Manapság szinte csak folyadékhűtésű motorok dolgoznak az autókban, a hűtőfolyadék pedig víz alapú. Ebből következik, hogy fagyásnál tágul, ami nem tesz jót a motornak. Persze épp azért kell fagyálló hűtőfolyadékot használni, hogy ne legyen ebből gond, de attól még előfordulhatnak balesetek, mikor mégis megfagy a motor az előre nem várt hideg, az elhasznált, koszos hűtőfolyadék fagyáspontjának emelkedése vagy a gondatlanságból vízzel feltöltött hűtőrendszer esetén. Mivel a hűtőfolyadék fagyáskor tágul, feszítőerőt fejt ki mindenre. Feszíti a víztér falait a hengerblokkban és a hengerfejben egyaránt. Ez az erő kárt tud tenni a motor alkatrészeiben, repedéseket idézhet elő vagy vetemedést, torzulást okozhat. Ennek elkerülésére a motorblokk oldalán vannak fagydugók. Ezeknek enyhén kúpos a fészkük, a dugó ebbe szorul bele. Üzem közben a túlnyomás nem bírja kilökni, de a fagyáskor megnövekedő nyomás már kitolja a fagydugót, így a lyukon át terjeszkedhet a jég. A blokk oldalán megtalálod a , kb 200 ft.os nagyságú fagydugókat.