Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

dati

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    34
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

dati's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. dati

    Motor

    Hol lehet aktív szénszűrőt beszerezni?
  2. dati

    Fék

    Volt már hogy biciklivel lépcsőzéshez fékeztem és megelőztem a bringámat. :P Érdekes volt látni ahogy elszállok a kormány felett. ;)
  3. dati

    Elektromos

    Köszi
  4. dati

    Elektromos

    Csak még túlságosan új hogy merjem egy kicsit is feszegetni a hátsó burkolatát de látszik, hogy meggyőzhető a szerkezet. ;)
  5. dati

    Fék

    Tudtam, hogy meg kellett volna mégis tartanom a gépjármű felépítés könyveim fékes kötét is ;) Ennek az egésznek lett a következménye először az ABS és utána az ASR és végül az ESP. Igaz az ABS sem képes a vizes út-kanyar és fék kombinációval mit kezdeni érthető okokból. De teljesen igazad van de tudtommal 60:40 arányban szokták elosztani a fékerőt, mert a hatékonyság oltárán is fel kell áldozni valamit. A Kőfalusi Pál féle fékrendszeres könyv alapján három eset fordulhat elő: 1, Az első kerekek blokkolnak ami a kormányzott kerék oldalvezető képességének megszűnése miatt a kocsi kormányozhatósága elveszik, de iránytartóan halad tovább. 2,A hátsó kerekek blokkolnak először és ilyenkor a legcsekélyebb oldalerő is pördüléshez vezet és ez öngerjesztő, tehát ellenkormányzás kell stabilitásvesztés ellen. 3,Minden kerék egyszerre blokkol azaz maximális a fékerő. A jármű viselkedése ilyenkor teljesen kiszámíthatatlan, mert az útfelülettel párhuzamos síkban ható eredő erő és nyomaték nagyságától és irányától függően a sodródás és a pördülés tetszőleges kombinációja előfordulhat. Ezért a mellső kerekek enyhén túlfékezettek, vagy kizárják teljesen a blokkolás lehetőségét. Magyarul arra törekszenek, ha már blokkolás van akkor az első és egyben kormányzott tengelyen történjen mindez az iránytartás miatt. Fú de okos emberek írták ezt a könyvet. Jó hogy megtaláltam. Lehet befejezem ha már egyszer elkezdtem:D
  6. dati

    Fék

    Alapesetben az első tud könnyebben blokkolni, mert orrnehezek az autóink és a hajtást is az első kerekek kapják. Ha jégen vagy poros úton fékezel akkor a hátsó is tud blokkolni, mert a lecsökkent súrlódási tényező miatt lényegesen kisebb erőket képes közvetíteni az út felé. Ezért könnyű kipörögni indulásnál is ezeken az utakon, mert kicsi a tapadás. Azt meg gondolom mindenki tapasztalta már, hogy a gördülési súrlódás hasznosabb a csúszónál. Ilyeneket tanultam és ehhez képest dízel részecskeszűrő gyárban dolgozom.
  7. dati

    Elektromos

    Norautóban beszereztem egyet kb 3 000 Ft volt. Már csak azt nem tudom, hogy mi van ha meghal az aksija, mert könnyen hozzáférhető helyen nincs töltési lehetőség. De majd egyszer jól szétszedem és megnézem. ;)
  8. dati

    Elektromos

    Én a gyertyakábelekkel jártam így. Mielőtt elmentem a boltba (2 hengerrel) lemértem. Bemegyek és volt 3 féle. Mondom a méreteket erre kapok egy olyat ami feszül, mert a csatlakozó vége másmilyen kialakítású volt.
  9. dati

    Elektromos

    Kimentem és megnéztem újra. Az eredmény hasonló. ;) Most már csak türelem kérdése az egész amíg felrakom.;) Köszi
  10. dati

    Elektromos

    Ha már vezetékekről van szó. A harmadik féklámpát ha be akarom kötni melyik drótot kell megcsapolni, hogy ne pótindexlámpa legyen a pótféklámpából? Esetleg egy fénykép is jól jönne. Tudom multiméter is ki kell mérni, de de ha nincs multiméter. Köszönöm
  11. dati

    Elektromos

    Még jó apám rakatta be a kapcsolót mert mindig baja volt a termosztáttal. Azóta biomechanikus vezérlésű a termosztát.
  12. dati

    Elektromos

    Ezért megy a kocsi motorgenerálra még a tél előtt. Tuti hengerfejes.
  13. dati

    Elektromos

    Mekkora a hűtősapka max nyomása? mert ha jól emlékszem az enyémnek 2 bar-os. Van még az 1,2 bar-os sapka is. Tudom hogy 93 fok az üzemije. Az előző gépünk egy 1,6-s kombi volt annak stabilan 93 fok volt a hűtővize, ez meg elmászkál 83 - 86 fok körül is.
  14. dati

    Elektromos

    kb kéthete jártam így. Amikor jöttünk haza vidékről felment 95 fölé a víz. Hazaértünk megnéztem és megitta a tartályból a hűtővizet. Gyors utántöltés és csőnyomkodás a légtelenítés okán és mintha mi sem történt volna.
  15. dati

    Elektromos

    Hát a hűtőventillátor kapcsolóval kapcsolom mechanikusan a hűtést. De nem szokott 90 fölé menni, csak dugóban vagy ha dimbes-dombos a táj és pakolni kell az abrakot a 60 pacinak.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.