Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Rigo

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    17
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Rigo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Rigo

    Dízel tuning

    Sziasztok! Végre sikerült felraknom videót. Sajna csak 10 sec körül lett, de kb. 80-tól végén kicsit emelkedett az út (Szada és Mogyoród között), meg nem olyan jó ha bal kézzel egy helyben kell tartani azt a hülye gépet... Ne lepődjetek meg, nem a gyári váltó van benne, ezért mások az áttételek. A sebességmérő pedig kicsit kevesebbet mutat, mert 185/70r13 van most a kocsin. Néhány újság: mint a vidin is látszik, van egy gagyi hőmérő a kormány felett (nagyon lassú). Az érzékelő az intercooler felső részére van rögzítve. Csak gyorstesztként raktam fel, ugyanis kimértem, hogy 0,9 bár nyomásnál 46 fok a cooler teteje (autópályán nyomtam pár percig, eddig ment fel) 34 fokos külső hőfoknál. Persze belül a levegő ennél csak melegebb lehet. Nyomás nélkül (lejtőn) hosszú időre mérve 38-40 fok között ingadozik, ennyit melegít rajta alapból a vízhűtő. Tehát látszik, hogy a gyári cooler ilyen melegben már a gyári nyomást is alig tudja kezelni. Amúgy régebben a kimenőoldali csőben volt egy termoelem, azzal 1,5 bárnál a kimenőoldali hőfok 80-100 fok között alakul ha a külső hőmérséklet 20 fok, ami lineáris becsléssel is 30 százalék körüli levegőveszteség!! Szóval most mindenképpen a nagyobb cooler irányába lépek tovább, abszolút ez most a korlátozó tényező! Ha akarjátok mérni a cooler kimenőoldali hőfokot, jó kompromisszum lehet az LM335 hőmérő IC egy digitális multiméterrel. Mindössze 1 db ellenállás kell hozzá. Azonnal Kelvinben fogja kijelezni a hőfokot. Az adatlap alapján kb. 1mp késleltetéssel méri áramló gázok hőmérsékletét. A jövő héten megépítem, majd beszámolok. Az átalakított adagolóval (10x3,1) városban 7,3 az átlag, de ez úgy, hogy nyomom neki rendesen... :rolleyes: Bocs a hosszú levélért... Üdv
  2. Rigo

    Dízel tuning

    Valaki említette a múltkor, hogy van egy fölös intercoolere és hogy beköti sorba a másikkal. Ez indította el nálam a hangyát, hogy sorba persze nem olyan jó a nagyobb tehetetlenség miatt, de párhuzamosan talán nem növekedne akkora mértékben a terjedési idő... Csak kéne 2 db precíz Y elágazás, meg kitalálni a helyet neki. Vélemény? Ja, az egészet azért mesélem, mert méréseim alapján kb. 1-1,1 bárig tudja visszahűteni a töltőlevegőt a cooler. 1,4-1,5 bárnál a kimenőoldali hőfok felmászott akár 100 fokig is.
  3. Rigo

    Dízel tuning

    A műanyag tetejű szögletesben van ilyen biztonsági szelep! Észrevenni ám, mert visszaejti a nyomást pár tized bárt és visszazár, majd újra nyit stb. Tehát oszcillál és ezt észrevenni, hogy berángat az autó. Nekem 1 bár fölött nyitott (1,1-1,2) míg le nem fogattam.
  4. Rigo

    Dízel tuning

    Videót már tervezek egy ideje, valszeg csak sima kompakt fényképezővel lesz, csak vajon hogyan rögzítsem? Dugók, hajtókarok? Mivel a HF-et nem szedtem még le, nem tudom. VW fórumon olvastam, hogy túlhúzott motoroknál a hajtókar idővel zsugorodhat. Amúgy semmi negatívumra utaló jel sincsen. Levegőoldalon a szűrőig minden cső leszedve (észrevételem szerint a menetszél-bevezetésnek nincs túl sok hatása), kipuffogó oldalon nincs hátsó dob, katalizátor sem sok (khm, bocs green peace...) Egyébként a katalizátor nem jelent nagy fojtást, a kivételétől elmaradt a várt hatás... Hozzáértők szerint az RHB4-es akkora fojtást jelent az elején, hogy a katalizátor sokat már nem oszt-szoroz. Tartósságról még annyit, hogy a hullámostárcsa kivételével évek óta a leírt konfiggal hajtom keményen az autót, szinte csak városban és az olajfogyi az elmúlt évek alatt mérhetően nem nőtt (kb. 2-3 dl / 8000 km). Szóval ötlet a fényképező rögzítésére? Ja meg üres hely/placc, ahol nyugodtan lehet szórakozni?
  5. Rigo

    Dízel tuning

    Üdv Mindenkinek! Gondoltam megosztok egy-két új tapasztalatot a TDS Astrámról. Mivel a turbónyomás, füstcsavar-tekerés, fehér gyűrű kivétel megtörtént, a továbblépéshez nem volt más választásom, mint az adagoló tuningja. Merthogy a gyári turbó már betöltött 1,5 bárt (lehúzott WG csővel), de az adagoló nem bírta a lépést. Az adagoló tuningjának alapvetően kétféle módja létezik: adagolódugattyú átmérőjének növelése (ez költségesebb), vagy a dugattyú löketének növelése, (azaz a hullámostárcsa cseréje). A mi adagolóinkban 10-es átmérőjű dugattyú és 2,1mm löketű tárcsa van. Ezt a 2,1-es tárcsát cseréltem 3,1-esre. Az eredmény: alacsony fordulaton nyomatékosabb lett a motor és nem mondanám hogy brutálisan füstölne (persze kinek mi a sok... :rolleyes: ) Azt hiszem Isi te kérdezted, hogy lehet nyomatékot vinni a kocsiba alacsony fordulaton, hát így... ;)
  6. Rigo

    Dízel tuning

    Szia! A héten fogom én is leszedni, akkor mindent meg tudok válaszolni! :) Üdv
  7. Rigo

    Dízel tuning

    Üdv! Ez a bizonyos szerszám ha jól emlékszem egy 8-as méretű 7 ágú külső torx. Én a Szögker kft.-nél vettem. Egyórás babra után sikerült is leszedni a szívócsonkot néhány 1/8-os toldóval.... Habár én más miatt vettem le, a műanyag karika a héten ugrik ki valamikor! ;) Habár nem értem pontosan, hiszen ha a teljes terhelés csavart kicsivel még tovább tekerem, az szintén megadhatja a többletet, amit a karika kivétele adna, nem? Van erről fogalma valakinek? Üdv
  8. Rigo

    Dízel tuning

    Hali! Szerintem nem érdemes a waste-gate-tel szórakozni, kell hozzá egy bleed valve, ami csak adott nyomás elérésekor engedi rá a nyitó-nyomást a wg-re. Nekem van egy amit már nem használok, ezt olcsóért odaaom ha kell. Ezzel belülről állítható a nyomás. Első próbálkozásnak megfelel. Csak vigyázz, mert a biztonsági szelep 1,1 Bár körül kinyit és csak 0,7-nél zár vissza (legjobb kiiktatni :lol:) Én nagyjából 9sec körül járok 0-100km/h-ra :) Ja, van valakinek bontott vagy rossz katalizátora Isuzu F Astrára? Üdv
  9. Rigo

    Dízel

    Még annyit hozzátennék a motor tartósságához, hogy egy ideje már feltekert adagolóval jártam és melegen pörgettem is rendesen a mocit. Majd jött egy lehetőség, hogy igen jó feltételekkel lecseréljem egy újszerű Fabiára. A nagy döntés elött elvittem veszteségmérésre, az egyes hengerekben 4-5% közötti veszteséget mértek!! Úgyhogy maradt! A bemérős ember azt mondta, hogy ez biztosan frissen felújított és bejáratott motor. Erre mondtam, hogy csak mi a vétel óta 160.000-et beletettünk, főleg városban és megvásárláskor sem látszott hogy akkortájt belenyúltak volna. :lol: Én eddig egyetlen 1,7TDS-ről hallottam ami tényleg szétkopott, de abba a legolcsóbb Tesco-s olajat vették és hidegen sem kímélték. De még így is kellett 1-2 év mire kivégezték a motort...
  10. Rigo

    Dízel

    Kétféle légszűrőházzal gyártották 96-ig, nem tudom van-e különbség, de az enyémben a légszűrő alatt van a szelep. Egyszerűen felülről rátettem egy lefogató fémrudat, így nem tud kinyitni. Kb. 1,1 bárnál nyit, is pár tized bár nyomásesés után zár vissza. Nekem az említett változtatásokkal és rövidebb váltóval (Calibra F16 CR váltója) 0-100km/h 9 sec körül van.
  11. Rigo

    Dízel

    Hát persze hogy Isuzu Astra! :lol:
  12. Rigo

    Dízel

    Valóban nem változó van rajta, IHI RHB4-es. Nem vagyok benne biztos, de talán RHF4-es a változó geometriás változata? Én a gyári turbóval kis lépésenként emelgetve a nyomást (bleed valve használatával) odáig jutottam, hogy a végén kivettem a bleed valve-et, kikötöttem a gyári waste-gate-et és a szívócsőben lévő biztonsági szelepet és feltekert adagolóval max. 1,5-1,6 bar nyomás van 4000-es fordulat körül. Ennek a turbónak kb. ennyi a vége, többet nem tud. Amúgy szerintam nem fontos a változós turbó, mert ha végig huzatod a fokozatot, váltás után is akkora a fordulat, hogy azonnal megjön a nyomás. Ja, üzembiztonság: óra szerint 300.000km van az autóban + amit a kereskedő visszatekert. Megemelt nyomással kb. 40.000 km mentem már, persze nem mindig nyomom. No meg csak meleg motornál szabad tolni, leállítás előtt pár perc ketyegés és azolaj minimum 10W40-es Magnatec Diesel.
  13. Rigo

    Futómű

    Szia! Én is hasonló problémával küzdök. A borzasztó az, hogy még Astrás autószerelő sem tudta megmondani, az Opel alkatrészes boltban meg azt mondták, hogy mindegy hogy rakom össze!!! Hülyét kapok a tudatlanságtól meg a hanyag hozzáállástól! Na most kimorogtam magamat, a lényeg: Haynes Opel Astra and Belmont Service and Repair Manual-ban találtam meg a választ: a felső rugótányér peremén van egy kis műanyag fül, ennek a bal oldalon a menetirány szerint előre kell néznie, a jobb oldalon pedig hátra. Üdv
  14. Rigo

    Futómű

    Ugyanúgy áll, mert a rugóvég nyoma látszott a tányéron lévő csillapító gumiban és aszerint raktam össze. A felső csavart hosszú crova-fejjel húztam meg (recés, kívűlről is meg lehet fogni), közepén meg beledugtam az imbuszt ellentartani. Húztam rajta még később is, mert azt hittem amiatt kotyog...
  15. Rigo

    Futómű

    Erre én is gondoltam, de a boltban azt mondták hogy egyféle van csak... Meg hát mivel a két szilentem egyforma, a csapágyak meg különbözőek (kalapos meg a nem kalapos kivitel), akkor csak az egyik oldalon kéne csinálnia, de hát ez mindkét oldalon kattog.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.