Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ppeterka

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Bp

ppeterka's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! X20XEV-es A Vectránk AF20-as automata váltójában illene már szerintem olajat cserélni. Volna pár kérdésem... - bele lehet-e ebbe házilag/hobbiszerviz szinten fogni? (nem vagyok autószerelő, de "egységsugarú felhasználó" sem) - hol van a szűrő benne, lehet-e szétbontás nélkül cserélni? (bárhol van is, szerintem ebben konkrétan illene cserélni már) - hol lehet ilyen szűrőt szerezni? - a legkomolyabb kérdés: milyen olaj kell bele??? (olvastam Dexron II-t, IID-t, III-t, illetve Aisin-Warner AW50-40 (ami az AF20) van Toyotákban és Volvokban is, ott a Toyota T-IV olajat ajánlották. Most már ötletem sincs...) Előre is köszi a választ! PP
  2. Köszi, így talán megfontolandó valahogy körbenézni...
  3. Ó a fene... És ugye jól gondolom, hogy ha veszek külföldről (EUból) motort, azt előbb valami módon regadóztatni kell, és csak aztán lehet cserélni, vagy ilyenkor csak a különbözet után kell regisztrációs adót fizetni (teszem azt típusazonos nagyobbra cserélek), azaz azonos csere esetén nem?
  4. Azon gondolkozom, érdemes-e egy kissé elhasználódott X20XEV-et C20NE-re cserélni? Mintha azzal kevesebb gond volna, ráadásul több lenne belőle - ami nem hátrány alkatrészgondok esetén... Nektek mi a véleményetek erről? Milyen papírokat kéne intézni ehhez, a hivatalos procedúra mennyibe kerül vajon?
  5. Köszi szépen a tippet, holnap fel is hívom, jó lenne a végére járni...
  6. Hát igen, csak azon gondolkodom, hogy első körben meg kéne nézni, hátha elég valahogy megtisztítani... Gondolom egy kis tégely zsír azért csak olcsóbb egy lambdaszondánál (bár a franc se tudja, bármit el tudok képzelni...) - és még később is jól jöhet. Ugyanakkor az is igaz, hogy amíg az olajszag-füstölés nem szűnik, addig nem sok értelme van szondát pucolni-cserélni... Csakhát ha belenézetek a motorba, ki tudja, milyen hulla bukik ki a szekrényből... Meg akkor már jó lenne pl. vezérlést is cserélni, etc, etc... Apropó, nem tud valaki X20XEV-hez jó szerelőt? Mennyibe fájhat manapság egy szelepszárszimeringcsere, netán egy gyűrűcsere ezen a motoron? Olyan gond van, hogy hosszabb terhelésnél ordenáré módon füstöl, míg egyéb esetben nem. Rövid, de padlógáz gyorsításnál sem, de pl hegymenetben elég gáz... Pláne, hogy ez az érdi emelkedőn derült ki nyáron :rolleyes: (az érdi rősz után viszont pöpec volt Bp-Agárd-Bp után sokáig nem füstölt semmi, csak mostanában, városi használat után kezdte megint)...
  7. Ja, és az előző levélből kimaradt: hol lehet az összerakáshoz szükséges speciális zsírt beszerezni, illetve milyen áron?
  8. Szervusztok! Hogy a pitlibe lehet az autó széjjelbontása nélkül kivenni a lambdaszondát? X20XEV, automata Vectra, de semmilyen módját nem látom, hacsak nem szerzek mondjuk egy egy méter hosszú lambdaszonda-kiszedő szerszámot... A motor mögött lenyúlva bármivel esélytelen, alulról szerintem nem túl reális elérni villáskulccsal... Ötletek? Ehhez kapcsolódó kérdés hogy lehet-e a szondát valahogy tisztítani? Spúr vagyok egyből új szondával nyitni, meg azt se szeretném, hogyha kezemben az új(bontott) szondával kiderülne, hogy csak pucolni kellett... Tudom, a rest kétszer, a spúr meg háromszor fárad, de most ez a helyzet... Amúgy olyan bontót, ami A Vectrával foglalkozik, hol keressek? Kéne hűtővíztartály, meg a légtömegmérő és a pillangószelepház közötti levegőcső is... Üdv, PP
  9. ;) ... ragasszátok rám a "hét kreténje" cetlit... A németek tudnak, totál ISO csatis a rádió dugasz. 3 perc alatt szereltem be a rádiót a helyére... Amúgy féltem kicsit a Vectra hangszóróitól, hogy esetleg nem jól szólnak, vagy valami baj lesz velük - hát nem... Nagyon szépen szól, már irigylem a feleségemtől ;) Kicsit fel is tekertem - az elviselhető szintnél sokkal sokkal hangosabb is tud lenni... Amúgy egész jó ez az MNC InnoCD rádiós MP3 lejátszó. Nem high-end, de ilyen pénzért (12.5e volt, 1 év garival, boltból) sokkal kevesebbet vártam tőle, ez egy egész vállalható, élhető mindennapi termék. És szerencsére nam annyira megakék a világítása, mint amennyire a dobozon látszik. Bár kicsit kilóg a Vectra belsőből, de nem ordít róla a bazári kékség...
  10. Tegnap kipucoltam az alapjárati motor dolgot, ami azt eredményezte, hogy pár dolog kiderült, ez-az elmúlt, meg ez-az előjött... X20XEV, AF20 páros. Az alapvető gond az volt, hogy alapjáraton egy idő (2-3 perc) után minden ok nélkül megállt hidegen, melegen, mindenhogy... Ráadásul ha sebességben volt, akkor 500 és 750 között ingadozott szinuszosan a fordulatszám, dugóban araszolásnál akár 500 alá is lement... Úgy láttam, ilyen dolgokra az alapjárati motor, pillangószelep, és környéke pucolást javasolja a szakirodalom (mármint a Google ;) ) Az alapjárati motor iszonyú dzsuvás volt, egy fél flakon féktisztító ment bele, mire egyáltalán vállalható lett, de még mindig fényévekre van a fémtiszta állapottól, lehet, hogy még megyek vele egy-két kört... Közben kiderült, hogy a légszűrőtől jövő gumicsövek szarrá vannak repedve ahol csak elképzelhető, de már előzőleg is szigszalaggal voltak tuningolva... Szóval ebből kelleni fog egy garnitúra... A pillangószelep és környéke sem volt az a "szaharai porszáraz" állapotú, az is kapott féktisztítós ronggyal, így a "totálisan elhanyagolt" állapotból a "láthatóan használt" állapotig sikerült eljutni, azt hiszem az egész meghajtásra ráfér egy komplett ápolókúra. Ami eddig nem tűnt fel, az az, hogy a víztartály nem két kivezetésű, hanem csak egy kivezetéses típus, a két cső sufnituning T átalakító és csőbilincsek segítségével megy bele - ebből is kéne egy típusazonos darab. Összerakás után beindításkor az már rögtön feltűnt, hogy az alapjárat felment stabil 950 környékére - ami már jól hangzik, sőt, megszűnt a D-beni ingadozás is, viszont most melegen, megállás után ha P-be, vagy N-be rakom a váltót, kb 10 másodperc és leáll a motor minden alkalommal. Van valami tippetek, hogy mit szúrtam/mulasztottam el én, vagy az előző gazdája?
  11. Hmmm, elgondolkodtattál... Kicsit rágugliztam, aztán kiderült, hogy ordenáré marhaságot kérdeztem ;) Attól, hogy van ez az ISO csodaszabvány, még közel se biztos, hogy a rádión ilyen csatlakozó van... Egy MNC InnoCD nevű csodát szeretnék betenni (ocsmány, ráadásul kéken világít, de ez a legolcsóbb, amin van USB... Remélem azért nem lesz csalódás...) - de még nincs nálam, semmi infóm nincs így a bekötésről, de biztos adnak hozzá bekötést. Ami 99.5% hogy nem azonos a kocsi csatlakozójával... Próbáltam Vectra csatlakozó lábkiosztását megtalálni, és nem jártam sikerrel... Szétgányolni nem akarom, úgyhogy kéne egy ellendarab, de nem tudom, hol keressek, pár helyen találtam csatlakozókat, de nem vagyok biztos benne, hogy melyik kell, potyára meg nem akarok venni. Nem tudod véletlenül, hogy hol van A Vectrához ilyen? Már lassan annyi segítséget kértem (és kaptam) itt a fórumon, hogy ég az arcom tőle, de valamiért bénázok mint egy óvodás... Lassan jövök neked egy sörrel ;) Kicsit megnézegettem a rádió helyét, és a műszerfalborítás mögé beesve megtaláltam az előző tulaj által ottfelejtett napszemüveget ;) Ezek szerint nem volt rádiója neki se... Viszont az antenna csatlakozója le van szakadva, azt is pótolhatom... Űgy tűnik, hogy nem bántak mindig kesztyűs kézzel ezzel a kocsival...
  12. Sziasztok! Autórádiót szeretnék tenni Vectránkba, minél kevesebb gány által, de fogalmam sincs, honnan szerezzek ISO csatlakozó-átalakítót hozzá, nem tudom, melyik lehet kompatibilis vele... Olyant, ami direkte A Vectrához lenne, nem találtam... Tudtok segíteni? Előre is köszi, PP
  13. Köszi szépen az információt, úgy látom ez szerelőakna-gyanús dolog ;) Az sajna nincs... Na nem baj, úgyis megy szerelőhöz átnézetni, megkérem már, hogy nézzen rá, pucolja meg, ha már úgyis átmatatja a kocsit.
  14. Sziasztok! Hát sajnos a múlt hét végi alapos átnézés elmaradt, mert ágynak estem... Mindenesetre használgatjuk a Vectrát, jöttek is elő dolgok... Úgy néz ki, hogy a lambdaszondával valamit kell majd kezdeni, legalább egy pucolás, csatlakozótisztítás kinéz. Eleinte szakadást jelzett kivillogtatásra, most meg keverékszegény hibakódot villogott... Viszont fogalmam sincs, merre keressem magát a szondát, a "józan paraszti ész" módszer nem vezetett eredményre... Tudtok segíteni, hol van ez az x20xev motoron? Az alapjárati motor tisztítását már megleltem a neten, azt is megejtem amint lehet. Szerintetek megoldja-e a tisztítás, hogy nagyon alacsony az üresjárati fordulatszám (óra szerint ~500), vagy máshol keressem a megoldást? Annyira alacsony, hogy megállva, amikor még az automata váltó is terheli a motort, fel-felvillan az olajnyomásjelző lámpa. Másrészt viszont lepottyant a különböző vajákolásokkal helyén tartott jobb oldali A-oszlop takarólemez. Hát elég ramaty állapotban van, minden pöcök le van róla törve, így-úgy-amúgy többször is fel lett kendácsolva a helyére (találtam epoxi, hőragasztó, de még kétoldalas ragszalag nyomokat is...), szóval ehelyett kéne egy, szerintetek merre érdemes keresni ilyesmit? A bal hátsó ajtó elektronikáját is szét kéne kapni, mert nem megy a zár működtetése. Illetve egyszer már ment, de aztán újra megunta a dolgot. Én valamilyen kontakthibára gondolok, esetleg nektek van ezzel tapasztalatotok? Előre is köszi a sok segítséget!
  15. Hú, ez a fórum elég gyors, azt hittem csak holnap kapok választ... Köszi mindenkinek! Szép-szép, de azért vannak gyanús dolgok :) A külseje-belseje az egész rendben van, de pl a kereskedő (tudom, nem lehet Batz papucsos sikeres ember, aki kereskedőtől vesz kocsit, de ez van...) telefújta a műszerfalat valami csillogós cuccal, meg a kapcsolókat WD40-nel, szóval erőlködött a dolgon... A pedálgumikat meg se néztem, fillérekért lehet kapni, gondolom az első dolga volt újítani egy készletet... A börkormányon meg egy Homasitás borítás van, még nem mertem alánézni... De pl. a műanyag borítású csomagtérajtó, amiről mindenki azt mondta, csupa rozsda mindig az alja, egész egyben van... Pedig állítólag az előző gazdája nem volt példamutató karbantartás terén... Hoppá, most látom, még a színe is stimmel :D Remélem a miénkkel is jók lesznek a tapasztalatok... A futóműbeállítás már benne van a betervezett karbantartások között, szerintem a fényszórókra is ráfér, kicsit felfelé világít a verda ha nem a legalsó, vagy eggyel magasabb állásban van a kapcsoló. Viszont a "borzasztó olajfogyás" dolog érdekelne... Konkrétan mennyire "borzasztó" a dolog? Ha esetleg ez a helyzet állna fenn, mi a megoldás? A kedves kereskedő ugyanis - nem tudom, milyen szándékból - de kicsit max szint fölé töltötte az olajat a motorba... Meg most este töltöttem ablakmosófolyadékot a tartályba, erre kiderült, hogy a tartályon két, sötétben szivattyúnak (esetleg szintjelzőnek) látszó dolog van, és a felsőt bizony csak valami felsőbb hatalom tartja a helyén... Nappal megnézem már fényben hogy mi is ez, és hogy kéne állnia... Szóval lehetnek még meglepetések a kocsin... Amúgy nagyon tetszik, ez egy jól kitalált autó. Ráadásul baromi erős is, egészen meglepően megindul...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.