Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Újonc Astra-s

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    31
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Székesfehérvár

Újonc Astra-s's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm a válaszokat, akkor valszeg az akksi döglődik!
  2. Sziasztok! A következő problémám lenne: pár napja lemerült az akksim, feltöltöttem, de másnap ismét nehezen indított. Az akksi van már vaqgy 5 éves. De: megmértem álló motornál az autó áramfelvételét és 0.3 A-t mértem. Ez normális? Mert én egy kicsit soknak tartom. Nem azért merült le az akku, mert valami leszívja?
  3. Én végül csak úgy tudtam bezárni, hogy a nyitott hátsó ajtónál benyúltam, és kézzel lenyomtam a vezető ajtó gombját, ekkor mindent bereteszelt, majd becsuktam a hátsó ajtót is. Így nem nyitott vissza, csak a kulcsos zárással.
  4. Én is a beázás/párásodás miatti zárlatszerűségre gondolok, mert eddig semmi gond nem volt vele. De most, hogy múlt héten volt ez a párás, esős idő, gyanítom, hogy az az oka. Tegnap napközben, mikor szépen sütött a nap, beültem a kocsiba, és éreztem, hogy szauna van belül, aztán 4 óra körül mikor hűlni kezdett az idő, belül az összes ablakomon folyt a víz, amikor visszaértem a kocsihoz. Pedig látható módon nem ázik be sehol.
  5. Sziasztok! Ma meghülyült a központi záram. Az egy dolog, hogy a jobb hátsó ajtó zárja már néhány hete hol működik, hol nem, de ma olyat csinált, hogy leparkoltam vele a városban, lezártam, és kb. 3 másodperc múlva magától kinyitott! Újra megpróbáltam bezárni, a jelenség ugyanaz: lezár, majd kisvártatva kinyit mindent. Távirányítóm nincs, kulccsal nyitom-zárom. Valaki találkozott már ilyen problémával?
  6. A bizonyos sebességtartományban előálló rázkódás lehet lengéscsillapító hiba is. Én egy másik autómmal már jártam így, 80-85 között jött elő a rázkódás. Először én is a gumira gyanakodtam, de a centírozás nem segített, aztán cserélgettem a pótkereket, de azzal is megmaradt, aztán futómű-beállítás ellenőriztetése sem hozott eredményt. Végül kínomban befizettem a kocsit egy "hullámvasútra", aztán kiderült, hogy az egyik lengéscsillapítóm igencsak gyengélkedik. Csere után tökéletes lett az autó. Vagyis érdemes padra vinni az autót, ha nem a gumiabroncs/kerék okozza a berázkódást.
  7. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ezért feleslegesen ne vegyél akkumulátort, inkább kérj egy tuti jót kölcsön, és próbáld ki. De én 100-ra biztos vagyok benne, hogy nem attól sípol a generátorod.
  8. Nem azért, de szerintem ha már egy akkumulátor generátor-túlterhelést okoz, akkor az egyébként sem működne. Merthogy mi tud generátor túlterhelést okozni? A zárlat. Namármost egy tök cellazárlatos akksival eleve nem fogod tudni elindítani az autót, merthogy az úgy nem működik, ergo így nem fogja "hallhatóan" terhelni a generátort. Ha viszont csak kicsi a zárlat ( külsőleg úgy tűnik, hogy nincs elég kapacitása az akkunak, és hamar lemerül ) akkor meg szintén baromira nem fog generátor túlterhelést okozni. Szerintem. Aztán biztos van olyan eset, amikor ez az "okozhat" feltételezés megállja a helyét, csak igen kicsi a valószínűsége.
  9. Na pl. ilyen esetek elkerülésére alkalmazható ez a cucc. Mert ha már egyszer megindul a szegecs kifelé, akkor már nem annyira kell gyalázni, hogy kiüsse az ember. Nem akarom én fényezni a saját ötletem, csak segíteni akartam a közzététellel, hogy esetleg másnak is kisebb legyen a szopás.
  10. Akkor neked nagyobb szerencséd volt. Én sem bíbelődtem volna vele, ha néhány jól irányzott ütésre kijön, de nem jött. Csak a felső. Így kénytelen voltam kitalálni valami célravezető megoldást.
  11. Amit Te mondasz, az egyszerűbb lenne, csak azzal az a gond, hogy a csavart alulról nem tudod belevezetni a zsanér furatába, mert az ajtó íve miatt nincs ilyen hosszú csavarnak hely. Ezért nem lehet a csavar fejét használni a csapszeg kinyomásához, muszáj egy ilyen rövid valamit tákolni hozzá.
  12. Pedig összefér, a rajzon alul, az a barna színnel ábrázolt darab amiről szó van. Én azt készítettem el egy 8-as csavarból, mivel nem volt olyan gömbvasam, amit fel tudtam volna oda használni. Ha felül elkezded a csavart tekerni, az szépen elkezdi behúzni ezt az általam jobb híján csavarból legyártott belső menetes "anyát" a zsanér furatába alulról felfelé. Közben meg ezáltal tolja maga előtt a szegecset kifelé. Ennyi.
  13. Mivel a feltett rajzot én készítettem az általam legyártott mintapéldány alapján, így azt tudom mondani, hogy működik. Én az alsót így tudtam csak kivenni. Mivel ugye alulról felfelé kell ütögetni, és akkorát meg nem tudsz, hogy meginduljon, így egy negyedórányi próbálkozás után meguntam az ajtó alatt fekvést. Ekkor jött a "no akkor gondolkozzunk", természetesen egy üveg sör kíséretében. Egyébként eredetileg nem pont így nézett ki, de ez a lényegen nem változtat. Az alsó "kinyomó" részt egy 8-as csavarból készítettem el, szépen megfúrtam pont középen, és fúrtam a lyukba egy 5-ös menetet. ( A 8-as csavar szépen belecsúszik akadálytalanul a zsanér furatába, viszont pont akkora, hogy a csapszeg alsó végére fel tud támaszkodni ) Aztán levágtam a csavar megfúrt végéből egy kb. 10mm-es részt, így ez lett a "kinyomóanya". Mázliból találtam otthon egy megfelelően hosszú 5-ös csavart is, ezután már csak egy olyan kis csődarabot kellett leszabnom, ami pont arra elég, hogy egy 15 milliméter távolságot tudjon tartani a csavar fejétől, ( ennyit fog tudni kimozdulni a szegecs, ha elkezdjük tekerni a csavart. ) és átmérőben csak akkora, hogy fel tudjon támaszkodni a zsanér fölső vállára, belülről pedig elférjen benne a szegecs kiperemezett feje is. Az a 10-15 mm-es kihúzás pedig pont elég arra, hogy a szegecs meginduljon, utána már viszonylag kis erővel ki lehet ütni az előzőekben már kitárgyalt kombinált fogós módszerrel. Persze a csavarlazítót ebben az esetben sem szabad sajnálni, mert azért csak könnyebben enged, ha előtte be van áztatva.
  14. Sziasztok! A múltkor beszélgettünk itt az ajtócsapszeg cseréről, meg arról, hogy nem valószínű a könnyű kivétel. Hát tényleg nem az, eddig a jobb első ajtóban cseréltem, de az alsóval megszenvedtem. Viszont a további szenvedés lerövidítése érdekében kitaláltam és "faragtam" egy csapszegkihúzó célszerszámot, amit az alábbi linken megtekinthettek: http://kepfeltoltes.hu/view/090609/Astra_F...ltoltes.hu_.jpg Ha valakit bővebben érdekel a dolog és minél kevesebbet akar szívni a csapszeg kivételével, akkor részletesebb magyarázatot is fűzök a képhez.
  15. Köszi a válaszokat, majd megnézem azt a tekerentyűt.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.