
szvpal
Fórumlakó-
Hozzászólások
24 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Lakhely
Kecskemét
szvpal's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Próbáltam először opel, majd valvoline most mobil super 10w40 van benne, de nem eszik kevesebbet, nem tudom igazából hogy mivel kéne még kipróbálni. Most még nem akarom szétszedetni a motort Pali Ez pontosan mennyit jelent? Mert ugye az opel könyve szerint a 0,75 l /1000 még jó
-
Helló! A kompressziómérés nem egyértelmű, mert nekem x16xel van, a kompresszió ok, mégis eszi az olajat 0,5L/1000Km , állítólag ilyenkor a gyűrűzés a megoldás, valszeg az olajlehúzó gyűrűk vannak beégve a dzsuvától, aminek több oka is lehet. Pali
-
Hali! Visszatérve a szeleplerakódási problémára, nálam ez úgy jelentkezett, hogy magasabb fordulatról alapjáratra visszavéve a fordulatot a motor 3-4 mp-ig dadogott, majd helyreállt. Később gyorsításkor , főleg hidegen nem volt benne erő. Az első javaslat az volt, hogy hajtsam meg 4000-es fordulaton tartosan, hogy kiégjen rendesen. Ez most még bejött, mert azóta ez a gond nem jelentkezett. De ha időben nem tisztul ki akkor hengerfej le - tisztít - hengerfej fel. Ez eléggé költséges, ja és hogy X16XEL tünet tipikusan, városi közlekedés esetén Pali
-
Sziasztok! Tudja-e valaki hogy mi a különbség a Mobil Super S 10w40 és a Mobil Special S 10w40 között Pali
-
Hello! Visszatérve az olajfogyasztásra ennek meg az a folyománya hogy a korom miatt rendszeresen tisztítani kell az AGR szelepet állítólag 10-15 e km -enként
-
Hali! Ma megmérettem a kompressziót 1-2-3 henger 16,5 bar 4 es 15 bar A nyomásveszteség 1-2-3 hengernél 10% alatti, a 4 esnél 17% ezek alapján a motor nem lehet kopott. A protec olajadalékról majd később számolok be Pali
-
Helló Nekem az X16XEL F Astram zabál 2000Km/1L olajat ( 120.000 Km) , holnap viszem kompressziómérésre, most öntöttem bele Protec-olajadalékot. Egy autószerelő azt mondta az olajadalékokkal kapcsolatban, hogy ezek sűrűbbé teszik az olajat, vigyázni kell nehogy a hidrotőkék lássák a kárát.
-
Ma érdekes dolgot vettem észre: a kipufógóból valamilyen fekete üvegszálas szart huztam ki, mi lehet ez. Olyan mint az üveggyapot, csak hosszú szálas Pali
-
Nekem is volt, sőt megint van ilyen. A motormosás után elmúlt, de most megint kezdi, valószínűleg a kormánytengelynél a tőmítő gumi lehet koszos, ahol a motortérbe ér át. Pali
-
Sziasztok! Már csak azt nem tudom, hogy hol van a hőfokszenzor az X16XEL-en. Tegnap mellesleg megszorult az AGR-em, szerencsére gariban javították. Olvastam hogy megelöző karbantartás végett célszerü időnkent tisztítani, de ezen a mocin meglehetősen szar helyen van. Van esetleg valami kép a leszerelésről Pali
-
Hello! Mind a négy egyformán ég ki, városi/vidék fele fele arányban. Pali
-
Sziasztok! Mitől lehet az ha gyertya / Opel gyertya / nem ég ki barnára, hanem sötétébb marad? Gyújtáskábel öreg, motorhőfok szenzor?. X16XEL 1.6 16V motor 115e km. És hol találom meg a motorhőfok szenzort, ha ki akarom mérni, hogy jó-e. Esetleg van-e erre valami paraméter táblázat fok/ellenállás? Előre is köszönöm az ötleteket. Pali
-
Sziasztok! Az opel előírásai alapján a vezérműszíjat 60e km-enként vagy 4 évente kell cserélni, persze a görgőkkel együtt, de ha már meg van bontva célszerű a vízpumpát is. Ez utóbbi nekem Bugatti azt mondták aránylag jó minöség. Pali
-
Sziasztok! Akkor nekem a 0,5/1000km azaz 0,05l /100 km fogyasztás miatt nem fogom szétgányoltatni a motort. Ez a kompromisszum az 1.6 16v Ecotec 100LE esetén. Bár valaki azt mondta hogy valamelyik WW motor mostani kiadású újkorában is ennyit eszik. Pali