Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kölyök

OPC Club Hungary
  • Hozzászólások

    257
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    8

Kölyök last won the day on Szeptember 5 2018

Kölyök had the most liked content!

2 követő

Kölyök névjegye

  • Születésnap 1992-02-27

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G OPC
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

5.456 profile views

Kölyök's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

60

Hírnév

  1. A legnagyobb közösségi oldalon nézelődve akadtunk bele a következő képsorozatba. Egy egér éléskamrának használta az autó légszűrőjét ahonnan vélhetően egy ráindítás után (majd miután a turbó felaprította) továbbjutott a motorba is a sok sok kukorica, jelentős károkat okozva. A motor valószínűleg megérett a cserére..
  2. Szia Hemi! Milyen autó van nálad? Crossland X, kipróbálod? ŐŐŐŐ, milyen motor? 1.2, 3 henger...82 lóerő... 118 nm... Tulajdonképpen felkeltette az érdeklődésem, hogy a 21. századra jellemző downsizing, hogyan jelenik meg Opeléknél. Volt már szerencsém 3 hengerhez Suzukinál, így előítéletekkel teli érkeztem az autóhoz. Nézzük a formát. Ahogy sétáltam a parkolóba az autóért, elég messziről szemet szúrt, a magasságának és színének köszönhetően. Kicsit teherautós feeling, de nekem nagyon bejön. A két első fényszóró, nagyon karakteres. Ezzel telitalálatot lőtt az Opel már az első megjelenéskor. Más márkával összetéveszthetetlen helyzetjelzőt már messziről felismerjük ha a tükörben látjuk! A hátulja a megszokott vonalvezetéstől teljesen eltér, és milyen jól sikerült! Oldalról nézve az autót, olyan, mintha tolóajtós lenne. Kicsit buborék a forma, viszont azt egyből lehet látni, hogy a fejtér hátul sem szűkül, 190 centivel még a lábam is elfért, amiben szerepet játszott a Családi csomag, mint extra, mely tartalmazza a hátsó ülések állításának lehetőséget, 15 centi előre-hátra. Fontos kiemelni, hogy ez külön külön állíthatóságot jelent! A teljes kulcsmentesség Nekem nagyon bejön, mindenkinek ajánlom, hogy éljen ezzel az opcióval, bármilyen márka esetén, DE. Itt nem gombot találunk, hanem amikor a kezünkkel rányúlunk a kilincsre, akkor történik meg a csoda. A gombos verzió kicsit jobban tetszik számomra, de biztos meg van az oka, hogy ilyen. Indítás szokásos start/stop gomb, kulcs meg maradhat a zsebben. Beültem, beindítottam az autót és felhördült a 3 henger. Ki kéne tolatni, rükverc jobbra hátra... Tessék? Következő meglepetés, hogy kb. a hátsó ülésig tartott a váltó útja. Gyors telefon, mert eddig ilyennel nem találkoztam, és megerősítettek, hogy igen, ez tipikus Peugeot. Hát jó, ezt majd megszokjuk, nem feltétlen baj ez, egyébként pedig nagyon nagyon pontos, és könnyen mozgatható. Egyedül az útja szokatlanul hosszú. A futómű elég erőteljesen áthozta az útminőséget az utastérbe amin meglepődtem. Hiába 17", ballonos gumik voltak az autón, tehát valóban a futóművet okolhatjuk. Az biztos, hogy stabilan tartott minden kanyarban, egyszer sem tűnt bizonytalannak, de talán ha 4 fő ült volna benne, cuccokkal együtt, akkor puhult volna az érzés. Mindenesetre, ha csak kicsit lenne lágyabb a futó, még nem hiszem, hogy 4 fő összeültetné! És a motor. Maximum teljesítmény: 82 LE / 5750 Fordulatszám Maximum forgatónyomaték: 118 /2750 Fordulatszám Ha a 3 henger hangját ki tudnánk szűrni, senki meg nem mondaná, hogy kevés henger és kevés lóerő. Nagyon érdekes karakterű motor, ugyanis alacsonyabb fordulatszám tartományban is jól autózható, nem nyögvenyelős és erőlködő. Nem kell lerajtolni a lámpánál, hogy elinduljon, és előzések előtt sem kell vadul visszaváltogatni. Autópályán gond nélkül tartja a 130-at, és nem forog 4 ezret, mint egy XER opc, ha előzni kell maradhat 5-ben és hajrá. Mondjuk azért hely kelleni fog. Nagyon meglepett ez a motor, ugyanis a hangján kívül és az alapjárati rázáson kívül, semmi jel nem utalna arra, hogy itt bizony egy erős downsizing kúrán átesett motor ketyeg. Biztos ami biztos, felvittem a Galyatetőre is. Másztunk felfelé szorgosan és semmi ellenállás, vagy tiltásig forgatás. Igazán megnézném a nyomatékgörbéjét. Valahogy nagyon eltalálták! Legkisebb mértékben sem küzdött. Nem volt olyan, hogy gyorsítanék, Ő meg lassul, vagy megáll, a szokásosnál nem kellett sokkal nagyobb gázt adni az emelkedőn elinduláshoz. A turbós verzióhoz nem volt szerencsém, melynek az adatai: Maximum teljesítmény: 130 LE /5500 Fordulatszám Maximum forgatónyomaték: 230/1750 Fordulatszám Nem feltétlen horror összeg a turbós motor, viszont így látatlanba nem tudom elképzelni, hogy szükség lenne rá. Nem csak arra gondolok, hogy több a hibalehetőség a későbbi években, hanem, ha ez a motor ennyire ki tudta elégíteni az igényeket, kb. 7 literes fogyasztás (920km) környékén, akkor miért bonyolítsuk az életünket? A fényszórók mostanában egytől egyig a kiskedvencemmé válnak. Ledes mivolta garantálja a napsütéses világosságot az éjszaka közepén is, és automatán le is kapcsolja, még mielőtt valakit zavarna. Utastérrel semmilyen probléma nem volt. A kivilágított kezelőszervek tökéletesek, vannak klímakezelő szervek, amiket egyébként a PSA már integrált az infotainment rendszerbe, de itt még megmaradt a hagyományos verzió. Összességében nekem kellemes csalódás volt! Megmondom őszintén, tényleg sokkal sokkal rosszabbra számítottam! UI: A kezem közé került egy Grandland X 1.2 Turbó.... Kell az a turbó :D
  3. 6:30 - Csörög az ébresztő. Kimásztam az ágyból, gyors zuhany + fogmosás. -Öltözés- Az előkészített fehér inget végig gombolom, a nyakkendőm igazítása közben pedig egy pillantást vetettem a tükörben a mai szettre. Lesz egy kemény tárgyalás, de megcsináljuk.. Óra felcsatol, irány a garázs. 7:00 - Ahogy közelítek felé, megint elcsodálkozom a méretein. Gyönyörű fekete, tökéletes a forma. A hátulján még lenne mit javítani, de ennyi hibája legyen. 7:01 - Kilincsre ráfog - Gomb megnyom - Ajtó nyílik. Start gomb és az autó beindul. A telefonom bedobom a szokásos helyére ahol az induktív töltő azonnal elkezd dolgozni. Kuplung kinyom, 1-es, indulunk. A garázs elég szűkös építésű, így a 4,9 méter hosszú autóval elég nagy kihívás egy lendületből kifordulni. Élesen fordulok balra, és a jobb eleje közeledik az oszlophoz, a PDC asszisztens már folyamatosan sípol. TUDOM, hogy elfér, de mégis bennem van az ideg. A középső kijelzőn megnyomom a kamera gombot, így a jel alá rejtett kis objektívnek köszönhetően, az autó teljes orrszélességében látom, hogy mi merre van. Kb 4cm az oszlop, el fogunk férni. 7:30 - 31 fok van kinn, én pedig az M1M7-es közös szakaszán vagyok Siófokra, a tárgyalás helyszínére tartva. A klima tökéletesen teszi a dolgát, de a fullbőr belső ilyenkor tudNA kellemetlenségeket okozni, pláne hosszú ujjú ingben... Amikor az extrákat X-elgettem, mindenki mondta, hogy ne legyen bőrbelső, mert szívás nyáron és télen. Tudtam, hogy igazuk van, ezért rendeltem úgy, hogy fűthető és hűthető is legyen... 3-4 órás autó út alatt sem izzadsz bele, legyen bármilyen meleg is. 7:36 - 1km- múlva, tarts balra... és a szélvédőre vetítve, pont a látómezőmbe, megjelenik egy piros nyíl. Érkezik egy fontos e-mail, amire azonnal reagálnom kell. Az adaptív tempomatot beállítom 100km/órára, és a követési távolságot nagyra. Elkezdem írni a válasz e-mailt amikor heves sípolásba kezd valami műszer és a kormány balra tekeredik magától. Annyira belemerültem a telefonozásba, hogy megfeledkeztem az M7-re vezető nagy balkanyarról, de a sávtartó asszisztens bekanyarodott helyettem, gyakorlagilag beavatkozás nélkül. 7:40 - A HUD jelzi, hogy már nincs 100km/órás korlát, a tempomaton állítunk egy keveset. Az este keveset aludtam, izgultam a mai tárgyalás miatt. Hogy oldjam a feszültséget, bekapcsolom a masszírozó funkciót, ami a gerincem szinte teljes hosszában megdolgoz. 8:00 - Néha végignézem az autó vitális jeleit. Töltés, olajhőfok, gumiabroncsokban a nyomás... A kormányon található gombokkal, a félig digitális műszerfalon pillanatok alatt nyugtázom, hogy minden rendben. Elmegy mellettem egy autó, látom, hogy lefotóznak a jobb1-ből... 8:01- A hűtött kesztyűtartóból előveszem az energiaitalt. Pont van elég idő, hogy hasson. Ahogy távolodunk a fővárostól, kedvenc rádióadóm elnémul, így a telefonomon található zenék között böngészek a középső kijelzőn, majd berakom a legújabb Szecsei mixet. A Bose hifi könyörög, hogy kicsit hangosítsak rajta, nem szereti, ha nem hagyják kiteljesedni. 8:33 - A belső sávban veretek, miközben a külsőből mindenféle jelzés nélkül egy igazi idióta berántja elém. Az adaptív tempomat lekezeli. 8:45 - Begurulok a partner parkolójába. Az autók a padka mellett egy sorban állnak, de látom, hogy van egy lefoglalt hely. Az lesz az enyém. Ahogy elgurulok a hely mellett, az autó jelzi, hogy itt egy parkoló. A képernyő átvált felső nézetbe, így az autó körül 360 fokba látok mindent. Rükvercbe váltok, elindulok hátra és a kormány magától elkezd tekeredni. Egyből tökéletesen beáll, én csak a pedálokat használtam. Stop Gomb - Ahogy leállítom a motort, az ülés előlrébb csúszik az ülés. A közel 2 méteres magasságom miatt, a B oszlop mindig útba van kiszálláskor, ezért bekapcsoltam a "könnyő kiszállás" opciót. Keresem a kulcsot, de eszembejut, hogy a laptoptáskámba van, úgyhogy nincs baj. 21:00 - Vége a tárgyalásnak. Elhúzódott. 21:05 - Sétálunk az autó felé, nyakkendő lazítás, hárman még feljönnek velem Budapestre. Gyanítom, hogy pokoli forróság lehet az autóban, ezért hosszan nyomom a nyitó gombot. Az autó szokásos fényjátékát eljátssza, és lehúzódik mind a 4 ablak, továbbá kinyílik a napfénytető. Még egy kicsit beszélgetünk. 21:10 - Beszállunk az autóba. Meglepődik a mögöttem ülő szintén 2 méter körüli magassággal rendelkező Úr, hogy a térde közelében sincs az én ülésem, és milyen óriási a hely hátul. 21:15 - Gurulunk a parton, és a semmiből, tényleg a _SEMMIBŐL_ egy erősen ittas férfi lép le az útra. Le se tudtam reagálni, addigra a vészfékező rendszer megállította az autót. 21:30 - Megyünk az autópályán és magától felkapcsolódik a reflektor. Furán néznek a többiek, hogy előttünk azért van pár autó, de én mégse kapcsolom le. "Had vakuljanak?" Ahogy haladunk el az autók mellett azt látják, hogy sosem vetül fény rájuk. A lézer led fényszóró felismeri az objektumokat, és kikerüli azokat, illetve úgy állítja a fénycsóvákat, hogy a szembejövőt se vakítsa el, viszont nekem maximális legyen a látótávolságom. -Adaptív tempomat+sávtartó- A jobb egyben ülő hölgy kicsit fázott, ezért a kétzónás klíma adta lehetőségekkel élt. 21:50 - Folyamatosan beszélgettünk, és kérdezték, hogy ennyire csendes-e az autó, magasabb sebességnél is. Felgyorsítottunk 200-ig, majd a tempomat. Ugyan olyan hangerőn tudtuk folytatni a beszélgetést. Minimális menetzaj. 23:00 - Nyílik a garázsajtó. A helyem két oszlop között van, elég egy apró figyelmetlenség és a fizetésem egy részét lapátolhatom a márkaszerviznek. 360 fokos nézet, (Egyébként a tükrök alljában vannak ezek a nagyon nagy látószögő kamerák) így már látom az oszlopokat, és az autót. Motor leállít - ülés előre - kiszállás. Gomb megnyom, autó bezár. Sétálok el, majd kb. 10 méter után, visszanézek... <2036 KM, 4 nap , 8,1 Literes átlag... ;) >
  4. Sziasztok! Egyik lány ismerősömnek van egy 1.7 GTC-je. Viszonylag sokat közlekedem én is vele és azt vettem észre, hogy mindkettő ablak leengedéskor hozzáragad a belső vízlehúzó gumihoz. A jobb oldalon ablakkal együtt le is megy, majd ha kicsit feljebb húzom az ablakot akkor visszaugrik a helyére. Egyértelműen látszik, hogy ráragad az üvegre valami, ebből következik, hogy ha hideg van, akkor semmi baj nincsen, de amint a nap megsüti kicsit, már rossz lesz. Próbálok valami képet is csinálni róla, de egyébként csak azt szeretném megtudni, hogy találkozott e már valaki ilyenne... Fura egy anomália, sehol se találkoztam még ilyennel! Köszönöm!
  5. Sziasztok! A H astra már nekem űrtechnika ezért a segítségeteket kérem! Adott egy kedves lány ismerősőm 1.7-es astra-ja. Beindította elindult, majd utána nulla gázreakció mellett fenn akadt az alapjárat 1500 on. Bármit csinált nem reagált a gázpedálra, menni nem tudott vele. Számtalan újraindítás után is megmaradt a hibajelenség. Levette az akkusarut majd visszarakta és utána megjavult, haza ment vele. Természetesen megy szerelőhöz mert ez nem jó így, viszont nem tudom eldönteni, hogy egyáltalán így elinduljon e vele. Sajnos akkusaru levétel miatt nincs meg a Checkengine, mondtam neki hogy járjon vele aztán gázpedál-fékpedál kombóval villogtassa ki majd elmondja mi lett a szám, vagy majd én kiolvasom opcommal ha odáig eljutunk. Pillangó poti-ra gondolnék első sorban, de csak a 0 gázreakció miatt. Ez esetében nem ajánlanám, hogy meginduljon vele nagyobb távra, de csati szemrevételezés vagy megmozgatás javíthatna a helyzeten. Nem táv gyógyítást szeretnék csak ha valaki találkozott már ilyennel, szívesen meghallgatnám mi volt a baj. Köszönöm!
  6. Most a huto repedt el egy kis helyen. Ezzel fogjuk ragasztani első körben: http://bolthely.hu/bpracing/id/02039_Hosch_Kleber_ipari_ragaszto_szett_-_20g
  7. Hali! Ha lesz 1 kis időd, majd javíts az első soron, nem ölet, hanem ötlet...

    1. Kölyök

      Kölyök

      Szia! Igazad van bocs!

    2. Omegatd

      Omegatd

      Hali! Most néztem rá a cikkre. A padlizsán Omegáról nem volt kép, vagy csak eltűnt? Köszi!

  8. "Nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet, de legyen!" - Omega TD Mikor kezdtél Opelezni? A rövid válasz nagyon régen! A hosszabb a következő: A legelső saját nevemen lévő autó, egy 1982-es évjáratú OPEL KADETT D 1.6D volt. Sötétbarna színben, 4 ajtós kivitelben. 1997-ben aztán jöttek a többiek. A mai napig megvan a 1995-ös 2.5TD, padlizsán színű Omega Caravan, ami 2002-ben került hozzám. Ezt követően jött a 3 literes 24 szelepes piros A Omega Sedan 2005-ben, majd 2006-ban az első Kadett Cabrio kék színben, 2 literes 8 szelepes, a legendás C20NE motorral. Utána 2008-ban szürke színben 2 literes 16 szelepes 1996-os évjáratú Omega Caravan jött. Követte 2010-ben egy jobb állapotú Kadett Cabrio, elektromos ablakokkal és tetővel sötétszürke színben 1.4 literes 75 lovas motorral. Később 2014-ben, ami szintén a mai napig megvan, Kadett Cabrio elektromos ablakokkal és tetővel piros színben C20NE motorral. Milyen nehézségeken mentél keresztül? Nehézség??? Nekem!?! Viccelsz?!? Ha azt nehézségnek vesszük, hogy egy használt autót a megvétele előtt illik átnézni, vagy átvizsgáltatni, utána pedig alap a folyadékok és szűrők cseréje, valamint illendő a kopó alkatrészeket is cserélni. Ezek a dolgok biztosan van akinek nehézséget okoznak, pedig nem kellene, hogy így legyen. Mit jelent az, hogy szereted az autókat? Úgy is kérdezhetném: mit lehet rajtuk szeretni? A kérdés jó! Van aki használati tárgynak tekinti. Nálunk "szükséges használati eszköz". Én elvárom, hogy jól működjön, tehát elvigyen A-ból B-be, viszont ezért foglalkozni kell az autóval, ami jár, azt neki is meg kell adni. Értem ezalatt a takarítást, szervizelést, folyadékok, szűrők, szíjak, kopó alkatrészek megfelelő időben való cserélését. Milyen típusú autókat próbáltál ki? Melyik fekszik neked a legjobban? Az A és B Omega szinte minden típusát klubon belül, a Lotus Omega kivételével, valamint a fenti leírásban szereplő Kadettokat. Családon és baráti körön belül próbáltam F/G/H Astrát, C/D Corsát, A Merivát, A/B Zafirát. Ezen kívül rendszeresen használok más - Skoda, Mercedes, Volkswagen, Renault - típust is, de itt most az Opelekről kell, hogy szó legyen. Mindegyik másért fekszik jól. Ha a sajátokat nézzük, az Omega csomagterét és kényelmét jóformán semmi más nem adja vissza. A Kadett Cabrio fürgeségét, gyorsaságát és nyitottságát nehéz szavakba önteni, ez olyan amit érezni és átélni kell. Van kedvenc Opel típusod? Igen a sajátjaim mellett, nagyon bejön a régebbiek közül a Monza és a Lotus Omega, az újak közül az Insignia. Melyik autódra vagy a legbüszkébb? Ha sikerül olyanná varázsolni, amilyenné szeretném, akkor a padlizsán Omega és a piros Kadett. Egyébként a sötétszürke Cabrio, amely megóvta az életem. Kezdetek óta MOTE tag vagy, de alig jársz rendezvényeinkre. Jelenleg hogyan tartod fenn a motivációdat? Nem akarok közhelyekkel jönni, mert az rám végképp nem jellemző, de nem biztos, hogy csak én nem járok a régiek közül. Amúgy mindig azt mondják, hogy mindenkinek arra van ideje, amire akarja. Sajnos ez sem mindig igaz, mert nehéz összeegyeztetni, hogy a családra is jusson idő, találkozókra is, meg mindenre. Ráadásul megváltozott a munkarendem, ami ezt szintén hátráltatja. No meg voltak/vannak vélt, vagy valós konfliktusok fórumtagokkal, amelyeket nem akartam még inkább elmérgesíteni, de úgy döntöttem idén megpróbálok ezen változtatni és a netes problémákat lerendezem In Real Life! Amúgy pontosan az motivál, hogy a MOTE-n belül, valamint egyéb találkozókon kialakultak barátságok, haverságok és ezt mindenképp szeretném további személyes találkozókkal megtartani, frissíteni. Karakteres ember vagy. Talán sokszor túl szókimondó is. Mely 3 tulajdonság segített leginkább céljaidhoz? Inkább úgy fogalmaznék, hogy nyers, reális és igazságos. Elgondoltam, hogy az előző mondatot elolvasva, mennyien fognak felhördülni és ez mosolyra fakasztott. Sajnos nem bírom az okoskodást. Nem az a baj, hogy esetleg valaki valamit nem tud, hanem az, hogy lusta a utána nézni. A céljaim eléréséhez nem ezek a tulajdonságok segítettek, hanem sok munka és kitartás, valamint egy toleráns család magam mögött, aki elvisel. Mit tanácsolsz a mai fiatal srácoknak akik az autót választják hobbinak? Igazán nem tudok mit tanácsolni a mai fiataloknak, épp elég a saját gyerekeimet nevelni, nem tudom és már nem is akarom megváltoztatni az egész (opeles) társadalmat. Aki tényleg autót, ezen belül Opelt választ hobbinak, jóval könnyebb dolga lesz, mint nekünk 20-30 éve. A netes fórumok és oldalak tele vannak mindenféle információval, csak el kell olvasni. Nincs olyan, amit ne lehetne megtalálni. Aki kapott a szüleitől rendes nevelést az megkeresi és elolvassa, ha mégsem talál esetleg kérdez. De az, aki arra lusta, hogy saját autója kezelési könyvét elolvassa az menthetetlen. Mit gondolsz az Opeles közösségekről, trendekről? Őszintén? Melyikről? Jót, rosszat vagy az igazat? Na jó legyen! Akkor első körben a MOTE! 2002 november, közösségi ház, aztán 2003 tavasza Soltvadkert, nyár Fót, 2004 nyár Fót. Aki ott volt az átélte, vannak fényképek, de azok nem adják vissza azt a fílinget. Nagy dumálások, ökörködések, piálások. És rengeteg autóbuzulusz. Neveket nem írok, aki elolvassa úgyis tudja, de ezeken a talikon még nem a mesterkéltség, meg a mai társadalomra jellemző álszentség volt jellemző, hanem az őszinteség. Lehet azért mert fiatalok voltunk, lehet másért. Aztán később a MOTE elment egy olyan irányba, ami igaziból nem az én világom. A mennyiséget a minőség fölé helyezte, valamint mindent ennek rendelt alá. Lettek is ebből konfliktusok, mivel ennek nem voltam híve, szóvá tettem. Később bizonyára erre más is rájött és változtak dolgok a klubon belül és végre pozitív irányba. Valószínű az a fíling nem tér vissza, mint az elején, de én sem vagyok tinédzser és nem is 2003-at írunk. Második körben a Opel Omega Baráti Társaság, melynek most nem működik a honlapja, átalakítás alatt van. Ez egy kis ingyen reklám volt. De a klub változatlanul működik 2003 novembere óta, azaz immár lassan 14 éve. Nem hivatalos bejegyzett klub, mint a MOTE, ezért baráti társaság a neve. Pont ezért nincs elnök, titkár, nincsenek funkciók. Rendszeresen szervezünk találkozókat, az évek folyamán kialakultak helyek, ahová visszajárunk. Régebben az index autós fórumán - ami ugyebár a MOTE egyik bölcsője is - nyilvánosan lettek a találkozók hirdetve, manapság sem vagyunk zártkörűek, csak a helyekre ahova járunk véges szállás kapacitással rendelkeznek. Végül, de nem utolsó sorban a magukat kluboknak nevező, internetes portálokon és közösségi oldalakon szerveződő formációkról. Mivel sajnos semmilyen szűrőt és szűrést nem igazán alkalmaznak az adminok, bárki beléphet, igaz, a nagyon nem odavalók rövidesen eltűnnek. Sajnos a szűrés hiánya miatt, ezek a formációk - némelyek kivételével - tele vannak rengeteg rossz információval és tanáccsal. Néha azért olvasni jó dolgokat, de ez egyre ritkább, sajnos. Ezeket mindenki csak saját felelősségére alkalmazza. Most kellene valami frappáns végszó, vagy zárószöveg!?! Attól, hogy valaki vesz egy Opelt még nem biztos, hogy "Opeles" és akar valamilyen közösséghez tartozni. Valamint az sem garancia, hogy egy Opel tulajdonos jó arc, csak azért, mert Opelje van. Mit akartam ezzel mondani? Ha eddig nem jött át, akkor gáz van - lehet, hogy velem. Tehát nem az autó teszi az embert, hanem az emberség. Lehet Opel tulajdonos is jó és nem jó ember, de ha a márka iránti szeretet és rajongás hozza össze a társaságot, már megérte... Írta: Omega Td
  9. Készült: 2016. december 29. Utolsó frissítés: 2016. december 29. Először is gratulálni szeretnék az Opel Vectrádhoz! Nem egy átlagos témáról van szó. Miért erre esett a választás? Köszönöm szépen! Igyekeztem szívemet és lelkemet is beleadni a dologba. Az autó története vagy 2003-ig nyúlik nálam vissza. Édesanyám akkor ismerte meg a mostani a nevelőapámat, az övé volt az autó egészen 2006-ig. Én pont akkor voltam abban a korban, hogy elkezdjenek érdekelni az autók, de már akkor is tudtam, hogy ez picit kilóg a sorból, mert nem sok diamant (vagy diamond) felszereltségű jön velem szemben az utakon. Ezt konkrétan akkor így még nem tudtam, de a küszöbburkolatok és a kék metálfényezés már akkor szemetszúrt, valamint a hangulatos színű világos velúr beltér. Kamaszként, középiskolásként ebben az autóban utaztam sokat, hozott vitt minden nap, felépült egy ház is a segítségével, és az évek alatt belémivódott a jellegzetes Vectra szag, a C20NE motor mély hangja, és terveim szerint meg szerettem volna valahogy kaparintani a jogosítvány megszerzése után. Az élet persze ezt nem így hozta, nagyon haragudtam a világra amikor elvitték tőlünk, és ténylegesen úgy intettem neki búcsút, hogy még találkozunk. Vezetni persze anno nem vezethettem, nem piszkálhattam kedvemre, de egy kamasznak minél jobban tiltanak valamit, annál jobban akarja 2015-ben ott tartottam, hogy van is kis felesleges pénzem, és szeretnék egy hobbi autót tartani, építeni, szépíteni. Pár éve ezt a kocsit már felkutattam, az állapota elszomorított, de annál jobban akartam. Végülis egy éve sikerült az akkori tulajjal megállapodni, hogy adja el, (itt voltak olyan problémák, hogy 6-7 éve állt a füvön, nem volt utána fizetve a biztosítás, az okmányiroda kivonta hivatalból a forgalomból, stb..) nemérdekel mennyit kér érte, én ezt akarom. Ezt a szálat is tovább tudnám még ragozni, volt a forgalmival a törzskönyvel és a rendszámmal rengeteg izgulni való, ha érdekes akkor elmondom ezt is. Mikor kezdődött el felújítás? Mik a legnagyobb kihívások? 2016 februárjában kezdtük el, természetesen a legnagyobb kihívást a karosszériamunkák jelentették, valamint a nem sérült, nem rohadt szép állapotú karosszériaelemek beszerzése, szigorúan bontottan, de ahol lehetett ott nem sajnáltam se az időt, se a pénzt eredeti gyári új hátsó komplett sárvédőre, szélvédő gumira, csapszegekre, elektromos antenna felújító készletre, stb... A vártnál jóval rosszabb volt a kocsi állapota, mind kasztni ügyileg, mind beltér ügyileg. (Ne felejtsük el a jó 6 évnyi gazban állást, felhúzott ablakokkal!) Jövőre már "csak" az utastér eredeti állapotának a visszaállítása marad mint komolyabb kihívás. Véleményed szerint milyen autó az "A" Vectra? A jelenlegi OPEL kínálatból mit választanál? A kor színvonalán, illetve korabeli kategóriatársakkal összehasonlítva (80-as audi, B3 Passat, Ford sierra) szerintem minimum vetekszik az Audival, de a Passatot illetve a Fordot biztosan toronymagasan veri. Gondolok itt az ergonómiára, a kinézetre, a légellenállásra. Akkoriban biztosan nagyon nagy szó volt az automata elektromos ablak, amit kívülről a kulcsal fel lehet húzatni, az ABS vagy a gerinctámaszos ülések.(a fűthető tükörre, szervó kormányra, világító piperetükrös napellenzőkre ki sem térek) Hogy milyen mai szemmel? A futómű kicsit butácska, de nem vállalhatatlan, inkább megszokást igényel. A négy tárcsás fékrendszer ABS-el kellő biztonsággal lassít. A motor mai mércével is remek, valószerűtlenül erős alacsony fordulaton, semmi nyomatékszegénység, viszont magasabb fordulaton nincs semmi érdekes, mindenesetre nagyon más vezetni mint egy modern Euro 4-5-6-os benzinest. A maga korában megállta a helyét, nyilván nem véletlen az sem, hogy megbízhatósága és fenntarthatósága miatt még akkor is viszonylag sokat lehetett belőle látni amikor már Sierra sehol nem volt. A jelenlegi Opel kínálatból (de inkább a jelenlegi minden más márkát beleértve) ha nem muszáj nemigen választanék semmit, ha nagyon kéne akkor J vagy K Astra lenne, de sajnos elszomorít amikor pár éves J Astra alatt azt látom, hogy rozsdásabb a kipufogórendszer mint a nagy öregen, kopik a kormány 100 ezer km-nél vagy málik a gagyi bőr az Insigniák üléséről. (A mindenhol látszódó Made in China feliratoktól meg ne is beszéljünk) Sajnálom, autószerelő lévén napi szinten találkozok pár éves autókkal, és nagyon nem tetszenek a trendek sem minőségben, sem design-ban, és itt nem kimondottan az Opelra gondolok, hanem ám-blokk egyik sem. Sajnos a modern autókról nem tudok jó szájízzel beszélni. Nem bántad meg, hogy ennyi pénzt talicskáztál ( ) bele eddig? Az elektromos ablakemelő vezérlőmoduljait többször kellett visszaszedjem, vagy rángatott a motor az alig 2000km-es gyertyával, de felgyújtani nem akartam soha. Amik történtek, a teljesség igényével, de valószínűleg annak hiányával : Hátfal alsó és felső felének javítása, két hátsó váznyúlvány csere, jobb hátsó sárvédő ív csere, jobb hátsó külső doblemez komplett csere, bal hátsó komplett sárvédő csere, doblemez javítás, csomagtér fenéklemez javítás, jobb hátsó taposólemez javítás, két első taposólemez nagyon nagy javítás, két első nyúlvány javítás, két első sárvédő csere, két küszöb csere, két első doblemez javítás, motor kiszerelés, tűzfal, esőcsatorna, alsó keresztmerevítő javítás, és ha már úgyis ennyire benne vagyunk, akkor a sima tetőlemezt cseréljük már le egy napfénytetősre. A motor csak kapott egy hatalmas tisztítást, egy pici hengerfej javítást gépműhelyben, (na meg leszedettem belőle 0,8 tizedet) egy kuplungszerkezet csere, összes tömítés, illetve pici modernizálásként a motor és a teknő közül eltűnt a tömítés, a helyét Loctite paszta vette át, itt ott kábelköteg javítás, kormánymű csere ( az eredeti fel lesz újítva) fékek cseréje, indítómotor, generátor felújítás, és még lehetne folytatni ezt a sort is. Az autó napi használatra teljesen alkalmas állapotban van, felújított kopogásmentes futóművel, új fékcsövezéssel. (fém is!) Tökéletes kézi és lábfékkel, 100%os eleltromos rendszerrel, de csak jó időben tervezem hasznàlni annak ellenére, hogy alváz és üregvédelemre is jelentős időt és pénzt szenteltem. A rossz időt fedett, meleg helyen tudja átvészelni. Hosszútávú terveim közt elsősorban a megőrzés és a kìmélő hasznàlat szerepel. Ha a végére tényleg olyan esztétikai állapotban lesz, ami már számomra is megüti a mércét szeretnék vele találkozókra is eljutni. írta: Oláh Gergely
  10. Készült: 2016. december 16. Utolsó frissítés: 2016. december 16. Biztosan sokan emlékeztek a piros kis Corsa-ra, amit már 2 km-ről hallottatok, hogy jön. Recsegett, durrogott, nem az a szolíd hangú autó volt. Tomi egy igazán ritka autóra tett szert, de, hogy mennyire ritkára? Olvasd tovább is kiderül! Hol is kezdjem a kis Opelos sztorimat… Igazából mondhatom, hogy Opelban nőttem fel. Apám nagyon szeretett Asconáján tanultam meg vezetni. Nagyon extrás Ascona volt… Már fordulatszám mérős és 5 sebességes meg minden kiskutya füle, de nem volt gyenge sem… 1.8-as volt, repült mint az álom. Amikor a kis drága Asconánk lecserélésre került, Édesapám hugáéknál lett új helye, nekünk meg kellett egy kis autó. Persze nem lett más, hát mi is lett volna? Természetesen Opel! Szóval a kis faceliftes 1.0 Twinport Corsa meglátta a napvilágot és újonnan megvásárolták a szüleim. Ekkor még nem gondolták mi lesz belőle… Sokáig olyan is maradt ahogy kijött a gyárból, míg azt a bizonyos kulcsot nem én dugtam bele a gyújtáskapcsolóba. Elkezdődött… Először egy kis szolid kipufogó, felni, kis csüccs, lámpa cserék össze-vissza… Majd követte másik felni, jobb futómű és a többi, ahogy a nagykönyvben meg van írva, nem részletezném, így is hosszú olvasmány lesz. Elég sok minden megéltem a kis piros ezressel, hol jót, hol rosszabbat. Amikor már igencsak benne voltam a dolgokban bejött minden autó buzi félelme… Elvették a forgalmit…5 hónap viaskodás a rendőrséggel, sok szopás és pénz, de a forgalmi újra nálam volt. NKH szigorított vizsga keretében a forgalmiba bekerült az állítható magasságú futómű, megnyugodtam én is, hogy legalább ezért nem tudnak szólni…A falazott lökhárítók is lecserélődtek, illetve a 17”-os felnit 14”-os váltotta, kicsit gokartos feeling lett. Kicsit élveztem még az autót, de azért csak megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy kellene bele egy erősebb motor. Nem voltam bátor hozzá, féltem a hatóságtól, így hát ez elmaradt… Nem volt mit tenni, le kell cserélni egy erősebbre. Mint ilyenkor mindenki, óránként frissítettem az összes oldalt ahol autót árulnak, kívülről fújtam az összes eladó autót. Szégyen vagy sem, őszintén megmondva nem nézegettem Opelt… Vagyis de, de inkább álmodoztam… Álom maradt C Corsásként a C Corsa GSi, mert csak lepukkant szarokat találtam… A másik véglet meg az, hogy szerettem volna egy erős autót ami pakolható is és itt most nem egy kombiról beszélek. Ha találtam volna jó állapotú benzines B Combot, most valószínű abban ülnék, mert még mindig vágyam egy B Combo, amibe beleejtettek egy C20NE-t vagy esetleg egy C20XE-t. Ami késik nem múlik… Közben becsúszott nekem egy kihagyhatatlan ajánlat, nem hagyhattam elmenni és nagyon örülök, hogy nem is hagytam. Ez az ajánlat a főnököm egyik autója volt (munkahelyem egyik céges autója), ami évek óta szaladgálós autó volt. Tudod, az a tipikus mindenki beleül és hajtja mint a kivert kutya, mert úgyis mindegy, céges. Nincs a helyzet magaslatán, de nagyon jó áron volt és ha volt valami baja, tényleg meg lett csinálva. Ez az öszvér egy Seat Inca, a maga kis 1.9-es diesel motorjával nem egy versenyló, de tényleg amire kell, hibátlan. Mivel meg lett a „dobozos” ami pakolható, így a Combo projektet elraktam egy időre, akkor meg van a napi szaladgálós autó az Inca személyében, így kell egy hobbi autó. Szóval visszatérve, Opelokat nem nagyon nézegettem. Viszont Lupo GTI-től a Ibiza Cupráig mindent. Egy hétvégén rábukkantam egy sárga Ibiza Cuprára, nem tűnt annyira leharcolt darabnak, 2.0 16V volt és a hirdetésébe beleszerettem. Az alig 1 tonnájához a 150LE-s motor ami hivatalos és gyári, hát engem megfogott… Már tudtam, hogy hétfőn hívom és megyek megnézni. Igen ám, de ugyan azon a hétvégén megpillantottam a neten egy friss hirdetést egy sárga (nocsak, üldöznek ezek a sárgák ), német Corsa C-ről. A csattanó az, hogy egy nagyon jól felszerelt 5 ajtós GSI C Corsa volt a Z18XE motorkódú 1.8-as motorral. Elég ritka darab, én meg imádom a ritka darabokat. Főleg, hogy digitklímás, gyári nagy kijelzős, állófűtéses, fűthető elektromos tükrös és minden amit eltudok képzelni… Hívtam is az eladót, és kedden már ott is álltam az autó mellett. Nagyon megtetszett, viszont próbaút után kicsit elment a kedvem tőle… Nem sokáig, kb 2 percre. Tudtam, hogy a 16 szelepes Opelek 4000 alatt nem nagyon élnek, de valahogy nem éreztem azt, amit egy Corsa GSI-nek tudnia kellene. Beengedtek műhelybe és megemeltük az autót. Már szerintem alig várták, hogy eltakarodjak mert nagyon sokáig vizsgálgattam minden elemét. Rájöttem: NEKEM EZ AZ AUTÓ KELL Belenéztem a motortérbe és az olajbeöntő kupak levétele után is láttam, hogy a vezérműtengelyekről enni lehetne, annyira tiszták (nem, nem volt száraz, olaj is volt benne ). Csak kértem még egy kört és a második próbaút után mondtam, hogy lesz ami lesz, megveszem. A féktárcsákon is látszott, hogy biztosan állt, mondván (vagy éppen magam nyugtatva), biztos csak rég volt meghajtva! Amíg meg nem lett a magyar rendszáma minden nap 2x meghaltam annyira vártam már rá. Ekkor eldöntöttem, hogy az 1.8-ra hivatalosan felrakható a 17” kerékméret, nekem az kell! Gumikat előre megvettem, felni vadászatban voltam, de tudtam, hogy nekem olyan felni kell ami nincs minden C Corsán… Volt már D Corsa 17”-os felnim, de azt láttam már több C-n, nem kell (lásd a kis piroson a 17-es kerekek). De szembe jött velem az álom felnim! Egy bácsika megvette 2015-ben az új E Corsa OPC Line autóját és azt mondta, hogy 17”-al közlekedni nem lehet itthon, így feldobta eladni a 4 felnijét. Sajnos gumis egy helyen meghúzta, és a párezer km-t futott felniken is volt itt-ott egy kevés hiba, de nem annyira gáz, belefért nekem. Gondolom, mondanom sem kell, megvettem. Egyszer csak csörög a telefonom, hogy kész van minden, mehetek az autóért. Friss N-es rendszám, nevem a forgalmiban és jöttünk haza. Akkor már az autó is fürgébb lett, kezdtek fogni a fékek is. Hungarian Corsa Lovers Ma már tudom, tényleg csak kikellett kormolni. A kis ezres Corsát bevittem műhelybe előző nap, az első útja magyar rendszámmal a GSi-nek egyből szintén a műhelybe vezetett. Két autó bent két emelőn és alkatrész cserék következtek. Ekkor már a piros ezresre volt biztos vevőm, gyári állapotban kívánta megvásárolni az autót, így is kapta meg, egy két apróságot kivéve. Szóval a vásárlás napján már este a Koni gewinde, lámpák és amit még kívántam átrakni, átkerült a GSi-be és este Lurdyban az Opel talin már feszültek az E Corsa OPC Line felniken az új gumik és húzta a hasát a kis kocsi. Innen indult a szerelem ami azóta is tart. Azóta az autó kapott egy egyedi rendszámot és NKH szigorított vizsga keretein belül beírásra került az állítható futómű illetve a rendszám, s kapott egy szolid –szinte gyári- hangú Bosal rozsdamentes hátsódobot, minden más a kipufogóban maradt. Szóval ennyi a kis Corsámnak a története, köszönöm, hogy elolvastad!
  11. Zsir uj bontatlan gyari legtomegmero. Hasonlot vegigjatszottam veztengely jeladoval.
  12. Lassan jönnek a mínuszok, így nem árt foglalkozni az autóban található folyadékok fagypontjával. Az ablakmosó folyadék megfagyása esetén számolhatunk egy új ablakmosó motorral, ha szerencsénk van nem reped a tartály, de a motor hűtőfolyadék fagyása esetén komoly károk keletkeznek. Hogyan álljunk neki? Bemehetünk egy benzinkútra, ahol megkérhetjük a helyi szakembert, hogy mérje meg nekünk, de ingyen ugye senki nem csinál semmit, (néhány hozzáállásáról nem is beszélve, na meg az se baj ha idegen nem nyúlkál az autónkhoz) szóval amennyi pénzt adnál Neki, abból már beszerezhetsz egy saját mérőeszközt is, amivel bárhol - bárkinek - bármikor mérhetsz. (Némi segítség: Pumpás Fagyálló Google) Ezt az eszközt a Lidl-ben vettem, 350 forintért Hogyan működik? Az elv nem bonyolult, (mérnöki beállítottságuak itt olvashatnak bővebben róla: Felhajtóerő) a fagyálló felhajtóereje hat a csőben található úszóra, ami kalibrálva van. Leolvasás A képen a saját fagyállóm értéke olvasható le. Ahol az úszó kilóg a folyadékból ott van a fagypont. Jelen esetben kicsit kevesebb mint -20 fok. Vajon hiteles-e? Ez könnyen ellenőrizhető, szimplán csak tiszta (desztillált) vízzel is meg kell ismételni a mérést. Ezt is megtettem Nektek! Lárható, hogy az egész úszó a víz alatt van, egy kicsi része sem lóg ki. A víz felszíne és a -10-es osztás között majdnem annyi a különbség, mint a -10 és a -20 között, tehát a fagypont jelen esetben 0 fok körül alakul. A tömör fagyálló esetén: Valahol -60 fok körül áll. Az alábbi fagyállót a Csergő Opel Alkatrész Centrum és Opel Szakszervizben vásárolhatjuk meg körülbelül 2000 forintos áron. (Klubtagjaink számára kedvezményesebb áron) A szükséges mennyiség megvásárlásához némi segítséget nyújthat, hogy egy klímás G astra 6.6 liter hűtőfolyadékkal rendelkezik, így teljes csere esetén minimum 2 dobozra van szükségünk az ideális fagypont eléréséhez. Bizonyosodjatok meg róla, ahogy én is tettem, hogy a Ti fagyállótok is megfelelő fagyponttal rendelkezik-e, mielőtt beüt az igazán hideg! Horogh Zoltán - Kölyök
  13. Kölyök és a p0340. A teljes sztori: Technikai hétfő - P0340
  14. Beindult az autó, várom, hogy minden visszajelző lámpa elaludjon, de egy az istennek sem alszik ki. Hogyan tett fel szopórollerre a p0340 hibakód? Mindannyiunk rémálma, amikor a híres neves Checkengine szépen sárgán világítva jelzi, hogy a fizetésed egy részét ideje elkülöníteni valamilyen alkatrészre. Amint érzékeltem a problémát, motor leállít, majd OPCom hiányában azonnal elővettem a GEM-COM-ot és kivillogtattam mi bántja az autóm édes lelkét. (Az itt olvasható módszert alkalmazva) 10 3 4 10. Némi google keresés után rájöttem, hogy a 10 villogás az 0-t jelent, és az így megfejtett hibakód pedig a „Vezérműtengely jeladó helytelen jelet” takarja. Nem örültem az eredménynek, de legalább van támpont, na meg így még hazajutok. Következő indításkor se híre se hamva a hibának. Kicsit megnyugodtam. Használtam napokig az autót, a hiba néha jelentkezett, de semmi egyéb. Dini segített kicserélni a jeladót egy másik MŰKÖDŐ jeladóra, de pár napra rá szintén elkezdte dobálni a hibát. Jött a Tech2 vizsgálat, ahol szintén megállapítást nyert, hogy „helytelen jel”. Teltek múltak a napok, hol volt hiba, hol nem, majd Lurdy-ból hazafele jövet a Hungária – Kőbányai kereszteződésben a belső sávban és természetesen a legelső sorban úgy gondolt az autó, hogy LEÁLL MAGÁTÓL!!!!! Azonnal ráindítottam, de egy pöffenés után elvette a gyújtást, így se előre se hátra. Gyors telefonhívás, hogy első körben toljuk le ezt az isten átkát az útról, majd nem bánnám, ha nem itt kéne éjszakáznia a benzinkúton, szóval, ha lenne olyan szíves valaki haza is húzhatna. Mire 42 szer is eljátszottam a gondolatot, hogyan gyújtom fel itt most az autót, megérkezett Sárga Zoli akivel együtt letoltuk az autót. Nem sokkal később Lanti is megjött, aki segített dokumentálni az eseményeket, nehogy elfelejtsük ezt a sztorit. Betekertük a vonószemet majd felbőgött az 1.4 és elindultunk haza. Nem mondom, hogy nem könyörgött az életéért szegény kis B corsa, de a Kacsóh Pongrác felüljárón már majdnem ráindítóztam nehogy visszaguruljunk… Leparkoltuk a garázsba, majd másnap reggel rápillantottam a kis sértődött lelkű opc-re aki az első kulcsfordítás után beindult checkengine nélkül Nagyon mászkálni már nem akartam vele, szereztem egy 3. jeladót. Három nappal később a garázsba egy próbaindítás... Hát semmi nem történt. Önindító forgat-forgat, nem lassul, de nem indul be. Vezérlés burkolat, gyertyatakaró le jeladó csere – Pöcc röff. Na szuper, akkor rossz volt a jeladó. Pár napra rá, Auchan parkolóban igen nehezen indult be, és megjelent a checkengine. Oké nincs baj, főtengely jeladó lesz ez érzem. Aki azt a jeladót oda tervezte, valószínűleg nőgyógyász lehetett előző életében, de György megoldotta a problémát. Egy autós rendezvényre indulva (mikor máskor) ismét bevillant a motorkontroll lámpa. Találtam egy fórumposztot ahol szó volt az akkumulátorról. Ne… Gyors teszt. Autó beindít (persze, hogy beindulsz…) töltés: 14.4. Hát ez pedig jó. Autó leállít, a feszültség pedig 12.6-ról két pislogás alatt leesett 11 voltra… Másnap Lanti hozott nekem egy GM akkut a Csergő Opel Alkatrész Centrum és Opel Szakszervizből. 1200km elteltével és számtalan indítás-leállítás után visszajött a Checkengine. V. Peti vetette rá magát a témára, de 2 hét után már Ő is feladta, mondván, hogy minden a helyén van. Új ECU, teszt. 100 km és már meg is jött a hiba. Másnap György végigméregette az összes kábelt a jeladó és az ECU között, szakadást keresve, hőlégfúvózva a vezetékeket (szimulálva a motorhőt) de minden jó volt. Az utolsó lépés egy gyári új, bontatlan jeladó beszerzése a Csergőből. Erre az utolsó pillanatig nem gondoltunk, mert a bontott (Ami persze lehet rossz, de 3db egymás után aligha) tökéletesen működött másik autókba, inkább a kábelhiba volt valószínűsítve ami elég gyakran előfordul ennél a motornál, ugyanis elég gyatra a kábelezése, na meg 42 ezer teli áron. Dini beszerelte a zsír új jeladót, az autóval mentem 600km-t és hibamentesnek tűnik. Kopp Kopp Kopp A bontott jeladók teszt céljából bekerültek egy másik autóba, ami hiba nélkül teszi a dolgát már hetek óta, azzal a jeladóval ami Nekem rossz volt... Lehet vagdalkozni azzal, hogy a bontott alkatrész, sőt a gyári bontatlan is lehet hibás, de mint kiderült, mindegyik bontott jeladó HIBÁTLANUL működik csak az én autóm nem szereti Őket. Lehet, hogy egy hisztis kislány...
  15. Valakinek régebben írtam, hogy nézze meg azt a "harmónika" csövet, ami a légszűrőházról a folytószelepházra megy rá. Ki szokott repedni és félreszív. Egybéként a hibakódod üzemanyag ellátásra panaszkodik, tehát AC is lehet. Benzinhídon üzemanyagnyomás mérés kell, aztán néznék lambda értéket. Katalizátor?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.