
Gondif
Fórumlakó-
Hozzászólások
21 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
BP
MOTE klubkártya
-
Város
Budapest
Gondif's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
A történet folytatása ( és remélem a vége is) , röviden : Persze, az első lépés az volt, ( amig még nem tudtam hogy a vizpumpa esett szét) hogy megkérdeztem a lakatost mit tett az autóval. Szó nélkül elvállalta hogy átnézeti szerelő kollégájával, (?), és kb. 2 heti szerelés-huzavona-stb után: vízpumpa, vezérszíj, 8 db szelep, csiszolás, tömítések és a többi ezeket kísérő apróságok. A motort (remélem) rendbe hozták, ( egyenlőre úgy látszik). Elhoztam tőlük az autót, azzal hogy még állítani kell az alapjáraton, a gáz adagoláson, de már nem is érdekelt hogy miket dumál, csak már legyen vége a rossz álomnak..majd én beállítom.. Másnap reggel az akku teljesen üres lett. Már megszoktam hogy mester után mindig még nekem is rá kell dolgoznom hogy jó legyen, de ennyire?? A gáz mágnes szelepei állandó feszt kaptak valahonnan, a gáz elektronikája nem működött, a benzin szivattyú sem. 1 nap nyomozás után: a gáz vezérlőjének 1 vezetékét a test helyett a generátorra rakták, így az nem működött, de a gáz szelepeket nyitva tartotta ( amig az akkut le nem merítették), és a motor benzin üzemmódban gázt kapott. Nem értem hogy hogy is tudott így gyújtani, menni rendesen, már pedig tudott, 40 km át semmi jele nem volt az el..snak. Szerencsére ( !! ) a benzin szivattyú észrevétlenül meghalt ( igaz, ő már előbb is betegeskedett néha ), és így nem lett benzin-gáz keverék. Tegnap helyre raktam a téves bekötéseket, ma kapott új benzin szivattyút, szép hangja van, szépen megy, lehet hogy még lesz belőle autó...
-
Most már én is tudom hogy nem kellett volna indítózni...csak abban a helyzetben.. szidva a lakatost, hogy mi a ... csinált az autómmal, persze nem sok hely maradt a gondolkodásra. Visszavontattam hozzá, ott szedtük le a v.szíj fedőt, akkor derült ki hogy mi is van ( kívül..). Ma kellett volna hogy ott nála egy Opel doki csináljon belőle valamit, de az az érzésem hogy az Opel doki inkább állatorvos-szakács-asztalos.. vagy mit-én-tudom-mi, és megyek holnap intézkedni. Köszi a tippeket ! Most pedig keresek 1 imakönyvet ;)
-
Üdv az ittlévőknek ! Mi a véleményetek: mennyi esélye van a hibamentes túlélésre az X20XEV - nek ( már gondolom: belsejének ), 1 vízpumpa szétesése és a vezérszíj lazulása - átugrása után ?? Amikor a hőfok kezdett emelkedni, én állítottam le a motort ( sztem akkor még a vezérszíj a helyén volt) , de az után lett indítózva, akkor már nem indult. Amúgy, a lakatostól vittem volna haza kicsikémet, h.sárvédő peremcsere után, de csak 2-3 km-t sikerült lemennem vele... ;)
-
Úgy tűnik meglett a tettes, bár nem értem milyen módon okozhatott ilyen jelenséget : Persze mester azok után átnézte, de semmi hibát nem talált .... ( ?). Aztán 1 hétig jó is volt, és megint megjelent. Félreállva, észre vettem hogy a bal hátsó kerék talán kicsit melegebb a többinél ( pici különbség, és mivel balról sütött a nap, 1 óra autózás után, az elsők pedig egyébként is melegebbek... ) . Másnap otthon: kerék le, külső dugattyú szépen járt, viszont a belső igencsak be volt sülve ! Kapott 1 óra járatást, tisztítást , és az óta ( kb 600 km ) semmi süppedés a pedálon ! Nem értem hogy a részben besült dugattyú hogy okozhatta azt hogy a fékpedál besüppedjen, de ezek szerint csakis az lehet az ok.
-
Futómű beállítás sztem is ilyen csere után kell, viszont ha a remegés a sebesség növelésével nem csillapodik,én gumira tippelnék. Nekem már volt, hogy új gumi csinált ilyent, persze, előbb jött az ismételt centrírozás másik szerelőnél ( gondolván hogy az elsőnek rossz a gépe ), aztán futómű állítás, a végén visszavittem, reklamációban egyenként rákényszerítettem hogy cserélje a gumikat, szerencséjére, a másodikkal megszűnt a remegés .
-
Bocsi, ahogy böngészek a megnevezések között, a HEGO sensor úgy látom a LAMBDA szonda kellene hogy legyen, vagy nem???
-
Üdv mindenkinek ! Már 1 ideje történik az hogy meleg motor gyújtás után, amikor átvált gázra, kigyullad az Engine lámpa. Ha benzinen hagyom, akkor nem, ha benzinnel lemegyek 3-4 km-t, és akkor váltok át gázra, akkor sem gyullad ki, akár mennyit megyek vele, még le nem állítom és újra indítom a motort. X20XEV ketyeg benne,( Omega B, '98, 2.0 /16 ), ma végre kivillogtattam, 0130 -at mutatott. A kódlistában, amely szerint ezt a motort a SIMTEC 56.0 /56.1 kezeli, ilyen kódot nem találtam, hát megnéztem az ECU-ját: SIMTEC 56 - 05 van benne. A lista szerint az 56.5 -nél OK az ilyen kód ( 0130 = HEGO sensor / Heated Exhaust Gas Oxigen sensor / ), de, ahogy látom, ez az ECU 6 hengeres motorhoz kéne hogy legyen! Az még nem is lenne baj hogy nekem nincs + 2 hengerem, de hol keressem a HEGO szenzort ???
-
Senkinek semmi ötlete hogy mi okozhat ilyesmit ?
-
Üdv mindenkinek ! Furcsa dolog történt a fékemmel: Kb 1/2 óra autózás után a pedál sokkal "puhább" lett, csak a pedál út fele alatt kezdett fogni. Pumpálás először visszahozta, de néhány másodperc után megint elsüppedt, aztán a pumpálás is egyre kevesebbet hatott. Félreálltam, sehol fékolajnyom, motort leállítva 1-2 nyomás után meg volt a normális ellenállása a pedálnak. Újraindítás után megint "puha". Elindultam tovább, néhány fékpróba: fogott, de csak padlóig nyomva, mindegy hogy lassan vagy hirtelen. Úgy döntöttem hogy azt a 100 km-t hazáig lassan, óvatosan levezetem. Kb 15 km után szépen magától helyre jött! Néhány napig városban semmi nyoma a hibának, majd megint megjelent ( most hamarosan indulás után, tehát a motor még tán nem is melegedett fel teljesen), tartott néhány percig, majd megint eltűnt, és minden ok. Van-e valami ötletek mi lehet? Omega B'98, autómata karaván, X20XEV, ABS van. Köszi !
-
Üdv mindenkinek! "Lécci" segitsetek ! Most már nagyon únom a motorleaállást, 4x-5x köszörülést mig fel nem fogja hogy be akarom gyujtani,minden második lámpán leáll,stb. Alapjáratmotor, levegőmérők pucolva, benzin-útja nem hiszem,mert u-ezt csinálja LPG-n is. Sokat írtatok az EGR szelepröl... Most, lehet hogy vak vagyok ( és h.lye), de én ezt nem talállom! Omi 2.0/16,autómata karaván,'97. X20XEV, 1 hónapja hogy rendbe tettem a törött tőcsavart a hengfej-kipufgyüjtőcsőnél ( fejleszed nélkül). Ott van kicsi fém cső, vmi szelep féle ( mindez a szervó olajtartály mellett), de ahogy én látom ennek csak a szekunderlevegő pumpához van köze. Más kipuf-gáz visszavezetést én itt nem látok. Van-e nekem EGR és hol keressem??? Ezenkívül, igen csúnya hangja van a gépnek gyorsuláskor, valami kopog, sztem lustább is mint kellene. Alapjáraton, gurulásban(terhelés nélkül) szépen hangzik. Lehet ilyesmi a vezérszíjj miatt? Köszi! F.
-
Üdv! Bocsi, nem véletlenül caraván csomagtér rolóról van szó? És, ha igen, meg-e van még?
-
Én is köszönöm a linkeket!
-
Nekem már 1szer füstölt a kormány mögött az 1. Rekordom. Tél volt, és a forró kulcsot a fűtésre írtam, a füstig. = Gyujt.kapcsoló kontaktok tisztítása után minden ok lett. DE: elöbb mint szétkapnád, ha napon áll a vas, előbb mint beteszed a kulcsot, tapogasd meg a zárat. Lehet hogy már alapban meleg a naptol..
- 3.291 válasz
-
Az enyém is ezt teszi ( többek között.. :lol: ) ,amióta feltöltötték a klímát (persze: nagyobb terhelés). Mint írtam, alapjármotort tisztitt, de nem változott. Szétkaptam a lepke potiját is,gondolva:ha nem nullpoziciót jelent, akkor a komp gondolhatja hogy onnan kap 1 kis levegőt,és az alapj.motort lazábban járatja... =nem segített. Üzemanyaggal nem foglalkoztam,(nyomás, szűrők,stb), mert egyaránt megteszi benzen és gázon is. DE MEGTALÁLLOM!! :lol:
-
Köszi a tippeket.. olaj a gyertyákon van több mint a motorban :lol: ,csak még nem jutottam lecserélni a tömítést.. A kipuff ügy így még nem is tűnik olyan veszélyesnek, lehet hogy mégis megpróbállom sajátkezüleg. :lol: