
picee
Fórumlakó-
Hozzászólások
14 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
nem adom meg
picee's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Szia! Lehet tudni, hogy milyen cuccokkal építették össze a motort? Pl. a dugó, hajtókar milyen motorba való? Ugyanis a 16 szelepes cuccait be lehet építeni, de azzal a kompresszió az egekbe ugrik. Vagy ha sokat vettek le a hengerfejből, akkor szintén. Viszont ha felkülditek egy gépre és futtattok egy diagnosztikát, akkor kiadja ha valami baja van és kiírja hogy milyen dugót érzékel... Remélem tudtam érdemben segíteni... Pic
-
Ha felsegíted, akkor minden bizonnyal <_<
-
;) Na jó, túlzás volt a lottós dolog, de kaparós sorsjeggyel nyertem 500 forintot... Ha telne fékpadra, laptopokra, szenzorokra és egyéb nyalánkságokra, már régen jól menő műhelyem lenne, a hátsó kertben medencével és toplesz bikini válogatottal... Ja és köszi a 4-est... :P Pic
-
Hello! Oké, kicsit lazán vettem a kérdést, de volt valami igazságtartalma a válasznak ;) Elméleti oldalról közelítve a kérdését, a motor p-v diagrammjából ki lehet olvasni a motor pár paraméterét. A teljesítményt tudjuk növelni a csúcsnyomás növelésével. De ha növeljük a csúcsnyomást, nagyobb lesz a hőmérséklet, és a magasabb hőmérséklet hatására az NOx és a HC képződés megnövekszik. Nem megoldhatatlan probléma, viszont hihetetlenül sok számolgatást és nagyon nagy méretpontosságot igényel, amit sajnos "sufni" körülmények között nem nagyon tudunk hozni. Mellesleg a CO2 kibocsájtás sem utolsó kérdés és ha "felfújjuk" kegyetlenül a motort, akkor a hatásfokcsökkenés egyik nagy mellékhatása a CO2 mennyiség (és a fogyasztás) növekedése. Mondjuk pontos számításokat még nem nagyon csináltam, de az EURO3 jó célnak tűnik. És őszintén szólva, nem nagyon szokott szempont lenni turbós motor építésénél, hogy környezetkímélő legyen az istenadta, de még a nagyon patináns tuningcégeknél se mindig... EURO5-re meg maximum az AUDI motortervező laborjában egy komoly csapattal legalább fél év kemény munkával és rengeteg végeselemes modellezéssel... Remélem ki tudtam elégíteni a kíváncsiságodat...
-
Szia! Tisztítani lehet minden gond nélkül, némi víz és tisztítószer szükséges hozzá. Az EURO emissziós értékek betartása viszont jóval bonyolultabb és elég drága dolog, úgyhogy nem is erőltetik (nálunk) az átépítéseknél...
-
Én javasolnám, hogy olvass vissza 2-3 oldalnyit. A cél hogy "olyan" motort építsek, amilyet "Stephan Klasen vagy más neves tunerek tizen-huszon ezer euróért" ;) Azért 1.4 8V mert az van a pincémben, meg amit a 2000 16V-hez már kitaláltak azt már nem kell újra kitalálni... Vezérműtengelyt is olyat fogok tervezni amilyen éppen szükséges. A ki és beömlést pedig CFD-s eljárással optimalizálom majd. Az E85-nek amúgy egyes emissziós paraméterei rosszabbak mint a benzinnek, viszont a jobb kompressziótűrés miatt érdemes gondolkozni rajta. Persze nem igen lehet eltekinteni attól az apró ténytől, hogy az égéshője kisebb mint a kőolajalapú motorbenzinnek... Ez egy nagy és bonyolult tetriszezés lesz. Ez van, ezt kell szeretni. És köszi a pozitív kisugárzást... Köszi! viszont nem értem mire gondolsz a "mostani turbómotorok köszönő viszonyával". De úgy érzem eléggé tisztában vagyok a céllal. Inkább Ti nem fogjátok föl... Amúgy Euro4-hez sokkal többet kéne gályázni vele. Itt említeném meg, hogy az utólag "turbósított" motorok ritkán tudják hozni az Euro normákat...
-
Köszi szépen, rám férne. De azért az "álomból" nem hagyok ki szerintem semmi lényeges dolgot sem... Nem véletlenül keresem a motor tervdokumentációját... Mellesleg az OPEL motorok elég komoly biztonsági tényezőkkel készülnek, ráadásul gyártási költség-csökkentés miatt több különböző méretű blokkot ugyanabból az öntvényből esztergálnak ki. 120 kW/L teljesítmény pedig nem veszélyesen magas, ráadásul feltöltött motornál, viszont a nyomaték görbe optimalizálása a vicces dolog... Köszi szépen! Nagyon aranyos vagy... Ha nekifutunk a projectnek, majd úgy is részletesen beszámolok róla egy weboldalon, ott lehet követni az eseményeket. (nem holnap kezdjük...) ;):):P
-
Igazából hajótervezés - építés lenne a szakterületem ;) De valamivel le kell foglalni magam... Szépen lassan válaszolgatok majd a többi kommentre. Csak még annyit, hogy nem kitűzött TDK munka, hanem ha elkészül akkor nyújtanám be annak...
-
Hát igen, ez tipikusan jellemző a magyarokra. Ahogy valaki előáll valami elképzeléssel, a többiek rögtön azt kezdik el boncolgatni, miért nem fog sikerülni, mibe fog belebukni, ahelyett, hogy segítenék egymást. Amíg így állunk egymáshoz, addig inkább a Balkánhoz fogunk tartozni mint sem a nyugathoz... Erre csak azt tudom mondani, hogy 1983-ban egy Havassy Péter nevű ifjú suhanc a diplomamunkáját egy teljesen önállóan épített Lada motorról írta... Biztos ő is a híd alól lesi az autókat, mert hogy majd 3 év múlva és sok pénz múlva visszatérünk rá... Honnan sikerült összegyűjteni ezt a hatalmas érdeklődést és bizalmat??? Mellesleg egy motor összerakása 1-2 nap, nem az az idő, hanem míg frankón kitalálod mi hogy miből legyen... A hülye is tudja nyomni a gázt azt még se tudja mitől megy az autó...
-
Nyertem a lottón ;) és tök mindegy milyen motort építek, nem az a lényeg, hanem hogy hogyan... Hát srácok nem ártana figyelmesen olvasgatni amit írok... Én komoly fejlesztőmunkáról beszéltem nem amolyan sufnituningról meg betolom valakihez és kétkilóból csodátcsinál. Szakmai szemmel és komoly céllal akarom csinálni, ha azt akarom, hogy világítson a turbó meg sziszegjen a lefújó akkor feltolom egy kamion turbóját és kerticsapot rakok a nyomócsőbe... :lol:
-
Na jó, lehet hogy egy csöppet túloztam. Természetesen feltöltéses lesz a motor, és blokkot se akarok önteni. Igazából hajtókart, dugót is - ha találok katalógusban megfelelőt - venni akarom bele. (habár a dugattyúfelszín geometriája biztos nem lesz 100%-os) Az elképzelés konkrétan egy önállóan kidolgozott TDK munka volna, rendesen megcifrázva a technikai dolgokkal, mintegy ugródeszkának szánom, hátha valakinek megtetszik és a szárnyai alá vesz... Az alapkoncepció, hogy egy C14NZ-ből C14NET-t készítsek. Igaz szép vállalkozás és nem 2 hetesre tervezem, jelenleg még csak az ötletelésnél tartok benne, útközben lehet hogy változik a felállás. Azért erre a motorra esett a választás, mert strapabíró a blokk és ráadásul van is egy ilyenem kompletten ;) Valószínűleg lesz partnerem az építkezésben, úgyhogy az elektronikát is megbuheráljuk, de ahhoz nem nagyon van magamtól indíttatásom. Az egész műveletet szigorú külső monitoring alatt végzem majd, teljes terv és kivitelezési dokumentációval, mérési és kísérleti eredményekkel. Anyagi oldalról biztos hogy 7 számjegy környékén lesz a végösszeg, viszont minőségre felveszi majd a versenyt bármelyik nyugati tuning cég munkájával. Tehát ennyire komoly beavatkozásra készülök, persze ár/teljesítmény arányban bőven rosszabb lesz mint a direktszűrő power vagy a streetracing matrica, de hangsúlyozom, NEM az a cél hogy 2 fillérből összehányjak valamit. Ja és a pláne, hogy az egyik fő cél az EURO3 emissziós szint elérése. Miután megépült, utána meg bekerül egy autóba és mindenkit rommá verek vele... :lol: Ha van kérdés, szívesen válaszolok...
-
Hát srácok az az igazság, hogy valamelyest konyítok a témához (legalább is szeretném ezt hinni magamról). Nem csak önmagam szopatásáért csinálom az egészet, viszont nem sufnizni akarok, tehát gyakorlatilag öntvénytől kezdve tervezem és építem fel a motort. Persze nem az a cél, hogy 32456 forintból kijöjjön. Az anyagminőségeket valóban necces kitalálni, de azért 1-2 célméréssel meg lehet tudni róla ezt-azt. Amúgy minden, amiből egyedi dolog kerül majd bele saját tervezésű lesz és úgy fogom legyártatni. Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi. Ja és egy C20NE-t kb 45-ből be tudnék tenni a kocsiba, de nem ez a cél. Azt minden "paraszt" meg tudja csinálni ;)
-
Hali! A hengerfejes dolog jól jönne, C14NZ C14SE C16SE-hez kellene. Amúgy az a mellékletes dolog az én elképzeléseimhez túlságosan egyszerűek... Áttervezek egy motort és ahhoz kellenek a méretek meg az anyagminőségek és az opel nem igazán együttműködő ezeknek a kiadásában. Ha így megy tovább a tervezéshez darabokra kell majd szednem a motort és mindent manuálisan lemérni ;) ami nem 2 perces dolog és hát sajnos nem is a legprecízebb... Mellesleg a gyári szervízprogramokban sincsenek benne az igazán fontos adatok... Pic
-
Hello! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Már egy ideje kergetem Opel motorok műszaki rajzait, de sehol se találni, a gyári szervízprogramok meg semmi értelmeset nem tartalmaznak. Ha valaki tud, legyen szíves segíteni. (C14NZ, C14SE, C16SE motorokról lenne szó) Köszi! Pic