-
Hozzászólások
41 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
újraVectra névjegye
- Születésnap 1962-07-21
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Bp. XXI.
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
b vectra
-
Város
Budapest
Legutóbbi látogatók
1.287 profile views
újraVectra's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Sziasztok! Van egy OP-COM szoftverem ( a kínai klon), és persze a hozzá való OP-COM USB V2 interface. Működött is, de újra kellett telepítenem a laptopot, és azóta nem megy. Konkrétabban a driver telepítése után win7-nél USB csatlakozás után kék halál. win10-nél nem lehet telepíteni a drivert, mert hibaüzenettel megáll a telepítés. a win10 is, meg a gugli is azt monja, hogy valami gond van a driver-rel. Természetesen kerestem, de valós drivert nem találtam. Szóval szeretnélek megkérni benneteket, hogy akinek van működő OP-COM-ja azok közül valaki a driverét lenne szíves elküldeni nekem? Szerk.: Találtam egy ismert fájlmegosztó portálon szoftvert hozzá, aminek a driverével win7-en használható az OP-COM a DELL Latitude E6230-as laptopomon.
- 5.482 válasz
-
Most épp 3 db van belőle nálam. Egyik sem új, de ugyanazt csinálja mindhárommal. Valamint a teljesítmény tranzisztoros fordulatszám szabályzó egységből 2 db. Helyzet hasonló. :(
-
Üdv. Mindenkinek! Rég jártam erre... mert a gép nagyon jól működött (1996-x20xev-automata) De most "beleszaladtam" a 18 éves géppel egy kis gondba. Digitklímás szerkezet fűtőmotor vezérlés elromlott. Első sorban budapest környéki B vectra elektromosságban nagyon rutinos autóvilamossági (de nem feltétlenül autóvillamossági) szervízt keresek. Már több helyen voltam a problémámmal, de eddig semmi, vagyis "tapogatózás" meg hagyjam ott 3-4 napra... Azért röviden vázolom a gondom, talán tudtok segíteni néhány tippel... A probléma azzal kezdődött, hogy a fűtőmotor időnként nem forgott, csak 9-esen, de volt amikor a motor tökéletesen ment. Vagyis hol teljesen jó volt a digitklíma vezérlés, hol meg csak 9-esen ment a fűtőmotor. Ez ugye nagyon kontakt hiba jellegű. Egy jó szándékú szervízben megpróbálták javítani. Kivették a fűtőmotort, de mivel az jónak tűnt, kicserélték a fütőmotor fordulatszám szabályzó egységet. Na innentől kezdve meg sem mozdult a fűtőmotor. OP-COM-al, és TECH2-vel megvizsgálva alacson ventillátor feszültség, és relé probléma a diagnosztizált hiba. A vizsgálatok szerint a végfok tranzisztoros szabályzó egység csere lenne a megoldás, de nem az, mivel kicseréltük! Persze lehet a kicsrélt is rossz, mivel nem volt új. De még kiégett végfoktranzisztorok, és félig zárlatos forgórészű fűtőmotor esetén is 9-esen be kellen húzni a relének (ami a teljesítmény tranzisztoros egységen található), és forogni kellene a fűtőmotornak.Több mérést is végeztünk házilag, és abból az derült ki, hogy a K6-os reléből a 12 volt még elindul, de a szabályzó egységhez már nem jut el. Szervíz javaslat: teljes műszerfal lebont, kábelek végignéz, elveszett feszültség megkeresés. Min 2 nap. Tehát kérdeznélek benneteket, hátha már valaki végigjárta ezt az utat, vagy más miatt van valami rutinos ötlete??!
-
Működik-e mindkét ventillátor? A belsőt nyilván látod, ha bekapcsol, de amikor a klímát is használod a külső is bekapcsol, ez a klímahőcserélő előtt van. Ezt nem biztos, hogy látod, mert elöl a cuccok eltakarják (lökhárító, meg ilyenek...). Szóval, ha a külső nem működik, a belső nem elég a klímával együtt a hűtésre. A két radiátor között is el szokott tömömödni, persze a hűtőradiátor és/vagy a klíma hőcserélő is tele pakolódhat kosszal, tehát elsőre tényleg egy külső tisztítás, de azt ne csak felületesen!
-
Lehet, hogy visszaállt, de akkor nagyon ravasz módon csinálhatta, mert németül ír, és L/100Km-t ír ki. Én valami "tanításfélére" gondoltam... mondjuk tele tankoláskor kinullázom az értékeket, aztán mikor kifogyóban van a benzin (tehát kigyullad a sárga lámpa jobb szélen), és erősen eltér a valósan elfogyott benzin mennyisége a BC értékétől, korrigál a BC. Vagy valami hasonló...?
- 5.482 válasz
-
Üdv. Mindenkinek! Board computerrel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Tech 2-vel sikerült egy szakinak minden adatot kinullázni hibakeresés közben (nem írta ki a rádió adatokat a kijelző). Ezt akkor vettem észre, mikor már eljöttem a szervizből, de nem tulajdonítottam neki jelentőséget. Viszont később feltűnt. hogy a pillanatnyi fogyasztás értéke erősen eltér a megszokottól. Kevesebb mint a felel lett az addiginak. Mivel a fogyasztást számolom (több mint egy év átlagában), és a BC által kiírt átlagfogyasztás egyezett az általam számolttal, a pillanatnyi is egész pontos volt. Gondoltam majd "megtanulja" a BC, mert régebben beszereléskor is hülyeséget mutatott, de néhány tankolás után egész pontossá vált. De most nem! Felhívtam a szakit, azt mondta a fogyasztás mérés fix program nem lehet vele csinálni semmit. Panelhibás a szerkezet (ezért nem írja ki a rádió adatokat), csere vagy jav. 20E pénz. De akkor addig miért volt pontos a fogyasztás mérés, és beszereléskor miért tanulta meg?? Lehet-e ezzel a BC-vel valamit kezdeni a 20E-es mutatványon kívül (Kicserélni én is tudom, 2 éve angliából küldték 14E-ért. Egy wauxhall-ban lehetett, mert mérföldben meg gallonban és angolul kommunikált aztán átállítás után a rádióadatokon kívül rendben volt)??
- 5.482 válasz
-
Nah kb. 1,5 hete voltam a negyedik(!) klíma szakértőnél (talán itt a fórumon visszaolvasva találtam). A kompresszor szerintük nem ereszt. Kiszerelve nyomáspróbázták. Viszont a másfél évi klíma nemhasználás eredménye hogy a külső hőcserélő kilyukadt, de annyira, hogy füllel hallhatóan sziszegett. Ápr. 4-én megyek vissza átvizsgálásra (benn van a javítási árban). Hát kíváncsi vagyok... még működik a klíma <_<
-
Üdv mindenkinek! Felújított (vagy új) GARANCIÁS klímakompresszort keresek Bp környékén 1996-os x20xev motoros gépemhez. Ami most a gépben van, abban 2x cseréltek tömszelencét 2, majd 3 hét alatt engedte el a gázt annyira, hogy már nem hűtött. Természetesen meg volt festve, és a tömszelencénél enged most is. Valószínű "lóg" a csapágy, de több Buda környéki klímás szerint is ezek korrekten garanciás (ugye nem beépítési garanciára gondoltam, hanem mondjuk 6 hónapra)felűjítását nem magyon vállalják. Az új a zárójelbe inkább talán csak vágy. 120-150E-et nem adok érte.
-
Én a gyorsulás (adott sebesség elérése) optimális fogysztássa című beszélgetés miatt írtam a tempomat+automata váltó variáccióról, mert itt "szemléődőként" megfigyelhető az automatika viselkedése, és erről tételeztem fel, hogy (az automatikai rendszerek) optimálisra van tervezve. Erről a tapasztalatomról írtam. A manuális váltó+tempomat NEM (!) tudja az adott sebességre felhúzást, vagyis a funkció természetesen megvan, de nagyon korlátozott körülmények között. Konkrétan ha mondjuk 30-ról szeretnél felgyorsítani a legutóbb használt 160-ra, akkor mielőtt benyomod a tempomat lassítós gombját (ami indítja a felhúzós funkciót) melyik sebességi fokozatba hagyod a manuális váltót??
- 1.206 válasz
-
Köszi. Akkor hasonlóan lehet látni a pill fogy alakulását. Automata váltónál annyival tisztább a helyzet, hogy az akció közben felvált 2-ből 3-ba, és ahogy visszavett a gyorsulásból, rögtön 4-be (ami manuálban gondolom az 5.).
- 1.206 válasz
-
A tempomattal meg lehet csinálni, hogy a legutóbb használt értékre húzza a gép sebességét (automata váltóval..., nem tom manuálissal is tudja-e...?). Tehát lakott területen, ha a forgalom engedi általában 60-al közlekedem, 20-30 körül kikapcsolt tempomatnál ha a "lassítós" gombot nyomom meg, ekkor működik ez a funkció. Ilyenkor nem padlógázzal, de aránylag dinamikusan felgyorsul a gép 60-ra, és szépen tartja. A pill fogy gyorsulás alatt 20-35 L/100Km között, utána 5,5-6,5. A gyorsulás tényleg csak pár másodperc. Először meglepődtem, de hamar kiderült, hogy a tempomat elég gazdaságosan intézi a gyorsulást. Gondolom a gyárilag programozott (na jó, fixen beállított) gyorsulási karakterisztikák optimálisak. Szóval szerintem a "tojást a láb és a gázpedál közé" elgondolás téves! Vagyis rövid, dinamikus, de nem padlógázas gyorsulás, majd egyenletes haladás az optimális. Ez a v-power dolog szimpi, csak ugye 1 mérés, nem mérés. Szívesen venném egy vállalkozó szellemű kolléga néhány tank utáni tapasztalatát...
- 1.206 válasz
-
Bocsi (későn vettem észre), ezzel a pesti kipróbálással nem vagy kisegítve...
- 5.482 válasz
-
Ez engem is érdekelne... Itt is: http://www.fulldiag.fw.hu/ megtalálható ez a progi, csak drágábban, viszont pesti és kipróbálható. Ugyanitt található opelhez való progi is (16.000 Ft.), igaz azt is 1997-es évjárattól garantálják, de egy másik fórumról összefutottam egy kollégával, neki volt. Ki is próbáltuk a 96'-os gépemen. Egész jól működött, bár nem minden funkció, de a kolléga szerint csak azért, mert oprendszert cserélt a laptopján (XP helyett win7, XP alatt kifogástalanul működött neki minden. Az ő gépe is 96-os).
- 5.482 válasz
-
Én csak néztem mikor a haver vezérműszíjat cserélt a frissen vásárolt gépen, és mivel ez már több mint egy éve volt, nem emléxem pontosan, de mintha még 2 vezető görgő is lenne az általad leírtakon kívül. Mindenképp a kicserélt alkatrészeknél keresném a hibát. A vízpumpa lehet hibás, ha "picit" rosszul került a helyére, bár ez eléggé hanyag munkára utalna. Vagy "gyári" hibás alkatrészt sikerült beépíteni (nincs "spura" tengely) de ennek elég kicsi az esélye...
-
Az a 11.7 nekem picit nagyon soknak túnik. Nekem is 2.0+automata váltó. 35.000 Km-re számolva (vásárlás óta minden tankulás ) 8.79 L/100Km az átlagfogyasztás 1 év és 3 hónap alatt. Na jó, a klímát idén nem használtam (mert rossz a kompresszor)... <_<
- 1.206 válasz