálás. És most minden rendben működik és megszűnt a rezonancia mind a motortérből mind a váltókarnál!
- 5.218 válasz
-
Na megvagyunk a beállítással. Kellett hozzá egy-két óra. És amikor szereltük sorba jöttek be amit írtál. Vagy 5. nincs vagy lüki. Aztán se lüki se 1. se 2. csak akkor vette be az 1-2. ha lükibe akartam tenni. Amikor idáig jutottunk gondoltam magamban, hogy na akkor most fog jönni a csavarszaggatás...:P De hál istennek nem történt meg. Még egyszer köszi a segítséget mindenkinek.
- 5.218 válasz
-
Szeva! Nekem is szétmentek a lengéscsillapítóim és így cseréltem őket. Elöl és hátul is gázos van. Keményebb lett a futómű a csere után, de mivel nem vagyok nagy versenyző típus nem sokat jelent a számomra. De ha cseréled akkor már a toronycsapágyat is érdemes kicserélni. nem nagy tétel és így is úgy is szét lesz szedve. A strapabíróságról szerintem meg nem kell beszélni, mert legalább öt évig úgy is jó lesz bármilyet veszel. És az sem biztos, hogy addig meg lesz a kocsid.
-
Elkiabáltam.... Most meg elment az 5. Ááááá Túl sokat állítottunk???
- 5.218 válasz
-
Csillapítók már cserélve lettek. Hátul Kayaba, elől meg valami olasz. Mindegyik gázos, és a csillapítása már így sem túl komfortos. Ha még ennél is rosszabb lesz akkor szerintem kihagyom. Nem beszélve arról, hogy gondolom a belső tér is jobban fog rezonálni és így is van a kocsiban szerintem egy gyárilag beleszerelt nyinyere ami hideg időben kapcsol be a műszerfal alatt..:lol: Bár az is lehet, hogy győzni fog az esztétika...Ha meg megunom akkor visszacserélem. Az utak valóban jók errefelé és eléggé sokszor elmosolyodom amikor ki van rakva a bukkanó tábla egy javított útszakasz elé, ugyanis nem sikerült szintbe hozniuk a régivel. Ez alapján otthon minden utcára ki kellene rakni ezt a táblát:)
-
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata ültetőrugókkal kapcsolatban? Van értelme? Azon kívül hogy szebb az autó sokat változik a vezetési élmény? Nagyon pattogós lesz a kocsi? Max. 40mm szeretnék ültetni rajta. Sok függ a rugó minőségétől? Érdemes- e más alkatrészeket is cserélni a rugókon kívül? köszi
-
Sziasztok! Ma reggel sikerült a váltórudat újrapozicionálni. Működik, minden rendben. Köszi a segítséget, nagyon sok bosszúságtól szabadulok meg ezekben a percekben.:lol: Csak annyi különbség volt a Gyikban leírtak és a valóság között, hogy nekem nem egy műanyag dugó volt a rudazat mellett, hanem egy rugós stift amit csak be kellett nyomni és úgy forgatni a váltórudat. És amikor bepattant akkor meghúztuk a csavart és kész! Egyébként mielőtt írtam a fórumba elmentem a helyi szerelőhöz (Németországban lakok) váltóolajat cseréltetni. És a mikor mondtam, hogy mit akarok egyből leszólt, hogy ennek semmi értelme, mert ezekben az opel-okban soha nem kell cserélni váltóolajat és ez a probléma csak váltócserével oldható meg. Üdv.
- 5.218 válasz
-
Köszi a gyors választ. Megcsináljuk ezt, aztán írok, hogy mi lett. Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
- 5.218 válasz
-
Sziasztok! Először is egy bocsánatkéréssel kezdem, mert nincs idegzetem végigolvasni a 122 oldal beszélgetéseket és ezért előfordulhat, hogy a problémám nem egyedi és a megoldása is itt van. Szóval: Opel Astra F 1.6 16v 1996-os autóm van és problémám akadt a váltóval. A probléma csak hideg (0 fok alatt) jelentkezik. Az 1-es és a 2-es fokozatot nehezen lehet megtalálni. Sőt néha nem is lehet. És ezt nem úgy kell érteni, hogy váltani akarok 1-es be és nem megy hanem 3-asba teszi. A 2es helyett meg 4 es van. Nincs reccsenés sem erőltetés sem semmi egyszerűen hiába húzom magam felé a váltórudat és tolom előre 3asba megy. Ha viszont egy erőteljes rántás után tolom előre akkor lehet hogy beveszi. Minden más sebesség simán probléma nélkül megy akár -16-ban is. És ha melegebb az idő akkor az egyes és a kettes is simán megy. Váltóolajat cseréltettem benne (gyári GM olaj), de nem használt. A motortérben a váltó rudazat ahol csatlakozik a váltóba van egy kis csapszeg szerű valami. azt is kicseréltük. A következő a váltó kulissza cseréje lenne, de elég húzós összegbe kerül és ezért gondoltam, hogy írok ide, hátha valakinek már volt hasonló gondja és tudja mi a megoldás, vagy legalábbis tudja mi a hiba. Előre is köszi a válaszokat. Zoli
- 5.218 válasz