Sziasztok!
Van egy '89-es kadettem, E16NZ motorral. Nagyon jó kis autó, csak mostanában szeret melegben rángatni, majd ha több neki kettőnél (túl sokat megyek vele), akkor alapjáraton leesik a fordulatszám, és leáll (akár menet közben is, ha kinyomom a kuplungot, akár váltás közben is). A jelenség azzal kezdődik, hogy egyszercsak "nem húz" az autó, majd elkezd rángatni, először alacsony fokozatokban, a végén ötödikben is, majd leáll. Újra lehet indítani, csak éppen nem érdemes, mert akkor szinte azonnal leáll - megint. Vagyis nem tartja meg az alapjáratot ;)
Ilyenkor ha várok vele egy 10-15 percet valami árnyékos helyen, akkor a következő indításnál gond nélkül megy (amíg megint fel nem melegszik). Hidegben semmi problémája nincsen ;)
Már ki lett cserélve (különféle okok miatt, "máshogy" is rángatott ;)):
- a trafó
- gyertyák
- gyertyakábelek
és a generátor fel lett újítva, valamint át lett drótozva az egész. Elektromos hibára gyanakszom, mert intenzívebb a jelenség, ha használok valamilyen fogyasztót (főleg a lámpát).
Tud valaki valami tippet adni nekem? Lehet hogy a gyújtáselosztót kellene kicseréltetni, vagy valami egészen más lehet?
Kérlek segítsetek, mert egyrészt szerintem nem használ a motornak hogy rángatva közlekedek vele (jó, hát igyekszem időben kiállni de nem mindig lehet), másrészt meg úgy vezetek, hogy körforgalom/kereszteződés előtt lekapcsolom a lámpát hogy ne álljon le a kocsi. És mindig nagyon későn érek haza munkából mert félre kell álldogálni :P