
at
Fórumlakó-
Hozzászólások
16 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
at's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Most kötekszem egy kicsit. Te miért tanulsz ennyit, ha a technika úgysem fejlődik, amit eddig megtapasztaltál csak az a reális és nincs új a nap alatt, a mérnököknek meg úgy sincs semmi tekintélyük csak a reklám-menedzsereknek?
-
Mérnök létedre elég furcsa a véleményed a technika fejlődéséről és a műszaki dokumentációkról. Én is mérnök vagyok 3 dipóval, igaz nem gépész, de egészen másként látom a dolgokat mint Te. Biztos vagyok benne, hogy a szervizfüzetet nem marketingesek (ők legf. lektorálják) szerkesztik, hanem komoly autószakik (akikből még az autógyárakban is akad), és ami abban nem stimmol legfeljebb fordítási, vagy aktualizálási hiányosság. Azt a hozzászólásomat pedig, hogy az F -nél még 15.000 Km volt a gépkönyvben nem úgy értettem, hogy az a motor még más anyagból volt, mint a G ugyan olyan jelű (bár ezt sem tartom kizártnak), hanem ha valaki vett ezer éve egy F -t, és tartja magát az ahhoz járó szervizkönyvhöz, tehát 10.000 -ként vagy évente cseréli az olajat, akkor jó neki manapság is a nem csúcs, nem longlife olaj. Ja és ezer éve longlife sem volt, tehát mégis csak van némi technikai fejlődés.
-
Nem hiszem, hogy így lenne, mert a pl. BMW is így lépett, pedig ebben a kat. -ban nem valószínű, hogy számít évi 20-30 EFT és ez reklám erejű lenne. Egy Opel szervizkönyvet pedig ha elolvasol láthatod, hogy nagy futásteljesítmények esetén ha nem Longlife (pl. GM-LL-A-025) olajat használsz akkor a csereperiódus 6 hó -ra rövidül, még A3/B3 -nál is.
-
Talán mert az F Astrára 15.000 -es 1 éves olajcsere ciklus volt előírva, akkor meg fölösleges Longlife, vagy egyéb komoly olaj.
-
Tom! Tegnap megrendeltem a 0W-40 -et, ma meg is kapom, most már ezt kell kipróbálnom, ha nem lesz OK, akkor legközelebb próbálkozom az 5W-40 -el. Azért nem az 5W-40 mellett döntöttem így elsőre, mert a szervizfüzet szerint ha nem GM-LL-A-025 -ös a minősítése az olajnak, akkor fokozott igénybevétel esetén (gyakori hidegindítás, és 10km alatti távok) 6 havonta olajcsere szükséges. A Mobil 1 5W-40 -nek pedig csak GM-LL-B-025 minősítése van, tehát benzinre nem csak diselre tekinti a GM Long Life -nek . A Mobilok közül úgy tudom csak a 0W-40 -nek van GM-LL-A-025 -tanusítása. Üdv!
-
Tom! Kösz az infót, nekem 1.6 16 szelepes Eco-Tec motoros az autóm 3.700km-el, és 5.000-nél (márciusban) akarom az első olajcseréjét megejteni. Úgy gondolom, hogy megkockáztatok egy Mobil 1 Protection 0W-40 -et.
-
Tom! Van feléd néhány kérdésem: Mobil1 -ből melyik változat? Hány ezrenként cseréled? Mennyit eszik belőle a géped? Előre is kösz!
-
Én is Mobil 1 -et használtam az előző Astrámba, az új 1.6 Eco. jelenleg 3500km-el. Ebbe is ezt tervezem beletenni, úgy 5000 körül. Remélem nem csalódok benne (mármint az olajban).
-
Sziasztok! Miért van az, hogy az Opel újságban mindíg a Mobil 1 -et reklámozzák, a magyar Opel márkaszervizekben viszont fel sem kínálják, és itt a fórumban sem sokan emlegetik?
-
További 800 km után sem áll rá a lábam. Tuti, hogy nem egy ponton fog, hol itt, hol ott. Az elektronikus gázpedállal semmi gond, nem "késik", és ez már nem megszokás kérdése. Vezettem már több autót e-gas -al is, de max. 3 elindulás és váltás után egy gyak. sof. érzi hogy mozog. Ezzel valami nem OK.
-
Akkor még adok alábaimnak néhány ezer km bejáratási időt, de a mormogást amint Warwolf is írja nem csak én tapasztaltam.
-
Úgy kell pedálozni, mint amikor vezetni tanult az ember: - kis gáz, engedem a kuplungot amíg megmozdul a kocsi, egy pillanatra megtartom, majd felengedem és gázt neki. Míg stabil fogásnál néhány elindulás és váltás után már rááll a lába az embernek és megy minden tudat alatt. Ha így tudat alatt intézem a G Astra hol fölpörög, mert nem fog, vagy fulladozik mert nam csúszik kellően a kuplung. Ennyire természetesen nem, de lényegében erről van szó. Már 2000 km-t hajtottam, de még nem sikerült megszoknom.
-
Bizonytalan fogáson azt értem, hogy kismértékben ugyan de változó pedálút tartozik a tárcsa ill. fékbetét azonos zárási távolságához. Ez a kuplung esetében 1 -es és 2 -es fokozatban nagyon zavaró, a féknél pedig mindíg az.
-
Valóban kár volt törölni, én teljesen le is maradtam róla, így csak tippelni tudok. Talán a szervizzel kapcsolatos bizalmatlanságról írt uhuhu? Ha igen akkor néhány szóban megnyugtatom. Előző Astrámat 5 éven keresztül szervizeltettem abban a nyíregyházi szervizben ahol a fenti infót kattam, és maximálisan meg voltam elégedve munkájukkal. Az Astra G egyelőre csalódást okoz az F-hez képest. Van már egy jó pár ezer km a lábaimban, mégis nehéz hozzászokni a bizonytalanul fogó kuplung és fékpedálokhoz. Leginkább azonban továbbra is a gyorsításkor hallható mormogással nem vagyok kibékülve.
-
Ez a bizonyos mormogás valami lyukas kipufogó hanghoz hasonló, de a motortér felől jön és csak terhelt motornál. Kinyomott kuplung mellett u.azon fordulaton nem hallható.