Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

biviel

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    111
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Lakhely
    Budapest, Magyarorszag

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.077 profile views

biviel's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Oké, azt látom 1.4-es motorról van szó, nem x16xel, de a többi attól még igaz lehet. Köszönöm! Üdv.
  2. Sziasztok! Mokwe, nincs egy fotód véletlenül a negyedik hengerből a fékrásegítőbe vezető lég-vezetékről? Nem lehet hogy a 4. hengerben az okoz ingadozást hogy el vannak dugulva a kivezető légjáratok? Ill. a tankba is megy visszavezető nem? A tankod össze van szippantva azt írtad... Szóval ha a tank össze van szippantva akkor ott lehet valami gubanc a szellőzéssel, visszavezetéssel. X16xel a motorkódod? 16 szelepes 1.6 literes motorról van szó? Nekem is bajom van az alapjárattal (x16xel), elvittem szerelőhöz, volt generál, csiszolták, új dugattyúk, stb... szelepek nagy része cserélve/csiszolva. DE amiért az egészet elkezdtem, az alapjáraton a 4. henger erősen kihagyott, az nem oldódott meg. Még most is kihagy. Kábelek voltak cserélve, trafó is próba erejéig és nem egy darab, hogy a hibát kizárjam még korábban. A tankom nekem is össze lett szívva korábban, tudna valaki egy fényképet feltenni a bigyóról ami el szokott dugulni ezeknél? A motorból a felesleges benzin visszakerül a tankba? Vagy csak levegő megy vissza, és ennek mi köze a 4. hengerhez? A 4. henger az ami nálam is rakoncátlankodik. Stroboszkóppal nézve rosszul gyújt, na de az nemcsak elektromos hiba lehet állítólag és trafó, kábelek voltak cserélve, ezért is gondolok a lég, benzin vezetékekre. Ill kell legyen ott valami ami ezt okozhatja még. Köszönöm előre is! Üdv.
  3. biviel

    Motor

    Hali Es szetszedett allapotban a vezermutengelyt a 16 szelepes mocinal hogyan kell megmozditani, szabad-e egyaltalan? Muanyag boritja a vezermuszijat az alatt fut, vannak a gorgok, hol kellene megmozditani hogy a tobbi szelephez is hozzaferjek? Tud valaki valami konyvet javasolni vagy DVD-t ahol abrak is vannak, vagy egy leirast...csak a szelepszarszimeringet cserelnem ki. 1.6-os, 16 szelepes astramban (x16xel). koszonom
  4. biviel

    Motor

    Ám legyen. :-) koncentráljunk inkább a jelentésre mint a szintaktikára ha lehet öcsibá... ;-)
  5. biviel

    Motor

    Hali! Persze hogy nem az a kettő, de tudtommal az én motromnál egy nagytakaritáshoz le kell szedni a szelepfedelet, hogy hozzáférjek a folytószelepházhoz, járatokhoz, alapjárati szabályozóhoz, stb. könyebben... A kérdés, hogy ez esetben új szelepfedélszigetelést kell tenni vagy a régit visssza, esetleg milyen anyagot használjak tisztításhoz (wd40-et ide ne igaz? csak féktisztitót?). Elvileg a szelepszárszimeringet lehetne cserélni a szelepfedél leszerelésével, nem kell hengerfejet levenni, de hát a szelepek zárva szoktak lenni, ilyenkor ki kell őket húzni a hengerből valamennyire, vagy hogy megy ez az eljárás? :-) Csinálta már valaki? régi kocka kadettnél mintha egyszerűbb lett volna a dolog annó... Köszi!
  6. biviel

    Motor

    hali! koszi a hozzaszolast, jo otletnek tunik. Viszont mertek 30% veszteséget az első három hengernék, 40%-ot a 4es hengernél, ami kicsit soknak tunik...megnéznéd mit ir a konyv a veszteségről? Néha füstöl kicsit gázadáskor, de nem is mindig, ill. olajfogyi is nagyobb, bár ezek lehetnek a szelepszárszimering miatt, ill. kérdés hogy lehet-e a 4-es henger nem megfelelő gyújtása miatt? A folytószelepház, alapjárati pucolásához viszont le kell venni a szelepfedelet, igaz? és ez esetben kell szelepfedéltömítést újat tenni? köszi!
  7. biviel

    Motor

    Szia! koszi a valaszt, tehat ket kulonbozo dolgorol van szo ami a nyomast illeti. Viszont lehet azt tudni mi a "normalis" kompresszio pl egy uj motornal? Azt irtad nem utal kopott motorra, de vajon ebbol lehet valamire kovetkeztetni? magas olajfogyasztas, alapjaraton 4es henger (ahol a kompresszio a legnagyobb) kihagyasa okozta remegés oka? sok olaj a hengerben lehet ennyi szelepszarszimering hiba miatt? Persze nem lehet igy latatlanba mondani valamit, de hatha jon egy ket otlet. Esetleg szedjem le a szelepfedelet es nezzem meg a szelepszarszimeringet? :-) utana szelepfedel tomitest kell cserelni, igaz, esetleg mi mas kellhet meg ha mar megbontom? Koszi!
  8. biviel

    Motor

    Sziasztok! Lehet néhányan emlékeztek rám, astra f, x16xel, 16 szelepes motorral (1996). Motor alapjáraton remeg, a kasztnin is érezni, mozgatja kicsit. Nagyobb fordulaton nem nagyon érezni. Megy szépen. A 4. hengert amikor stroboszkoppal mérték erősen kihagyott a gyujtas, azaz ez okozhatja az egyenletlen mozgasat a motornak...Tobbi henger kabelet merve jol mukodtek a muszer szerint. Tehat valami a 4. hengernel nem jol megy. kabeleket, gyujtasmodult csereltem proba erejeig de nem valtozott semmi. benzin fogyasztás 6.8-7 liter klimaval, 130-as temponal. olajfogyasztás megnőtt: 1000km, 3dl olaj. Voltam Daninál Éren, aki tényleg rendes, ért a motrokhoz, ő azt mondta nem vészes a helyzet és nem nyulna a helyemben a motorhoz. Kompressziot, veszteseget nem mért rajta, nem is mondta. bosszant a motor, mert megy jol, eros is amikor kell, szeretem vezetni, de egy jo lenne ha nem kellene teljes generaljavitas ami 200-250 000Ft is lenne allitolag. Megmerettem a kompressziot, veszteseget, aminek szamomra kicsit meglepo lett az eredmenye: elso három hengernél 16-os kompresszio, 4-esnel 18! Holott a gyari kb 10 korul van tudtommal... veszteseg 30% az elso haromnal, 4-esnel 40%. Ez mit jelent? Lehet arra kovetkeztetni hogy a hengerek elfogadhato allapotban vannak, de a sok olaj miatt ami bejut a hengerbe, nott meg a kompresszio? Vagy a henger is lehet tropa es furni kell azt is? :D Lehetseges hogy az elet szep es minden jo vagyis: a szelepszar szimeringek mentek tonkre es azok engedig ennyire be az olajat es ez okozza a gondokat? Oke hogy valamennyire kopott a motor, stb. de a hibajelenseget lehet hogy ezek cserejevel tudnam orvosolni? Ahol mertek a veszteseget azt mondtak hogy a kartergaz fele megy el a veszteseg, ez azt jelenti hogy ott a hiba? Ez kizarja azt hogy a szelepszarszimering csere megoldana a problemat? Koszonom!
  9. biviel

    Motor

    Én szeretem a környéket. most lemegyek nekiesek az alapjáratinak, szemrevételezem. Írok neked priviben, Zsolt!
  10. biviel

    Motor

    Köszi a képeket. Tudom hol parkolsz. A "faluházban", első emeleten laksz most? :rolleyes: Milyen a motrod pontosan? Hány éves?
  11. biviel

    Motor

    De az EGR pont a tüzfal felől van, a lehető legroszabb helyen, meglehetősen bemélyedve a motorba, kb annak közepe körül. Elég nehéz volt olyan szerszámot szerezni, csinálni amivel oda lehet férni kicsavarni, kivenni. ;) Azért várjunk csak, hátha másnak beugrik valami azzal kapcsolatban hogy nem csak alapjáraton dadog, hanem az állandó sebességnél is, gyorsuláskor viszont jól megy... :D Miért, te most hol laksz ha szabad kérdeni? És mit csináltál a 3. kerben?
  12. biviel

    Motor

    aha, én meg a sarki pékség (ami az állatorvostól kb 25 méterre van). :D szóval kb. 100 méterre tőled. bár ha most MC-nél vagy akkor kb 1000 méter. milyen géped van?
  13. biviel

    Motor

    Vagy megértitek, hogy én mit érzek amikor lustának neveznek, miután végigolvastam az összes témába vágó bejegyzést és topbuzz, haynes könyveket is néztem és kiszereltem az EGR szelepet is töbször egyéb bontás nélkül. :D haynes könyvben pedig épp az én mocimat nem találtam pontosan meg... ;) Nincs harag, de ez a kommunikációs forma korlátozott, ami okot adhat félreértésre, még jobban félreérzésre, álindulatokra. Szóval a többiek miatt írom, nem veszekszünk, csak hangosan beszélgetünk, de már halkul. üdv.
  14. biviel

    Motor

    Úgy-e nem a San MArco utcában laksz és zöld metál astra kombid van? :rolleyes:
  15. biviel

    Motor

    Az első az én motrom, a régebbi, öcsibácsi tegnap a fórumra küldött egy képet ahol látszott az alapjárati bejelölve (I betűvel bekeretezve, gondolom I mint "idle controller") az EGR is látszott a képen szépen, arról ismertem fel. A szerelőt meg fogom látogatni, nem kérdés...az én szerelőmnek én mutattam meg hogy hol van az EGR szelep, ami miatt kicsit elbizonytalanodtam vele kapcoslatban. Persze, nem kellenek oldalak, elég volt amit eddig is kaptam, az bőven elég infó volt. Csak eszembe jutott hogy mintha állandó sebességnél is dadog, rángat kicsit a motor, nem csak alapjáraton és hátha ez valakinek jelent valamit. A pillangópotméter is ott van igaz az alapjáratitól a kocsi orra felé és mögötte az a vastag csőszerűség a pillangószelep-ház? Ahhoz visoznt le kell szedni a bordás vasat a motor tetejéről gondolom. Megyek megnézem az alapjáratit, nem árthat. :rolleyes: köszi!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.