Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tomy61

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    21
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Tomy61 névjegye

  • Születésnap 1961-09-28

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Pomáz

MOTE klubkártya

  • Város
    Pomáz

Tomy61's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. A probléma megoldódott, köszönöm a segítséget!
  2. Esetleg valami ötlet, válasz?
  3. Üdvözlet a "Cartársaknak"! Igen régen jártam erre, viszont most szükségem lenne némi "szakirányú" segítségre. Kezem közé került egy Astra, Z16XER motorkóddal. Sok helyen "kendácsolták" már az autót, végül engem tisztelt meg jelenlétével. Nem részletezem az előzményeket, gyakorlatilag "eltüzelt" három kipufogó szelepet, a szelephézagok ellenőrzésének elmulasztása miatt (feltételezhetően). Mivel ezt a típust még nem ismertem ki "behatóan", ezért kérek támogatást, csak hogy ne vétsek hibát. A kérdés konkrétan a vezérlés beállítása lenne. Van e valamilyen különleges feltétel, a vezérmű tengely állító rendszer végett? Előre is köszönöm a válaszokat, üdv:Tomy61
  4. Üdvözletem Srácok! Keresek '85-ös, vagy kicsit öregebb 20E Rekordhoz L-jetronic vezérlő egységet, esetleg kábelcsatijával együtt. Természetesen működőképes, bontatlan dobozú érdekelne. Üdv:Tomy61 06 20 981 1100
  5. Ezt én értem és el is hiszem csak a diagnosztikai értékelhetőségét nem. Nekem úgy rémlik, hogy az égéshőmérséklet emelkedésével emelkedik a NOx, az pedig terhelésre jelentősen megugorhat. Mivel az etanol égéshője alacsonyabb mint a benziné, ezért terhelés nélkül nem alakulhat ki az égéstérben a kritikus hőfok és nyomás, így a NOx sem számottevő.
  6. Arra azért kíváncsi lennék, hogy környezet védelmi vizsgálaton hogyan mértek NOx-t, pláne terhelés nélkül?
  7. Rendben, várunk szeretettel. Gabi ismeri a járást.
  8. Az a baj, hogy megint csak a találgatás szintjéig jutottatok el. Pedig ezt a hibát szerintem teljesítménymérő padon, emisszióméréssel egybekötve lehetne mérni. Söt, ha hozod a laptopot, mérés közben tudsz loggolni is. Nem megy el az idő a fölösleges kísérletezgetéssel. Üdv:Tomy61
  9. Ma tartoztam az ördögnek egy úttal. Bezárták a vámosok a kútat jan 13-ig Tahitótfaluban.
  10. Valóban írnak az említett típusú autómata váltóról. De a bevezetőben azt is írja, hogy megfelelő célszerszámok, nyomásmérő óra nélkül eszedbe se jusson szétszedni a váltót, mert az esetleges hibás alkatrészeket nem fogod megtalálni. Tudniillik, a hibafeltárás első lépcsője a beszerelt állapotban történő vizsgálat. Ezért nem is részletezi feleslegesen a hibakeresést és szerelési utasítást. Anélkül, hogy túlmisztifikálnám az autómata váltók működését. javitását, hibakeresését tudomásul kell venni, hogy ez szakembert igényel. Méghozzá olyan szakit, aki szinte csak ezzel foglalkozik. Még egy ilyen viszonylag "egyszerű" alaptípus esetén is.
  11. De, összeolvadt kerámia hordozóval egyetemben!
  12. Bocs, hogy belekotnyeleskedek, a mérőhely nem Budakalász?
  13. Azért ennél sokkal bonyolultabb a dolog. A fedélzeti diagnosztika (OBD) számtalan jelet dolgoz fel, van amit folyamatosan figyelemmel kísér, van amit ciklikusan (vagyis az autónak a vez. egységében tárolt program szerinti menetciklus teljesítése után) ellenőriz. Általános ciklus jellemzők:1.: hidegindítás (kb 3 perc), szekunder levegő rendszer vizsgálat, 2.: állandó sebességű, kis terhelésű üzem (kb 15 perc), lambda szabályozás ellenőrzése 3. állandó közepes sebességű, közepes terhelésű üzem (kb 15 perc), lambda szabályozás ellenőrzése. Ráadásul a ciklus megszakad, ha a fordulatszám nagyobb 3000 fordulat/min, ha gázpedál helyzet gyakran változik, vagy ha a sebesség 100 km/h fölé nő. Ez az elv. A gyakorlat ennél is összetettebb. PL a Ford 14 lépcsős ciklust ír elő, megfelelő külső környezeti feltételek esetén is közel 1 óra alatt zajlik le. A hibakód felülírására akár több- sikeresen végrehajtott és megfelelő értékelésű- menet ciklusra is szükség lehet. Tehát egy ciklus alatt kigyújtja a pechlámpát, de több jó ciklus is szükséges lehet a lámpa kioltására (persze a történeti hibatároló ettől még tárolni fogja a hibakódot). A legjellemzőbb hibakódok- tapasztalataink szerint- a szegény vagy dús keverékre vagy az EGR működési zavarokra utalnak. Erről ennyit, mert a téma ettől sokkal de sokkal bonyolultabb, összetettebb. Üdv:Tomy61
  14. Valószínüleg beverte a"túl szegény keverék" hibát. Hiába áll vissza a rend, csak komputeres hibatörlésel lehet eltávolítani a hibatárolóból. Így jártam a Nubira lll-omal én is. Lehet, hogy kár volt egyból megkínálni natúr E85-tel. Nekem 80% E85 és 20% benya keverék a max amit elvisel a vezérlő egység program. De erről opel16v sokkal több és biztosabb infót tud mondani. Gondolom, hogy az adaptív és a multiplikatív keverék hozzárendelés körül lehet a titok nyitja. Üdv:Tomy61
  15. Nekem van egy új Rekord 2.0 E hűtőm, rézből, Nissens gyártmány, kézi váltóshoz. Üdv:Tomy61 Tel:06-20-981-1100 Ui: van még néhány egyébb új alkatrészem is, amibe kellett volna, sajna megsemmisült.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.