Közben rájöttem nálam mi okozza a problémát: A pedálok feletti müanyag lapot vedd le (két kis müanyag tartja). Ha befekszel a pedálokhoz, jobb oldalon fent látható egy kb. 5 centi átmérőjű műanyag tárcsa (Csak ez az egy van, nem lehet eltéveszteni). Ez a tárcsa szabályozza, hogy a szellőzőrendszer hova fújja a levegőt (lábhoz, előre, ablak stb.) Nekem a tárcsa egy bizonyos állásánál forgás közben kicsit megszorul, és ez adja ez a furcsa hangot. Feküdj be a pedálokhoz, és közben tekergesd a szellőző szabályzógombját. Ennek hatására elkezd forogni a tárcsa. Ezzel reprodukálni tudod a hangot. A megszüntetéshez óvatosan zsirozd vagy olajozd be. Sajnos nekem ez nem volt elég, így is szorul kicsit. Lehet, hogy ez valami konstrukciós hiba. Hidegindítás után azért adja gyakrabban ezt a hangot mert akkor dönt úgy az automatika, hogy megváltoztatja, a levegő kifújási irányát. (Nézd meg hogy AUTO modban van-e a szellőzésed, ilyenkor).
A váltó sajnos ilyen. Én úgy szoktam hátramenetbe váltani, hogy közvetlen elötte beteszem mondjuk 3-as-ba és utána hátra. (tehát: kuplung - 3 - ezután R) Ekkor hang nélkül bemegy. A fura hátramenetnek ha jól tudom az az oka, hogy az Astrák előremeneti fokozatai szinkronizáltak, de a hátramenet nem, ezért nyekken. Többet próbáltam már mind ilyen volt.
Ha esetleg a hang miatt mégis elvinnéd szervizbe, szólj már vissza mert komolyan érdekel mit mondanak.. <_<