
dati
Fórumlakó-
Hozzászólások
34 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Budapest
dati's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Köszi
- 36.168 válasz
-
Csak még túlságosan új hogy merjem egy kicsit is feszegetni a hátsó burkolatát de látszik, hogy meggyőzhető a szerkezet. ;)
- 36.168 válasz
-
Tudtam, hogy meg kellett volna mégis tartanom a gépjármű felépítés könyveim fékes kötét is ;) Ennek az egésznek lett a következménye először az ABS és utána az ASR és végül az ESP. Igaz az ABS sem képes a vizes út-kanyar és fék kombinációval mit kezdeni érthető okokból. De teljesen igazad van de tudtommal 60:40 arányban szokták elosztani a fékerőt, mert a hatékonyság oltárán is fel kell áldozni valamit. A Kőfalusi Pál féle fékrendszeres könyv alapján három eset fordulhat elő: 1, Az első kerekek blokkolnak ami a kormányzott kerék oldalvezető képességének megszűnése miatt a kocsi kormányozhatósága elveszik, de iránytartóan halad tovább. 2,A hátsó kerekek blokkolnak először és ilyenkor a legcsekélyebb oldalerő is pördüléshez vezet és ez öngerjesztő, tehát ellenkormányzás kell stabilitásvesztés ellen. 3,Minden kerék egyszerre blokkol azaz maximális a fékerő. A jármű viselkedése ilyenkor teljesen kiszámíthatatlan, mert az útfelülettel párhuzamos síkban ható eredő erő és nyomaték nagyságától és irányától függően a sodródás és a pördülés tetszőleges kombinációja előfordulhat. Ezért a mellső kerekek enyhén túlfékezettek, vagy kizárják teljesen a blokkolás lehetőségét. Magyarul arra törekszenek, ha már blokkolás van akkor az első és egyben kormányzott tengelyen történjen mindez az iránytartás miatt. Fú de okos emberek írták ezt a könyvet. Jó hogy megtaláltam. Lehet befejezem ha már egyszer elkezdtem:D
-
Alapesetben az első tud könnyebben blokkolni, mert orrnehezek az autóink és a hajtást is az első kerekek kapják. Ha jégen vagy poros úton fékezel akkor a hátsó is tud blokkolni, mert a lecsökkent súrlódási tényező miatt lényegesen kisebb erőket képes közvetíteni az út felé. Ezért könnyű kipörögni indulásnál is ezeken az utakon, mert kicsi a tapadás. Azt meg gondolom mindenki tapasztalta már, hogy a gördülési súrlódás hasznosabb a csúszónál. Ilyeneket tanultam és ehhez képest dízel részecskeszűrő gyárban dolgozom.
-
Norautóban beszereztem egyet kb 3 000 Ft volt. Már csak azt nem tudom, hogy mi van ha meghal az aksija, mert könnyen hozzáférhető helyen nincs töltési lehetőség. De majd egyszer jól szétszedem és megnézem. ;)
- 36.168 válasz
-
Én a gyertyakábelekkel jártam így. Mielőtt elmentem a boltba (2 hengerrel) lemértem. Bemegyek és volt 3 féle. Mondom a méreteket erre kapok egy olyat ami feszül, mert a csatlakozó vége másmilyen kialakítású volt.
- 36.168 válasz
-
Kimentem és megnéztem újra. Az eredmény hasonló. ;) Most már csak türelem kérdése az egész amíg felrakom.;) Köszi
- 36.168 válasz
-
Ha már vezetékekről van szó. A harmadik féklámpát ha be akarom kötni melyik drótot kell megcsapolni, hogy ne pótindexlámpa legyen a pótféklámpából? Esetleg egy fénykép is jól jönne. Tudom multiméter is ki kell mérni, de de ha nincs multiméter. Köszönöm
- 36.168 válasz
-
Még jó apám rakatta be a kapcsolót mert mindig baja volt a termosztáttal. Azóta biomechanikus vezérlésű a termosztát.
- 36.168 válasz
-
Ezért megy a kocsi motorgenerálra még a tél előtt. Tuti hengerfejes.
- 36.168 válasz
-
Mekkora a hűtősapka max nyomása? mert ha jól emlékszem az enyémnek 2 bar-os. Van még az 1,2 bar-os sapka is. Tudom hogy 93 fok az üzemije. Az előző gépünk egy 1,6-s kombi volt annak stabilan 93 fok volt a hűtővize, ez meg elmászkál 83 - 86 fok körül is.
- 36.168 válasz
-
kb kéthete jártam így. Amikor jöttünk haza vidékről felment 95 fölé a víz. Hazaértünk megnéztem és megitta a tartályból a hűtővizet. Gyors utántöltés és csőnyomkodás a légtelenítés okán és mintha mi sem történt volna.
- 36.168 válasz
-
Hát a hűtőventillátor kapcsolóval kapcsolom mechanikusan a hűtést. De nem szokott 90 fölé menni, csak dugóban vagy ha dimbes-dombos a táj és pakolni kell az abrakot a 60 pacinak.
- 36.168 válasz