Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

optd

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    32
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Eger

MOTE klubkártya

  • Város
    na

optd's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. optd

    Dízel

    Ma sikerült a hibát orvosolni. A vezetékek okozta zárlat a vezérlőt is kicsinálta. Sikerült szereznem egy másikat, meg egy jeladót. Beszerelés és a vezetékek rendbetétele után, végre újra működik minden. Köszönöm a segítségeteket!
  2. optd

    Dízel

    Tehát akkor jelen esetemben, elméletileg így hőgomba nélkül állandóan izzítani kellene. De nem teszi. A relé új. Első körben arra gyanakodtam így beszereztem egy újat. Kizárásos alapon ha más nem ront bele az izzítás folyamatába akkor sanszos hogy a vezérlő makrancoskodik. Melyik pontokat keresztezzem, mert van egy pár lehetőség?
  3. optd

    Dízel

    Köszi a képet.Igen ez érdekelt! A jeladóm az kuka. Sikeresen beletört a házba.Lesz meló kioperálni onnan. Próba képen ha a kábelt szabadon hagyom akkor izzítania kellene folyamatosan, ha direkt testre rakom akkor elméletileg lekapcsolná azt. Nekem jelen pillanatban sehogyan nem megy. Mi szól még bele az izzítás menetébe? Gyújtásom rendeben az ellenőrző lámpa világít vagy 3-4 mp-et mint általában. De a relét nem kattintja meg semmi.Innen is gondoltam, hogy a jeladó a hiba forrás.
  4. optd

    Dízel

    Az izzításvezérlőhöz kapcsolódó jeladón nem tudok mérni semmi feszültséget. Akkor valószínűleg ez akadályozza meg az izzítást?
  5. optd

    Dízel

    Ma sikerült a motortérben az egész kábelezést alaposan szemügyre vennem. Az autó lassan 3 éve van meg, de nem gondoltam volna, hogy ennyire ramaty állapotok uralkodnak a kötegek között. (bár nem vártam sokat) Az elmúlt 18 év tette a dolgát. A műanyag burkolat a vezetékek körül szó szerint széthullat.A kábelek meg igen csak kirepedezett állapotban vannak. Most már nem csodálkozom, hogy zárlat keletkezet benne.Még jó hogy nem füstölt el idő előtt. A kikopott vezetékeket szigeteltem, de ha jobb idő lesz tuti cserések lesznek. A test kábelt átraktam a váltóra. Így zárlat mentesen ismét működik majdnem minden. Jelen esetben izzítás nincsen.Ezért is érdekeltek a termosztáton lévő jeladók.
  6. optd

    Dízel

    Tegnap átnéztem az egész kábelkorbácsot ami a motor térben van. A testkábelt is. Bár számomra furcsa helyre volt rögzítve, a termosztátházhoz. Oda kell eredetileg is? Bár eddig gond nem volt vele. A karosszérián lévő részt ma nézem meg. Hátha! A termosztátban van két jeladó. Melyik mi célt szolgál?
  7. optd

    Dízel

    Sziasztok! Segítségre volna szükségem Isuzu dieselel kapcsolatban. Történt egyik reggel, hogy az autó nem indult. Gyújtás, izzítás OK. Majd az indításnál semmi.Az indítómotor meg sem nyekkent. Gondoltuk az akku kuka, be egy másik de a jelenség megmaradt. Talán akkor az önindító rossz. Az autó húzásra simán elindult. Önindítót leszedtük, semmi gond vele, alapos tisztogatás és próba után vissza a helyére. Próbáltunk indítani, de a jelenség megmaradt fűszerezve még egy aprósággal, hogy a gyújtás levételét követően a kontroll lámpák égve maradtak. A fékpedálra lépve kattanást hallva le is kapcsolt. Az akku OK, Önindító Ok., Izzítás OK (lámpával ellenőrizve). A másik furcsaság, hogy gyújtást adva az autóra a motortér teljesen zárlatban van. Ezt a kuplung bovden füst jellel hozta tudomásunkra. Ekkor kábelek ellenőrzése, de semmi gyanúsat nem találtunk.(vagy elkerülte a figyelmünket). Mikor minden átmozgatásra került, egyszer helyre állt a rend. Gyújtás, izzítás, önindító Ok. Autó simán ment mintha mi sem történt volna. De csak 2 napig. Mert a jelenség ismét előjött. Gondoltuk biztosan valamelyik relé sz...kodik. De melyik? Az izzítórelét kicseréltük.Mi okozhat még ilyen furcsaságokat? Ha valaki belefutott már hasonlóba, ossza már meg tapasztalatait!
  8. optd

    Dízel

    Akkor mindenképpen az adagolónál vizsgálódom először,hogyan is viselkedik az a szabályzó! Ha okosabb lettem,mindenképpen megosztom veletek.
  9. optd

    Dízel

    Mindenesetre köszönöm az ötleteket!Azt hiszem holnap átnézem tüzetesebben a dolgokat. De akkor még abban erősítsetek már meg,hogy az indítás utáni emelt alapjárat akkor normális jelenség?
  10. optd

    Dízel

    És ha csak simán egy helyben járatod,mennyi idő amíg kezd el melegedni? Lehetséges, hogy az egész rendszerrel lesz valami gebasz!
  11. optd

    Dízel

    Hát jócskán kell menni vele.Mint korábban írtam olyan 10-15km legalább! Kb mennyi idő volna az ideális amíg be kellene melegednie,
  12. optd

    Dízel

    Az alapjárat emelkedés indítás után számomra azért lett furcsa,mert eddig nem nagyon csinálta.Pedig már jócskán voltak hidegebb napok korábban is. A másik autóm benzines,annál természetes azt tudom. De a dieselnél nem rémlik,hogy így kellene lennie?Vagy igen? Lehet láma vagyok a témában,de már komolyan érdekel!
  13. optd

    Dízel

    Hallottam már róla,hogy ezek a termosztátok elég sűrűn cserélendők.De azt nem gondoltam ,hogy egy fél évet sem bírnak ki. Azt hiszem,akkor az első körben kicserélem azt.
  14. optd

    Dízel

    De lehet!Már faterom is emlegette,hogy ennek jobban kellene melegednie!A fűtése sem az igazi. Én azt gondoltam hogy nem függ össze a kettő. Vagy mégis? A hőfokmutató éppen hogy csak a kék jelölés felett szokott lenni. Autópályán sem,sem városban nem megy feljebb. Termosztátot az ősszel cserélték!
  15. optd

    Dízel

    Köszi a tippet!Megnézem mindenképpen mi újság azon a tájékon.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.