Sziasztok!
Szeptember óta hajtok egy 93-as 1.4 Astrat. Megkímélt állapot, kevés kilóméter (107.000 km az aktuális), stb.
Kb. decemberig semmi gond nem volt az autóval, de akkor folyamatosan előjött a menet közbeni rángatás és leállás (check engine felvillanás). Első utam a szakszervízbe vezetett. Nagy önbizalommal a gyújtás elosztó modulra voksoltak (igaz senki nem ment próbakört az autóval) amit ki is cseréltek, ja és kiolvastatták a computert is, de az nem mutatott semmi hibát. Sajnos a cserével semmit nem változott a helyzet. Ezután cserélték a trafót, a gyújtás kábeleket, ellenőrizték minden más a kábelt, és a lambda szondát de minden rendben volt.
Csak a rángatás és leállás nem szűnt meg.
Mostanában már elég nehezen lehet az autót indítani 2-3 óra állás után. Nem kapja el a motor... Megviszgálták, hogy megvan-e a benzin nyomás a tankból az AC-ban. A hosszabb állás után a nyomás 0-ra esik, de amint elkezd dolgozni az AC felmegy a nyomás 1 bar-ra. De ettől függetlenül az indítás nehézkes. Olvastam egy korábbi kommentben, hogy más is hallott a motortérből szörcsögő hangot, mintha valamilyen folyadék nehezen közlekedne a vezetékben, vagy valamilyen forgó alkatrész hozzáérne valamihez. Hát ez a jelenség is megvan, mióta csak nehezen tudom indítani az autót.
A szakik értetlenül álltak a leírtak előtt, csak annyit mondtak, hogy ennek a szériának ez típusbetegsége, de nem tudnak vele mit kezdeni. Nekem ez kicsit hihetetlennet tűnik. Az elektromos oldalon színte mindent ellenőriztek, de mégis olyan, mintha nem lenne megfelelő a gyújtás. Mintha túl nagy lenne az előgyújtás és az torpantja meg a motort. Ezt csak Én gondolom így, de már teljesen tanácstalan vagyok.
Ha valakinek lenne segítőkész ötlete, nagyon megköszönném.
További jó napot
Pitta :)