Hello!
Nem vagyok szerelő, sem 4*4 guru. De mivel 3 éve kínlódom a 4*4-el sokmindent kipróbáltam.
Nekem is van kapcsolóm a műszerfalon, valóban az F19 ármakörét szakítja meg. Én most arra használom, hogy ha valamiért kigyullad a 4*4 visszajelző, ne a biztosítékot kelljen piszkálnom.
Jómagam 5 hónapon át használtam kikapcsolva a 4*4-et (gondolván, hogy kevesebbet fogyaszt - ez kb. 0,5 liter). Ilyenkor első kerekes a kocsi (tévedés, hogy hátsó kerekesre kapcsolható). Azonban amikor visszakapcsoltam ősszel, nagyon hamar elszállt a 4*4 és a szervó (kilőtt a nyomástároló biztonsági szelepe többek között). Jómagam úgy érzem, hogy a hónapokig nem mozgó alkatrészek egy idő után nehezen indulnak el, ez plusz terhelés a 4*4 miatt amúgy is magasabb nyomáson működő szervó-rendszernek.
Menet közben le lehet kapcsolni a 4*4-et, de vissza már nem. Ugyanis a 4*4 komputer a gyújtáskor teszteli az érzékelőit, így menet közben visszakapcsolva ezt nem tudja megtenni és nem kapcsolja a 4*4-et. Próbáljátok ki...
A király az lenne, ha mechanikusan lehetne kapcsolni a 4*4-et, mint a jobb terepjárókban. Nekem ajánlották is, hogy átépítik így a kocsit... Persze nem olcsó... (sőt, igen sok pénz).
Így, okulva saját kis tapasztalatomból, nem kapcsolgatom a 4*4-et, hanem örülök hogy van, és használom. Azóta semmi gond nincs vele...