Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

davidi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    49
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

637 profile views

davidi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. davidi

    Motor

    Csergőben. Az enyémhez 3 féle volt (más, mint a tiéd) valami gagyi 6e, amit már az eladó se akart adni, ident (amin semmi márkajelzés nincs különben), ezt vettem 10e körül volt, és volt a gyári 36e-ért. Tegnap ráragasztottam a kúpot a tengelyre, nehogy mégegyszer gáz legyen, így már jó.
  2. davidi

    Motor

    Közben rájöttem, hogy van nekem Pattex Repair Express is, ez már egyszer bevált fémre, hát most is nagyon jól vizsgázott. +150 fokig bírja az írás szerint. Kíváncsi leszek.
  3. Nem csak a lapáttól függ. Számít, hogy milyen állapotban vannak a rugók, meg hogy a kar nincs-e meghajolva, stb. Lehet, egyik lapát jobban viseli a rossz kart, másik nem. Nekem pl. bosch van már több, mint 1 éve, és még elég jó. igaz, nem a tescoban vettem, és amit ott láttam pár napja, az nem is pont ugyanolyan.
  4. A nyákjavító filc lehet, hogy nem olyan esztétikus, mint más erre készült cucc, de legalább biztosan működik. Ha nem működne, akkor nyákjavítónak se lenne jó, szóval el se tudnák adni. Elektronikai boltokban lehet kapni, nem vészes az ára. Próbáljátok azzal.
  5. Az enyén 96-os, de ismerek egy 98-ast, ami pont ugyanúgy működik. Saru levétellel nem törlődik a hibatár, de ha 20 indítás alatt nem jelentkezik újra egy hiba, akkor az törlődik. Bár úgy rémlik, hogy nem minden hibakódot kezel így az ECU.
  6. davidi

    Motor

    Ki tudja? Ott van mögötte egy GM zacskó. De ez csak egy kép a weboldalon. És ráadásul már nincs is a zacskóban... :lol: Kizártnak tartom, hogy ennyiér új gyári lenne. Ha meg u.gy., akkor jobb ha megragasztom, azt legalább tudom, hogy már nagy valószínűséggel nem fog újra szétjönni. Meg is csináltam, kíváncsi leszek, meddig bírja...
  7. davidi

    Motor

    Látom az alapjárati motor még mindig „sláger” téma. Akkor hadd meséljem el, tegnap én hogy jártam. Elkezdett rakoncátlankodni az alapjárat, mígnem az egyik indítás után már össze-vissza felakadt, leállt, hibakódot is dobott. Ezt gyorsan kivillogtattam, „0505 alapjárat funkció rendellenesség”... Klassz, gondoltam sima ügy, 2 csavar, egy kis WD 40, 5 perc, és mehetek a reptérre a sógoromért, aztán majd holnap kitisztítom... Mondanom se kell, nem ennyi volt. Persze, mindez este, sötétben, utcán, mikor 10 perc múlva tovább kellett volna mennem. Kivettem a 2 kis csavart, és mit látok? Lóg a tengelyen a rugó, a kúp a végéről sehol. Persze, volt az, csak benn a fojtószelepház furatában. Hurrán. El sem merem képzelni, mi van, ha nem akad meg ott „időben”. Végül aztán a folytószelepházat leszedve tudtam kirázni belőle, visszatettem a helyére mindent, de a csatit nem mertem rátenni. Most van egy használhatatlan alapjárati motorom, amit tavasszal vettem, és még csak nem is a leggagyibb u.gy., hanem ident volt, nem is olcsó. Most akkor mit csináljak, vegyek egy gyárit 36e-ért? Azért annyi pénzem sajnos nincs egy 12 éves autónál erre az alkatrészre. Mindez egy apró szar konstrukciós hülyeség miatt, ugyanis azt csinálták, hogy menetes a tengely, és van egy menetes furat a kúpban, aztán csak simán össze van csavarva a kettő. Gratulálunk. Okos kialakítás, főleg, hogy a rugú akadályozza meg az elfordulást. Komoly műszaki teljesítmény... Csak idő kérdése, hogy meddig bírja, mikor csavarodik le. Azt hiszem, szépen beleragasztom. Csak az épp kéznél lévő epoxi ragasztóm meg épp +80 fokig bírja, az meg sztem nem elég oda. Na aki már járt így, az elmondhatja magáról, hogy valóban gondja van az alapjárattal...  Bocs, ha valakit untattam, de szerintem tanulságos történet, mert függetlenül az én képességeimtől, ez mindenkivel előfordulhat, és mekkora bibi egy apró konstrukciós bénaság miatt. Gondolom, így volt egyszerűbb legyártani. Csak hát ha mindez éjjel, szép ruhában, hidegben üt visza, akkor az embernek eléggé meglesz a véleménye... És járhattam volna sokkal rosszabbul is, ha nem akad meg olyan „ügyesen” abban a levegőjáratban....
  8. Nekem ugyan X14XE van, de gondolom nálad is úgy működik az üzemanyag ellátás, mint nálam. Nekem csak indítózásra indul. Egészen mostanáig pöccre indult a motorom, mert az ilyen típusúakban van egy nyomástartó szelep a ACban. Nekem is elkezdett rakoncátlankodni a gépvalahol nem tartja meg rendesen a nyomást, lehet, hogy neked is ilyen gondod lesz. Amióta átértem a "kagylós" benzinre, meg kijártam vele egy tank injektortisztítós benyát, elég jól helyrejött, már alig csinálja, hetente 1-2 alkalommal, akkor se vészes, csak 2-3 másodpercig kell indítózni. Amúgy meg szerintem a nagynyomású AC miatt van ez a megoldás egyes típusokon, hogy csak indítózásra indul az AC. Igaz, amennyire tudom a másik fajta is leáll pár másodperc után, ha nem indítasz a gyújtás ráadás után.
  9. davidi

    Fék

    Hát igen. Hátsó féket nem valószínű, hogy kopás miatt minden évben cseréltetnék. Akkor viszont inkább legyen egy kicsit több, de ne a munkahenger legyen noname, és ezért kelljen majd szétszedni jövőre is. <_< A textart betétre mindenkinek köszi a reakciókat, azóta már több helyről is dícsérték, úgyhogy valószínúleg ez lesz.
  10. davidi

    Fék

    Én most néztem több helyen is. Hacsak nem a teljesen noname-et néztem, akkor 4-5 körül kezdődött. Pl. a Csergőben is.
  11. davidi

    Motor

    Na úgy néz ki, mégis az AC engedi el a nyomást. Ezt nem mérték legutóbb, de most meg fogom méretni. Pár napja járatom pár másodpercig indítózás előtt, és eddig még mindig szépen rögtöjn indult így. (csak kísérletképpen csinálom) Ha jól gondolom, akkor ha az injektor eresztene, nem indulna így se a dús keveréktől, nem?
  12. davidi

    Motor

    Ez abszolút nem korfüggő sztem. 5-6 mp irreálisan sok! Nekem is 10 éves, és amíg ez a benzin nyomás vesztés probléma nem volt, a leghidegebb télben is beindult 1-2 fordulat után. Akinek hőmérsékletfüggő, az lehet jeladó hiba is.
  13. davidi

    Motor

    Azért gond, mert neked másképp működik. Az XE-n nem kapcsol a relé gyújtás ráadáskor, csak indítózáskor. Gyanítom, hogy a tiedben nincs is nyomástartó szelep az AC-ban. Nekem viszont van, de szar. Azért kellene megtartsa a nyomást, mert csak indítózáskor indul újra az AC, és ha akkor nincs rögtön nyomás, akkor levegős benyát kap gyenge nyomással, és addig nem indul. Nem csak kellemetlen hosszan indítózni, de nem is egészséges. Ráadásul amíg nem indul be, de van üzemanyag, csak nem elég, addig azt szépen megissza a katalizátor. A visszacsapó szelep meg azért merült fel, mert az ac kompakt egység, nem lehet szétszedni, és kicserélni, viszont egy ilyen szelep pár ezer ft, egy új Bosch ac meg 36 ezer. Sajnos számít... <_<
  14. davidi

    Fék

    Én több helyen néztem, de 5e körül kezdődik. Mindegy, ha kell, megveszem.
  15. davidi

    Motor

    De azt jól gondolom, hogy simán betetted bilincsekkel a gumicsőbe?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.