-
Hozzászólások
311 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Tomoty's Achievements
Newbie (1/14)
9
Hírnév
-
Nekem egy Z18XE Astra H-ból (95%-ban megegyezik az X18XE1 motorral) sok pluszt sikerült kihámoznom. Igaz, elég költséges volt a művelet. Astra H 0-100
-
El jött a nap :( . Lecseréltem szeretett Astra H 1.8-asomat (miután ráköltöttem vagy fél misit, hogy minden rendben legyen). A választottam egy hátsó kerekes 180LE környéki 2000ccm feletti manuális váltós prémium dízel lett nagyon kevés kilóméterrel és magyar (szak-)szervízkönyvvel (többet nem mondhatok ;) ). Nem rossz - nem rossz, csak hiányzik a visító pörgős benzines feeling! Pályán kigyorsításkor és előzéskor szuper, nem kell váltogatni semerre, de egy kanyargós külvárosi vagy városon kívüli szakaszon az opelemmel tuningolt álapotban is kevesebb mint fele Newtonméterrel "megettem" volna ezt a prémium dízel szedánt :( ;) Nálam beigazolódott amit hangoztatok! Azért van értelme egy szívóbenyás autót tuningolgatni.
-
A lényeg, hogy a szeleprugónak és a hidrotőkének rengeteg köze van a váltóhoz. Ez kb olyan mint ha azt mondanánk, hogy: Azért törne el a lábujjad, mert nincs sapka a fejeden. Bocs. Én se hagyhattam ki.
-
Köszönöm. Minden gyári, rugó és hidro is. Semmi gond nem volt vele.
-
Még 1/2 éve azt terveztem, azért is akartam kinyomozni a remegés okát. Nem akartam úgy eladni, hogy valami hiba van az autóval. Főleg, hogy nagyon vigyáztam az autóra (10000km-enként olajcsere, 50-60ekm-enként vezérlés, stb.), és mégis volt valami enyhe vibráció. De jött ez a dolog. Most összes szimering +olaj +vezérlés ki van cserélve (megint). Nem utolsó sorba meg a 160eKm-es autóba került egy 82ekm-es blokk mindenével. Egy fél év alatt eltapsoltam az autóra egy átlagos G Astra árát. Most hatalmas hülyeség lenne eladni. Még várok kb 1 évet, aztán majd meglátom. De ha találok valami nagy szerelmet, akkor talán elpasszolom.
-
Én is nagyon szerettem. Találtam egy kb 1 éves videót: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2WdRhLi_mn0 Elvileg már be van szerelve a TUNINGMENTES 1.8-as blokk. Szimeringek vezérlés és olaj cserélve. Azért biztos "vakarászom" majd magamat egy-egy gyorsításkor unalmamban.
-
Megvétel után 4-5 hónappal versenyeztem egy 1-5 vagy 1-6VVTI Suzukival, aki egy "kicsit megvert". Ez 5 éve volt. Ekkor fogalmazódott meg a tuning. Az autót pár ezer kilométerrel vettem a bolti ár feléért (még bejáratós volt), ekkor a használt turbós Astra H-k több millióval kerültek többe. Nem érte volna meg eladni vagy becserélni. Ezért döntöttem a jelenlegi autó tuningolása mellett.
-
10LE/10Nm-t nyernél vele. Küldök privátot a tapasztalatokkal. Ami a legtöbbet hozta nálam az a tengely+CHIP (kb 25-30LE) volt. Ezek után a szívócső dobott még rendesen (15-20LE), és a legkevesebbet a leömlő hozta (6-8LE).
-
Szia! Dbilas szívócső, dbilas 272 fokos sport-race (utcai használatra a legnagyobb) vezérműtengely, módosított hengerfej, 4.1 Lexmaul leömlő sprtkatalizátorral. És persze chip: EDS motorsort Phase3-asa. Ennek "köszönhetően" a váltóm (szuper finnyás F17CR) 80ekm-nél megadta magát, majd most is 164000-nél. De ezt bele kell kalkulálni abba, hogy 40%-al megnöveltem a teljesítményt. A sok pacinak ára van. A motorral most jelentkeztek problémák, de ez is inkább szerelési hibának tudom be, mint hogy a tuning miatt ment volna tönkre. Pályán egy kamion előzés, vagy egy seggben lógó racing-huszár megviccelése soha nem okozott gondot. 110-ről 140-re kb 4 másodper alatt volt az autó. Imádtam. https://www.youtube.com/watch?v=AZg_LvrRYFo
-
Igen, jön a gyári :( A felhúzott cuccok eladóak! Tudom nem ide kéne, de itt van a "tuning-fórum". Ezek vannak: Z18XE motor kb 160ekm-t futott 30eFt. Mindenképpen érdemes vezérlést + hajtókar és főtengely csapágyakat cserélni rajta. Mivel az ördög nem alszik. Kábelköteg + computer Z18XE motorhoz (Vectra C-ből) 30eFt Z18XE hengerfej 18eFt, tuningolt polírozott hengerfej (szinte új, 30ekm-t futott) 28eFt És a tuning cuccok: Dbilas sport tengely 272 fokos (X14XE Z14XE X16XE X16XEL Z16XE X18XE1 Z18XE motorokhoz) 50eFt (új ára 170eFt) Dbilas szívócső Z18XE (X18XE1) 60eFt (új ára 350eFt !!! ) Lexmaul leömlő sportkatalizátorral (egyszer sem sírt az Astra H computere miatta) 60eFt (új ára 320eFt !!! ) Dbilas fokolókerék (X14XE Z14XE X16XE X16XEL Z16XE X18XE1 Z18XE motorokhoz) 20eFt (új ára 62eFt) Azért adom ilyen olcsón mivel szeretném, hogy valaki itt a fórumban is élvezhesse ezeket az alkatrészeket, és nincs kedvem sokat vesződni az eladással. Szerintem elég rendesen leáraztam a cuccokat ;)
-
Ide is beírom, tanulságos! Elöljáróban annyit, hogy az autóm szívóbenzines 1796ccm-es Z18XE motoros, és meg volt tuningolva 125@175LE-re szívóbenyás létére! "Rövid" történetem mostanában: 4-5 hónapja enyhe remegést éreztem az autón folyamatosan. Kicseréltünk vagy 100000Ft-nyi alkatrészt ( + munkadíj ), de hiába. Aztán megjelent a probléma forrása. Mint ahogy várható volt a mostani váltóm kezdett el recsegni ropogni. Ez benne van a pakiban, elvégre a 125@175-180LE-nek ára van. Így is kihúzott 80ekm-t. "Barát"-szerelőim kicserélték egy péntek éjszaka (+extra munkadíjért, mert majdnem hétvége stb.). Tuning motor-cuccok ki, gyári cumók be. Elhozták hajnalban. Akkor be is pattantam egy próbakör erejére: - 300 méter után irgalmatlan csattogás. Eltört a főtengely. Egy már tuningmentes autóban. Szerelő állította, hogy ők nem hibázhattak! OK. benyeltem a békát, elvégre a barátom. Másik motor be természetesen plusz munkadíjért. - 30-40km után megint enyhe remegés, valami nem stimmel. "Barát"-szerelőimet kérdeztem: Most mi van? Válasz: ÁÁÁ, ez megint munkadíj, mivel szét kell bontani az autót, stb. Ekkor elégeltem meg a dolgot, és vittem át az autót egy másik szerelőhöz. K*rva lassan dolgozik, de ismerős elmondása szerint nagyon precízen, és GARANCIÁVAL. 4 napja hívott: Nem voltak meghúzva a generátort tartó csavarok! Újabb döntés: Nem akarok toldozgatott-foltozgatott autót. Hatalmas mázlival sikerült egy full-full ápolt megkímél garázsban tartott 80ekm-es autóból megszereznem a motor+váltó+Lendkerék+kuplung+féltengelyeket. Szóval a kocsi 70%-át ;) . Ez megy most be. Természetesen vezérlés + olajcsere után. Remélem 3 hónap szopás után végre kapok egy használható hibamentes autót. Szóval most van egy összetört motorom + két használható, két összetört váltóm + két jó. A többiről már nem is beszélek. Lassan nyithatok egy Opel Z18XE bontót! A szomorú az egészben, hogy elköltöttem egy G Astra árát 3 hónap alatt.
-
Látom nem csak én "szopkodok" ;) "Rövid" történetem mostanában: 4-5 hónapja enyhe remegést éreztem az autón folyamatosan. Kicseréltünk vagy 100000Ft-nyi alkatrészt, de hiába. Aztán megjelent a probléma forrása. Mint ahogy várható volt a mostani váltóm kezdett el recsegni ropogni. Ez benne van a pakiban, elvégre a 125@175-180LE-nek ára van. Így is kihúzott 80ekm-t. "Barát"-szerelőim kicserélték egy péntek éjszaka (+extra munkadíjért, mert majdnem hétvége stb.). Tuning motor-cuccok ki, gyári cumók be. Elhozták hajnalban. Akkor be is pattantam egy próbakör erejére: - 300 méter után irgalmatlan csattogás. Eltört a főtengely. Egy már tuningmentes autóban. Szerelő állította, hogy ők nem hibázhattak! OK. benyeltem a békát, elvégre a barátom. Másik motor be természetesen plusz munkadíjért. - 30-40km után megint enyhe remegés, valami nem stimmel. "Barát"-szerelőimet kérdeztem: Most mi van? Válasz: ÁÁÁ, ez megint munkadíj, mivel szét kell bontani az autót, stb. Ekkor elégeltem meg a dolgot, és vittem át az autót egy másik szerelőhöz. K*rva lassan dolgozik, de ismerős elmondása szerint nagyon precízen, és GARANCIÁVAL. 4 napja hívott: Nem voltak meghúzva a generátort tartó csavarok! Újabb döntés: Nem akarok toldozgatott-foltozgatott autót. Hatalmas mázlival sikerült egy full-full ápolt megkímél garázsban tartott 80ekm-es autóból megszereznem a motor+váltó+Lendkerék+kuplung+féltengelyeket. Szóval a kocsi 70%-át ;) . Ez megy most be. Természetesen vezérlés + olajcsere után. Remélem 3 hónap szopás után végre kapok egy használható hibamentes autót. Szóval most van egy összetört motorom + két használható, két összetört váltóm + két jó. A többiről már nem is beszélek. Lassan nyithatok egy Opel Z18XE bontót! A szomorú az egészben, hogy elköltöttem egy G Astra árát 3 hónap alatt.
-
Tudom, hogy nem ide kellene írnom, de annyira specifikus tuning alkatrészek, hogy inkább ebbe a fórumba való. Elvileg 1-2 hónapon belül új autót veszek, ezért eladó: Dbilas Flowtec szívócső (új ára 340eFt) 90eFt-ért, Lexmaul leömlő sportkatalizátorral (új ára 320eFt) 90eFt-ért vihető, Dbilas 272 fokos Race/Rally vezérműtengely (új ár 170eFt) 90eFt + Dbilas fokolótárcsa megkopva a csavaroknál 25eFt, Kábel + Z18XE ECU 40eFt (ha kell, akkor van ecu-m, amin rajta van az EDS motorsport Phase3 program,amit már nem forgalmaznak, mivel elvileg versenyekre való program -de itt az átírást a vevőnek kell intéznie) És mivel vissza rakjuk a gyári lezsírozott-felújítot 50ekm-es blokk, ezért még eladó a tuningnál használt Z18XE blokk (kb 100ekm-es) + a 30ekm-es (új) portolt növelt kompressziós hengerfejjel 100eFt-ért.
-
Lassan én is újra kedvet kapok a tuningoláshoz ;) :D . Gaálékat és Havassyékat kérdeztem régebben a tengely köszörüléséről, és emelésben maximum 0,4-0,5mm-t tudnak növelni.
-
Szerintem 140-160LE-ig biztos nem lesz gondja. Nekem kb 170 (vagy fölötte) LE-t bír a szívó 1.8-as Astra motor. Valaki már próbálkozott kompresszorozáson Vectra A 2.0 8 szelepes motorral, de ő az írta, hogy van vele "szívás" rendesen. Pl volt dugattyú olvadás http://kepfeltoltes.hu/view/111106/20111103_015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg.